It is currently Fri Mar 29, 2024 7:18 am



Post new topic Reply to topic  [ 44 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Trafficking og barnevern - to sider av samme sak
PostPosted: Tue Nov 14, 2006 1:47 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Jashmine wrote:
Har selv hatt det meste av "hjelpetiltak" i hjemmet mitt.. alt fra psykolog, miljøarbeider,tilsynsperson osv... har blitt sendt fra familiehjem til sykehus om hverandre..
Barnevernet er syke mennesker som bare er ute etter å ødelegge andre sitt liv..
Hvordan kan noen klare å fungere normalt når huset til stadighet er invandert av "åstedsgranskere" og "bedrevitere"?


Barnevernerne har et perverst menneskesyn. Det er derfor "hjelpen" deres blir så destruktiv. Jeg sammenligner barnevernerne med menneskehandlere. De forteller også til ofrene sine at det skal bli så bra så, bare de stoler på dem. Jeg leser for tiden Herbjørg Wassmos "Bare et glass melk, takk" om Dorte som ble lurt av menneskehandlere til sexslaveri i Sverige og Norge. Barnevernerne er ikke et hakk bedre. De er perverse mennesker. Ikke samarbeid med menneskehandlerne. Du ender opp i slaveri, enten sex-slaveri eller barnevernsslaveri.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: gruppesøksmål
PostPosted: Tue Nov 14, 2006 3:33 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Hei

Menneskrettsdomstolen er et selvstendig rettsorgan g det er ikke nødvendig å ha sak gjennom alle de rettslige instanser som eksisterer i norge. Faktisk kan man med et gruppesøksmål også være med i denne prosses selv om egen sak kjører selvstendig i de forskjellige nivåer i det norske retsystem.

Jeg tror også det å vise at det ikke gjelder kun en men mange familer som er i denne fortvilete situasjon, med likhetstrekk i klage og lovbrudd virke forsterkende i å bli tatt på alvor, ikke bare i Europas menneskrettsdomstol men også av norske myndigheter i ettertid.

Problemet med å stå alene er at Norske myndigheter (bvt) fortsetter å sabotere domsavsigelse fra menneskerettsdomstol se eks Adele saken som jeg tror sist var gjennom dette.

Ikke minst tror jeg en enkelt advokat ville kunne kanskje føle seg inspirert til å gjøre et stykke arbeid dersom den har en hel gruppe mennesker som felles saksøker stat for brudd på de mest basale menneskerettigheter.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Last edited by Ama on Sun Feb 04, 2007 2:16 am, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Menneskerettsdomstol
PostPosted: Tue Nov 14, 2006 4:29 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
Håper du har rett, Ama.

Da må du bare diskutere det med advokaten din, Jashmine. Hold oss informert.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 14, 2006 4:44 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
Fra http://www.echr.coe.int/echr

Are there any procedures that must be followed beforehand in the national courts?


Yes. You must have used all the remedies in the State concerned that might have been able to redress the situation you are complaining about (usually, this will mean an application to the appropriate court, followed by an appeal, where applicable, and even a further appeal to a higher court such as the supreme court or constitutional court, if there is one).
It is not enough merely to make use of these remedies. In so doing, you must also have actually raised your complaints (that is, the substance of the Convention violations you are alleging).
You have only six months from the date of the final decision at domestic level (generally speaking, the judgment of the highest court) to lodge an application. After that period your application cannot be accepted by the Court.


Høres ikke særlig oppløftende ut.

Men det kan være andre muligheter. Så jeg ville tatt det opp med advokaten.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 14, 2006 4:56 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
"Är det meningsfullt att föra LVU-mål till Europadomstolen?"
Av Siv Westerberg

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 17, 2006 11:58 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Oct 25, 2006 1:51 pm
Posts: 109
.........


Last edited by Cecilie Holmen on Thu Jan 04, 2007 4:56 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: "Hjelpetiltak" staves slik T-V-A-N-G-S-F-J-E-R-N-E
PostPosted: Fri Nov 17, 2006 1:02 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
"Hjelpetiltak" staves slik: T-V-A-N-G-S-F-J-E-R-N-E-L-S-E

agrippa wrote:
Der hvor de insisterer på hjelpetiltak har de ikke nok på familien til å få gjennomslag i Fylkesnemnda. Hjelpetiltakene gir dem anledning til å observere familien mer inngående, og det vil bli skrevet adskillige journal-sider. Slik skaffer deg seg "bevisene" de trenger for å knuse familiene. Derfor må man aldri akseptere hjelpetiltak. De er veien til tvangsfjernelse.


Hei Agrippa! Det som du skrev her må stå med stor feit skrift, for det er så vanvittig viktig å huske på:

Der hvor de insisterer på hjelpetiltak har de ikke nok på familien til å få gjennomslag i Fylkesnemnda. Hjelpetiltakene gir dem anledning til å observere familien mer inngående, og det vil bli skrevet adskillige journal-sider. Slik skaffer deg seg "bevisene" de trenger for å knuse familiene. Derfor må man aldri akseptere hjelpetiltak. De er veien til tvangsfjernelse.

Du skal heller aldri stille opp på disse såkalte "ansvarsgruppemøtene", for det eneste de er interessert i, det er å FRUSTRERE DEG.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: "Hjelpetiltak" staves slik T-V-A-N-G-S-F-J-E-R
PostPosted: Fri Nov 17, 2006 1:31 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Mona Lygre wrote:
Du skal heller aldri stille opp på disse såkalte "ansvarsgruppemøtene", for det eneste de er interessert i, det er å FRUSTRERE DEG.


Det er viktig å være klar over at "ansvarsgruppemøter" er en del av hjelpetiltakene. Det inngår ikke i undersøkelsen. Når amøbene begynner å snakke om ansvarsgruppemøter så har de tenkt å pensle deg inn på hjelpetiltak uten at du er klar over det. Ofte bryr de seg ikke med å innhente din tillatelse, og de vet utmerket godt hva du mener om deres "hjelpetiltak", men amøbene bryr seg ikke det minste om din mening. De "tenker" kun at hjelpetiltak er "nødvendige", uten hensyn til loven som sier at hjelpetiltak er frivillige!

Ellers er det vanskelig å tenke seg noe mindre ansvarlig enn barnevernere. De mangler evne til kritisk tenkning og tar ikke ansvar for egne handlinger. De er med andre ord, totalt ansvarsløse. "Ansvarsgruppemøter" er en misvisende betegnelse. Avhør er et bedre ord. Barnevernerne har ikke myndighet til å avhøre tilfeldig utvalgte personer. Alle bør nekte å gå på "ansvarsgruppemøter".

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Hvilken advokat?
PostPosted: Fri Nov 17, 2006 1:40 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Ama wrote:
Ikke minst tror jeg en enkelt advokat ville kunne kanskje føle seg inspirert til å gjøre et stykke arbeid dersom den har en hel gruppe mennesker som felles saksøker stat for brudd på de mest basale menneskerettigheter.


Jeg er ikke så sikker på det...

HVILKEN ADVOKAT? DET ER JO LETT Å SE HVILKEN SIDE DE STÅR PÅ... (Gud er opptatt - kan jeg hjelpe deg? :twisted: )

Dessuten: Advokater jobber for penger, ønsker du lojalitet, kjøp deg en hund!

Til en sammenligning vil jeg si at vi var 7 stykker som klagde på psykobabler Svein Magnar Hansen, og vi vant ikke engang frem med vår klage hos helsetilsynet. Og advokaten? Hvor ble det av "inspirasjonen" hans hen, he?

Nå har de oppskrytte advokatene sittet der i langt over en mannsalder, og sett på at bv har begått det ene lovbruddet etter det andre... Likevel har det ennå ikke dukket opp en ansvarsbevisst person som har giddet å løfte en finger...

Jo, rent bortsett fra advokat Sverre Kvilhaug da, som får en stjerne i boken av meg.

Så, hvis vi skal få gjort noe, så må vi altså gjøre det sjøl. Men nå kan det jo godt hende at det snart dukker opp en hederlig advokat som føler seg kallet til den jobben. For bv har jo snart tatt barna fra alle oss som er "uverdige", og da må de jo finne noen andre folk de kan plage.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: BØØØØØ!
PostPosted: Fri Nov 17, 2006 1:51 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
En digresjon til meg selv:

Dessuten så føler jeg for min del at jeg kommer til å kaste vekk min dyrebare tid ved å ha noe som helst med advokater å gjøre.

Og så er jeg sikker på at vi skal klare å ta knekke på bv sjøl.

Se nå bare hvor frustrerte de blir nå når vi begynner å pirke borti dem!!!

Når de kommer to og to, mot en, så er de tøffe i tryne, ja, mens nå når vi slår oss sammen og tar igjen, så skvetter de til i alle pissevinkler bare du sier BØ!

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Endelig
PostPosted: Thu Feb 01, 2007 5:02 pm 
Offline
User avatar

Joined: Mon Nov 13, 2006 7:13 pm
Posts: 7
Location: Bremanger
Fikk det etterlengtede brevet i posten i dag, ett brev jeg aldri trodde ville komme.
Som vanlig når det kommer brev merket fra kommunen så går pulsen til himmels, hjertet hopper opp ihalsen og kaldsvetten setter inn.
Etter X antall kopper kaffi, og min kjære ved min side tør eg å åpne brevet. Og takk og lov, der står "Melding om henlegging av undersøkingssak"

Men tør ikke helt å ta gleden på forskudd enda, for det tar vel ikke lange tiden før bvt begynner å kjede seg igjen, og da egner vel jeg meg ypperlig som målskive igjen.

Men selv om de påstår å ha henlagt saken så gir ikke jeg meg, skal fortsette å kjempe mot disse fanatikerne. De har ødelagt nok liv.


Måtte bare skrive litt om dette, ble så utrolig glad (så lenge det varer).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 01, 2007 5:51 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Gledelige nyheter er alltid moro å dele med andre ,takk :) og lykke til videre :D

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Feb 03, 2007 11:12 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Kjære Jashmine.

Jeg sier som Bjørn Erik: til lykke, og det er deilig at det av og til går godt for noen. Ditt innlegg er så fullt av forståelse både av egen situasjon og av hvordan andre har det, synes jeg. Ikke minst varmer det at du er innstilt på også å stå sammen med andre fortsatt. Barnevernet som har gjort ditt liv vanskelig, blir jo ikke mindre destruktivt og kritikkverdig selv om de lar deg i fred. Gjennom sin behandling av deg har de avslørt hvordan de er, og de er fortsatt like farlige for andre.

Det er deg vel unt å være glad. Vi gleder oss med deg.

Hilsen Marianne
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: henleggelse et undersøkelsesak fra bvt
PostPosted: Sun Feb 04, 2007 2:13 am 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Ja et lite pusterom i hverdag blir det nå med en bvt henlegelse, forløpig. Men ikke slutt å være på vakt, pusselusken bvt kuratoren kan finne på mye for å ødelegget livet for deg og din familie uten at du vet dette i ettertid.

Det kan tenkes hun velger å be samarbeidpartner ved trygdekontor og barnehage og senere skole være ekstra på vakt når du kommer - du er jo et barnevernproblem, hvisker hun i øre over telefonen i en ytterst hemmelighetsfull tone - jo hun vet jo så mye om deg, og dette liker hun å formidle videre. Kanske du møter noen tilfeldig på gaten der du bor, ja så dagen etter kan de skrive ny rapport, alt til neste gang...

Så ikke glem videre fremover og automatisk innhente alt skriftlig innsyn omkring deg selv og dine barn fremover i henhold til forvaltningsloven og helseloven §§ 18 og 19.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: henleggelse et undersøkelsesak fra bvt
PostPosted: Sun Feb 04, 2007 9:10 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Ama wrote:
Det kan tenkes hun velger å be samarbeidpartner ved trygdekontor og barnehage og senere skole være ekstra på vakt når du kommer - du er jo et barnevernproblem, hvisker hun i øre over telefonen i en ytterst hemmelighetsfull tone - jo hun vet jo så mye om deg, og dette liker hun å formidle videre. Kanske du møter noen tilfeldig på gaten der du bor, ja så dagen etter kan de skrive ny rapport, alt til neste gang...


Vet du sikkert at barnevernet holder en henlagt sak "varm" ved å ta uformell kontakt med ulike instanser som helsestasjon, barnehage og skole eller er det noe du antar?

Dette er i så fall i strid med loven, slik jeg ser det.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 44 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]