It is currently Sat Apr 27, 2024 1:03 am



Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Barnevernet retter aldri opp feil
PostPosted: Fri Mar 02, 2007 4:20 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Barnevernet burde fradømmes rett til å utøve yrket når de ikke retter opp feil, så godt det lar seg gjøre. Her har vi en gal incestanklage og medfølgende plassering av datteren i fosterhjem. Når så saken blir henlagt, gjør barnevernet ikke forsøk på å be om unnskyldning eller i det hele tatt erkjenne hvordan familien har hatt det.

Vi får ønske familien lykke til med erstatningskravet. Det er på tide at barnevernet må ta konsekvensen av i det minste NOEN av sine tiltak.

Vil ha erstatning etter incestanklage
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnevernet retter aldri opp feil
PostPosted: Fri Mar 02, 2007 4:33 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
Vi får ønske familien lykke til med erstatningskravet. Det er på tide at barnevernet må ta konsekvensen av i det minste NOEN av sine tiltak.

Vil ha erstatning etter incestanklage


- Stevningen blir sendt denne uka og erstatningssummen vil bli på minst 100.000 kr, sier familiens advokat Sverre K. Berge.
Han mener det ikke er pengesummen i seg selv, men renvaskelsen og oppreisningen som er viktig.


Det å få oppreisning er viktig for barnevernsofre, men barnevernet vil aldri innrømme noen feil. Saker får voldsomme proporsjoner fordi barnevernet febrilsk forsøker å finne noe som kan rettferdiggjøre den urettmessige forfølgelsen av barnefamiliene. Det blir maktpåliggende for dem å tvinge familien inn i hjelpetiltak for da har de ihvertfall gjort noe. At hjelpetiltak vil føre til sterkt redusert livskvalitet for familien bryr barnevernet seg null niks om.

Jeg håper familien vinner frem med sitt krav. Vi er mange som er blitt tråkket ned i sølen av det såkalte "barnevernet". En dom i familiens favør kan sette presedens for andre. De barnevernsansatte bør i tillegg betale erstatningen av egen lomme. Det kan ha en preventiv effekt.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnevernet retter aldri opp feil
PostPosted: Fri Mar 02, 2007 4:53 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
agrippa wrote:
En dom i familiens favør kan sette presedens for andre. De barnevernsansatte bør i tillegg betale erstatningen av egen lomme. Det kan ha en preventiv effekt.

Niks, jeg mener erstatningen bør deles mellom barnevernets budsjett og kommunens generelle budsjett. På den måten kan man få Hitler og Stalin til å slåss seg imellom. Hvis kommunen da mener at utgiftene skyldes den enkelte bv-ansatte, bør kommunen gå til avsettelsessak og søke regress hos vedkommende.

Slik kunne man få slutt på at barnevernet og kommunens politikere rotter seg sammen og prøver nok en gang å velte skyld over på den familien de har tråkket på.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnevernet retter aldri opp feil
PostPosted: Fri Mar 02, 2007 5:06 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Vanskelig å se hva som er strategisk smart.

Prinsipielt mener jeg at individet som gjør galt skal stå til ansvar. I et demokrati kunne det ha fungert slik at barnevernsarbeideren ved dom ble nektet å arbeide med barn.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Enig med Skånland
PostPosted: Fri Mar 02, 2007 8:21 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Jeg er her enig med Skånland og hennes argument om hvem som bør stå økonomisk erstattningsansvarlig, de barnevernsansatte og deres samarbeidparnere bør derimot stilles personlig straffeansvarlig i henhold til brudd på Norsk grunnlov, menneskrettigheter som Norge har undertegnet avtale om å følge, samt FNs barnevernkonvensjon. I grunnloven viser jeg blandt annet til denne pargraf:

§ 120 Har en offentlig Tjenestemann i noen tjenesten vedkommende Protokoll, anført Usannhet eller lagt skul på sannheten, eller har ved utferdigelsen av protokollutskrift, Telegram eller Telefonmeddelelse eller ved Stempling, merkning eller annen tjeneste Erklæring, der avviker for å tjene som bevis, anført eller bevitnet usannhet eller lagt skul på sannheten,. Straffes han med tjenestes tap eller med fengsel inntil 3 år, men inntil 6 år, såfremt han har handlet i hensikt å forskaffe seg eller andre en uberettiget vinding eller å skade noen.

Dersom denne lov hadde vært fulgt ville nok det medføre langt større premativ virkning enn noen form for økonomisk erstatning for tapt mulighet til et menneskeverdig liv som medborger i vårt samfunn.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 02, 2007 8:49 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Jeg fant ikke loven. Noen lenke?

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: §120
PostPosted: Fri Mar 02, 2007 8:52 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
§ 120 også kalt tjenestemannsloven i Norsk grunnlov, strafferett - eller den røde bok som politmenn liker å kalle den

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 02, 2007 9:23 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Jeg er helt enig i personlig ansvar, naturligvis. Men jeg mener det er viktig at etaten, og de politikerne som bevilger penger og gir tillatelse til ditt og datt, OGSÅ er ansvarlige. Dette får man raskest frem ved å gjøre dem erstatningsansvarlige i første omgang.

Det at kommunen og barnevernets budsjett må punge ut i all offentlighet og med pressemeldinger, så borgerne får se hvordan de vanskjøtter skattepengene, er også noe som har mest umiddelbar oppvåknende virkning på kommunestyrer og godtfolk som bruker pengene våre; det svir.

Jf hva Erland Løken skriver i Det kriminelle barnevern:
Slik står saken i dag, barnas ”hjelpere” har gjort en grundig jobb. Mange mennesker fikk sine liv ødelagt, spesielt stedatter er påført dype sår. Dette har kostet mange millioner kroner. Regningen fikk du - over skatteseddelen.

Og så får disse mektige som har sittet og bestemt og sanksjonert dette, selv ta bryet med å gå på den enkelte bv-arbeider, HVIS de mektige mener at de underordnede ikke har fulgt deres ordre. Da kan vi få litt av et skuespill i en rettssak, hvor bv sier at jo, vi har fulgt ordre, og deres overordnede + politikusene som har bevilget millionene, sier at nei, det var ikke dette vi mente bv skulle gjøre.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 02, 2007 9:39 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Hoho, nå begynner jeg snart å blære meg av mine "visjoner". Se her har vi et eksempel på noe i den retning jeg nevnte like ovenfor, og som jeg gjerne skulle se mere av – så jeg setter himmelsk blå farve på: at
Oslo kommune slåss mot FO.

FOere tapte i tingretten
Oslo kommune ble frifunnet i tingretten for oppsigelsen av tre mellomledere og FO-medlemmer i bydel Grorud. De tre ble anklaget for å ha hatt for dårlige forvaltningsrutiner etter at flere utviklingshemmede ble frastjålet titusener av kroner, og oppsagt.
02.03.2007

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Meget nyttig info
PostPosted: Sat Mar 03, 2007 12:08 am 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Takk for supre linker som viser at det faktisk nytter å kjempe. Jeg mener selvfølgelig ikke at man ikke skal kreve økonomisk erstattning, og så stor som mulig, slik at det virkelig svir i lommeboken på kommunen.

Jeg tenker helst både og da en anmeldelse i henhold til brudd på tjenestemannloven vil sette ikke bare dens innhold i fokus, men gi en offentlig straff på det personlige ansvar hos den enkelte tjenestemann som bryter straffeloven. På denne måten vil det offentlige vise et ansvar utad til tross for at den fornærmede ikke får en offentlig beklagelse, eller unskyldig.

Videre kan det ha en prevantiv virkning i og med at den samme offentlige tjenestemann vil i ettertid få en straffeattest der det sort på hvit er advart mot å ansette denne offentlige tjenestemann til samme type arbeid i fremtiden. Det som ofte er et problem etter at en erstattningsak er over og kommunen taper er at de utro tjenestemenn blir oppsagt fra sin stilling med plettfri attest, som de senere bruker når de søker og får nytt arbeid i ny kommune. Det tar da mange år og liv av ofre for barnevernets fremtreden, før dette igjen blir oppdaget av så ressursterke mennesker at de makter å nå frem i dagens rettsystem.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 03, 2007 8:39 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
Jeg fant ikke loven. Noen lenke?


Ikke jeg heller. Hverken Grunnloven, Straffeloven eller Tjenestemannsloven har så mange paragrafer.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 03, 2007 10:03 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Det ser i formen ut som en dansk lov, Ama ?
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 03, 2007 11:24 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Norge og Danmark har vert ett rike...

Er dette den overraskende løsningen på misforståelsen?

Her heter den gamle danske lov "den norske".
http://www.hf.uio.no/PNH/chr5web/chr5home.html

Legg merke til hermetegnet på denne siden:
Kong Christian Den Femtis »Danske Lov« af 1683

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Lov?
PostPosted: Sat Mar 03, 2007 11:33 am 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Dette må jeg ha litt bedre tid å sjekke, det er lenge siden jeg skrev loven ned. Det var i forbindelse med egen anmeldelse at jeg skrev den ned. Jeg husker imidlertid at jeg fant lov på internett, kan den ha vært dansk?

Mitt notat her er

Dette sier norsk straffelov's 11te kapitel §120 om offentlige tjenestemenn som fører usannheter i en rapport/saksdokument.


§ 120 Har en offentlig Tjenestemann i noen tjenesten vedkommende Protokoll, anført Usannhet eller lagt skul på sannheten, eller har ved utferdigelsen av protokollutskrift, Telegram eller Telefonmeddelelse eller ved Stempling, merkning eller annen tjeneste Erklæring, der avviker for å tjene som bevis, anført eller bevitnet usannhet eller lagt skul på sannheten,. Straffes han med tjenestes tap eller med fengsel inntil 3 år, men inntil 6 år, såfremt han har handlet i hensikt å forskaffe seg eller andre en uberettiget vinding eller å skade noen.

Så i mitt notat har jeg skrevet Norsk straffelov 11te kapitel § 120

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 03, 2007 11:41 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Hm, ja sjekk det. Jeg tar tilbake det om dansk forresten, den ser mere ut som en gammeldags norsk en. Jeg kastet et litt for kvikt blikk på den i sted, jeg husket at Ama holder til i det blide land, og da dere andre ikke fant den, tenkte jeg i farten aha, vi skal se at ... .
  
Den norske grunnlov holdes i gammel språkform, også ved endringer. Men andre lover er oftest noe mer moderne i formen, vel.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]