It is currently Thu Mar 28, 2024 9:49 pm



Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 8 posts ] 

vold i fosterhjem, politi anmeldt
Vold mot mindreårig barn i fosterhjem 100%  100%  [ 1 ]
Politi anmeldt 0%  0%  [ 0 ]
Barnevernet politianmeldt i rana kommune for å hold tilbake opplysninger 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 1
Author Message
 Post subject: Familien Haug Mo i Rana- vold i fosterhjem sjonbotn
PostPosted: Sun Aug 24, 2014 3:04 pm 
Offline
User avatar

Joined: Mon Dec 03, 2012 12:47 am
Posts: 15
Location: Mo i Rana
Ja da skal eg endelig begynn å få lagt ut noe i forumet her, og det blir en glede, å få fortalt om vår historikk med barnevernet, som først var inne i bildet hos oss ca 2000.

I dag har vi hatt telefonsamvær med sønnen vår på 10, som i dag ble begrenset til 13 min og noen sek.

Vi får daglige trusler fra Rana barnevernestjeneste om sanksjoner og straff om vi ikke gjør som "de sier"

Nå har jeg aldri lovet de at jeg noen gang skal bli enige med de, unntatt den dagen de mener de har gjort feil, og sender barna våre hjem.

Så dere vil etterhvert møte en mamma som er stabilt sint på barnevernet og alle deres medhjelpere, et sinne som nok aldri kommer til å gå over.

Å at fagfolk kan være så innmari blinde til virkeligheten, det bekymrer meg, men at staten, skal gi de all makt til å utføre vold i all åpenhet mot uskyldige barn, ja det får det til å gå kaldt ned over ryggen min, jeg lurer til stadighet hvem det er som kan klare å stoppe dette monsteret, som så pent kaller seg barnevern.

Å ha et spøkelse under sengen, må jo være bra mye bedre en å bli kidnappet av barnevernet, skilt fra sin familie og sin bio tilhørighet, venner og alt man er vant til.
Jeg blir til å være helt ærlig, kommer til å gi dere navn, på de som har vært i vr sak, og JA de må da bare straffe meg, jeg er ikke redd noe, annet en frykten for at mine barn ikke skal klare seg videre i livet.

Jeg vil belyse alt i vår sak.

Det første jeg vil legge ut er samtalen vi hadde med vår sønn, som bor i dag på bodø ungdomshjem.
Søsknene skulle bodd sammen, men da eldste broren fortalte om vold, så ble han flyttet, lillebror fikk ny sykkel for å tie om volden.
Politiet har hatt sommerferie, så den anmeldelsen vi leverte før sommeren, på både barnevernet sin behandler Heidi Aronsen, og fosterforeldre Heidi og Steinar Sjonbotn, er vel ikke hørt på, eller de har ikke hatt tid, selv om de fikk høre hele opptaket som ble tatt, da vår sønn fortalte om vold i fosterhjemmet.

Etter vi leverte anmeldelsen, har vi ikke fått hatt kontakt med vår sønn på 10 år.
Før i dag da, på noen minutter, samtalen var så dårlig, at han hørte ikke oss, og vi hørte ikke han.

Min mann fikk telefon fra Heidi Aronsen ved Rana Barnevern, for en uke siden hvor hun fortalte over telefon, at de skulle gå til fylkesnemnda å få bort samvær på 4 ganger i året, samt telefonkontakt.

Takk Heidi Aronsen for at du gjør det lett for meg å synliggjøre den dårlige jobben du gjør, jeg kan også fastslå, at samarbeid det vet ikke du hva er, da du 2 dager før tlf samtalen i dag gir beskjed om at vi får bare 15 min med vår kjære sønn, du bryter et vedtak som er gjort av høyesterett, men om du tror vi er uvitende om det som skjer i rett systemet, så tar du feil.

Vi er mer oppdatert en det du er.

Her er brevet jeg skrev til min advokat etter vi fikk vite om vold i fosterhjemmet i sjonbotn, vi er meget bekymret, for de har jo ikke gjort noe med det, storebror er flyttet fra lillebror, og vi er alle redde for lillebroren der.
Politiet har heller ikke foretatt noe.

Kjære Advokat.
Etter noen samtaler med deg, så vil jeg oppdater deg angående, saken, hvor min sønn
«--G---« forteller om vold i fosterhjemmet, i sjonbotn.
Hos fostermor Heidi Sjonbotn og Steinar Sjonbotn, i utskarpen, Rana kommune.

Det er nå noen uker , siden «--G--« fortalte oss om denne volden.
Han sier at han turte ikke fortelle om dette til sak kyndig, når han var der ute før saken var oppe i lagmannsretten, og han trodde det ville komme
en talsperson, som skulle snakke for de i saken, så han mente det ikke var rett og fortelle sak kyndig om dette, da han hadde
erfaring med at den sak kyndige Bente Janson, direkte løy om hva de hadde fortalt.

Guttene har ingen tillit til sak kyndiger, barnevern eller retts systemet, da han føler de ikke er der for
å lytte til dem, men de hører på løgnene, som blir servert av barnevernet og deres hjelpere.

Han var veldig redd for at dette han fortalte oss skulle bli neglisjert av barnevernet og at han skulle få straff for at han fortalte det.

Så vi ringte fylkesmannen, i god tro på a de skulle ordne med at gutten ble godt ivaretatt.

Og dette lovet de hos fylkesmannen som jeg snakket med 2 ganger, og de to damene jeg snakket med hos fylkesmannen, sitter på den,
avdelingen som har med klager på barnevern å gjøre.

I går skjedde det imidlertid noe.

Tidlig på dagen så hadde vi snakket med fosterfar Steinar, fordi vi skulle levere påske egg og påske pakker til barna.

Og vi ble enig med han at vi skulle sette det i bilen hans, som var parkert ved siden av der han jobbet.

Men i mellomtiden får vi altså inn meldinger fra «---G---«.

14.04.2014.
kl 16.13.

«---G---«:
Han «gutt 10», ho Heidi og han Steinar sa at d ikke va sant d eg hadde sagt om dem.
Så no e eg fucked.

Meg:
Har barnevernet fortalt fosterforeldrene det?

«---G---« :
Dem hadde vist avhør i dag.

Meg:
Til politiet, spør «gutt 10» om de ha vært til politiet?

«---G---«:
Eg veit ikke, men ho Aronsen ringt meg å sa at ingenting av det eg ha sagt va sant.
Eg skjønn ikke at han « Gutt 10 « kunne gjør dette mot meg.

Meg:
Det er ikke han «gutt 10 «.
Er det hun som har snakket med » Gutt 10 «?
Du må spørre « gutt 10 « hvem han har snakket med?

«---G---« :
Eg veit ingenting anna en det , eg ha sagt.
Dem e enno i byen.

Meg:
Steinar skulle vist hjem å snakk med deg.

«---G---« :
Ja det skulle han.



Så hørte vi ikke mere fra «---G---« .

«Storebror 23» var hjemme, så i og med at vi ikke fikk levert pakkene, slik som planlagt så ville han
kjøre ut til sjonbotn med de, han hadde jo ikke noe forbud, mot å dra dit.

Da «bror 23» hadde vært der forteller han at han ble møtt med avvisning.

Fostermor prøvde å dra inn « gutt 10» som var ute og syklet, men fikk han ikke inn.

Fostermor hentet, en sint fosterfar så bad, «bror 23» «svigerinne» og «onkelban 3 år», dra derfra, de hadde ikke lov å komme dit.

«bror 23» sa at det viste han ikke, han trodde ikke søsken hadde forbud om å komme dit?

Jo de hadde ikke lov å komme dit, de måtte dra med en gang.

«bror 23» lurte på om han kunne få snakke med «---G---« og gi han pakken han hadde med.

NEI svarte fosterfar, det kunne han ikke .

Men de kunne gi «---G---« pakken.

Men de måtte komme seg bort derfra med en gang.

«gutt 10» hadde ikke lyst at «bror 23» skulle dra, han hadde også fått ny sykkel, samme dag.

«Gutt 10» fikk heller ikke snakke med sin bror «---G---«.

Og telefonen til «---G---« var slått av.


Da vi fikk opplyst dette snakket min mann Roger med politiet.

Det eneste de kunne gjøre var å sende bekymringsmelding til barnevernet.
(noe vi ikke vet om de har gjort)


Samtalen vi hadde med «---G—« på telefonen da han fortalte om dette, det som jeg har på lydopptak forløp seg slik:


Snakker med G-15, og har satt på lydopptak, og jeg Anita sier til G 15, at nå kan du fortelle
Pappa - Roger, det du fortalte meg.

G 15:
Puster tungt ut, ja assa han Steinar har skadet han O 10.

Roger:
Ke du si han har?

G 15:
Han Steinar har skadet han O 10.

Roger:
Å

G 10:
Ja han, det her ha skjedd flere ganger. Han ha slått han med en ski stav, og slått han i siden, han har sparket han i skrittet,han ha dytta han.

Roger:
Å

G 15:
Å det e derfor at eg mein at han e blitt som han er blitt. Han ha fått traumer av det. Sån som han steinar ha vært mot han.

Roger:
"Oppgitt" ke i svarten..ææ eg har ikke ord..å så sier de at eg ha vært voldelig?

G 15:
mm

Anita:
Å grunnen til at du ikke ha tørt å sagt det var på grunn av?

G 10 :
Grunnen til at eg ikke har sagt det e at eg e redd han Steinar skal gjør det i mot meg.

Roger:
Ha du sett det?

G 15:
"Høyt" JA eg å heile den her familien ha vært vitne til det.

Roger:
"oppgitt" hø JA...det der må vi jo gjør noe med.

Alle i munne på hverandre JA

Anita:
Men han G 15, vil at vi skal gjør det sån at dem ikke er der da for han er redd for at han Steinar skal gå løs på han.
For sist da eg sa i fra om noe så ble han jo så sint på han G 15.

litt pause, stillhet..

Roger:
drar på et Jaaa

Anita: Det e jo derfor at han G15 - ææ han O 10, e blitt så skvetten og redd.

Roger:
Ja det e derfor at han e blitt sån

Anita:Ja..

Roger:
Redd alt
.. stillhet..

Anita:
Det e jo fysisk vold å det må jo anmeldes

Roger: Ja det må det jo
stillhet..

Anita:
Fikk han merker av det G 15 ?

G 15:
Nei, det veit eg ikke

Anita:
Men du sa i sted, at neste gang så ...?

G 15:
Neste gang det skjer så kommer eg fysisk til å ta livet av han , han Steinar.

Stillhet

Roger:
Drar på et jaaa..det e jo det som e... det e jo det som e..(oppgitt) ja det e det som e ,
det der helvetes gjengen der nede, dem e jo så venn med ho der på barnevernet
dem kjem jo alddri til å innrøm noe

G 15:
Ja å så e han Steinar så jevla flink å vri om på ting..

Anita:
Ke du si at?

G 15:
Vri om på ord..

Anita:
Ja men han kan jo ikke, .. det som må skje no e jo at de må ta dåkk bort der i fra
og få tatt dommeravhør med en gang så han O 10, får fortelt det

G 15:
Ja

Anita: Å så må jo du få fortelt at du går å e redd han Steinar , for det skal du jo ikke va.Det e jo derfor det ha gått så dårlig med deg der ute, det er jo fordi du ha mått ha sett dette her.

Roger :
Problemet er jo at det

Anita:
Og at du ikke tørr å fortell det her fordi at du e redd for at han skal gjør sån her i mot deg og.

Roger:
Problemet er jo det at ho Heidi og ho der på barnevenret e jo besteveninner så det ..
ves at vi si nåkka med ho på barnevernet så bær jo ho det rett til dem. Frykt eg for..

Anita:
Men åssen e dem når dem snakk med han O 10, da?

G 15 :
Hæ?

Anita: kossen e dem når dem snakk med han O 10, da, e dem "trollat" da og?

G 15:
Ja dem e no bestandig sånn...

Anita:
Behandler de dere slik de behandler sine egne barn?

G 15:
Nei... drar litt på det, eg vil no si at B 10 (datter) blir behandlet mildere

Anita:
Jamen straff de henne også på noen måte?

G 15:
Nei.. ikke i det hele tatt.. (ble litt rar i stemmen)

Anita:
Har de tatt i deg noen ganger da?

G 15:
Om de har tatt i meg? tenker...Nei..

Anita:
Bare han O 10 ?

G 15 :
Bare han O 10..

Anita:
Trur du de gjør det når du ikke ser det også?

G 15:
Det kan godt hende..
Stillhet...

Anita:
Det e grunnen til at han e blitt så stille og at han spørr om alt og..tror han gjør feil hele tiden?

G 15:
mm..

Anita:
At han er blitt så skvetten at han ikke tørr noenting?

G 15:
mm

Anita:
Å så e han redd alt..

G 15:
JA...

Anita:
mm
Det e ganske allvorlig

G 15:
Eg e redd for å si det, men eg e redd for at han O 10 e litt tilbakestående...

Anita: At han e blitt det no?

G 15:
JA

Anita:
Ke du merk det på?

G 15: Nei assa han e sån..han e så redd for å gør allt åsså, å så sier han så mye ting som..som e sån som... ææ ( vanskelig å forklare)
som ikke gjør meining ...ja...han e så mye annerledes en de andre på hannes alder..

Anita:
Ja e han blitt slik etter dåkk kom dit?

G 15:
"oppriktig" JA
Han e ikke sån som eg husk han

Far puster tungt ut...

Roger:
Ja da skjønn eg jo koffer han sa han hadde det bedre i lofoten

Anita:
et stille samtykkende ... ja
Han O 10 villa bare flytt til lofoten fordi dåkk hadde det bedre der...

G 15:
Avbryter mor, Ja eg veit det..

Anita:
Vis dem slår han , så e det klart dåkk hadde det bedre i lofoten..

G 15:
litt nølende ja..

Roger:
Ja.. men ka skal vi gjør..tenkende og spørrende..det nytt jo ikke... vi kan jo ikke dra til barnevernet på mo..fordi dem støtt de jo..

Anita:
Nei eg trur vi tar kontak med Marius Reikerås

Roger:
drar på et ... JA..

Anita:
Har han slått han med skistaven flere ganger?

G 15:


Anita:
Det der at han slår han med skistaven, ha han gjort det mange ganga?

G 15:
ja.. det veit eg ikke, han fortelt meg no at han gjor det i går..det sa no han Steinar og

Anita:
Ke som va grunnen til at han gjorde det da?

G 15: Det veit eg ikke, va han O 10, han va så treg når han gikk på ski...

Anita:
Han va så treg når han gikk på ski at han slo han med skistaven???

G 15:
Ja det va no sån han sa...

Anita:
E det verste eg ha hørt, fikk han vondt da?

G 15:
Selvfølgelig fikk han vont han ble jo slått...(litt irritert... på meg) med en skistav..

Anita: Når han slo han i siden ka va det da det gjalt?

G 15:
Eg veit ikke , han slapp en "fjert" ved matbordet..

Anita:
Jaha..
Å da har han liksom lov å slå han?

G 15 :
Ja.. tydeligvis..å så i går når han O 10, begynt å herje litt tok bare han Steinar å heiv han ned gulvet å spenna han

stillhet..

Anita:
"oppgitt" Javell ??

G 15:
JA..

Roger:
Eg e mål løs..

Anita:
(Litt oppgitt , litt trist og overgitt) -spenn en onge, det va jo fint gjort det... "serkastisk"

stillhet

Roger:
Eg e mål løs..

Anita:
æææ.. du har no telefon din hele tiden?

G 15:
Ja nesten heile tia

Anita:
mm
Så vist bror 23 ring plutselig å sier dåkk må møt han en plass , så gjør dåkk det?

G 15:
M23???

Anita: mm

G 15:
Kem M 23?

Anita:
Broren din..

G 15:
At vi skal møt han en plass?

Anita:
mm

G 15 :
Skal vi gjør det da?

Anita:
Ja da skal dåkk gjør det..så får du med deg han bror..
Det vil si det at vi vil anmeld det, men vi vil ha dåkk vekk derfra først

Roger:
Ja men vi må gjør det dere rett..

Anita:
Vi skal gjør det rett...

Roger:
Vi må gjør det rett, han » bror 23» kan ikke fer å hent dem no...!
Det må va nå anna folk..

Anita
Ja men du.. G 15 , vist du e så redd han Steinar så vil ikke vi at dåkk skal va der, vis det blir noe tull..
for du skal ikke ha skylda for det han Steinar ha gjort..det må han stå for sjøl som en voksen mann sant?

G 15:
mm

Anita:
Å vist du føl det sån på nåkka måte at du e redd han , så må vi beskytt dåkk..det e det eg mein..eg
mein ikke at vi skal kom å hent dåkk sån , hent dåkk, hent dåkk...
Men vi må beskytt dåkk..skjønn du ka eg mein..?

G 15:
mm... ja...

Anita :
Eg skal no snakk med han Marius Reikerås, eg skal no spørr han ke vi skal gjør med det..
for han e jurist..å han ha gått inn, å hjelpa onga før , direkte, ikke med foreldrene si hjelp men hjelpa bare ongan.
å kom seg heim.
Så eg trur han e den rette å ta kontakt med så da, du e jo snart 15 år så da har du jo rett til egen advokat.
Men han bror skal jo heller ikke va der om han blir utsatt for vold.
Skjønn du ka eg mein?

G 15:
mm

Anita:
Så vi skal prøv å orden det der...

Roger:
Ja men de kan jo ikke han nåkka onga der hvis at

Anita:
Nei det kan de ikke ... det va veldig bra at du sa, at du klart å fortell det ... (nesten på gråten nå)
Å så må du bara ha øyan åpen..

G 15:
Ja

Anita:
mm..

G 15:
Skal følg med heile tia..no e eg kommet tilbake til den der beskyttelses modusen igjen..

Anita:
Ja det skjønn eg veldig

G 15:
Så no driv eg å beskytt han O 10 heile tia..

Anita:
det e jo ikke sån det skal va.. "blir litt prating i munnen på hverandre i
og med at både jeg og Roger reagerer på det som G 15 forteller.."
Men eg forstår deg G 15..

G 15:
Eg blir nøgd til å gjøre det..

Anita:
Ja eg skjønn deg..

Roger:
Ja men det e jo ikke din jobb.... "oppgitt"

Anita:
Det e jo ikke det du skal gjør, du e broren hannes, så eg veit jo det der..

Roger:
stille...
eg skjønn jo koffer... men....

Anita:
Eg skal... eg .. eg e veldig takknemlig G 15... eg skal ..det e ikke du som skal gjør det,
men..eg e veldig takk nemlig..tusen takk for at du gjør det..

stillhet..

Anita:
Eg e veldig glad i deg..

G 15:
Eg e veldig glad i deg og..

Anita:
Vi er utrolig glad i dokk begge to

Roger:
Ja eg og..

Anita:
Han pappa vart veldig lei seg no.., han e veldig glad i dokk begge..han e bekymra for både deg å han O 10 ..for du skal
ikke ha det sån å han O 10 skal ikke ha det sån, du skal slipp å se det der..å vi kan
ikke levne han alene der ute for da vet vi jo ikke ka som kommer til å skje..

G 15:
Nei

Anita:
Så det e viktig for deg å få han bror med deg.

Det e tross alt lillebroren din, han skal ha det bra.
Å det skal vi hjelp deg med.

sant G 15?

G 15:
JA

Anita:
mm

G 15:
Eg hadde jo planlagt å begynn å gjør det dårlig

Roger:
Nei du skal jo ikke gjør det med vilje
du skal gjør det bra på skola det , det , det e framtia di det den må du ta vare på.
Du må ta vare på skolegangen din.

Anita:
Prøv å få med deg det du kan få med deg , men eg skal ikke

Roger:
Det e veldig viktig,

Anita:
Veit du G 15 at du går å tenk på sånne ting så e det ikke så enkelt å gjør det bra på skola, for då har du så masse andre tanker å tenke på, at det ikke e plass for det som e bra.
Så eg skjønn deg litt der. Du går jo å e bekymra.

Roger:
Jo men han må jo gjør så godt som han kan førde,

Anita:
Ja men det e ikke enkelt

Roger : Nei det e det ikke

Anita:
Men hvis han Marius Reikerås ring deg, så kan han reis oppover

G 15:
mm
Anita:
Så kan dåkk fer i lag, for du har krav på at dem kjør deg til byen, at du får møt han og at du får finn ut av ting i lag med han. Det har du krav på.
Så, det kan dem ikke nekt deg. For det e rettigheter du har. Å du kan snakk med han på telefon, så mye du vil. Han e veldig grei. Hvis du e i kjelleren aleina så kan du gå inn på youtube , så kan du gå inn på meg der, for der ligg en tale som han Marius Reikerås hadde i fjord i trondheim, så han forteller om rettigheter.

G 15:
åja

Anita:
Det kan du bare se på, så ser du kossen mann han e , han e veldig grei, det ligg på mi sia på you tube , for det va mitt opptak. Det e over tusen stk som ha sett på det. Det e sikkert bortimot 2000 stk som ha sett på det no.
Så få du se kossen mann han e, å ka han gjør. For der fortell han egentlig ka han gjør. Han e sån der menneskerettighets forkjemper. E du der?

G 15:
Ja

Anita: men no kan vi no snakk om meir koselige ting, skal du snakk litt med han pappa ?

G 15: Ja

Opptaket avsluttes.

Dette opptaket blir nå kopiert på cd og sendt politiet.

Mvh Anita Haug

_________________
Mamma til 5 bestemor til 5 <3 ---- 5 barn, og 1 barnebarn, har i tur og orden blitt stjålet av Rana barnevern


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Familien Haug Mo i Rana- vold i fosterhjem sjonbotn
PostPosted: Mon Aug 25, 2014 2:15 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Ja, dette er måten å gjøre det på!

Få det ut på nett.

De såkalte barnevernerne kan være glad det ikke er mine barn de herjer slik med. Da ville de følt behov for traumebehandling derpå. Rettsaken derpå ville jeg totalt sabotert om jeg ikke fikk dra frem forskningsbevis mot barnevernet og prosedert på nødverge. Men det er altså meg, og jeg oppfordrer ingen til å gjøre som jeg ville gjort...

Det såkalte barnevernet kommer sikkert til å lage bråk for dette som her er lagt ut.

La meg si det veldig klart: Får de rettens medhold på å få det fjernet, så dukker det opp mange steder på internett. Det er gratisplasser i mengder hvor man får lagt ut tekst. Så menneskerettighetsforbryterne bør ikke forsøke seg med prosessanarkiet sitt her.

(Anita Haug er lagt inn i hovedgruppen her på forumet. Det vil si tillatelse til å skrive over det meste.)
Anita Haug wrote:
Ja da skal eg endelig begynn å få lagt ut noe i forumet her, og det blir en glede, å få fortalt om vår historikk med barnevernet, som først var inne i bildet hos oss ca 2000.

I dag har vi hatt telefonsamvær med sønnen vår på 10, som i dag ble begrenset til 13 min og noen sek.

Vi får daglige trusler fra Rana barnevernestjeneste om sanksjoner og straff om vi ikke gjør som "de sier"

Nå har jeg aldri lovet de at jeg noen gang skal bli enige med de, unntatt den dagen de mener de har gjort feil, og sender barna våre hjem.

Så dere vil etterhvert møte en mamma som er stabilt sint på barnevernet og alle deres medhjelpere, et sinne som nok aldri kommer til å gå over.

Å at fagfolk kan være så innmari blinde til virkeligheten, det bekymrer meg, men at staten, skal gi de all makt til å utføre vold i all åpenhet mot uskyldige barn, ja det får det til å gå kaldt ned over ryggen min, jeg lurer til stadighet hvem det er som kan klare å stoppe dette monsteret, som så pent kaller seg barnevern.

Å ha et spøkelse under sengen, må jo være bra mye bedre en å bli kidnappet av barnevernet, skilt fra sin familie og sin bio tilhørighet, venner og alt man er vant til.
Jeg blir til å være helt ærlig, kommer til å gi dere navn, på de som har vært i vr sak, og JA de må da bare straffe meg, jeg er ikke redd noe, annet en frykten for at mine barn ikke skal klare seg videre i livet.

Jeg vil belyse alt i vår sak.

Det første jeg vil legge ut er samtalen vi hadde med vår sønn, som bor i dag på bodø ungdomshjem.
Søsknene skulle bodd sammen, men da eldste broren fortalte om vold, så ble han flyttet, lillebror fikk ny sykkel for å tie om volden.
Politiet har hatt sommerferie, så den anmeldelsen vi leverte før sommeren, på både barnevernet sin behandler Heidi Aronsen, og fosterforeldre Heidi og Steinar Sjonbotn, er vel ikke hørt på, eller de har ikke hatt tid, selv om de fikk høre hele opptaket som ble tatt, da vår sønn fortalte om vold i fosterhjemmet.

Etter vi leverte anmeldelsen, har vi ikke fått hatt kontakt med vår sønn på 10 år.
Før i dag da, på noen minutter, samtalen var så dårlig, at han hørte ikke oss, og vi hørte ikke han.

Min mann fikk telefon fra Heidi Aronsen ved Rana Barnevern, for en uke siden hvor hun fortalte over telefon, at de skulle gå til fylkesnemnda å få bort samvær på 4 ganger i året, samt telefonkontakt.

Takk Heidi Aronsen for at du gjør det lett for meg å synliggjøre den dårlige jobben du gjør, jeg kan også fastslå, at samarbeid det vet ikke du hva er, da du 2 dager før tlf samtalen i dag gir beskjed om at vi får bare 15 min med vår kjære sønn, du bryter et vedtak som er gjort av høyesterett, men om du tror vi er uvitende om det som skjer i rett systemet, så tar du feil.

Vi er mer oppdatert en det du er.

Her er brevet jeg skrev til min advokat etter vi fikk vite om vold i fosterhjemmet i sjonbotn, vi er meget bekymret, for de har jo ikke gjort noe med det, storebror er flyttet fra lillebror, og vi er alle redde for lillebroren der.
Politiet har heller ikke foretatt noe.

Kjære Advokat.
Etter noen samtaler med deg, så vil jeg oppdater deg angående, saken, hvor min sønn
«--G---« forteller om vold i fosterhjemmet, i sjonbotn.
Hos fostermor Heidi Sjonbotn og Steinar Sjonbotn, i utskarpen, Rana kommune.

Det er nå noen uker , siden «--G--« fortalte oss om denne volden.
Han sier at han turte ikke fortelle om dette til sak kyndig, når han var der ute før saken var oppe i lagmannsretten, og han trodde det ville komme
en talsperson, som skulle snakke for de i saken, så han mente det ikke var rett og fortelle sak kyndig om dette, da han hadde
erfaring med at den sak kyndige Bente Janson, direkte løy om hva de hadde fortalt.

Guttene har ingen tillit til sak kyndiger, barnevern eller retts systemet, da han føler de ikke er der for
å lytte til dem, men de hører på løgnene, som blir servert av barnevernet og deres hjelpere.

Han var veldig redd for at dette han fortalte oss skulle bli neglisjert av barnevernet og at han skulle få straff for at han fortalte det.

Så vi ringte fylkesmannen, i god tro på a de skulle ordne med at gutten ble godt ivaretatt.

Og dette lovet de hos fylkesmannen som jeg snakket med 2 ganger, og de to damene jeg snakket med hos fylkesmannen, sitter på den,
avdelingen som har med klager på barnevern å gjøre.

I går skjedde det imidlertid noe.

Tidlig på dagen så hadde vi snakket med fosterfar Steinar, fordi vi skulle levere påske egg og påske pakker til barna.

Og vi ble enig med han at vi skulle sette det i bilen hans, som var parkert ved siden av der han jobbet.

Men i mellomtiden får vi altså inn meldinger fra «---G---«.

14.04.2014.
kl 16.13.

«---G---«:
Han «gutt 10», ho Heidi og han Steinar sa at d ikke va sant d eg hadde sagt om dem.
Så no e eg fucked.

Meg:
Har barnevernet fortalt fosterforeldrene det?

«---G---« :
Dem hadde vist avhør i dag.

Meg:
Til politiet, spør «gutt 10» om de ha vært til politiet?

«---G---«:
Eg veit ikke, men ho Aronsen ringt meg å sa at ingenting av det eg ha sagt va sant.
Eg skjønn ikke at han « Gutt 10 « kunne gjør dette mot meg.

Meg:
Det er ikke han «gutt 10 «.
Er det hun som har snakket med » Gutt 10 «?
Du må spørre « gutt 10 « hvem han har snakket med?

«---G---« :
Eg veit ingenting anna en det , eg ha sagt.
Dem e enno i byen.

Meg:
Steinar skulle vist hjem å snakk med deg.

«---G---« :
Ja det skulle han.



Så hørte vi ikke mere fra «---G---« .

«Storebror 23» var hjemme, så i og med at vi ikke fikk levert pakkene, slik som planlagt så ville han
kjøre ut til sjonbotn med de, han hadde jo ikke noe forbud, mot å dra dit.

Da «bror 23» hadde vært der forteller han at han ble møtt med avvisning.

Fostermor prøvde å dra inn « gutt 10» som var ute og syklet, men fikk han ikke inn.

Fostermor hentet, en sint fosterfar så bad, «bror 23» «svigerinne» og «onkelban 3 år», dra derfra, de hadde ikke lov å komme dit.

«bror 23» sa at det viste han ikke, han trodde ikke søsken hadde forbud om å komme dit?

Jo de hadde ikke lov å komme dit, de måtte dra med en gang.

«bror 23» lurte på om han kunne få snakke med «---G---« og gi han pakken han hadde med.

NEI svarte fosterfar, det kunne han ikke .

Men de kunne gi «---G---« pakken.

Men de måtte komme seg bort derfra med en gang.

«gutt 10» hadde ikke lyst at «bror 23» skulle dra, han hadde også fått ny sykkel, samme dag.

«Gutt 10» fikk heller ikke snakke med sin bror «---G---«.

Og telefonen til «---G---« var slått av.


Da vi fikk opplyst dette snakket min mann Roger med politiet.

Det eneste de kunne gjøre var å sende bekymringsmelding til barnevernet.
(noe vi ikke vet om de har gjort)


Samtalen vi hadde med «---G—« på telefonen da han fortalte om dette, det som jeg har på lydopptak forløp seg slik:


Snakker med G-15, og har satt på lydopptak, og jeg Anita sier til G 15, at nå kan du fortelle
Pappa - Roger, det du fortalte meg.

G 15:
Puster tungt ut, ja assa han Steinar har skadet han O 10.

Roger:
Ke du si han har?

G 15:
Han Steinar har skadet han O 10.

Roger:
Å

G 10:
Ja han, det her ha skjedd flere ganger. Han ha slått han med en ski stav, og slått han i siden, han har sparket han i skrittet,han ha dytta han.

Roger:
Å

G 15:
Å det e derfor at eg mein at han e blitt som han er blitt. Han ha fått traumer av det. Sån som han steinar ha vært mot han.

Roger:
"Oppgitt" ke i svarten..ææ eg har ikke ord..å så sier de at eg ha vært voldelig?

G 15:
mm

Anita:
Å grunnen til at du ikke ha tørt å sagt det var på grunn av?

G 10 :
Grunnen til at eg ikke har sagt det e at eg e redd han Steinar skal gjør det i mot meg.

Roger:
Ha du sett det?

G 15:
"Høyt" JA eg å heile den her familien ha vært vitne til det.

Roger:
"oppgitt" hø JA...det der må vi jo gjør noe med.

Alle i munne på hverandre JA

Anita:
Men han G 15, vil at vi skal gjør det sån at dem ikke er der da for han er redd for at han Steinar skal gå løs på han.
For sist da eg sa i fra om noe så ble han jo så sint på han G 15.

litt pause, stillhet..

Roger:
drar på et Jaaa

Anita: Det e jo derfor at han G15 - ææ han O 10, e blitt så skvetten og redd.

Roger:
Ja det e derfor at han e blitt sån

Anita:Ja..

Roger:
Redd alt
.. stillhet..

Anita:
Det e jo fysisk vold å det må jo anmeldes

Roger: Ja det må det jo
stillhet..

Anita:
Fikk han merker av det G 15 ?

G 15:
Nei, det veit eg ikke

Anita:
Men du sa i sted, at neste gang så ...?

G 15:
Neste gang det skjer så kommer eg fysisk til å ta livet av han , han Steinar.

Stillhet

Roger:
Drar på et jaaa..det e jo det som e... det e jo det som e..(oppgitt) ja det e det som e ,
det der helvetes gjengen der nede, dem e jo så venn med ho der på barnevernet
dem kjem jo alddri til å innrøm noe

G 15:
Ja å så e han Steinar så jevla flink å vri om på ting..

Anita:
Ke du si at?

G 15:
Vri om på ord..

Anita:
Ja men han kan jo ikke, .. det som må skje no e jo at de må ta dåkk bort der i fra
og få tatt dommeravhør med en gang så han O 10, får fortelt det

G 15:
Ja

Anita: Å så må jo du få fortelt at du går å e redd han Steinar , for det skal du jo ikke va.Det e jo derfor det ha gått så dårlig med deg der ute, det er jo fordi du ha mått ha sett dette her.

Roger :
Problemet er jo at det

Anita:
Og at du ikke tørr å fortell det her fordi at du e redd for at han skal gjør sån her i mot deg og.

Roger:
Problemet er jo det at ho Heidi og ho der på barnevenret e jo besteveninner så det ..
ves at vi si nåkka med ho på barnevernet så bær jo ho det rett til dem. Frykt eg for..

Anita:
Men åssen e dem når dem snakk med han O 10, da?

G 15 :
Hæ?

Anita: kossen e dem når dem snakk med han O 10, da, e dem "trollat" da og?

G 15:
Ja dem e no bestandig sånn...

Anita:
Behandler de dere slik de behandler sine egne barn?

G 15:
Nei... drar litt på det, eg vil no si at B 10 (datter) blir behandlet mildere

Anita:
Jamen straff de henne også på noen måte?

G 15:
Nei.. ikke i det hele tatt.. (ble litt rar i stemmen)

Anita:
Har de tatt i deg noen ganger da?

G 15:
Om de har tatt i meg? tenker...Nei..

Anita:
Bare han O 10 ?

G 15 :
Bare han O 10..

Anita:
Trur du de gjør det når du ikke ser det også?

G 15:
Det kan godt hende..
Stillhet...

Anita:
Det e grunnen til at han e blitt så stille og at han spørr om alt og..tror han gjør feil hele tiden?

G 15:
mm..

Anita:
At han er blitt så skvetten at han ikke tørr noenting?

G 15:
mm

Anita:
Å så e han redd alt..

G 15:
JA...

Anita:
mm
Det e ganske allvorlig

G 15:
Eg e redd for å si det, men eg e redd for at han O 10 e litt tilbakestående...

Anita: At han e blitt det no?

G 15:
JA

Anita:
Ke du merk det på?

G 15: Nei assa han e sån..han e så redd for å gør allt åsså, å så sier han så mye ting som..som e sån som... ææ ( vanskelig å forklare)
som ikke gjør meining ...ja...han e så mye annerledes en de andre på hannes alder..

Anita:
Ja e han blitt slik etter dåkk kom dit?

G 15:
"oppriktig" JA
Han e ikke sån som eg husk han

Far puster tungt ut...

Roger:
Ja da skjønn eg jo koffer han sa han hadde det bedre i lofoten

Anita:
et stille samtykkende ... ja
Han O 10 villa bare flytt til lofoten fordi dåkk hadde det bedre der...

G 15:
Avbryter mor, Ja eg veit det..

Anita:
Vis dem slår han , så e det klart dåkk hadde det bedre i lofoten..

G 15:
litt nølende ja..

Roger:
Ja.. men ka skal vi gjør..tenkende og spørrende..det nytt jo ikke... vi kan jo ikke dra til barnevernet på mo..fordi dem støtt de jo..

Anita:
Nei eg trur vi tar kontak med Marius Reikerås

Roger:
drar på et ... JA..

Anita:
Har han slått han med skistaven flere ganger?

G 15:


Anita:
Det der at han slår han med skistaven, ha han gjort det mange ganga?

G 15:
ja.. det veit eg ikke, han fortelt meg no at han gjor det i går..det sa no han Steinar og

Anita:
Ke som va grunnen til at han gjorde det da?

G 15: Det veit eg ikke, va han O 10, han va så treg når han gikk på ski...

Anita:
Han va så treg når han gikk på ski at han slo han med skistaven???

G 15:
Ja det va no sån han sa...

Anita:
E det verste eg ha hørt, fikk han vondt da?

G 15:
Selvfølgelig fikk han vont han ble jo slått...(litt irritert... på meg) med en skistav..

Anita: Når han slo han i siden ka va det da det gjalt?

G 15:
Eg veit ikke , han slapp en "fjert" ved matbordet..

Anita:
Jaha..
Å da har han liksom lov å slå han?

G 15 :
Ja.. tydeligvis..å så i går når han O 10, begynt å herje litt tok bare han Steinar å heiv han ned gulvet å spenna han

stillhet..

Anita:
"oppgitt" Javell ??

G 15:
JA..

Roger:
Eg e mål løs..

Anita:
(Litt oppgitt , litt trist og overgitt) -spenn en onge, det va jo fint gjort det... "serkastisk"

stillhet

Roger:
Eg e mål løs..

Anita:
æææ.. du har no telefon din hele tiden?

G 15:
Ja nesten heile tia

Anita:
mm
Så vist bror 23 ring plutselig å sier dåkk må møt han en plass , så gjør dåkk det?

G 15:
M23???

Anita: mm

G 15:
Kem M 23?

Anita:
Broren din..

G 15:
At vi skal møt han en plass?

Anita:
mm

G 15 :
Skal vi gjør det da?

Anita:
Ja da skal dåkk gjør det..så får du med deg han bror..
Det vil si det at vi vil anmeld det, men vi vil ha dåkk vekk derfra først

Roger:
Ja men vi må gjør det dere rett..

Anita:
Vi skal gjør det rett...

Roger:
Vi må gjør det rett, han » bror 23» kan ikke fer å hent dem no...!
Det må va nå anna folk..

Anita
Ja men du.. G 15 , vist du e så redd han Steinar så vil ikke vi at dåkk skal va der, vis det blir noe tull..
for du skal ikke ha skylda for det han Steinar ha gjort..det må han stå for sjøl som en voksen mann sant?

G 15:
mm

Anita:
Å vist du føl det sån på nåkka måte at du e redd han , så må vi beskytt dåkk..det e det eg mein..eg
mein ikke at vi skal kom å hent dåkk sån , hent dåkk, hent dåkk...
Men vi må beskytt dåkk..skjønn du ka eg mein..?

G 15:
mm... ja...

Anita :
Eg skal no snakk med han Marius Reikerås, eg skal no spørr han ke vi skal gjør med det..
for han e jurist..å han ha gått inn, å hjelpa onga før , direkte, ikke med foreldrene si hjelp men hjelpa bare ongan.
å kom seg heim.
Så eg trur han e den rette å ta kontakt med så da, du e jo snart 15 år så da har du jo rett til egen advokat.
Men han bror skal jo heller ikke va der om han blir utsatt for vold.
Skjønn du ka eg mein?

G 15:
mm

Anita:
Så vi skal prøv å orden det der...

Roger:
Ja men de kan jo ikke han nåkka onga der hvis at

Anita:
Nei det kan de ikke ... det va veldig bra at du sa, at du klart å fortell det ... (nesten på gråten nå)
Å så må du bara ha øyan åpen..

G 15:
Ja

Anita:
mm..

G 15:
Skal følg med heile tia..no e eg kommet tilbake til den der beskyttelses modusen igjen..

Anita:
Ja det skjønn eg veldig

G 15:
Så no driv eg å beskytt han O 10 heile tia..

Anita:
det e jo ikke sån det skal va.. "blir litt prating i munnen på hverandre i
og med at både jeg og Roger reagerer på det som G 15 forteller.."
Men eg forstår deg G 15..

G 15:
Eg blir nøgd til å gjøre det..

Anita:
Ja eg skjønn deg..

Roger:
Ja men det e jo ikke din jobb.... "oppgitt"

Anita:
Det e jo ikke det du skal gjør, du e broren hannes, så eg veit jo det der..

Roger:
stille...
eg skjønn jo koffer... men....

Anita:
Eg skal... eg .. eg e veldig takknemlig G 15... eg skal ..det e ikke du som skal gjør det,
men..eg e veldig takk nemlig..tusen takk for at du gjør det..

stillhet..

Anita:
Eg e veldig glad i deg..

G 15:
Eg e veldig glad i deg og..

Anita:
Vi er utrolig glad i dokk begge to

Roger:
Ja eg og..

Anita:
Han pappa vart veldig lei seg no.., han e veldig glad i dokk begge..han e bekymra for både deg å han O 10 ..for du skal
ikke ha det sån å han O 10 skal ikke ha det sån, du skal slipp å se det der..å vi kan
ikke levne han alene der ute for da vet vi jo ikke ka som kommer til å skje..

G 15:
Nei

Anita:
Så det e viktig for deg å få han bror med deg.

Det e tross alt lillebroren din, han skal ha det bra.
Å det skal vi hjelp deg med.

sant G 15?

G 15:
JA

Anita:
mm

G 15:
Eg hadde jo planlagt å begynn å gjør det dårlig

Roger:
Nei du skal jo ikke gjør det med vilje
du skal gjør det bra på skola det , det , det e framtia di det den må du ta vare på.
Du må ta vare på skolegangen din.

Anita:
Prøv å få med deg det du kan få med deg , men eg skal ikke

Roger:
Det e veldig viktig,

Anita:
Veit du G 15 at du går å tenk på sånne ting så e det ikke så enkelt å gjør det bra på skola, for då har du så masse andre tanker å tenke på, at det ikke e plass for det som e bra.
Så eg skjønn deg litt der. Du går jo å e bekymra.

Roger:
Jo men han må jo gjør så godt som han kan førde,

Anita:
Ja men det e ikke enkelt

Roger : Nei det e det ikke

Anita:
Men hvis han Marius Reikerås ring deg, så kan han reis oppover

G 15:
mm
Anita:
Så kan dåkk fer i lag, for du har krav på at dem kjør deg til byen, at du får møt han og at du får finn ut av ting i lag med han. Det har du krav på.
Så, det kan dem ikke nekt deg. For det e rettigheter du har. Å du kan snakk med han på telefon, så mye du vil. Han e veldig grei. Hvis du e i kjelleren aleina så kan du gå inn på youtube , så kan du gå inn på meg der, for der ligg en tale som han Marius Reikerås hadde i fjord i trondheim, så han forteller om rettigheter.

G 15:
åja

Anita:
Det kan du bare se på, så ser du kossen mann han e , han e veldig grei, det ligg på mi sia på you tube , for det va mitt opptak. Det e over tusen stk som ha sett på det. Det e sikkert bortimot 2000 stk som ha sett på det no.
Så få du se kossen mann han e, å ka han gjør. For der fortell han egentlig ka han gjør. Han e sån der menneskerettighets forkjemper. E du der?

G 15:
Ja

Anita: men no kan vi no snakk om meir koselige ting, skal du snakk litt med han pappa ?

G 15: Ja

Opptaket avsluttes.

Dette opptaket blir nå kopiert på cd og sendt politiet.

Mvh Anita Haug

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Familien Haug Mo i Rana- vold i fosterhjem sjonbotn
PostPosted: Mon Aug 25, 2014 7:05 pm 
Offline
User avatar

Joined: Mon Dec 03, 2012 12:47 am
Posts: 15
Location: Mo i Rana
Takk Arild.

Om barnevernet i Rana kommune er så patetisk at de i det hele tatt prøver å slette sannheten, om grov mishandling i fosterhjem, så er jeg klar for å ta opp kampen, så lenge den varer, og uansett hvilke virkemidler de bruker mot barna mine og meg.

JEG som biologisk mor, er PLIKTET til å forsvare mine barn, å det kommer jeg til å gjøre til den dagen jeg går i graven.

Jeg kommer nok aldri til å gi opp kampen om å få mine barn hjem, jeg har ALDRI gjort mine barn noe som skulle tilsi at jeg ikke skule få være deres mor.

Jeg har bare to ting å si!!

Rana barnevern - bevis at det foreligger omsorgsvikt i vårt hjem.

Fosterforeldre - bevis deres uskyld!!

Å jeg er ikke snill Arild, dette er bare begynnelsen.

_________________
Mamma til 5 bestemor til 5 <3 ---- 5 barn, og 1 barnebarn, har i tur og orden blitt stjålet av Rana barnevern


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Familien Haug Mo i Rana- vold i fosterhjem sjonbotn
PostPosted: Sat Sep 06, 2014 9:26 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Mer om saken her:
viewtopic.php?p=34733#p34733

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Familien Haug Mo i Rana- vold i fosterhjem sjonbotn
PostPosted: Tue Sep 09, 2014 9:10 pm 
Offline
User avatar

Joined: Mon Dec 03, 2012 12:47 am
Posts: 15
Location: Mo i Rana
I dag kom brev til oss fra Rana Kommune.
Skal legge det ut i helhet, når jeg har fått skannet det.

Slik lyder dette, legger ut avsnitt, med kommentar fra meg (i spalte)

INFORMASJON OM ENDRING I SAMVÆR OG TELEFONKONTAKT.
Dato: 05.09.2014.

Jeg viser til telefonsamtale i dag, (den som er i innlegg Arild viser til ovenfor) hvor jeg informerte om at barneverntjenesten velger å benytte seg av nødrett vedrørende samværsnekt for (barn født 04).

(er det noen av dere som hører at hun sier dette i telefonsamtalen på opptaket? )

Vi har over tid sett at samværene og telefonkontakten mellom dere og (barn født -04) har vært vanskelig for (04).
I fylkesnemnda, Tingretten og i lagmannsretten var det et tema at mor gjennom hele plasserings perioden har tilkjennegitt mistillit til fosterhjemmet. ( 04 har bare bodd i fosterhjemmet 1 år av 2)
Og involvert barna i sin kamp om å få tilbake omsorgen for de.

(Nei det har eg altså ikke, dette brevet handler bare om voksenvern av fosterforeldrene, ikke om min kamp for mine barn, det er ikke en kamp, men en selvfølge at mine barn skal bo hos meg - og en prestisje sak hos barnevernet)

Til tross for at tematikken var omhandlet i behandlingen av saken i alle instanser, har dere i tiden etter behandlingen i lagmannsretten fortsatt å involvere (04) både på samvær og i telefonkontakten.

(- i alle instanser? at jeg ville ha han hjem, eller at fosterforeldrene følte seg truffet 1 år før de viste hvem vi var? - og unnskyld, men vi har hatt 1 samvær og minimalt med telefonkontakt etter siste saken, og vi har opptak av samtlige telefonsamtaler med barna, samt vitner til samvær)

Fosterforeldrene har gitt beskrivelser av (04) som blir fortvilet etter gjennomført samvær og telefonsamvær, fordi mor har kommet med negative bemerkninger bl.a. om fosterfamilien.
Eksempelvis har mor sagt at fosterforeldrene kun har (04) pga penger.

(Nei det har jeg ikke sagt, det har de nok klart å finne ut av selv i det fosterfar skulle ha eldstebroren også, slik at han kunne kjøpe ny traktor, og det var det barna som fortalte meg at han hadde sagt)

Mor opplyste (04) om dommen i lagmannsretten over telefon, og la det slik frem at han trodde at han skulle bo et år i fosterhjemmet før han skulle flytte hjem.

(Ja jeg stusset over at han 2 uker etter saken ikke hadde fått noen informasjon om hvordan saken gikk, - regnet med saksbehandler på barnevernet skulle informere barna, på en aldersadekvat måte, selvfølgelig ble gutten lei seg , i og med at han har et vanvittig stort ønske om å flytte hjem)

Mor har også opplyst (04) om at barnevernstjenesten har anmeldt foreldrene.

(Dette er jo feil, barnevernet har jo bare anmeldt meg som er mor. Tar gutten på 10 år skade av dette, så kanskje fosterforeldrene kan tolerere at gutten har bio foreldre, i steden for å viske oss ut, og med hjelp av barnevernet trenere guttens ønsker om å få bo hjemme, kanskje dere skulle høre på hav gutten ønsker, og ikke fosterforeldrene- voksen vern)

Mor beskriver barnas situasjon på åpne nettsider under fulle navn.

(skulle ønske barnevernet kunne legge frem beviser på dette, og fulle navn på hvem? meg selv? eller offentlig ansatt? - har ikke Rana Barnevern hørt om yttringsfriheten? )

Mor tilkjennegir hvem fosterforeldrene er, ( ps de er jo offentlig ansatte, og kjendiser etter serien på nrk - til barnets beste, de som mister Rainer, så fikk de jo min sønn som plaster på såret- dette handler ikke om vår omsorg er god nok, eller ikke , denne saken handler om at ikke disse fosterforeldrene skal ha flere nedturer, så rana barnevern har bedt de stå i kampen, for å få beholde dette barnet som ikke er deres, jeg antar de ikke kan få barn selv ettersom de har så stort behov for å eie andres barn)

Og beskyldninger om vold fra fosterfar blir også lagt ut på nett.
(Det er ingen beskyldninger men ren fakta, fosterfar har kastet en 10 års gammel gutt i gulvet og sparket han i skrittet, slått han med knyttet neve, og slått han med en skistav- hadde jeg utført samme vold mot fosterfar, så hadde jeg blitt fengslet! Men et barn, beskyttes ikke av barnevernet, dette ligner igjen på voksenvern)

Barnevernstjenesten har anmeldt forholdet som sjikane av fosterforeldrene.
Saken er foreløpig ikke avgjort, men dere er ilagt et besøksforbud.

( kjære Heidi Aronsen, hvilken verden lever du egentlig i? Ja dere har anmeldt meg- mor, da skal det ikke stå dere? for det andre så var dette før jeg la ut saken om mishandling og vold, og vil minne dere på, at fosterfar selv brøt dette besøksforbudet da han kom kjørende ned til vårt hus - mitt hjem, og leverte (04) her, og hentet han her, så den saken er vel avgjort , tror du ikke - ps vi har det på film)

(Vi har også på film, da vi må forlate en sønderknust konfirmant, fordi det ikke passet for foster mor, at han skulle ha familien sin til stede på sin store dag, en uke etter flyttet de han fordi det passet ikke fosterfar at han sa i fra om vold)

(04) står i en vanskelig situasjon hvor han forsøker å knytte seg til fosterforeldrene og finne roen der, samtidig som han stadig utsettes for påvirkninger fra mor om at han snart skal flytte hjem, at fosterforeldrene ikke er glad i han at barneverntjenesten har anmeldt foreldrene osv.

(Unnskyld men Aronsen, dette er 3 gangen du gjentar deg selv, er gjentakelser i et brev for å fylle ut, eller for å ha noe å gjøre, tidsfordriv?
Eller forsøker du prente noe inn hos noen?
Eller bruker dere dette som en taktikk for å få det til å se verre ut en det er?
(04) verken vil eller skal bli glad i eller knytte seg til andre - han skal hjem når forholdene ligger til rette for det, har dere sjekket ut om forholdene ligger til rette for tilbakeføring, for jeg tror jeg bruker nødretten, og krever tilbakeføring umiddelbart)

Det er helt essensielt
( Essensiell, vesentlig, av avgjørende betydning. I medisinen brukes ordet om sykdomstilstander hvis årsak man ikke kjenner,"store norske leksikon)
for barns psykiske utvikling at de har en trygg base hvor de får støtte til læring og utvikling, samt får dekket sine emosjonelle behov.

(Ja dette hadde han jo hele oppveksten - helt til dere flyttet han, etter sak kyndige Bente Janson var her, og fant 1 feil, som hun lagde 10 høns av, så uten undersøkelses sak, eller sak kyndig rapport, hentet dere han og 2 søsken ut fra hjemmet, og ødela den gode utviklingen han hadde - flytt gutten hjem! )

Barn som blir satt i en slik lojalitetskonflikt som (04) blir, får ikke muligheten til å knytte seg til sine omsorgsgivere på en slik trygg måte at trygg base oppnås.

( Må minne på at en omsorgsovertakelse alltid er en midlertidig plassering, så snart forholdene ligger til rette for det skal barnet tilbakeføres sine biologiske foreldre, og inntil dette skjer, skal barnet ha kontakt med familien sin på en adekvat måte.
Fosterforeldre skal også være spesielt egnet til å ha barn, og når 04, er blitt skadet av å bo i fosterhjemmet syns jeg barnevernet umiddelbart bør flytte han tilbake til sine biologiske foreldre, hvor det aldri var noen bekymring for utviklingen)

Bup uttaler at dersom (04) fortsetter å leve i denne konflikten vil det kunne hindre videre sunn fysisk og psykisk utvikling.
( jeg kunne ikke vært mer enig)

Og på bakgrunn anbefaler BUP at samværene stanses.

( hvor er dokumentet på dette?Og hvorfor er ikke vi som er bio foreldre informert om bekymringene? Og hvorfor har fosterforeldrene byttet lege til barnet? skjuler de og dere skadene barnet har fått etter at det ble flyttet?)

På bakgrunn av bekymringer meldt av BUP, ( unnskyld meg men hvem er det som har gitt BUP informasjon, om det ikke er fosterforeldrene - så de driver også med voksenvern?
Husk i en utredningsfase skal også barnets historikk frem, og han hadde jo god utvikling da han bodde hjemme- vet BUP dette? )

Og de uttalelser dere gir gutten på samvær og i telefonsamtaler, er barnevernstjenesten bekymret for (04) blir forhindret fra å falle til ro i sin omsorgsbase dersom kontakten med dere opprettholdes på nåværende nivå.
Slik vi vurderer det vil det være til skade for gutten som allerede har flyttet flere ganger (takket være dere, flytt han hjem og han vil få alt han ønsker seg)
og har et åpenbart behov for å føle seg trygg og ivaretatt av sine nærmeste omsorgs personer ( nå fikk du meg til å kaste opp, skulle tro det var en grøsser du skrev på, han har kastet barnet mitt i gulvet, sparket han i skrittet, slått han med knytet neve, slått han med ski stav, og så kaller du det omsorg??? Du vurderer ikke bytte jobb??? )
Gutten trenger først og fremst ro.
Dette er åpenbart et svært inngripende tiltak, men ut fra sakens historikk er barneverns tjenesten bekymret for at (04) sin utvikling bli hindret dersom han må tilbringe oppveksten i en kontinuerlig lojalitetskonflikt.

( Unnskyld meg, men dere trodde vel ikke jeg fødte min sønn for at dere kunne gi han vekk til noen andre, ikke et sekund tro at jeg er noen surrugatmor for staten, glem det- barnet skal hjem)

Barnevernstjenesten vurderer, i tråd med anbefalinger fra BUP, at samværene og telefonsamtalene stanses.

( det blir over mitt lik)

Barnevernstjenesten bruker nødretten og innstiller alt samvær og telefonkontakt inntil saken er behandlet i fylkesnemnda.
Begjæringen om endring av samværsrett/telefonkontakt etter lov om barnevernstjenester § 4-19 er oversendt fylkesnemnda i Nordland.

Underskrevet Inger Rita Olsen seksjonsleder og
Heidi Aronsen teamleder (tidligere behandler er rykket opp til leder)

Kommentert av Mor Anita Haug, sønnen min heter (04) i innlegget.

Videre skal jeg i morgen kontakte BUP og få tilsendt den bekymringsmeldingen, samt utredning, samt få en avtale der med guttens behandler, så kan jeg gi informasjon om hvordan utviklingen var da han bodde hjemme.
Interessant å se hvilken behandler han har der.

_________________
Mamma til 5 bestemor til 5 <3 ---- 5 barn, og 1 barnebarn, har i tur og orden blitt stjålet av Rana barnevern


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Familien Haug Mo i Rana- vold i fosterhjem sjonbotn
PostPosted: Wed Sep 10, 2014 9:55 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Nødrett er også til for foreldre. Det er ikke til for overgripere som Inger Rita Olsen og Heidi Aronsen.

Scanning av dokument kan også gjøres med fotoaparat. Ta bilde av det. Rett ovenfra. Gjerne med mobiltelefon. Blir bildet for hvitt, så bruker man litt lys fra annen kilde og slår blitsen av. Evnt tar det ut i dagslys - ikke direkte sollys, og har blitsen av. Mobilene er veldig forskjellig mht fotokvalitet.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Familien Haug Mo i Rana- vold i fosterhjem sjonbotn
PostPosted: Thu Sep 11, 2014 1:53 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Sat Feb 02, 2013 11:46 pm
Posts: 76
Du skal ikke være snill. Du skal fortelle hva dette såkalte barnevernet faktisk utsetter barn for.

Jeg vet at det ikke hjelper her og nå, men det er viktig å belyse situasjonen uansett.

Å prøve å få hjelp via dette såkalte barnevernet om man vet at ens barn mishandles er jo håpløst.

Det finnes ingen som bekymrer seg for et barn som er i fosterhjem.... Der kan de mishandles og misbrukes.

Det er for det første opplest og vedtatt at fosterbarn lyver om de forteller om overgrep i fosterhjem, og så skyldes alle deres reaksjoner alltid foreldrenes omsorgssvikt.

_________________
sannheten skal ropes ut over hustakene


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Familien Haug Mo i Rana- vold i fosterhjem sjonbotn
PostPosted: Thu Jun 11, 2015 7:58 am 
Offline
User avatar

Joined: Mon Dec 03, 2012 12:47 am
Posts: 15
Location: Mo i Rana
Oppdatering:

Saken mot fosterforeldre ble henlagt, før vi skulle i sak i fylkesnemnda.

Og utrolig nok, hadde barnevernet klart å fått ut et dokument fra politiet der det står at det er henlagt.

Den saken barnevernet meldte oss for - tatt minsten i øret 1 gang, som gutten sier ikke var vont engang, har vi ikke fått et eneste dokument på, selv om alle vitner som har møtt opp bare har fortalt positive ting om oss som foreldre, så holder de tilbake relativ dokumentasjon, og barnevernet mener vår sak ikke er henlagt, noe som heller ikke stemmer.

Jeg har levert inn de opptak som ble gjort av våre barn til politiet, og saken mot fosterfar er åpnet igjen.
Grunnen er at i følge BUP Rana så har gutten utviklet store skader i fosterhjemmet.
Skader han verken hadde i hjemmet, eller da han bodde i beredskapshjem, 1 året.
Det var i dette fosterhjemmet han utviklet store skader.

Nå lever han under uverdige forhold igjen, i et "avlastningshjem" , fylkesnemnda mente han skulle bo i et forsterket fosterhjem.

Barnevernet sa i fylkesnemnda at han kunne ikke bo i det hjemmet han var i dag, fordi de ikke kjenner denne familien godt nok, og de kan ikke bli et forsterket fosterhjem, da de verken var godkjent eller hadde pride kurs.
Dette er det 3 hjemmet på 3 år, og nå har familien kjøpt nytt hus som er større, som de pusser opp, for å få større plass, som de skal flytte til, altså enda et nytt hjem for gutten.

Vi har fått ny behandler på barnevernet , da hun vi hadde plutselig bare ble "sykemeldt på ubestemt tid"

Jeg har vært i møte med den nye behandleren på barnevernet, og hun har fått beskjed fra fylkesnemnda at hun skal være ekstremt god på samarbeid.
Vel hun pratet og skrev ned det hun selv sa, hver gang jeg prøvde å spørre henne om noe, ba hun meg være stille for hun skrev referat.

I fylkesnemnd saken møter sak kyndige Børge Matiassen fra Tromsø opp, som vitne for barnevernet - vel jeg trodde ikke at en sak kyndig skulle velge en så klar side? skal ikke en sak kyndig være en nøytral part i en barnevern sak?

I fylkesnemnd saken hadde barnevernet produsert nye dokumenter i saken, hvor de hadde brukt klipp og lim, teknikken.

Jeg er imponert hvordan barnevernet faktisk klarer å tillegge både meg og mine barn "følelser og opplevelser" vi ikke har.

Far blir omtalt som et monster mot både meg og barna?

Spesielt fra den sak kyndige.

Som påberoper seg retten til å anta at min mann har voldtatt meg, og det står nevnt flere steder i dokumenter at far har vært voldelig (av sak kyndig Bente Iren Jansson )
Selv om det her er snakk om en enkelt hendelse og far har innrømmet å ha tatt et av 5 barn i øret - uten at det var hardhendt nok til at barnet følte smerte, er han da voldelig uten å innrømme det.

At far har voldtatt meg, kommer av at da jeg var syk i 2011 og 2012, ble operert for en kvinnesykdom, syns jeg det var greit å få være i fred etter sykehus opphold og operasjon, konklusjonen fra sak kyndige var at han hadde tvunget seg på meg - ergo voldtekt!!

Jeg har den siste tiden lagt merke til i media at 2 saken angående det samme, med "vold" den ene en mor som hadde skilt to søsken da de kranglet, og hadde kommet til å bruke et håndkle, slik at det uheldigvis hadde kommet for kraftig borti det ene barnet, hun ble arrestert på arbeidsplassen, men fikk beholde barna.

Det andre handlet om klaps på baken, mor ble også her fratatt barna, men fikk de tilbake, men at barnevernet hadde tatt de på akutt vedtak, hadde ødelagt hele familien.

Ingen av disse hadde i ettertid fått hjelp til å bearbeide.

Hva er egentlig vold?

Vi har vært underlagt barnevernet i 17 år.
Historien vår er lang.
Men i tidligere dokumenter er min mann beskrevet som en rolig mann, som gjerne kunne være mer tydelig i sin oppdragelses form.

Han var tydeligvis for snill de første årene - og da barnevernet bad han bli strengere, så ble han voldelig.

Men hvordan skal man da være?

En ting til - dette med voldtekt - bør ikke dette være min følelse ikke sak kyndige sin påstand, og hvordan kommer barna inn her?

Jeg er da voksen nok til å sette grenser for meg selv!

Jeg har aldri opplevd at det skulle ha noe med barna å gjøre uansett.

Jeg har en god mann, han har aldri gjort meg noe vondt, da er det i så fall ubevisst.

Barnevernet fikk imidlertid kritikk fra fylkesnemnda for å ha brutt lagmannsretten sin dom, og påberopt seg retten til å bruke nødverge paragrafen for å nekte oss samvær med vår sønn i et helt år.

De tok på samme grunnlag fra oss telefon tiden.

Gutten selv hadde sagt at han ønsket mest av alt å få komme hjem, men hadde gitt opp å spørre, for barnevernet hørte ikke på han likevel.

Om telefontiden hadde han sagt at - han ville ikke snakke mer i telefonen, for fosterforeldrene kranglet etterpå, og det var ubehagelig.

Sum av saken i fylkesnemnda, var at de hadde hørt på sak kyndige som møtte som vitne for barnevernet, vi fikk vite samme dag som han kom, at han skulle vitne.

Han fikk også sitte der under parts forklaringene.

Vi tapte saken på grunn av at far ikke innrømmet vold.

Sak kyndige hadde kopiert det jeg hadde skrevet her inne, og tatt med i saken, dokumenter som ble fremlagt samtidig som han skulle vitne for barnevernet.

Vel - jeg er ikke redd for sannheten, så jeg skriver fortsatt.

Og jeg er ikke ferdig med å beskrive hvordan barnevernet jobber.

Mvh Anita Haug

_________________
Mamma til 5 bestemor til 5 <3 ---- 5 barn, og 1 barnebarn, har i tur og orden blitt stjålet av Rana barnevern


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]