It is currently Wed Apr 24, 2024 4:51 am



Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
 Post subject: DEN LANGE MARSJEN..........
PostPosted: Sat Nov 25, 2006 10:16 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Thu Aug 10, 2006 11:11 pm
Posts: 206
Location: Fredrikstad
Den lange marsjen.

Ønsker dere virkelig å bli kvitt barnevernet-er det stort sett
en familie som skal disponere seg hele tiden.Her sitter jo alle
å ser på at alt går an for barnevernet.

Det er nevnt tidligere fra oss at barnevernet anket Marion,
som barnevernet tidligere har skrevet ut.-Til og med adv.Grimstad
så det?

Her er det ingen som reagerer.

Det blir jo håpløst for oss og andre i lignene situasjoner,og
bli kvitt barnevernet da-årene går uten forandring.

Vi har hørt at det skal diskuteres om barnevernet i Fredrikstad
blir for dyrt for kommunen og om barnevernet skal innskjerpes,
eventuelt nedlegges,på grunn av økonomien.

Det bør jo ikke være økonomiske årsaker at noe skal gjøres med
barnevernet,men den enorme mengden av feilbehandlede
mennesker,som lider under barnevernet.

Barnevernet i Fredrikstad bør være et eksempel for resten av landet,
på hvor dårlig egentlig barnevernet fungerer.

Barnevernet har det felles over hele landet,at det de gjør mot andre
urett,er bare for å sikre sine egne arbeidsplasser,sine egne familier
og sin egen velferd.

Du har lov å si ifra om at barnevernet gjør deg uurett ,du har
menneskerettigheter som andre,du som er barneversoffer.

Det er ikke rett at barnevernet gir deg ekstra straff,for din kamp
for vanlige rettigheter.

Vi har fått et forslag fra en dame ,at vi av dem som er på nettet
bør legge ut deler av barnevernets saksdokumenter i våre saker.

Da håper Mayliss og Roy at det ikke er vi igjen som må disponere oss,
med våre 800 sider.

Dette sier dama at hun tror er viktig og opplyse for offentligheten,
som viser barnevernets feilfokusering,på mennesker som i
utgangspunktet ikke høre inn under normalvurderinger,for
barnevernets omsorgsovertakelse.

Vi sender gjerne deler av våre saksdokumenter skrevet av
barnevernet,til høyst interesserte-opgi mail. PS! Det må være kjente
som operere på forumet,etc..

Vi legger gjerne ut på nettet våre saksdokumenter om flere deltar.

Barnevernets historier er sterkt forvrengte og kan virke
anstøtende på klienten saksdokumentene gjelder for.

Vi må gjøre noe som monner.

LYKKE TIL

Hilsen Mayliss og Roy i Fredrikstad


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 25, 2006 12:21 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg deltar gjerne, jeg driver å sorterer mine papirer så det blir i någenlunde rekkefølge. Men nå har ikke jeg så mye papirer da jeg sliter med å få de utlevert fra bv, grunnen til dette er at bv gjemmer seg bak en eller annen paragraf om at siden det står opplysninger der som jeg kan ta skade av, jeg er jo så psykisk syk :lol: , så kan de ikke utlevere allt av hensyn til min psyke. Men det jeg har blir lagt ut. Slik jeg ser det er det den eneste løsningen for å få stoppet bv etatens galskap.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 25, 2006 12:27 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Feb 27, 2006 1:02 am
Posts: 159
Jeg vil tro at det å bli stemplet som nærmest sinnsyk, kan man få erstatning for.

Det er kun psykotiske som kan bli nektet normale rettigheter, så langt jeg vet.

Du må ta dette opp med en god advokat.

_________________
Det finnes egentlig bare to typer etikk:
Psykopati og sannhet innpakket i kjærlighet
Fargene skyldes det som ikke er etikk...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 25, 2006 1:17 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg trodde også at det var kun psykiatrien som kunne sette en diagnose på folk, men har lært at det kan også bv. Så siden det er bv som nekter meg å få innsyn er det andre regler enn i resten av samfunnet :twisted: Men fra spøk til valborg, jeg skal ikke la bv dø i synden i denne saken, ALLT skal opp idagen og jeg skal rettsforfølge de feil som jeg kan.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject: psykisk syk av papirer
PostPosted: Sat Nov 25, 2006 3:36 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Nov 04, 2006 12:12 pm
Posts: 80
Hei anette det går å komme rundt den paragrafen om at du kan ta skade av det.de sa det samme til meg,gikk da til advokaten.han kunne få alle.derpå spurte jeg advokaten om å få papirene,da han hadde krav på alle dokumenter,så jeg fikk dem av han.pröv dette. :twisted:


Top
 Profile  
 
 Post subject: "leste barnevernsjournal - tok selvmord i fortvilelse
PostPosted: Sun Nov 26, 2006 4:13 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Annette Olsen wrote:
Men nå har ikke jeg så mye papirer da jeg sliter med å få de utlevert fra bv, grunnen til dette er at bv gjemmer seg bak en eller annen paragraf om at siden det står opplysninger der som jeg kan ta skade av, jeg er jo så psykisk syk :lol: , så kan de ikke utlevere allt av hensyn til min psyke.


Hei Anette,

har du link til den paragrafen som sier at du ikke kan få utlevert dine egne sakspapirer dersom det står opplysninger i dem som du kan ta skade av?

For det annet, så lurer jeg på hva slags opplysninger om seg selv man kan ta slik skade av at sakspapirer ikke kan utleveres?

Takknemlig for svar!

Vennlig hilsen
agrippa

PS: Jeg vil legge til at dersom barnevernerne mener at det de skriver om foreldrene i journalene sine er så sterkt at foreldrene ikke kan lese det uten å vurdere selvmord, så kunne de jo la være å skrive det! :evil:

Til alle "teite" barnevernere: Vi er sterke, ikke "sårbare" vi som utholder barnevernspedagogenes trakassering og mobbing. Forøvrig så kan dere dra til Fiji-øyene. (ja, bare langt vekk - samme hvor det er) :roll:

PPS: Dere er uansett ikke kvalifiserte til å sette diagnoser, og "vurderingene" deres er så barnaktige og umodne at dere bør vurdere å ta barnehagen om igjen. Og dere snakker om at dere blir "krenket" av listene. Feigiser.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 26, 2006 9:59 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg jobber med saken, men som vanlig er det kun muntlig og ikke noe skriftlig, typisk bv. Men jeg har satt advokaten på saken, så vi får se hva som skjer nå. Bv må uansett utlevere dokumentasjon på hvorfor de mener ungene ikke kan komme hjem, nå da saken er krevd fremmet for fylkesnemda igjen. De ga meg et svar som jeg vil at de utdyper mye mer da de kun mente at min psyke ikke er noe bedret og at jeg ikke klarte å ta vare på 2 små aktive jenter da jeg sitter i rullestol. Det at min psyke ikke er bedret, må de utdype da jeg sitter på en friskmelding fra psykolog. Det at jeg sitter i rullestol er bare en så utrolig dårlig unnskyldning som klart peker på at de griper etter halmstrå nå da jeg har virkelig begynt å konfrontere de på paragrafer og slikt. Det er utrolig hva man kan finne på internett, men den paragrafen de tror de kan gjemme seg bak i akkurat dette, den finner jeg ikke så vi får se hva de kommer med. Jeg kommer til å holde dere oppdattert.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject: handikap
PostPosted: Sun Nov 26, 2006 10:39 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Nov 04, 2006 12:12 pm
Posts: 80
Hva med å få handikapforbundet på banen.Det er jo mange som sliter med bv på grunn av handikap.Dette burde intresere en såpass stor organisasjon.Da det rammer flere av medlemmene.Kjenner også blinde som ble fratatt pga at de ikke kunne stimulere barnet,pga at de var blinde..
Hvordan står disse store organisasjonene på denne problemstillingen?
Eller skal man nekte alle som har fysiske problemer barn?
Har selv fysisk skade,så hadde värt intresant å vite hvor disse organisasjonene stilte seg i kampen vår.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 27, 2006 9:33 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Oct 25, 2006 1:51 pm
Posts: 109
...........


Last edited by Cecilie Holmen on Thu Jan 04, 2007 4:54 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 27, 2006 12:32 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg har tatt kontakt med både handikappforbundet og ffo, samt mental helse i min sak, og jeg får full støtte i at bv ikke kan bruke verken rullestolen eller den såkaldte diagnosen mot meg. Problemet ligger i at ingen er villige til å uttale seg offentlig i saken, så det jeg har er kun muntlige uttalelser som jeg ikke under noen omstendighet kan ta til retten. Så dere skjønner problemet. Den frykten befolkningen har for bv er overveldene, den strekker seg utrolig langt ut i befolkningen og påvirker de i deres arbeid også, desverre.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject: Skriftlig svar
PostPosted: Mon Nov 27, 2006 3:26 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
De vil nok kvie seg for å uttale seg offentlig, men du kunne kanskje prøvd med å skrive til dem, eller be advokaten din skrive til dem. Du kan be dem klargjøre deres holdning til at bv bruker rullestol som argument mot deg. Da bør de svare på din skriftlige henvendelse.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 27, 2006 7:39 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Annette Olsen wrote:
Jeg har tatt kontakt med både handikappforbundet og ffo, samt mental helse i min sak, og jeg får full støtte i at bv ikke kan bruke verken rullestolen eller den såkaldte diagnosen mot meg. Problemet ligger i at ingen er villige til å uttale seg offentlig i saken, så det jeg har er kun muntlige uttalelser som jeg ikke under noen omstendighet kan ta til retten. Så dere skjønner problemet. Den frykten befolkningen har for bv er overveldene, den strekker seg utrolig langt ut i befolkningen og påvirker de i deres arbeid også, desverre.


Forbundene for funksjonshemmede skal tale medlemmenes sak overfor samfunn og myndigheter. Ethvert medlem får gå til sitt forbund med sin erfaring med barnevernet og FORLANGE at de bringer temaet frem i lyset og inn til ansvarlige myndigheter.

Forbundene bør også engasjere seg i enkelt-saker. I Averøy-saken fikk familien konkret hjelp fra Epilepsi-foreningen.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 27, 2006 10:17 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Ja, det er viktig å forlange at Handikappforbundet gjør noe og sier noe.

Jeg prøvet for vel 10 år siden å kontakte formannen i en avdeling her i Bergen (jeg husker ikke lenger hva han het). Han bablet om at jeg måtte melde meg som støttemedlem for dem, var "faderlig", og kom med svada om at det var så mange foreldre som ikke hadde de personlige egenskaper som krevdes for å være foreldre. Så viste det seg at han var medlem at klientutvalget i en av bydelene, og var med på å støtte barnevernet i at barna absolutt måtte tas fra de fleste!

Jeg burde saktens gjort noe allerede den gang for å eksponere ham. Men internett eksisterte knapt, og hun som var rammet av barnevernet (og fremdeles er det), tilhører gjengen som absolutt ikke vil at noe skal offentliggjøres, så da må hun jo bare vase videre på egen hånd.
  
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Legger ut sak usensuert
PostPosted: Mon Nov 27, 2006 10:35 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Selv har jeg allerede lagt ut deler av min egen bv sak usensurert rundt omkring på de forskjellige tema. Det blir sterk kost for enkelte å lese, og får en del tilbakemeldinger på det, men så er jo dette sakkyndinge og bv kuratorerer og psykologers ord, ikke mine. Om det er mulig å ta skade av innsikt i egen sak, med begrunnelse selvmordfare, kanskje, jeg vet i hvertfall av første gang da jeg lese det så faktisk stod skrevet ble jeg voldsomt deprimert igjen. Men samtidig ble jeg også sint, og det fikk meg til å handle og skrive. Jeg tror det forøvrig er større fare for selvmord om enn må gå rundt uten mulighet til innsikt i egene saksdokumenter og journaler. I dette til felle vet jeg heller ikke om jeg vil betegne det som selvmord når offentlige embetsmenn og sosialkuratorer og leger forfølger deg til en slik handlig med sin psykiske terror. De skriver i min journal ganske klart og tydelig at dette er det forventede resultat som er ønsket om endelig løsning (altså alenemor = selvmord = barn blir hos fosterforeldre og sak lukkes)

I dag to år etterpå er jeg blitt langt mer hardhudet enn jeg noen gang har vært og jeg fortsetter å skrive inn saksdokumenter som nå er hentet ut fra hele mitt liv (alle steder jeg har vært i kontakt med offentlige i følge saksdokumenter jeg får innsyn i). Boken er begynt å vise sin form som det nakne skjellett som dukker opp av barnevernets berømte skap. (Eller likkiste).

Jeg er meget enig i første innlegg her. Legg ut saken usensurert slik at de straffebare forhold (spesielt med grunnlag i fordommer og diskriminering av handikap fysisk som psykisk ) kommer ut i offentligheten.

Når det gjelder å få innsyn i egen sak må du alltid huske å skrive at du ønsker fullt innsyn i henhold til forvaltningsloven § 18 og 19. Barnevern skal da gi deg en skriftlig og saklig redgjørelse omkring hvert eneste ord de nekter å utlevere deg innen 4 uker. Dersom de ikke kommer med enten saksdokumenter eller brev innen tidsfrist skriver du to brev, et " purring" til barnevern og et med kopi av to andre brev til fylkesmann.

Lykke til

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]