It is currently Thu Apr 25, 2024 12:45 am



Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: farlig mor
PostPosted: Sun Nov 05, 2006 1:02 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Nov 04, 2006 12:12 pm
Posts: 80
Barn i faresonen? jeg er farlig for barna mine.jeg gir dem mat,klemmer dem,samt forteller dem ofte at jeg er glad i dem,slemme meg,jeg drikker sjelden å bruker aldri stoff.hjelp jeg har også glemt å slå dem,hva skal jeg gjöre.de er heller ikke uvaskede samtidig som de er rolige å snille,sevfölgelig krangler de av å til,men dette at de er rolige betydde at d var noe galt(var jeg sikker på at de ikke var redde for meg?).satt på kontoret til bv et par dager senere å fikk höre at de trodde jeg var for snill.så nå blir det observasjon av sakkyndig i hjemmet,hjelpe meg for en forferdelig mor jeg er. :? hva kan man egentlig gjöre?[/b]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Flytt før saken kommer opp
PostPosted: Sun Nov 05, 2006 1:53 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Barnevern dikter opp den historie de ønsker å fortelle, du har ikke en sjans dersom de ønsker å ta fra deg ungene dine, flytt slik at du og bara ikke blir mer skadelidene enn nødvendig.

Selv har de begrunnet min sak med at ...selv om jeg ikke har ennå vist omsorgsvikt ovenfor min sønn, så er det noe jeg kan komme i en situasjon å gjøre, da jeg er psykisk ustabil (deprimert og gråter etter å bli trakkassert ved deres møter der jeg blir nektet samvær med min sønn og får beskjed om at jeg må "ofre meg for ham" (Dvs ta mitt eget liv).

Jeg mistet så omsorg for egen sønn, som jeg i 10 år har passet på det beste jeg kunne som enslig mor med den begrunnelse at jeg kan komme til å vise "psykisk omsorgsvikt", en ekstraordinær personlighet og fordi jeg selv blir syk (deprimert) og fordi jeg ikke vil være mine foreldres underkuede datter og tilpasse meg deres vilje i ett og alt (Det siste min far sa til meg i 2001 var, Jeg elsker din sønn og vil gjerne ha ham, men jeg skulle virkelig ønske du ikke ekstisterte.) Vel han fikk nesten sin vilje, untatt jeg lever fortsatt i Danmark, men uten noen form for kontakt med min sønn som mine foreldre i dag er fosterforeldre til gjennom barnevernet.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Dårlig mor.
PostPosted: Tue Nov 14, 2006 12:36 am 
Offline

Joined: Sun Nov 12, 2006 11:47 pm
Posts: 1
Location: Stavanger
Eg er blitt fortalt at eg er ei dårlig mor. Det eneste eg gjør er og kose me guttene mine, leke me di, gi di omsorg og fortelle at eg er gla i dem. Bv mener at eg er pykisk syk og ustabil, for eg er mye deprimert begrunn av at di heile tiå snakker om at eg gjør ingenting for ungene mine. Nå har di tatt dem, og delt dem i verset hjem. Han elsdte bruker di som "kasteball", han er fortiden i beredskapshjem så det heter så fint! Di sier heile tiå te barnas beste, men er det te barnes beste at to små gutter på to og fira år blir skilte? Di er utrolig knyttet til verandre og spør ofte etter verandre. Her sitter eg fortvila og lurer på ka rettssystem me har i Norge. Skal det være sånn? Eg er kanskje ung og uerfaren på enkle plan men eg vett eg e ei god mor og utrolig glad i guttene mine. Men følge bv så vanskjøte eg ungene mine og bryr neg ikkje, di omtaler meg som dom og tafatt og eg ikkje forstår alvoret i det som skjer og har skjedd. Håper noen vil svare meg for råd og mulig andre i lignende sak.


Top
 Profile  
 
 Post subject: perlemor
PostPosted: Tue Nov 14, 2006 7:31 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Nov 04, 2006 12:12 pm
Posts: 80
jeg er kanskje ikke den rette til å svare,men vet at du ikke må gi opp.jeg har hatt de inne nesten konstant i 14 år,av alle slags dumme grunner.det startet för eldste barnet ble födt.da var det jordmor som meldte meg på grunn av at jeg ikke la på meg nok under graviditeten.siden da ble barnet satt i fosterhjem i 6 mnd.det ble også rettsak.da jeg nektet å frivillig la dem få ham.han var 6 på dette tidspunkt.det jeg gjorde var at jeg trakk alle fullmaktspapirer på at de hadde innsyn hos lege,barnehage.o.lignende de hadde tvunget meg til å skrive under på.jeg skaffet meg en advokat som ikke hadde hatt med barnevernet,overtalte han til å ta saken.han ba meg selvsagt ikke ha for mye håp.jeg nektet å möte barnevernet alene uten vitner på det de sa å gjorde,noterte mye av mötene.og lignende.enda bedre er å ta opp samtaler å möter med dem.pröv å få aviser intresert,ikke skam deg over dette.slik jeg gjorde.jeg hadde ingen vitner,kun barnevernets vitner .da det ikke var mange som visste mine problem.men heldigvis for meg så ble det deres vitner på min sykdom blandt annet som hjalp meg.å at de ble tatt i lögn da de kom med bevis på at jeg löy.men kvitt dem tror jeg ikke man blir...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Jeg blir dårlig av å lese sånt...
PostPosted: Tue Nov 14, 2006 8:37 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Ja, jeg blir blir virkelig dårlig av å lese slike historier, jenter... men, kjære dere alle sammen, jo fortsett å gjør det... jeg håper riktig mange folk leser disse utrøstelige ordene deres .... jeg blir helt ifra meg... det går sjikkelig inn på meg... jeg vet det er tøft ... men ... men det som dere først og fremst ... ja det jeg vil si det er at dere må bli sinte! skikkelig forbanna drit-sint! for det er er mye sunnere enn å bli deprimert og lei dere. jeg vet at det er vanskelig og vondt... men hvis dere skal stå løpet ut nå, så må du som sagt aller først BLI SINT. OKEY, DE DRITTFOLKENE VELTET MIN LILLE TUE - OG DA SKAL FAN' MEG JEG VELTE ET HELT LASS!!! HELE BV-LASSET! EH, jeg er også så veldig "psykisk ustabil", men bare for han minsten, som jeg var tvunget til å gi fra meg...

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Advokat
PostPosted: Tue Nov 14, 2006 8:50 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
Til May:

Har du en advokat? Hvis saken er på hjelpetiltak-stadiet skulle det gå an å få stoppet den sakyndige utredningen.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: perlemor
PostPosted: Tue Nov 14, 2006 8:52 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
may wrote:
det jeg gjorde var at jeg trakk alle fullmaktspapirer på at de hadde innsyn hos lege,barnehage.o.lignende de hadde tvunget meg til å skrive under på.


Barnevernet foretrekker å få opplysninger "frivillig", selv om det ikke er spesielt frivillig når de sier: Dersom du nekter så kan vi likevel få tak i det vi vil, for saken er hjemlet i 4.12. så det så! (Triumferende barnevernskonsulent)

Likevel så vil jeg fraråde foreldre å skrive under på fullmaktspapirer. Avvis anklagene deres, og gjør det vanskelig for dem. I endel tilfeller påstår de å ha fått fullmakt uten at dette er tilfelle. De som skriver rapporter til barnevernet er ikke alltid så nøye med å sjekke at foreldrene faktisk har gitt sitt samtykke. Barnevernet befaler, og helsestasjonen adlyder.

Forøvrig synes jeg det var tøft gjort av deg å trekke tilbake alle fullmakter. :)

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: svar rinna
PostPosted: Tue Nov 14, 2006 10:45 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Nov 04, 2006 12:12 pm
Posts: 80
saken har värt i retten og de trakk saken for å unngå dom mot seg.men de har värt inne med undersökelser å observasjoner i 14 år.selv rettsoppnevnt sakkyndig fra morgen til kveld.de har nå startet på nytt angrep.å som mona skrev,ja jeg er forbannet å sint nå.denne gangen er jeg forberedt.jeg noterer alt,jeg har hatt mange angrep oppgjennom,aldri helt fri.det blir jeg vel ikke heller,har de först fått en tanke holder de fast i det som om de er blodigler.så stoppe det tror jeg ikke går.de har fått ettersendt papirer.ps vet du hva de sa grunnen til rettsaken var?sitat du skjönner det vi tror (navn)har det bra hos deg.men vi har en paragraf vi ikke har fått prövdi retten å vi vil pröve om vi får den gjennom på deg,da dette kan hjelpe oss i andre saker.du passer perfekt til den.da den går på barnets fremtid å at du kan bli syk om noen år.vi ser jo du er en god mor nå.sitat slutt...forbannet å gjett om jeg er.. :evil:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Advokat
PostPosted: Wed Nov 15, 2006 10:04 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
Har du advokatbistand, May? Hvis de tenker å bruke tvangstiltak har du rett til advokatbistand på statens bekostning.

Uansett bør du få tak i en advokat. Du kommer ikke langt med å snakke med de blodtørstige drittsekkene.

Jeg synes du bør også vurdere å flytte utenlands. Det er ikke så vanskelig som du tror, å få seg jobb og et nytt liv i utlandet.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 15, 2006 10:08 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Når det gjelder fullmakter bv vifter rundt seg, ble jeg utsatt for en direkte svindel.

Min sønn ble satt frivillig i fosterhjem hos sin tante, 3 år gammel,

Jeg ville ikke at dette skulle være en varig løsning, kun midlertidig, så jeg skrev ikke under på noe.

Nå 10 år senere er gutten fortsatt i fosterhjem på grunn av at saksbehandler, Torill Myrhaug ved bv i nannastad, forfalsket min underskrift på at jeg sa meg enig i at saken ble ført for fylkesnemda uten at jeg var tilstede.

Selvsagt har jeg aldrig signert på noe sånt! Det får da være grenser.

I Fylkesnemda ble jeg tilkjent vanlig sammvær, annenhver helg og ferier. Men siden jeg ikke visste at bv hadde tatt saken til fylkesnemda, så syntes ikke Torill Myrhaug at det var bryet verdt å informere meg om avgjørelsen.

Dette førte da til at jeg ikke hadde samvær med min sønn på nesten 10 år.

Jeg laget mye bråk i de 10 årene men fikk ikke se gutten.

Men da det kom en ny saksbehandler i saken, som ikke visste om svindelen, ble disse saksdokumenter utlevert til min advokat.

Hun innkadte da meg til et møte, for hun ville vite hvorfor jeg, som hadde en så god samværsavtale laget bråk.

Jeg så vel ut som om jeg hadde falt ned ifra månen.

Jeg satt i stolen og bare så på henne, munnen min ville ikke lystre, tankene var et eneste kaos, så jeg satt der bare.

Etter en stund sa advokaten til meg: Du visste ikke om dette her du?

Jeg svarte at nei, dette var helt ukjent for meg.

Jeg tror min umiddelbare reaksjon fikk advokaten til å innse at jeg snakket sant da jeg sa at jeg ikke hadde en anelse om dette og at jeg aldrig hadde signert på denne fullmakten.

Jeg kjemper nå igjen for at min sønn skal få lov til å se sin mor.

Først var bv innstilt på at jeg skulle få ha han en helg i måneden og ferier.

De hadde gått ned til en helg da guttens fosterforeldre hadde skildt seg og fosterfar hadde samvær med gutten.

Så snudde bv og gikk inn for at gutten skulle se sin mor 4 ganger i året a 6 timer.

Grunnen til dette var at jeg angivelig hadde informert gutten om bv sine argument for at han ikke fikk være mer hos meg.

Det har jeg ikke gjort, men unger prater sammen og informasjonen tror jeg kom ifra en eldre bror.

Grunnen til at jeg ikke sa noe er at på et av bvs møter, sa bv at informasjon i saken måtte ikke komme ut til barnet.

Det hører til denne historien at bv snudde i saken akkurat på det tidspungtet gutten annonserte at han ville flytte hjem til mamma.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject: svar
PostPosted: Wed Nov 15, 2006 10:26 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Nov 04, 2006 12:12 pm
Posts: 80
nei jeg har ikke advokat her.har bedt mona om adr på hvor jeg kan melde meg inn i gruppen,så jeg kan få hjelp til å finne en.forresten stor takk til henne da jeg så henne på nyhetene,akkurat da de startet på forrige bosted.fikk gode råd av henne da.å til anette vil jeg si,stå på.skjönner godt hvordan du har det.det verste man kan oppleve er å miste barna.de skulle prövd dette selv,slik at de visste hva de gjorde.å disse menneskene sitter med selvtilfredse miner å uttaler at vi mangler empati?????tror ikke de vet hva det betyr.som mona sa til meg,la dem ikke se svakhet.kjemp å ta reakjsjonen når du kommer hjem.så til alle sammen.bit tenna sammen å bli sint.da er det lettere å maskere svakhet å fortvilelse. et lite ps.å selfölgelig en takk til advokaten min i rettssaken,per solem på levanger.som hjalp meg.som han sa han ble bekymret for at jeg hadde klikka da de kom springende inn i retten å sa nytt bevis nytt bevis.her er bevis på at hun har löyet for dere!!å min reaksjon var å le da jeg så beviset.snakk om at det slo tilbake på dem.han var enestående å snudde vitnene deres mot dem...... :lol:


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]