It is currently Tue Mar 19, 2024 6:08 am



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Tusen takk til alle skribenter!
PostPosted: Tue May 24, 2016 10:49 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Dec 16, 2015 7:14 pm
Posts: 82
Jeg har lenge tenkt på å lage et slikt innlegg som dette.

Da jeg først fant dette forumet satt jeg å leste å leste og leste og leste. Mange døgn har jeg sittet å lest. Det var så rart å se at det fantes flere der ute som hadde opplevet det samme som meg, og jeg kjente meg så godt igjen i historiene.

Hos meg har en X-mann med ikke alt for mye mellom ørene, og hans foreldre vært min forbannelse, men siden vi bor på en veldig liten plass hvor alle er i slekt med alle har jeg opplevd bygdedyret på det nest verste. Jeg ser at andre har opplevd det verre....jeg har enda mine barn. Jeg ser også at jeg har greid å spille mine kort riktig og lagt fram de rette kortene til rette tidspunkt. Jeg har også valgt en ny samboer med så høy utdannelse at den dagen (etter å ha forsøkt alt annet). Seksualisert oppførsel kortet ble fremmet fra motparten så hadde de med å gjøre en fyr som kunne kontakte psykologer, leger, og advokater. Bli hørt som en likemann og kamerat (og ikke betale en krone for det slevf.)

Det som da ble gjort var at jeg ba alle dok. utlevert meg (hvor jeg påsto at jeg hadde kontakt med advokat). BV hadde også fått grov kjeft (å da mener jeg grov) av min nye samboer. (Hadde jeg fått slik kjeft hadde jeg gått hjem å grått i to dager.)

Så krevde vi kun skriftlig kommunikasjon.

Det jeg vil fram til her er at dette forumet og all dens informasjon har virket så godt på sjelen min. Jeg har gått fra.... hvordan kan dette skje?.... er det jeg som er fullstendig gal?... hvordan kan folk være så onde?... hvorfor lyves det... og hvorfor blir løgner jeg har motbevist brukt som sannheter på tross av at jeg har motbevist at de er tilfelle...Hvorfor stilles det ikke spørsmål om motiv til melder?... Hvorfor blir ting som ikke er en bekymret meldt inn og tatt alvorlig? (eksempel er for mye for fin skolemat..er den ferdigkjøpt?).... Min mat var ikke ferdigkjøpt. Jeg hadde laget den selv. Med masse flid og kjærlighet.... Men om den hadde vert det? Er det å ha dårlig tid og kjøpe ferdigsmurte baguetter omsorgssvikt?

I min verden er det ikke det. Og jeg tror at i de flestes verden er det ikke det. Det er nettopp det... Veldig mange foreldre har nok faktisk kjøpt skolemat til sine barn. I form av rislunsj, god morgen yogurt eller ferdigsmurte baguetter. De aner ikke at dette kan kunne draes ut av sammenheng og som bevis for deres omsorgssvikt. Folk flest forstår ikke hvor lite og bagatellmessig omsorgssvikt defineres. Jeg grøsser når jeg ser folk skriver "I dag ble det grandis til middag", eller " her er det så rotetete nå at jeg bør hente skuffa, eller bare finne fyrstikkene". De har ingen ide om at en dag kan det hende de må sitte og forsvare disse ordene på ramme alvor, som om ingen med små...eller store barn noensinne har hatt det rotete hjemme.

Det andre som er meget merkelig er at melder, som i mitt tilfelle er barnas far har et "frikort". De få tingene skole hadde og bemerke (og legg merke til at de ikke hadde noe å bemerke den tiden han hadde reisejobb, og jeg hadde alt alene.) var ting jeg vet kan ha skjedd hos far. Ikke på noen av de ti årene de har plaget meg har BV en gang tenkt tanken på å undersøke hvordan forholdene er hos far.... en plass de er 50% siden vi har en 50/50 ordning..... Dvs. de er hos han i helgene. Resten av tiden sover de hos hans foreldre (for han blir jo så sliten stakkars).

Men det vet ikke en gang barnevernet. De "etterforsker" kun meg. For det er han som melder meg.

Å det jeg har opplevd er så ille at jeg ser meg nødt til å finne et tilfluktssted i utlandet når mine egne barn får barn. Mine barn må ha et sted de kan komme som ikke er for fremmed og som ikke ruinerer dem den dagen de opplever spor av det samme. De har levd i dette. I konstant overvåkning. De har sett hvordan lærere til slutt står og overhører samtaler mellom dem og andre barn, for så og gå bort for å notere. Å fullstendig feil gjengit selvfølgelig, For de er jo overbevist om at de har det fælt hos mor. De har jo kjent far i GENERASJONER!

Jeg sier bar JA til storkommuner!

Tusen takk til dette forumet som har gitt meg ro. Det faktisk ikke jeg som er gal. Det er systemet som har gått helt av hengslene.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Tusen takk til alle skribenter!
PostPosted: Wed May 25, 2016 8:18 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri May 29, 2015 2:49 pm
Posts: 906
Sliten wrote:
Så krevde vi kun skriftlig kommunikasjon.


Et praktisk tips som jeg tror kan være nyttig for mange.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Tusen takk til alle skribenter!
PostPosted: Wed May 25, 2016 11:31 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Sliten wrote:
Det er systemet som har gått helt av hengslene.


I en uperfekt verden vil det alltid knirk i dører, noen dårlige hanker, osv. Når hodene går av hengslene blir det fort uhyggelig når man har enorme maktsystemer trygt betalt med andres penger.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]