It is currently Sat Apr 27, 2024 6:47 pm



Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: Vær så snill, HJELP? Trenger gode råd og ny advokat!
PostPosted: Wed Apr 13, 2011 11:47 am 
Offline

Joined: Tue Apr 12, 2011 5:33 pm
Posts: 2
Barnevernet har plassert datteren min i fosterhjem fordi jeg er syk. Det har fungert veldig greit med samvær en dag i uken og overnatting annenhver helg fra fredag til søndag, samt 50 % av alle skoleferier.

Barnevernet mener det er for stor belastning for datteren min når jeg blir dårlig. Nå har jeg nettopp tapt en rettsak mot dem. Ble dømt til samvær på inntil 16 timer hver måned, uten overnatting. Det skal være en tilsynsperson ved alle samvær, som skal sende datteren min tilbakle til fosterhjem hvis jeg får smerter under samværet.

Jeg skal anke dommen, men jeg har en elendig advokat som ikke stiller opp til møter og ikke sender viktige dokumenter. Er det noen som kan anbefale en god advokat i Bergen? Jeg har ikke tid til enda en advokat som ikke stiller opp.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vær så snill, HJELP? Trenger gode råd og ny advokat!
PostPosted: Wed Apr 13, 2011 12:36 pm 
Offline

Joined: Wed Sep 08, 2010 3:53 pm
Posts: 27
Hvis du får smerter? Er observatøren synsk, kan hun lese tanker også?
Advokat: Hjartåker eller Thiis har blitt anbefalt, men de holder til i Trondheim..
Hvis det ikke går, så vet de kanskje av noen nærmere Bergen. Verdt et forsøk.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vær så snill, HJELP? Trenger gode råd og ny advokat!
PostPosted: Wed Apr 13, 2011 1:04 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Advokat Sverre Kvilhaugi Isdalstø i Lindås ved Bergen, er en av de beste i Norge.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vær så snill, HJELP? Trenger gode råd og ny advokat!
PostPosted: Wed Apr 13, 2011 1:38 pm 
Offline

Joined: Tue Apr 12, 2011 5:33 pm
Posts: 2
Takk for svar. Det går lett an å se på meg når jeg får smerter. Men det er jo rart uansett. Når jeg først får smertene trenger vil jo datteren min merke det og da er vel "skaden" skjedd uansett?! Jeg trenger bare ligge meg nedpå litt så blir jeg bedre innen en halvtime.
Jeg tror det blir større belastning for datteren min å plutselig bli sendt avgårde når jeg får smerter enn at jeg hviler en liten halvtime, og kan leke med henne igjen. Hun vil jo uansett merke at jeg blir dårlig, er det ikke da bedre at hun er der og ser at jeg blir bra igjen?
Jeg skjønner ikke logikken. Hva om jeg forstuer en fot under samværet? Skal de sende henne hjem da også? Hvor går grensen liksom, ved en klemstret fingertupp?
Lindås blir litt for langt for meg, men jeg fant en advokat hos Eurojuris. Skal i møte med dem i morgen og de lovet at de har tid til å stille opp på alle møter med barnevernet. Skulle ønske det fantes en liste over de gode advokater som brenner for barnevernssaker.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vær så snill, HJELP? Trenger gode råd og ny advokat!
PostPosted: Wed Apr 13, 2011 2:58 pm 
Offline

Joined: Wed Sep 08, 2010 3:53 pm
Posts: 27
Min feil, tenkte på Kvilhaug som pensjonert, men man er vel ikke mer pensjonert enn man gjør det til... Les boka "Atskillelse barn og foreldre", den er informativ og har en rekke interessante referanser.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vær så snill, HJELP? Trenger gode råd og ny advokat!
PostPosted: Wed Apr 13, 2011 4:17 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:53 am
Posts: 90
Du må rykke ut med hvilken advokat som var dårlig. Hvis ikke alle gjør det, går stadig nye ofre til disse advokatene, som tjener godt på å la barnevernet herje frem. Send for eksempel navnet til Bjørn Erik her på forumet. Se også i høyre kolonne på barnevernet.origo.no, der det står Nye dokumenter.
Noen liste over gode finnes ikke. De er så få at det er bare en liten håndfull. Og uansett hvor bra de er, så er rettssakene bare juks. Hvis en vinner, er det bare en sjelden tilfeldighet. Kvilhaug har sluttet og har pensjonert seg.
  


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vær så snill, HJELP? Trenger gode råd og ny advokat!
PostPosted: Wed Apr 13, 2011 4:20 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Aner ikke om han er pensjonert. Men det er en god stund siden jeg hørte han var godt over 60, trodde jeg? Han har veldig stor kunnskap, og er dyktig overfor folk med helseproblemer, har jeg hørt.

Problemet er at man vinner normalt sett ikke, uansett. Rettstaten er ødelagt, spesielt mht barnevernsproblematikk.

Må også kommentere: Barn tar i hovedsak ikke skade av å se litt lidelse. Fra naturens side er det MYE lidelse. Gamle og syke man var glad i dør, og barna bevitner hele prosessen og lidelsen. Mennesket er i utgangspunktet "konstruert" for et røft liv i naturen. Det gjelder også barn. Ideene om at barn skades av alt mulig, er ren bløff. Det har INGEN faglig dokumentasjon. Men slike myter lever i beste velgående i det såkalte barnevernet.

Det er ikke så lenge siden det ble dokumentert med (til og med) norsk forskning at hele 80% av psykisk helse/uhelse er arv. 20% er da det man ikke vet, samt sykdom i barndommen, ulykker, mobbing i skole, overfall, vold, sexmisbruk etc. Altså reelle problemstillinger, og ikke noe man oppkonstruerer i teoretiske sosiobableres hoder.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]