It is currently Thu Apr 25, 2024 5:55 am



Post new topic Reply to topic  [ 44 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: hjelpetiltak i hjemmet.
PostPosted: Mon Aug 21, 2006 2:00 pm 
Offline

Joined: Tue Feb 14, 2006 1:16 pm
Posts: 29
Hvilken tiltak kan bli satt igang, i hjemmet ?
Har hørt om hjemmekonsulent, hva slags andre ting kan man få.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Aug 21, 2006 2:42 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:52 am
Posts: 203
Det er så mangt man kan "få" av barnevernet, men jeg tror at det som regel er lite å stå etter! :evil: :twisted:
Forsøk heller å få barnefjernet ut sbv ditt og unge(e)s liv før dere går til grunne :!:

_________________
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Aug 21, 2006 3:56 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Barnevernet bruker slikt til å samle opp negative argumenter mot dere. Det blir så brukt som "bevis" i eventuell fylkesnemnd. De knytter seg altså til dere for "evig" tid. Eller så tar de barn på denne bakgrunn.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: hjelpetiltak i hjemmet.
PostPosted: Mon Aug 21, 2006 4:04 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
EMG wrote:
Hvilken tiltak kan bli satt igang, i hjemmet ?
Har hørt om hjemmekonsulent, hva slags andre ting kan man få.


"Tilbudene" kan variere fra helgeavlasting til mødrehjem. Bv har ingen hemninger. Alle "tilbudene" er, som Alvheim sa, overvåking. Det vil si de samler opp all dritten de kan få til om mennesker. Dette bruker de for å få makt senere. Å oppkonstruere dritt er de eksperter til.

Det finnes selvsagt noen få "hederlige" unntak. Å treffe på dem fordrer flaks...

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 27, 2006 1:49 am 
Offline
User avatar

Joined: Wed Oct 11, 2006 8:29 pm
Posts: 45
Location: I kriker og kroker
-------------------------------

_________________
DU MÅ IKKE SITTE TRYGT I DITT HJEM OG SI:DET ER SØRGELIG, STAKKARS DEM! DU MÅ IKKE TÅLE SÅ INDERLIG VEL DEN URETT SOM IKKE RAMMER DEG SELV! JEG ROPER MED SISTE PUST AV MIN STEMME:DU HAR IKKE LOV TIL OG GÅ DER OG GLEMME!


Last edited by Sinnamor on Tue Sep 02, 2008 1:50 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 28, 2006 1:50 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Sinnamor wrote:
Jeg snakker av bittersøt erfaring. IKKE UNDER NOEN OMSTENDIGHETER TA I MOT FRIVILLIGE HJELPE TILTAK FRA BARNEVERNET. Ta kontakt med advokat fra første stund. De aller fleste tiltak satt i verk av BV ender opp med tvungen omsorgsovertakelse. Jeg ble truet til og ta imot både hjemmekonsulent og barnehageplass. Tok jeg ikke imot frivillig truet de med fylkesnemda.Hvor er frivilligheten da? for tiltakene skal liksom være frivillige. Men i fylkesnemda endte jeg opp uansett og mistet nå i oktober omsorgen for mine tre jenter på 4-2 og 1 år.


Når barnevernet sier rett ut at de har tenkt å ta barna dersom man ikke aksepterer såkalte hjelpetiltak, så er det ikke underlig at det hele ender med tvangsfjerning av barna. Da er "hjelpetiltakene" kun et lite mellomspill som de plikter å forsøke før de sender saken videre til Fylkesnemnda. Hvor lenge varte hjelpetiltakene?

I andre tilfeller kan "hjelpetiltakene" være tid barnevernet trenger for å fabrikere de nødvendige "bevis" i form av bestillingsrapporter fra sine egne, lojale psykologer.

Det er fryktelig å bli fratatt sine små barn. Jeg håper den eldste sønnen din klarer seg. Barnevernet plikter å lytte til så store barn.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 28, 2006 2:22 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Hjelpetiltak er overvåking som har til hensikt å tilveiebringe liksom-bevis som brukes til å ta den totale kontrollen over familiens liv og ofte omsorgsovertakelse.

Når det såkalte barnevernet gjennom hjemmekonsulenter eller barnehage, slippes inn på offeret sitt, så kan barnefjernerne si:
-Jamen, vi vet jo hvordan forholdene er.

At de "vet" betyr at de har sine forstokka tolkninger, forvrengelser, overdrivelser og løgner.

Dommerne svarer da:
- Javel, da er saken klar. Barna skal tas.

At naboer, slektninger og venner er uenige, betyr ikke noe. Og beviser skumleses ikke ordentlig en gang. Her er det den "faglige" bedømmelsen som gjelder. "Faglig bedømmelse" kan byttes ut med "fylleprat" uten annen rus enn makt, penger og kynisk egenforherligelse. På det punktet står imidlertid dommerne med hodet i sanden og sier:
- Dette ser vi ingenting til. Slikt kan man ikke si.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 28, 2006 2:49 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
Når det såkalte barnevernet gjennom hjemmekonsulenter eller barnehage, slippes inn på offeret sitt, så kan barnefjernerne si:
-Jamen, vi vet jo hvordan forholdene er.


Noe annet de sier er: Vi har kjennskap til denne familien. :|

De gir inntrykk av at de kjenner familien ut og inn etter å ha hatt noen samtaler. De later som om de har gransket nyrer og hjerter, men i virkeligheten har de bare dannet seg et helt subjektivt bilde i tråd med barnevernernes destruktive og negative menneskesyn.

De tror selv at de er noen ordentlige menneskekjennere og at de er "flinke" til å finne ut hvordan det står til. I virkeligheten trer de bare sitt eget syn ned over hodene til ofrene.

Når en barneverner skriver i journalen: Vi tenker at...dill, dill, dill, så er det som om Oraklet i Delfi har uttalt seg. De har så store tanker om sin egen dømmekraft. Egentlig betrakter barnevernerne seg som overmennesker, som har en helt naturlig rett til å dirigere andre. Da må jo vi andre være undermennesker.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: hjelpetiltak og tvang
PostPosted: Sat Nov 11, 2006 2:36 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Først vil jeg si at jeg er fullstendig enig med alt som står over her. Selv opplevde jeg at de sa det ikke var nødvendig å prøve med hjelpetiltak da de hadde alt de trengte for å ta fra meg omsorg ovenfor barnet mitt som jeg hadde eneomsorg for siden fødsel. Årsak: bestilling av uttalelser fra behandler som skulle hjelpe meg å bli frisk fra min depresjon da jeg ble akutt innlagt på sykehus. jeg bør her nevne at jeg ikke slapp ut fra dette sykehus før oppgave var ferdig og at disse journaler selvfølgelig vil bli utgtt i bokform nå i ettertid. Jeg tror ikke mange mennesker ville overlevd denne form for behandling, og det er store mørketall over selvmord i psykratrien som er planlagt av behandler under pasients behandlingsforløp.

Jeg ønsker også også nevne kort at deres overvåkning eksisterer i hele det offentlige system, så er du i barnevernets søkelys bør du sende et brev med kopi til alle offentlige etater hvor du skriver:

Jeg ber om fullt innsyn i egne og mine barns saksdokumenter i henhold til forvaltningsloven § 18 og 19. Slik kan du kanskje unngå å ende uten bolig og med dine få eiendeler i to store svarte plastikksekker.

Nekt så godt du kan deres såkalte "hjelpetiltak" og annet de prøver å pådytte dere av tvang og ta opp deres trusler i samtalene via skult kamara om mulig, deretter kan man jo lage en dokumentarfilm med klikk av de forskjellige saksbehanderes metoder og utalelser der de forteller sine klienter at det er til barnets beste at de ikke har noen foreldre lenger.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: hjelpetiltak og tvang
PostPosted: Sat Nov 11, 2006 2:54 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Ama wrote:
Selv opplevde jeg at de sa det ikke var nødvendig å prøve med hjelpetiltak da de hadde alt de trengte for å ta fra meg omsorg ovenfor barnet mitt som jeg hadde eneomsorg for siden fødsel.


Det viser tydelig at hjelpetiltakenes eneste hensikt er å drive prosessen frem mot tvangsfjernelse.

Der hvor de insisterer på hjelpetiltak har de ikke nok på familien til å få gjennomslag i Fylkesnemnda. Hjelpetiltakene gir dem anledning til å observere familien mer inngående, og det vil bli skrevet adskillige journal-sider. Slik skaffer deg seg "bevisene" de trenger for å knuse familiene.

Derfor må man aldri akseptere hjelpetiltak. De er veien til tvangsfjernelse.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 13, 2006 11:08 pm 
Offline
User avatar

Joined: Mon Nov 13, 2006 7:13 pm
Posts: 7
Location: Bremanger
Har selv hatt det meste av "hjelpetiltak" i hjemmet mitt.. alt fra psykolog, miljøarbeider,tilsynsperson osv... har blitt sendt fra familiehjem til sykehus om hverandre..
Barnevernet er syke mennesker som bare er ute etter å ødelegge andre sitt liv..
Hvordan kan noen klare å fungere normalt når huset til stadighet er invandert av "åstedsgranskere" og "bedrevitere"?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Hvordan overleve BVT hjelpetiltak
PostPosted: Mon Nov 13, 2006 11:56 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Det er ikke mulig å overleve BVT innvardering i ditt hjem og din famile. Det tror jeg også barnevernsterrorister vet, derfor blir det ved med sine utallige tiltak inntil foreldre er totalt nedslitt og utslitt, gjerne i dyp depresjon og med selvmordstanker. Så trår de til med vedtak til fylkesnemnd og kaller deg lite sammarbeidsvillig og psykisk ustabil. Du har jo da vært hos psykolog og gjordt alt de har beordret...

Det er ikke uten grunn at internett sider som denne eksisterer, det er sannsynligvis fordi dette gjelder mange. Du er slett ikke så alene i den håpløse situasjonen som du føler deg, problemet er at de kan bli ved å forfølge deg til du enten rømmer landet eller dør ved selvmord.

Ingen reagerer på den totale mangel på rettsikkerhet i samfunnet vårt før det for sent. Dette må forandres på.

Derfor prøver jeg igjen å fremme mitt forslag om gruppesaksmål sendt til menneskrettsdomstolen, vi står sterkere jo flere vi er. Kanskje samlet kan vi også få noe riktig advokathjelp og ikke bare på ny bli plyndret av griske mennesker som rått utnytter andres største ulykke.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: svar: hvordan overlve BVT tiltak
PostPosted: Tue Nov 14, 2006 9:35 am 
Offline
User avatar

Joined: Mon Nov 13, 2006 7:13 pm
Posts: 7
Location: Bremanger
Det å fremme ett gruppesaksmål til menneskerettighetdomstolen høres etter min mening ut som ett godt forslag..
Noen må tørre å gå videre med denne trakkaseringen og psykiske terroren fra BVT... BVT har for lengst har ødelagt nok liv...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Gruppesøksmål
PostPosted: Tue Nov 14, 2006 10:27 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
Ut fra det lille jeg vet om menneskerettsdomstolen, kan man ikke få saken sin prøvd før man har gått gjennom alle instanser i medlemslandet. Det at rettsvesenet i dette landet svikter foreldre bryr de seg fint lite om.

Men det kan være lurt å diskutere det med en advokat som har litt peiling på disse sakene.


Top
 Profile  
 
 Post subject: svar: gruppesøksmål
PostPosted: Tue Nov 14, 2006 10:31 am 
Offline
User avatar

Joined: Mon Nov 13, 2006 7:13 pm
Posts: 7
Location: Bremanger
Har tenkt å ta dette opp med min advokat, i håp om at han kansje kan hjelpe til litt. Han også begynner å bli rimelig lei av disse folkene..


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 44 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 21 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]