It is currently Tue Mar 19, 2024 11:27 am



Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Er barns "rasistiske kommentarer" rimelig grunn til å melde fra til barnevernet om bekymring?
Ja, en slik familie trenger omskolering og massive hjelpetiltak 0%  0%  [ 0 ]
Nei, en fire-åring er ikke rasist 100%  100%  [ 6 ]
Vet ikke 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 6
Author Message
 Post subject: – Jeg liker ikke brune barn!
PostPosted: Thu Apr 05, 2007 12:59 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Er barnet mitt rasist? Og hva gjør jeg da?

DA JEG EN DAG kom for å hente min fire år gamle sønn i hans nye barnehage, trakk avdelingslederen meg til side og fortalte at sønnen min samme dag hadde erklært at han ikke ville være sammen med et annet barn på grunn av dets brune hudfarge.

Kommentar: Mistanke om rasistiske holdninger er ganske sikkert rimelig grunn til å melde fra til barnevernet om bekymring. Stakkars den forelder som har et barn som sier noe som ikke er politisk korrekt. Det faktum at barnet ikke vil leke med det andre barnet fordi det ikke forstår hva det sier vil bli underslått av barnevernet. Det er like vanskelig å forsvare seg mot påstander om rasisme som det er å forsvare seg mot anklager om såkalt omsorgssvikt. Rasisme florerer i det norske folk, og det er ofte de som anklager andre for rasisme som er de største rasistene.

Konklusjonen min er at det er farlig å ha barn i barnehage, for alt barnet sier kan misforstås og skape bekymring hos barnehagepersonalet. Jeg vedder på at moren i artikkelen fikk en søvnløs natt - ikke fordi barnet hennes var rasist men fordi hun fryktet å bli meldt til barnevernet.

Barnevernet er forøvrig den største rasisten av alle. Barn og foreldre blir stemplet som under-mennesker som "trenger hjelp". De som arbeider i barnevernet er ofte mindre intelligente, lite attraktive mennesker som har ekstra stort behov for å hevde seg, og det gjør de ved å angripe andre - med myndighetenes velsignelse.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]