It is currently Thu Mar 28, 2024 9:51 pm



Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Leter etter papirer om meg..
PostPosted: Fri Sep 05, 2014 8:17 am 
Offline

Joined: Tue Aug 26, 2014 2:51 pm
Posts: 2
Hvis en ønsker informasjon om seg selv, fra barnehage, barneskole, ungdomsskole, vgs skole, PPT,og angående besøkshjem.

Hvor henvender en seg, og hvordan henvender man seg?

Hva bør en forvente og få av informasjon om seg selv?


Jeg er litt redd for å ikke få alt, nå kan en kanskje ikke få alt heller.. Men jeg er redd de ikke skal gi meg alle papirer de har for hånden heller. Er det noe mer enn journal en skal spørre etter?

Barnehager, hvilken informasjon bruker de og lagre? Eller bruker ikke barnehager og lagre noe? eller rettere sagt, det er jo over 20 år siden jeg gikk i barnehagen er det tenkelig at de har lagret noe om meg?

Jeg var også i besøkshjem som barn, hvor henvender en seg for å få papirer angående besøkshjem?

Er det noen frister på noen av disse papirer at de når det har gått et bestemt antall år blir kastet?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Blir en bedre møtt om en møter opp for og få info om besøksh
PostPosted: Fri Sep 05, 2014 1:37 pm 
Offline

Joined: Tue Aug 26, 2014 2:51 pm
Posts: 2
Jeg sliter veldig med og få mappen min om meg fra da jeg var i besøkshjem. Når jeg ringte barnevernet fikk jeg et bryskt svar «Det er i alle fall ikke barnevernet her som har noe informasjon om besøkhjem» jeg svarte da at jeg husket og ha vert i bygget i forbindelse med besøkshjem, fikk da til svar at «barnevernet har ingenting med besøkshjem tjenesten og gjøre!» jeg lurte jo på hvor jeg skulle henvende meg da, og de sa da kommunen. Kommunen har alt gitt meg masse papirer fra PPT og psykolog og mener de ikke har mer informasjon og de mener jeg skal henvende meg til barnevernet..

I andre papirer fra skoler ol så står ordrett sitat: "snakket med barnevernspedagog (fornavn etternavn(jeg tar ikke med navn her)) om besøkshjem." i mappene hos kommunen står det altså at jeg har snakket med barnevernspedagoger og at jeg har fått besøkhjem. I forbindelse med besøkshjem så husker jeg også veldig godt jeg var inne i samme bygg som barnevernskontoret, i men i dette bygget jobber også helsesøstre med mer. Noen som har noen erfaring med at barnevernspedagoger noen ganger kaller seg noe annet? Blir en bedre møtt om en møter opp for og få informasjon om besøkshjem?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Leter etter papirer om meg..
PostPosted: Sat Sep 06, 2014 10:16 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Krev at barnevernet kopierer og leverer ut til deg ALLE dokumenter som relaterer til deg. Det har du rett til om du er over (tror det var) 16 år. Det er forvaltningsloven som sier at folk har rett til all info i det offentlige om en selv.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]