It is currently Fri Mar 29, 2024 10:29 am



Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: Barnevernets tvangsfjerning av nyfødte
PostPosted: Mon Dec 04, 2006 7:06 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Som vi vet går barnevernet mer enn gjerne inn på fødeavdelingene og tar nyfødte barn.

For noen år siden så jeg en film om et bestemt tilfelle av dette fra Sverige. Her er en artikkel om saken. Den kan også tjene til skrekk og advarsel for dem som tror Sverige er storartet.

Tvångsomhändertagande av nyfödda barn
Av Tryggve Emstedt, advokat


  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnevernets tvangsfjerning av nyfødte
PostPosted: Mon Dec 04, 2006 8:55 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
  
Som vi vet går barnevernet mer enn gjerne inn på fødeavdelingene og tar nyfødte barn.

For noen år siden så jeg en film om et bestemt tilfelle av dette fra Sverige. Her er en artikkel om saken. Den kan også tjene til skrekk og advarsel for dem som tror Sverige er storartet.

Tvångsomhändertagande av nyfödda barn
Av Tryggve Emstedt, advokat


  


Det er avskyelig å tvangsfjerne nyfødte barn. Samtidig kan jeg ikke annet enn å reflektere at praksisen delvis må tilskrives den forestilling at alle i samfunnet har rett til en leilighet, det vil si, dersom man ikke klarer å skaffe den på egen hånd så er det bare å troppe opp på sosialkontoret for å kreve sin rett. Tilgi meg denne sikkert uhyre lite politisk korrekte tanke, men jeg tror jeg har rett. Det er en rett å anskaffe seg et sted å bo men du har ikke rett til å kreve at samfunnet skaffer deg det! Forskjellen mellom disse to "rettene" er nemlig stor, og forskjellen fører oss ut i den slags overgrep som Christina i artikkelen ble utsatt for. For når du sier at dine behov er samfunnets ansvar så har du samtidig godtatt at samfunnet har rett til å foreta vurderinger med hensyn til dine og dine barns behov.

En annen sak er at barn sikkert kan bli tvangsfjernet uten at moren har krevd noen verdens ting fra samfunnet annet enn rett til å leve i fred.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 05, 2006 6:37 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Jeg er helt enig med deg. Det er dit det fører å skulle ha rett til at samfunnet tar vare på deg på alle mulige måter. Og mange driver en form for blackmail ved å skyve sine barn foran seg: "Samfunnet må gi meg ditt og datt, for jeg har barn." Det er meget uheldig at så mange barnevernsofre tror det er farefritt og ok å leve på offentlige ytelser, og samtidig tror at de har sin selvbestemmelsesrett fortsatt.

Men det unnskylder allikevel ikke at sosialvesenet hiver seg over barna og sprenger familier. Det er en helt utilbørlig form for "oppdragelse" å ødelegge folks barn og hele deres liv. Uansett hvor uklokt og uselvstendig folk opptrer, så har de menneskerettigheter. Det er nettopp det som er poenget med menneskerettigheter: Det tilkommer ikke oss å vurdere hvem som er gode nok til å "få" dem. Aller minst tilkommer det oss å godta at barn blir berøvet sine foreldre fordi vi ikke synes de er storartet nok. – Jeg ser intet alternativ til at samfunnet til en viss grad må finne seg i blackmail, hvis alternativene er enten å la barn sulte og dø uten husly, eller å tvangsfjerne barna fra foreldrene.

I den svenske saken betalte/betaler sosialvesenet faktisk for bolig, de bare sørget for at hun ikke fikk ha barnet der. Enn videre betaler sosialvesenet med stor fornøyelse utmerket bolig og annet for mengder av mennesker, de til og med lokker folk til slikt. Når de tar barn fra familiene, er mangel på bolig bare et påskudd, ikke den egentlige grunn.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Fengsel uten lov og dom
PostPosted: Tue Dec 05, 2006 9:34 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
I den svenske saken betalte/betaler sosialvesenet faktisk for bolig, de bare sørget for at hun ikke fikk ha barnet der. Enn videre betaler sosialvesenet med stor fornøyelse utmerket bolig og annet for mengder av mennesker, de til og med lokker folk til slikt. Når de tar barn fra familiene, er mangel på bolig bare et påskudd, ikke den egentlige grunn.


Barnevernet forsøker også å presse mødre til å forlate sine komfortable hjem for å flytte inn på en stusslig celle på såkalt mødrehjem. Det er ikke bare bostedsløse som skal tvinges inn på mødrehjem, for siktemålet er kontroll og overvåkning, eller som Nina skrev: Fengsel uten lov og dom.

Jeg reagerte på at advokaten som skrev artikkelen tydeligvis var mest opptatt av at moren ikke straks fikk tilbud om leilighet. Det er ikke et overgrep å nekte noen en leilighet på statens regning, men det er et stort overgrep å frata noen deres nyfødte baby. De to tingene kan overhodet ikke sammenlignes, mener jeg.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 05, 2006 11:44 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Oct 25, 2006 1:51 pm
Posts: 109
...................


Last edited by Cecilie Holmen on Thu Jan 04, 2007 3:55 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Moderne slaveri
PostPosted: Thu Dec 07, 2006 12:42 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Cecilie Holmen wrote:
Her prøver de å få meg til og flytte inn i en liten komunal bolig, bryte forlovelsen, og flytte ut av huset vårt på 500kvm.


Jeg blir opprørt av å lese hvordan de hersjer med deg, Cecilie. Si nei, de har ingen rett til å presse deg til noe som helst. De tror visst at de eier deg med hud og hår. Det er nesten som slaveri. Du står mye svakere uten mannen din. Foreslå for barnevernkvinnen at du leier henne ut, så kan hun selv oppleve hvordan det er å bli redusert til et objekt. En gang i uken klarer hun vel å godta. Det er ikke spesielt "inngripende".

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Moderne slaveri
PostPosted: Thu Dec 07, 2006 1:06 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
agrippa wrote:
Du står mye svakere uten mannen din.


Dette er viktig. En av grunnene til at kona og jeg vant, var at vi stod sammen mot galningene.

De forsøkte seg med skilsmissemanipuleringen også her, men ble svært bestemt avvist.

Det er mye enklere å avvise løgnene deres når man er to som står sammen. Det er nettopp derfor de driver med splitt og hersk.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 07, 2006 1:51 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg må på det sterkeste advare mot å la seg "presse" til en skilsnisse, den feilen gjorde jeg og har måttet betale en utrolig høy pris for det. Min eks, far til Synnøve og Emilie, lar seg bruke av bv mot meg, og med han på "laget" står jeg meget svakt. Jeg har prøvd å få til et samarbeid mellom meg og Frank, men bv slår ned på alle forsøk på samarbeid mellom oss. De bruker blandt annet trusler som går på at om Frank samarbeider med meg vil han miste samværet sitt med ungene. Dette er meget uheldig for ungene men hva får jeg gjort når han lar seg presse. Jeg må igjen advare på det sterkeste mot å la seg presse til et samlivsbrudd.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 07, 2006 9:36 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Oct 25, 2006 1:51 pm
Posts: 109
................


Last edited by Cecilie Holmen on Thu Jan 04, 2007 4:00 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 08, 2006 12:10 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg forstår godt hvordan du føler det, har det akkurat slik selv.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject: Sak fra England
PostPosted: Fri Jan 26, 2007 2:57 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
Her en sak fra England. En mor ble trakassert av det lokale barnevernet:

http://www.timesonline.co.uk/article/0,,29389-2537860.html

I dette tilfellet sa barnevernet "Sorry", noe som ville vært utenkelig i Norge.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]