It is currently Sat May 18, 2024 1:28 am



Post new topic Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Renvasket????
PostPosted: Thu Jan 13, 2011 4:07 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Aug 23, 2010 3:49 pm
Posts: 151
Har leid inn en sakkyndig som har renvasket meg fra all psykisk sykdom. Tidligere har BV ytret at de vil ikke undersøke noe siden de blindt stolte på den tidligere sakkyndige erklæringen.
Nå er det imidlertid store sjangser for at de kommer til å påstå at den nye sakkyndige rapporten er et bestillingsverk fra meg.
Likevel ble BV spurt om hvordan de så på meg som omsorgsperson hvorpå de svarer: "Vi ser at XXXXX er mye bedre, men jentene har det så bra i fosterhjemmet. De begynner virkelig å bli glade i fosterfamilien. Mor er vanskelig å sammarbeide med, og jobber ikke aktivt for at barna skal ha det bra i fosterhjemmet"
Hva med reglen som sier at man alltid skal jobbe for at barna skal tilbake til biologiske foreldre?????
Dessuten jeg har vert moren deres i 10 år og den fosterfamilien har eksistert i 1 år.... Hva er vitsen?????


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Renvasket????
PostPosted: Fri Jan 14, 2011 1:14 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
MissBBet wrote:
Har leid inn en sakkyndig som har renvasket meg fra all psykisk sykdom. Tidligere har BV ytret at de vil ikke undersøke noe siden de blindt stolte på den tidligere sakkyndige erklæringen.
Nå er det imidlertid store sjangser for at de kommer til å påstå at den nye sakkyndige rapporten er et bestillingsverk fra meg.
Likevel ble BV spurt om hvordan de så på meg som omsorgsperson hvorpå de svarer: "Vi ser at XXXXX er mye bedre, men jentene har det så bra i fosterhjemmet. De begynner virkelig å bli glade i fosterfamilien. Mor er vanskelig å sammarbeide med, og jobber ikke aktivt for at barna skal ha det bra i fosterhjemmet"
Hva med reglen som sier at man alltid skal jobbe for at barna skal tilbake til biologiske foreldre?????
Dessuten jeg har vert moren deres i 10 år og den fosterfamilien har eksistert i 1 år.... Hva er vitsen?????


1.Det er din plikt å arbeide mot barna dine - fordi barnevern krever det?

- Å Jobbe aktivt for at jentene dine skal få det bra i fosterstedet er ikke ditt ansvarsområde- du er ikke barnevernsansatt!

Det har altså ingen ting med din samarbeidsvilje å gjøre,men et vanlig og skittent triks barnevern bruker for å underkjenne foreldre.
L A deg ikke fange.

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Renvasket????
PostPosted: Fri Jan 14, 2011 2:22 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Aug 23, 2010 3:49 pm
Posts: 151
Skjønner ikke hvorfor BV kunne utvikle seg til å bli en gjeng sure hurper uten sidesyn...
Bekrefter bare at uannsett hvor god omsorgsperson man er, så skal BV uannsett bare arbeide for at barna skal fortsette å bo i deres fosterhjem, selv om de ikke vil det.......
Jeg er ikke personlig kristen, men akkurat nå håper jeg det finnes et helvete, hvor BVs gjengen må gjøre opp for sine dåder.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Renvasket????
PostPosted: Sat Jan 15, 2011 8:01 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
MissBBet wrote:
Skjønner ikke hvorfor BV kunne utvikle seg til å bli en gjeng sure hurper uten sidesyn...

De har ikke utviklet seg fra noe annet. De har gjennom hele sin historie vært destruktive, det har opplæring og praksis formet dem til. Den makt de er blitt tildelt, gjør det naturlig for dem å ikke høre på kritikk, bare fortsette. Det som har endret seg, er at de har fått fore opp under sin ideologi med stadig mere kvakksalver-litteratur og crazy undervisning, og har fått stadig mere eneveldig makt og større aksjonsområde, slik at de forferdelighetene som i gamle dager ble nokså få, fattige, syke, stigmatiserte familier til del, nå rammer flere.

Les deg opp på barnevernets historie og lærestoffet de bruker i opplæringen, så ser du det.

Hvordan de har fått total makt? De har vi alle gitt dem – befolkningen har ikke vært på vakt, har ikke villet se alarmsignaler, har ikke villet ta affære når deres medmennesker er blitt rammet, men har selvfornøyde triumfert over at det ikke rammet dem selv – "jeg takker deg, Gud, fordi jeg ikke er som disse andre ...."

Omtrent hver tredje henvendelse jeg har fått, har vært fra folk som vil forsikre meg om at de selv er jo så bra, mens det er så mange andre familier hvor barnevernet burde gripe inn mot all "omsorgssvikten", men ikke gjør det.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Renvasket????
PostPosted: Sun Jan 16, 2011 8:48 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Aug 23, 2010 3:49 pm
Posts: 151
enig med deg M. Jeg har også blitt møtt med de argumentene, og før jeg fikk en BV sak har jeg vel også tenkt at BV ikke handlet uten grunn. Jeg tror samfunnet kan hjelpe alle familier om de hadde villet. Men først må vi legge ned BV.
Folk som har kjent meg hele livet, tror at BV har handlet rettferdig fordi de tror at det er ting de ikke ser.
Jeg håper at vi kan nå dit engang at vi blir kvitt de hurpene


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Renvasket????
PostPosted: Sun Jan 16, 2011 11:07 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed May 05, 2010 12:41 am
Posts: 698
MissBBet wrote:
Folk som har kjent meg hele livet, tror at BV har handlet rettferdig fordi de tror at det er ting de ikke ser.


En anklage så diffus at den er umulig å forsvare seg mot.

Vanlige menneskers er ikke i stand til å begripe hvor grusomt det såkalte barnevernet fungerer. Ikke før vi erfarer det selv.

_________________
Never, never, never give up!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life." (Churchill)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Renvasket????
PostPosted: Sun Jan 16, 2011 11:45 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Tror det har sammenhang med at vi ikke blir opplærte til å tenke logisk på en faktaorientert måte. Dermed kan synsingen, assosiasjonstenkningen, innlærte følelser og innlært intuisjon råde grunnen.

Faktaorientert logikk er en del av fagfeltet filosofi. Det er interessant at i takt med at venstresiden har vokst i makt og i takt med at statstroen har vokst i nesten alle parti, så har opplæringen i å tenke korrekt (sannferdig og ærlig tenkning) gått ned.

Tyder på at makten ønsker flest mulige nyttige idioter for deres idéer og prosjekter.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Renvasket????
PostPosted: Mon Jan 17, 2011 5:46 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri May 14, 2010 9:41 pm
Posts: 179
Det er rart at folk fritt kan kritisere sykehustabber og bli intervjuet på TV2-nyhetene. Sykehuslegene har jo også taushetsplikt, likevel kan de kritiseres.
Skulle det vært som det er i forhold til Bv, kunne sykehuslegene sagt at det ikke var mulig å kommentere saken, og ignorert pasienten.
Slik er det, de som har opplevd legetabber får alltid masse medlidenhet og blir tatt veldig alvorlig. Ikke så med dem som mener seg urettferdig behandlet av Bv.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Renvasket????
PostPosted: Mon Jan 17, 2011 6:30 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Skuffet wrote:
Det er rart at folk fritt kan kritisere sykehustabber og bli intervjuet på TV2-nyhetene. Sykehuslegene har jo også taushetsplikt, likevel kan de kritiseres.
Skulle det vært som det er i forhold til Bv, kunne sykehuslegene sagt at det ikke var mulig å kommentere saken, og ignorert pasienten.
Slik er det, de som har opplevd legetabber får alltid masse medlidenhet og blir tatt veldig alvorlig. Ikke så med dem som mener seg urettferdig behandlet av Bv.


Godt poeng, som jeg legger ut på Facebookprofilen min!

Underlig at man fritt kan kritisere sykehustabber og bli intervjuet av media. Legene på sykehus har også taushetsplikt, men kan absolutt kritiseres. Hvorfor sier ikke de som det såkalte barnevernet, at de ikke kan kommentere grunnet taushetsplikt? De som opplever legetabber får masse forståelse, og blir tatt seriøst. Mens de som terroriseres av det såkalte barnevernet blir ignorert.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Renvasket????
PostPosted: Mon Jan 17, 2011 11:01 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri May 14, 2010 9:41 pm
Posts: 179
Fint, benytter anledningen til å minne om at jeg ikke har skriverettigheter i de andre forumene.
Det bør ikke være slik at de som er fratatt barna sine og/eller terrorisert, skal betraktes som en underklasse uten noen rettigheter.

Når det kommer til spørsmålet hvordan Bv-ansatte har blitt slik, så preges vi alle av arbeidsplassen. Og når arbeidsplassen tillater, ja krever en mengde synder vil det si at de som er der i mange år "selger sin sjel". De stoler på at systemet har rett og lar seg forme etter det.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Renvasket????
PostPosted: Mon Jan 17, 2011 11:16 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Aug 23, 2010 3:49 pm
Posts: 151
Jeg har en ufaglært i saken min. Må indrømme at jeg ble knust da jeg mistet barna, likevel samlet jeg det jeg hadde av krefter til å fortsette. Da var det veldig paradoksalt at jeg måtte bruke den energien til å kjempe for soleklare rettigheter, slik som innsyn i egen sak.
Den ufaglærte, var fornøyd så lenge hun kunne skrike til meg, og skrike høyest. Innholdet i det hun skrek om var ikke så nøye for henne. Det tar faktisk på å måtte kjempe for lovbestemmte rettigheter, etter at man urettferdig har blitt frarøvet barn.
Den ufaglærte har fortsatt sin praksis i over 1 år. Men så har situasjonen blitt forandret ettersom jeg har fått gode rapporter. BV svarer da med å forsøke å starte undersøkelses sak mot min samboer. For å tvinge han til å skrive under på dokumentet deres, har de forrsøkt å ha et hjemmebesøk. 1 uke før saken skal opp i tingretten. De håper med dette å ha saken fortsatt gående, om jeg vinner saken........
Fordi fosterforeldrene krangler mye, så skjer det mye i fosterhjemmet. Barna har gjenntatte ganger fortalt alle instanser at de ikke vil bo der.. Da svarer den ufaglærte "fosterforeldrene har problemer, det må dere forstå"


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Renvasket????
PostPosted: Mon Jan 17, 2011 1:38 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Skuffet wrote:
Fint, benytter anledningen til å minne om at jeg ikke har skriverettigheter i de andre forumene.
Det bør ikke være slik at de som er fratatt barna sine og/eller terrorisert, skal betraktes som en underklasse uten noen rettigheter.


Årsaken til at det tar tid å opparbeide seg tillit og dermed utvidet skriverett er rett og slett for å unngå infiltrasjon fra barnevernsromatikere og andre spammere.
Det er erfaringer som har ført til denne praksisen.
Etter en viss tid når vi er mer sikre på de nye vil disse rettighetene uvides.
Det gjøres ikke unntak foruten at det er noen vi virkelig kjenner fra tidligere og over tid.

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Renvasket????
PostPosted: Mon Jan 17, 2011 2:27 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
MissBBet wrote:
Barna har gjenntatte ganger fortalt alle instanser at de ikke vil bo der.. Da svarer den ufaglærte "fosterforeldrene har problemer, det må dere forstå"


OG hva ville de "faglærte" sagt om dette "vernet"?

Ufaglært eller ei- det synes å være gjennomgående og typisk at det er barnet som skal ta hensynet til voksne..

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Renvasket????
PostPosted: Mon Jan 17, 2011 2:31 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
MissBBet wrote:
BV svarer da med å forsøke å starte undersøkelses sak mot min samboer. For å tvinge han til å skrive under på dokumentet deres, har de forrsøkt å ha et hjemmebesøk. 1 uke før saken skal opp i tingretten. De håper med dette å ha saken fortsatt gående, om jeg vinner saken........
"


"Undersøke" en voksen mann..?

Lås døren + ingen signerer noe som helst.

Deres agenda har gått i stå.

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Renvasket????
PostPosted: Mon Jan 17, 2011 4:43 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Aug 23, 2010 3:49 pm
Posts: 151
Vel de må sikkert sjekke om han har spesielle behov, om han har det er det ikke sikkert BVtj kan anbefale at han er samboer med meg. Kanskje de må sende han til en "foster kjæreste" som har mer å tilby<3


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]