It is currently Sun Jun 02, 2024 1:34 pm



Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: hvilket land?
PostPosted: Fri Mar 30, 2007 10:04 pm 
Offline

Joined: Fri Mar 30, 2007 8:06 pm
Posts: 4
hei!
viste ikke helt hvor jeg sulle legge dette,men legger det her.
Det jeg lurer på er hvilke land man kan flykte til hvis man har barne "vernet" i nakken...
Jeg har fått høre at usa er et alternativ å flykte til siden de ikke har noen "utleverings avtale"...
sitter å tenker på å flytte utenlands men er usikker på hvilket land...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 30, 2007 10:44 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Det er folk som har blitt kvitt bv ved å flytte til USA. Har man derimot fått fylkesnemda mot seg, så nytter det nærmest ikke hvor man flytter.

Har man imidlertid ikke noe rettslig (fylkesnemnd) avgjørelse, så kan man flytte hvor som helst i utlandet uten at barnevernet kan gjøre annet enn å overføre saken til det landet.

Norsk politi og barnevern har ingen rettigheter i andre land. Du og dine barn kan flytte uten å spørre norske myndigheter.

De nærmeste land som har en human barnevernspolitikk er Spania og vistnok Island.

Det betyr at om du melder flytting dit, så kan ikke barnevernet gjøre noe. De kan selvsagt dra nedover sammen med politi og forsøke besøke deg for å true deg tilbake.

Da kan du le rått av dem, og si du har viktigere ting å gjøre enn å skravle med galne nordmenn. Du trenger ikke snakke til dem, og absolutt ikke slippe dem inn. De har ingen rettigheter i andre land.

Du bør imidlertid ha telefonen klar for å tilkalle hjelp om de skulle komme med trusler om fysisk tvang. Normalt så går de ikke så langt. De vet at det kan gi bråk mellom landene.

Det er også viktig å møte dem med fotografering, filmopptak, lydopptak for at de skal vite at eventuelle ulovligheter blir dokumentert.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: hvilket land?
PostPosted: Fri Mar 30, 2007 10:54 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Sweet wrote:
hei!
viste ikke helt hvor jeg sulle legge dette,men legger det her.
Det jeg lurer på er hvilke land man kan flykte til hvis man har barne "vernet" i nakken...
Jeg har fått høre at usa er et alternativ å flykte til siden de ikke har noen "utleverings avtale"...
sitter å tenker på å flytte utenlands men er usikker på hvilket land...


Du vil uansett ikke få permanent oppholdstillatelse i USA. Landet praktiserer ikke fri innvandring. Drar du som turist vil du bli kastet ut etter en viss tid.

Dessuten har jeg vanskelig for å tro at USA ikke har utleveringsavtale med Norge. Foreldre som kidnapper barna sine blir etterlyst via Interpol. Du må i tilfelle dra før et eventuelt vedtak er fattet i Fylkesnemnda.

Er det forresten noen som har kjennskap til hvilke land som har utleveringsavtale med Norge?

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 30, 2007 11:11 pm 
Offline

Joined: Fri Mar 30, 2007 8:06 pm
Posts: 4
slik sitasjonen er nå,så er de i undersøkelsefase,men de vil ha spykolog til å utrede oss foreldre og det elste barnet på 8år,men jeg stoler ikke på bv el spykologer som blir betalt av bv,jeg har heler lyst å finne spykolog selv hvis jeg må haen utredning...
dette er snakk om bv i telemark...
har vunnet fylkesnemd 1gang da jeg var alene med den elste men er redd bv vil gå til sak igjen...
derfor vil jeg heler ta sjangsen å flykte,mens jeg ennå kan.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 31, 2007 6:18 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Dere bør absolutt både si nei til å slippe noen til for å utrede dere, og si nei til å snakke med barnevernet overhode. Å finne egen psykolog hjelper ikke; hverken barnevernet eller fylkesnevnden vil normalt høre på noen som har noe godt å si om familien, og det finnes dessuten så å si ingen psykologer i Norge som er hederlig og å stole på i barnevernssaker. Jeg vet bare om én: Joar Tranøy i Oslo, og ham skyver barnevern og andre myndigheter derfor ut og kaster skitt på ham som best de kan.

Snakk aldri med noen som representerer barnevernet. Hvis dere velger å gjøre det allikevel, må dere ha et solid vitne til stede, ved enhver samtale med dem, og dere må gjøre lydbåndopptak. Hvis dere svarer telefoner, så se til å få koblet opptaksutstyr på telefonen.

Å dra, hvis dere har mulighet til å klare det, tror jeg er riktig av dere. Uansett hvor dere drar, så må dere se å komme dere av gårde, uten å varsle noen. Først når dere har kommet i sikkerhet i utlandet, bør dere melde tilbake til det norske folkeregisteret utflytting fra Norge. Hvis det er mest praktisk, så tar én av dere med barna og drar, mens den andre forelderen blir tilbake for å ordne med å få ettersendt klær og nødvendigheter. Eventuelt får den ene bli boende hjemme og arbeide for å forsørge barna og den andre. Hvis det er mulig for noen av dere å få arbeid utenlands, blir dere jo helt fri.

Pakk bare en ryggsekk og dra med barna. Få andre til å ordne opp etter dere hjemme når dere er dratt. Hvis dere viser at dere planlegger å dra, kommer barnevernet sannsynligvis til å fatte hastevedtak og komme og ta barna direkte, og er barna først tatt, har dere liten sjanse til noen gang å få dem tilbake uskadet. Det er en fryktelig påkjenning for barn å bli tatt fra sine foreldre. Unngå det.

Du må være klar over at barnevernere leser på dette forumet. Skriv derfor ikke noe som kan identifisere dere. Bare ta aksjon helt rolig, se til å få det gjort.

Når dere er kommet i sikkerhet i utlandet, foreslår jeg at dere derfra tar kontakt med Mona Lygre og melder dere inn i GFSR, Gruppen til Familiens Selvstendige Rett (gruppen har egen seksjon her nede på forumet, og du finner også en seksjon om dem på forsiden av www.barnasrett.no), så dere også kan være i kontakt med andre familier til gjensidig støtte og innsats. Det må til hvis vi noen gang skal få slutt på barnevernets overgrep her til lands.

Hilsen
Marianne Haslev Skånland
Bergen

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 31, 2007 7:38 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Sweet wrote:
slik sitasjonen er nå,så er de i undersøkelsefase,men de vil ha spykolog til å utrede oss foreldre og det elste barnet på 8år,men jeg stoler ikke på bv el spykologer som blir betalt av bv,jeg har heler lyst å finne spykolog selv hvis jeg må haen utredning...
dette er snakk om bv i telemark...
har vunnet fylkesnemd 1gang da jeg var alene med den elste men er redd bv vil gå til sak igjen...
derfor vil jeg heler ta sjangsen å flykte,mens jeg ennå kan.


Dere må ikke la dere utrede av barnevernet. Det er kun til fordel for barnevernet. Psykologene er kjøpt og betalt av barnevernet. Det er ikke noen fordel å snakke med psykolog for da bare innrømmer dere at dere har behov for psykologhjelp.

La kontakten med barnevernet gå gjennom advokat. Be barnevernet om å henlegge og ikke gå med på møter.

Dersom barnevernet sender sak til Fylkesnemnda om tvangsfjernelse, så bør dere forlate landet i stillhet uten varsel. Barnevernet kan fatte hastevedtak og komme uanmeldt og ta barna med seg.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Pass, pass, pass
PostPosted: Sat Mar 31, 2007 10:59 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Hør på Marianne og Agrippa.

Og skaff dere pass i en snøkave.

Jeg har opplevd så mange ganger at folk går i fella. Det er akkurat som å lese om jødene, som lydig gikk inn i krematoriene. -De kunne bare ikke tro at nazistene ville ta livet av dem. Selv om de hadde hørt de verste historier.

Om igjen; å bli "smittet" av barnevernet er som å bli smittet av hiv. Før eller seinere blir det aids. Og alle sammen går rundt og håper på at de skal bli helbredet, at de skal være unntaket fra regelen. De få som likevel overlever, er merket for livet.

Folk tror at de har sååå gode saker, og at fylkesnemnda ikke finner noe å utsette på dem, og pang, så får de likevel ikke medhold. Folk skjønner ingenting. Og ungene ryker til pers.

De er med andre ord barna som får unngjelde fordi at foreldrene ikke tar våre advarsler alvorlig. 9000 barn sitter uskyldig fengslet fordi at deres foreldrene ikke var fremsynte nok til å flykte mens de ennå hadde tid til det.

Fylkesnemnda er ikke en vanlig rett i det ordets forstand. DET ER BARNEVERNETS FORLENGEDE ARM. Den skal først og fremst ta hensyn til "barnets beste" og beskytte barnevernsloven. Og når barnevernet har et "grunnlag for å tro" at barnet vil kunne få en skjevutvikling og bli utsatt for omsorgssvikt en eller annen gang i fremtiden, så er det de som vinner. Selv om deres hypoteser ikke kan bevises. Og kan du f.eks. garantere, eller bevise, at du alltid kommer til å huske på å smøre nistepakke til dine barn? Og at barna aldri kommer for seint på skolen?

Jeg sier bare; det er egentlig ingen suksess for oss at vi bare blir flere og flere medlemmer her på Redd Barna Våre... Skjønner du?

God tur og lykke til!

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 01, 2007 3:33 pm 
Offline

Joined: Fri Mar 30, 2007 8:06 pm
Posts: 4
spania og island, er det noen andre land som kan være noe?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 01, 2007 3:43 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Alt annet er relativ tilfeldig. Det kan virke. Det kan også forverre.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 01, 2007 6:14 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Thu Jun 29, 2006 10:54 am
Posts: 181
  
Aller best med et land hvor man kan skaffe seg arbeid, og helst utenfor Norden.
Se Skånlands innlegg http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?p=9023#9023

_________________
REDD BARNA VÅRE! Signer oppropet.
http://opprop.r-b-v.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Dra ut av riket
PostPosted: Sun Apr 01, 2007 8:44 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Sweet wrote:
spania og island, er det noen andre land som kan være noe?


Det holder strengt tatt å dra over grensen til Sverige dersom du melder flytting. Barnevernsloven gjelder bare for alle som oppholder seg i riket, jvf. § 1-2.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 01, 2007 10:14 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Vel, Sweet, her får du forskjellige oppfatninger. Jeg selv vil motsi Agrippa denne gang. Ikke på den måten at Sverige er umulig som et første, midlertidig oppholdssted, og slik at man melder flytting. Men så bør man normalt komme seg videre.

Barnevernet i hele Norden er blitt langt ivrigere etter å "samarbeide" over landegrensene, uten hensyn til om de har formell adgang til å aksjonere. Slikt samarbeid foregår oftere mellom Norge og nordiske land enn med land lenger av sted. Jeg har også betydelig kjennskap til barnevernet i Sverige, og det er nok på mange vis enda et hakk verre enn det norske. Det norske barnevernet kan kommunisere med det svenske uten at dere får greie på det.

Men det er jo du og din familie selv som må leve med resultatene av hva dere nå gjør, så du skal ikke oppfatte det vi sier som press.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Å bli flyktning
PostPosted: Sun Apr 01, 2007 10:42 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Det er mulig å flytte midlertidig til Sverige til dere finner ut hva barnevernet tenker å gjøre. Forøvrig står alle landene i EU åpne for dere, ikke bare Spania og Island (Island er ikke medlem av EU). Poenget er at dere trenger ikke flytte til en Sydhavsøy for å komme i sikkerhet, men det holder IKKE å flytte til nabokommunen.

Ved å flytte utenlands kan dere bli kvitt den daglige redselen for hva barnevernet kan tenkes å finne på. Dere kan få ro til å tenke og senke skuldrene. Samtidig er det viktig å være klar over at de aller fleste flyktninger lengter hjem. Det er ingen idyll å bo i eksil, men dersom alternativet er å bli fratatt barna tror jeg de fleste foretrekker det.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Land å flykte til
PostPosted: Sun Apr 01, 2007 11:27 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Jeg vil på det sterkeste fraråde å flytte til de nære nordiske land som sverige og danmark, dere får i dette tilfelle kun en ubehagelig overraskelse i møte med den "nye" kommunen. Vil gjerne legge til at spania og usa er også begynt å bli uaktuel. Begge steder er barn og foreldre blitt tatt av barnevernets forlengede arm i nytt land. Ser at ingen her har nevnt italia, så jeg gir deg et tips her. Dette handler mest om at i italia er et byråkratisk roteland og italienere er som kjent ofte meget barnekjær og vennlig i møte med sine nordiske imigranter.

Nå har det litt å si om du behersker spansk/italiensk og våger å sette slikt i verk. Men jeg velger å råde deg til reise i stillhet med barna og stole på at du klarer deg også her.

Dersom dere er to er det også en god ide at en reiser først med barna og nestemann kommer etter når "papirarbeid" som utflytting er i orden.

Utover dette er egypt med sine "millioner" budiener forsatt det eneste sted der barn fødes uregistrert i verden i dag, tror jeg....

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Melde flytting
PostPosted: Mon Apr 02, 2007 9:24 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
Ifølge skatteetatens nettside er det flere grunner til at en må melde flytting. Merk spesielt pkt. 1:

Ytelser fra det offentlige
Trenger du ytelser fra det offentlige, er det viktig at du er bosatt i den kommunen det gjelder.

Kilde:
Hvorfor må du melde flytting?

Dette innebærer at hvis du er avhengig av ytelser fra det offentlige, skal du melde flytting til utlandet, og samtidig oppdatere folkeregisteret ved senere flyttinger.

Får du derimot ikke ytelser fra noen offentlig etat, kan du melde flytting til utlandet én gang for å bli kvitt bv, for så å forandre ditt bosted i det store utlandet, uten at du melder flytting til det norske folkeregisteret. På den måten vil barnevernet ikke kunne spore deg opp fra folkeregisteret.


Last edited by Rinna on Mon Apr 02, 2007 11:45 am, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]