It is currently Fri Apr 19, 2024 9:40 pm



Post new topic Reply to topic  [ 44 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 04, 2007 11:04 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg vil her sitere fra et henleggelsesbrev jeg fikk fra Gjerdrum kommune i lanuar i år. Brevet begynner med at saken anngående min datter B, er avsluttet på grunn av at far ikke lenger ønsker tiltak gjennom barneverntjenesten. Det neste avsnittet reagerer jeg på,

"Saken vil bli arkivert ved vårt kontor i ca. 10 år etter at den er ute av aktivt bruk, saken vil da bli lagt i kommunens fjernarkiv."

Hvorfor har de saken liggende på kontoret i 10 år om de ikke har tengt å holde ett øye på vedkommende? Om saken virkelig hadde vert henlagt, burde ikke sakspapirene rett og slett makuleres? I vet fall lagres på fjernarkivet?

Jeg vil helt til slutt sitere ett avsnitt til,

"Vi vil informere om at hvis vi senere skulle komme til å møtes, kommer ikke vi til å hilse på dere hvis ikke dere tilkjennegir at dere ønsker å bli hilst på. Dette er en del av vår taushetsplikt."

Dette er retningslinjer jeg vet blir brutt over det ganske land til stadighet.

Videre står det,

"Det gjøres oppmerksom på at dere når som helst kan be om tid for å lese sakens dokumenter. Dette gjelder også barnet etter fylte 15 år."

Håper denne informasjonen kan være til hjelp for noen.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 04, 2007 11:08 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 10, 2006 11:54 am
Posts: 224
Location: ei lita bygd på vestlandet
Joda Agrippa dette er noe som skjer,men det er vanskelig å bevise,for ikke å si umulig. Dette skjer muntlig mellom etatene og en del som jobber på de ulike steder er gode venner så :"klør du meg på ryggen skal jeg klø deg på ryggen" De bruker de midlene som brukes kan. Og det farligste av alt er en barnefjerner som har tapt saken sin.Da blir Prusselusken ikke bare påståelig men føler seg også nedvurdert ,samt at statistikken over "reddede" barn går ned.Dette må rettes opp for en hver pris :!:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 04, 2007 11:29 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Jo da, jeg kjenner konkret til saker. Eksempler:

1. En mor var blitt forfulgt av barnevernet men barnevernet hadde måttet henlegge saken. Så møter moren et år etter tilfeldigvis saksbehandleren på gaten en dag. Denne saksbehandleren hilste og vinket henrykt. Imidlertid hadde hun gjennom sakens gang oppført seg til de grader fiendtlig og usivilisert at det var helt unaturlig å hilse på henne, og moren reagerte instinktivt med bare å stirre stumt. – To dager etter innløp det et brev fra barnevernet om at de ønsket nye opplysninger, og at de blant annet kom til å ta kontakt med barnets lege. Ingen begrunnelse ble gitt og ingen henvisning til noen bekymringsmelding eller lignende.

2. Barnevernet kommer ingen vei med en sak, og den er i ferd med å tørke opp. Da setter de seg til selv å skrive en bekymringsmelding om barna, som de sender til seg selv anonymt. Det lot seg imidlertid spore gjennom en fax-adresse at det var dem selv den kom fra. Dette bedrageriet fikk ingen følger for barnevernet.

De kan også uten foranledning spørre kreti og pleti om en familie, og bruke svarene de får som "bekymringsfulle opplysninger".

    

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: holder sak varm ved andre sammarbeidpartnere
PostPosted: Sun Feb 04, 2007 1:44 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Jeg kan i hverfall underskrive på at dette har de gjordt i egen sak etter att jeg ble formelt utskrevet fra mødrehjem og barnevern i 1994. Det er hva jeg leser i egne sakspapirer innhentet i 2005-2006 fra alle offentlig instanser.

Desverre oppdaget jeg dette først etter at barvevernet benyttet tvangsparagraf ved å få pykriater Dr Holme ved Solli poliklinikk til å sende inn falsk anmeldelse til Hordand politiammer (sak senere henlagt) og få meg isolert på glattcelle ved 4 uker slik at pusellusken Grete Kvåle fra Fana barneverntjeneste og sosialkontor kunne lage ny undersøkelsessak da den hun hadde hun ville sende til fylkesnemda ble vanskelig å bevise. Her ville hun nemelig først ha meg anklaget som satanist på tidpunkt da jeg gikk på teaterskole i danmark (også lenge før jeg fikk min sønn). Antar hun oppdaget i siste liten at det ville være vanskelig til tross for brev hun fikk ved psykriaters hjelp Jorunn Akselsen og Lege Stine Sivertsen med min underskrift på. Her ga de meg valget bli drept nå eller senere, underskriv dette papir og du slipper ut av dette sinnsykehus og kan unngå mer tvangsmedisinering for at legene og barnevernet i ettertid kan unndra seg alt ansvar for alle de mennesker de dreper i henhold til stilligsansvar og utførelse av sitt virke.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: henleggelse et undersøkelsesak fra bvt
PostPosted: Sun Feb 04, 2007 2:47 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Ama wrote:
Ja et lite pusterom i hverdag blir det nå med en bvt henlegelse, forløpig. Men ikke slutt å være på vakt, pusselusken bvt kuratoren kan finne på mye for å ødelegget livet for deg og din familie uten at du vet dette i ettertid.

Det kan tenkes hun velger å be samarbeidpartner ved trygdekontor og barnehage og senere skole være ekstra på vakt når du kommer - du er jo et barnevernproblem, hvisker hun i øre over telefonen i en ytterst hemmelighetsfull tone - jo hun vet jo så mye om deg, og dette liker hun å formidle videre. Kanske du møter noen tilfeldig på gaten der du bor, ja så dagen etter kan de skrive ny rapport, alt til neste gang...

Så ikke glem videre fremover og automatisk innhente alt skriftlig innsyn omkring deg selv og dine barn fremover i henhold til forvaltningsloven og helseloven §§ 18 og 19.


Gjør opptak av alle samtaler og møter !
Mener du har lovlig adgang ,og da vil senere omskrivinger fra "barnevernets" og deres medløperes side bli umulig.

Har man ærlige intensjoner burde det ikke være noe problem for noen av partene -da har man jo en korrekt gjengivelse
!

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: henleggelse et undersøkelsesak fra bvt
PostPosted: Sun Feb 04, 2007 3:49 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
agrippa wrote:
Ama wrote:
Det kan tenkes hun velger å be samarbeidpartner ved trygdekontor og barnehage og senere skole være ekstra på vakt når du kommer - du er jo et barnevernproblem, hvisker hun i øre over telefonen i en ytterst hemmelighetsfull tone - jo hun vet jo så mye om deg, og dette liker hun å formidle videre. Kanske du møter noen tilfeldig på gaten der du bor, ja så dagen etter kan de skrive ny rapport, alt til neste gang...


Vet du sikkert at barnevernet holder en henlagt sak "varm" ved å ta uformell kontakt med ulike instanser som helsestasjon, barnehage og skole eller er det noe du antar?

Dette er i så fall i strid med loven, slik jeg ser det.


Slik "lobbying" foregår ,men er desverre meget vanskelig å bevise da det fordrer dokumentasjon og/eller vitnebekreftelser.
Dette foregår også i forbindelse med oppbygging av "prosedyrer" fra det såkallte barnevernets side -noe som forøvrig synes akseptabelt fra forvaltningens og "maktens" side da de dermed får "førstehåndsinformasjon" og slipper å bruke "unødvendig" tid på å komme frem til sine avgjørelser/vedtak.

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: takk for gode råd
PostPosted: Mon Feb 05, 2007 12:11 am 
Offline
User avatar

Joined: Mon Nov 13, 2006 7:13 pm
Posts: 7
Location: Bremanger
Vil først og fremst si takk for gode råd. :)
Men nå når jeg har lest dette brevet om igjen en del ganger, ser jeg jo at det er noe som skurrer..

Der har blant annet vært hentet inn opplysninger fra barnehage, enda min sønn ikke går i barnehagen når jeg har han.
Men de 14 dagene han er hos sin far/farmor da går han i barnehagen.
Så jeg mener jo at det som eventuelt skjer i barnehagen ikke skal gå på meg, men at de da får ta dette opp med faren/farmora. Men hverken faren eller farmoren har noensinne vært nevnt i noen av brevene eller anklagene...

Og i rapporter fra helsestasjonen står det at han har vært til synsprøve 3 ganger, grunnet usikkert resultat.. Men hvor mange synsprøver må det taes før resultatet er sikkert? eller er dette bare en måte å holde meg under oppsikt?

Sist men ikke minst: "opplysninger fra privatperson"
En tidligere bekjent av meg (som tilfeldigvis jobber i barnehagen) som ble oppringt av barnevernet med spørsmål om hun kunne uttale seg om gutten. og nok en gang blir jeg straffet for ting som skjer mens min sønn er hos sin far sin del av familien.

Har prøvd å ta dette opp med barnevernet flere ganger tidligere, og blant annet spurt hvorfor de ikke reagerer på at det faktisk er farmoren hans som har han, og ikke faren.. Men det kan de ikke se noe gale i.

Men da min far tok med seg gutten på ferie i en liten uke, da ble det lurveleven da. Slikt ville de ikke ha noe av.. Det var jo tross alt jeg som skulle reise på ferie med min sønn, og ikke morfaren hans.


Blir lettere frustrert av disse folkene, men skal fortsatt kjempe med nebb og klør i håp om å få gjort noe med disse krypdyrene.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: hjelpetiltak i hjemmet.
PostPosted: Thu Feb 15, 2007 2:34 pm 
Offline

Joined: Sun Nov 26, 2006 7:18 pm
Posts: 40
Location: finnmark
EMG wrote:
Hvilken tiltak kan bli satt igang, i hjemmet ?
Har hørt om hjemmekonsulent, hva slags andre ting kan man få.


Hei. dette du spør om er et veldig vanskelig tema. Det er sant at du må tenke deg nøye om før du tar kontakt m barneværnet.
Jeg er litt for at man må kunne søke hjelp noen steder. Jeg vil anbefale deg å snakke m en snill helsesøster hvis barnet er lite. Eller en fastlege hvis barnet går på skolen.
Du kan i begge tilfeller søke om hjemmehjelp. som er mye flinkere å vaske og ta vare på hjemmet ditt enn en hjemmekonsulent. Du kan få henvisning ( hos helsesøster eller lege 9 hos sykolog, hvis du trenger å snakke med noen. Disse er også bedre enn en barneværn.
Hvis du trenger råd og slikt hos noen snille ang daglig stell, anbefaler jeg at du tar fontakt med bestemor-foreningen,de er i alle aldre og er glade for å hjelpe. Avlastning er et lukrativt,behovsprøvd hjelpetiltak som går ut på å bevare et barn i et offentlig system Det varer sjelden til barnet er vokent.
Du kan henge opp lapper på videregående om du trenger barnevakt av og til,eller snuse rundt i nabolaget,det er sikkert noen som ønsker å være barnepie /svenn og tjene litt på det. ( husk at det koster litt)
Trenger du penger eller hjelp til å rydde i økonomien ,så kan du ta kontakt med namsmannen. sosialkontoret har i enkelte kommuner øk.rådgiver.Hun hjelper deg å sortere i inkassoene om du spør pent.
håper du finner fram i jungelen

_________________
vilje-mor


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 15, 2007 3:06 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Besteforeldre-forening høres meget bra ut. Helsesøstre er jeg derimot svært skeptisk til. De er opptrenet av barnevernets ideologer selv, og det er ikke helt sjelden de starter og driver frem barnevernssaker mot foreldrene. Se egen seksjon på forumet:

"-->Når helsestasjonen lager helvete
Tema: Veldig mange blir barnevernsoffer på grunn av helsestasjonen og helsesøsteren de relaterer til. Personkjemi, moralisering etc kan ligge bak."

Har du personlig god erfaring med en helsesøster?
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 15, 2007 3:58 pm 
Offline

Joined: Sun Nov 26, 2006 7:18 pm
Posts: 40
Location: finnmark
MH Skånland wrote:
 
Besteforeldre-forening høres meget bra ut. Helsesøstre er jeg derimot svært skeptisk til. De er opptrenet av barnevernets ideologer selv, og det er ikke helt sjelden de starter og driver frem barnevernssaker mot foreldrene. Se egen seksjon på forumet:

"-->Når helsestasjonen lager helvete
Tema: Veldig mange blir barnevernsoffer på grunn av helsestasjonen og helsesøsteren de relaterer til. Personkjemi, moralisering etc kan ligge bak."

Har du personlig god erfaring med en helsesøster?
  


Ja det vil jeg si. helsesøstere har en på- siden -rolle. Det er sjelden hun mener noe som hun ikke har sett. det er selvfølgeig viktig å være 100%
ærlig på helsestasjonen. Der er det i utgangspunktet lagt til rette for barna. Tror allikavell at man ikke skal fokusere for mye på seg selv i møte med helsestasjonen.
Hos helsesøster er det også uskrevne regler. Kansje det kan være greit å tenke på hva hun ser etter. Går du til helsesøster burde barnas undertøy være hele og rene. huden bør være ren og smurt m lotion om barnet har eksem.Negler må være stellt,på hender og føtter,tennene må være rene. hullete klær må iallefall være forsøkt reparert. og husk at det er barnet som skal undersøkes å vises fram. Har du vært full dagen i forveien,så fortell det,hun merker slikt. <sliter du m moe, fortell kort om det, stille, så barnet ikke hører. Har barnet problemer, ta barnet på fanget å si at dere kan prate m helsesøster ilag. la helsesøster føre samtalen.

_________________
vilje-mor


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 15, 2007 4:31 pm 
Offline
User avatar

Joined: Mon Nov 27, 2006 11:41 pm
Posts: 40
mor-vilje sier:
Kansje det kan være greit å tenke på hva hun ser etter. Går du til helsesøster burde barnas undertøy være hele og rene. huden bør være ren og smurt m lotion om barnet har eksem.Negler må være stellt,på hender og føtter,tennene må være rene. hullete klær må iallefall være forsøkt reparert. og husk at det er barnet som skal undersøkes å vises fram. Har du vært full dagen i forveien,så fortell det,hun merker slikt. <sliter du m moe, fortell kort om det, stille, så barnet ikke hører. Har barnet problemer, ta barnet på fanget å si at dere kan prate m helsesøster ilag. la helsesøster føre samtalen.

Jeg tror ikke dette er riktig vei å gå!

Har man vært på fylla dagen før så "meld avbud, si at man er syk, få en ny time osv. Vær ikke for ærlig, " det man ikke vet har man ikke vondt av ". Er man sliten og ensom og trenger hjelp, hent det hos familie og venner.

Tror man vil gå i en felle her, om man gjør som mor-vilje mener at man skal gjøre i disse situasjoner.

Det er også helsesøster sin oppgave å rapportere avik ovenfor barnet til Bv. Så ikke hjelp dem til å lage noe som ikke er der.

Gjør det man skal på helsestasjonen og gå. Bland ikke flo og fjære.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 15, 2007 4:45 pm 
Offline

Joined: Sun Nov 26, 2006 7:18 pm
Posts: 40
Location: finnmark
pumamor wrote:
mor-vilje sier:
Kansje det kan være greit å tenke på hva hun ser etter. Går du til helsesøster burde barnas undertøy være hele og rene. huden bør være ren og smurt m lotion om barnet har eksem.Negler må være stellt,på hender og føtter,tennene må være rene. hullete klær må iallefall være forsøkt reparert. og husk at det er barnet som skal undersøkes å vises fram. Har du vært full dagen i forveien,så fortell det,hun merker slikt. <sliter du m moe, fortell kort om det, stille, så barnet ikke hører. Har barnet problemer, ta barnet på fanget å si at dere kan prate m helsesøster ilag. la helsesøster føre samtalen.

Jeg tror ikke dette er riktig vei å gå!

Har man vært på fylla dagen før så "meld avbud, si at man er syk, få en ny time osv. Vær ikke for ærlig, " det man ikke vet har man ikke vondt av ". Er man sliten og ensom og trenger hjelp, hent det hos familie og venner.

Tror man vil gå i en felle her, om man gjør som mor-vilje mener at man skal gjøre i disse situasjoner.

Det er også helsesøster sin oppgave å rapportere avik ovenfor barnet til Bv. Så ikke hjelp dem til å lage noe som ikke er der.

Gjør det man skal på helsestasjonen og gå. Bland ikke flo og fjære.


Tja, det trenger ikke å være så farlig heller. Skulle gjerne ha hatt et barn å gå til helsestasjonen til . Savner det.d må jeg få si. Nu er det noen helt andre som gjør det. snufs

_________________
vilje-mor


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 15, 2007 4:58 pm 
Offline
User avatar

Joined: Mon Nov 27, 2006 11:41 pm
Posts: 40
Ja, det forstår jeg veldig godt.

Sitter her med samme savnet som deg.
Mener ikke at man skal se fanden på flatmark, men man må trå varsomt om man er kommet i bv sin jernklo.

Føler med deg, mor-vilje og forstår din smerte.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 26, 2007 4:07 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Diskusjonen er, med litt klabb og babb, flyttet.

http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?t=2135

Slik det utviklet seg passet det bedre under Vitenskap mot barnevernsovergrep.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 44 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]