It is currently Tue Mar 19, 2024 10:26 am



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Tina: Kjære saksbehandler i barnevernet....
PostPosted: Fri Nov 25, 2016 7:57 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

    

Tina:
Kjære saksbehandler i barnevernet...
Tinanedland blogg, 25 november 2016

"Jeg kommer ALDRI til å nevne navnet ditt, kjære saksbehandler. Fordi du fortjener det virkelig ikke. Jeg sa det til deg på tlf idag, og jeg mener det! Kom deg vekk fra den jobben du nettopp har startet i. Du er for god. Du er for lys! Lyset ditt vil slukke, og det unner jeg deg virkelig ikke! Barna i systemet fortjener en person som deg. Men de ender opp med og hate deg. Fordi du er en bøddel for de andre! De feige som sender deg ut i mørket! Fagkoordinatorene, avdelingslederene...de feigeste av dere alle!"

"Idag har jeg stått i den kanskje værste dagen i hele mitt liv. Nå ligger jeg. I senga. Akkurat ferdig med og pakke. De små klærne til mine nydelige barn. De dere flytter fra meg. I morgen! De som skulle være her i påvente av tingretten. Til jul. Jeg ble heldigvis akkurat ferdig med pakke kalenderen idag, så den kan de få med seg i fosterhjemmet håper jeg. Eller er dere redde de får dårlige vibber av d nå i julen?"

"Det jeg stiller meg undrende til er likhetstrekkene mellom dette og Hitler/Stalin...visjonen dems var også god helt i starten, til penger, makt og politikk omtrent ødela en hel verden...."

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Tina: Kjære saksbehandler i barnevernet....
PostPosted: Fri Nov 25, 2016 12:01 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri May 29, 2015 2:49 pm
Posts: 906
Jeg får si som Einar Salvesen sa om Naustdal-saken: Dette er så hjerteskjærende at det nesten ikke er til å holde ut. Selv må jeg ta meg pauser mellom hver gang jeg skriver og leser om barnevern. Jeg synes det blir for belastende. Særlig når jeg selv har følt det på kroppen og vet nøyaktig hvor irrasjonelt og vannvittig systemet fungerer.

Jeg nevner heller ikke navn når jeg omtaler vår sak. Dermed er de alle skjermet: Den sakkyndige som hadde 2,5 millioner i bokført inntekt det året hun skrev en ubrukelig rapport, og som fikk anmerkninger på 70% av de 13 rapportene hun leverte til kommisjonen det året. Som fikk kritikk for moralisering fra fagforeningen sin. Ordføreren som trives best som gallionsfigur og ikke tar ansvar. Fylkeslegen som driver papirproduksjon og et imponerende og byråkratisk ordgyteri. Kommuneadvokaten som ukritisk går barnevernet til hånde. De ansatte i barnevernet som galant overprøver medisinsk informasjon, fordi de kompenserer kompetanse med makt. Seksjonslederen og saksbehandleren som brukte begjæringen for å tvinge oss til separasjon en uke før saken skulle gå i nemnda, men hvor det i ettertid viste seg at det hele var en bløff, - det var ikke gjort et eneste skritt for å finne plasseringsalternativer til barna! Barnevernssjefen som sier at hun kan komme til å overprøve en ny sakkyndig nok en gang, at hun også kan komme til å bruke den forrige sakkyndige, og at hun skal sitte på ryggen vår og ri hele familien i det øyeblikket vi måtte komme tilbake fra utlandet.

Alle disse som sitter og spiser rundt det offentlige kakefatet, og passer på at de ikke stikker frem hodet så de blir kastet ut av det gode selskap.

Jeg orker ikke ta alt nå.

Men jeg vet sannelig ikke om denne anonymiteten gagner andre enn de kommuneansatte selv.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]