It is currently Fri Mar 29, 2024 1:45 pm



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Mail fra Gunnar Toresen, barnevernsjef i Stavanger
PostPosted: Tue Aug 29, 2006 2:44 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Mail fra Gunnar Toresen,
barnevernsjef i Stavanger


For noen dager siden sendte jeg mail til Gunnar Toresen for å få bekreftet/avkreftet visse påstander. I svaret, lengre ned, kommer det frem enkelte interessante aspekt.

Jeg har kommentert de merkelige besøkstallene på r-b-v.net for august. Vi har topper i vanlig arbeidstid i motsetning til vanlig hvor toppene er i tiden 21.00-23.00. Når makteliten roper på politiet etter sine overgrep, finner politiet det svært viktig å bruke store resurser for å ta den svake part som opponerer. Den andre uken i august er brukt av noen til en grundig gjennomgang av forumet. Den første uken var det ikke unormalt mange besøkende. Kun ekstra mange sider som ble lest.

:arrow: Tidligere kommentar til dette.

(Det kan jo være en idé at politiet samarbeider med andre politidistrikt. Det er sikkert flere som vil anmelde oss. Dermed kan de spare folk for mye bortkastede skattepenger.)

Brevet hans tyder på at forumet/medlemmer er inkludert i en anmeldelse mot aksjonister i Stavanger. Det gjør ikke noe. Publisitet er posetivt. Årsaken til at vi er inkludert er i vert fall plakaten jeg har laget om Gunnar Toresen. Slikt må imidlertid profilerte ledere som utøver makt akseptere. Jeg har tidligere blitt anmeldt for lignende rettet mot folk i Vefsn. Da var det sosialleder og leder/fagleder (hun har kalt seg både det ene og det andre) i såkalt barnevern jeg angrep. Saken ble henlagt da det ikke var noe straffbart.

:arrow: Plakaten "min" om Gunnar Toresen finner dere her.

Barnefjernerne ser på seg som flotte samfunnsborgere. Slik vil de også bli sett på av andre. De har ikke respektable yrker eller respektabel vandel. DET skal vi ha frem! Og DET har vi LOV Å MENE offentlig!

På forumet vil vi forsøke å holde debatten innenfor loven. Det er lovlig med knallhard kritikk av maktpakk som overkjører andre på det groveste. Karikaturer, ironi, uttrykt moralsk forakt, opinionsdanning, organisering av slik motstandskamp etc er fullt ut lovlige virkemidler. Få med flest mulig og STÅ PÅ!

Årsaken til at vi forsøker holde det innenfor loven er ikke at loven er etisk forsvarlig. Loven er til dels fullstendig forkastelig og et overgrepsredskap for anarkistiske barnefjernere som forkaster rettsstaten eller et rettssystem bygd på bevis. Kampen vår skal imidlertid være rasjonell. Det er ikke smart å angripe en sterkere amoralsk part.

Hadde noen lyktes i å ta mine barn, tror jeg imidlertid jeg hadde hatt problemer med å holde meg innenfor loven. Til det hadde følelsene vert for sterke og smerten for stor. Hva hadde jeg hatt å tape - livet var ødelagt likevel. En mormoner på VGD sa (fritt sitert): -Hadde hun (en leder i barne"vernet") og disse blodløse forsøkt å skade min familie, så hadde jeg glemt min kristne tro og smelt til henne rett i trynet.

Problemet er bare at da ville familien fått enda større problemer. Derfor anbefaler jeg folk å tenke igjennom om virkemidlene er rasjonelle. Sivil ulydighet er vanligvis ikke rasjonelt. Det fører nemlig til at makten overfaller deg. Barnefjernerne og dommerne bruker din kamp for din rett mot deg.

Skulle noen få straff for sin kamp mot overgrepsmakten, så er det overgriperne, barnetyvene og rettsvesen og politi som er den amoralske part. Å forsvare seg og sine barn er etisk høyverdig og nedlagt i våre instinkter.

Mailen fra Gunnar Toresen:
Quote:
Jeg har med undring og forferdelse fulgt den såkalte "debatten" du og brukere av din hjemmeside fremmer. Som følge av min stilling har jeg av de samme meningsfellene dine blitt utsatt for trakassering i form av plakater og flyveblader i byen. Disse menneskene, som jeg anser som utilregnelige og farlig uforutsigbare, fylte postkassen min med slakteavfall og har trakassert meg og min familie med nattlige oppringninger slik at jeg nå har måttet anskaffe skjult nummer. Forholdene er selvfølgelig anmeldt til politiet så får vi se hvor grensen for ytringsfrihet går.

Jeg er overhodet ikke interessert i å gå inn i noen debatt med folk som legger seg på slikt nivå, men skal tillate meg å korrigere en påstand:

Jeg meldte meg ut av statskirken i 1975, jeg anser meg som humanetiker og verken jeg eller noen av min familie har noen gang vært i nærheten av pinsebevegelsen.

Utover dette ber jeg om å bli latt i fred heretter.

Gunnar Toresen

Å vekke en sovende kjempe
Gunnar Toresen og mange av hans like følger med på forumet.

Meningen med dette forumet er ikke primært å sende sjokkbølger gjennom barnefjernernes rekker. Det er primært kun et av flere midler - virkemidler for å oppnå noe.

Det jeg drømmer om å være med å oppnå, over tid, er å vekke "en sovende kjempe". Titusenvis av mennesker har vert, og føler seg, forfulgt og feilbehandlet av det såkalte barnevernet. Vi er mange flere enn de tyve tusen som er organisert i fagforbundet for overgriperne (FO). Klarer vi å mobilisere en brøkdel av disse har vi forandret samfunnet.

Bare i fjor "hjalp" det såkalte barnevernet 40 000 (førti tusen) barn. Det er en konstant økning.

:arrow: Kilde

Allerede ser vi at grensene for ytringsfrihet er flyttet. Blant annet ved hjelp av aksjonister som Rune Fardal.

Per i dag er de undertrykket og skjult bak taushets"plikt" og skam og almenhetens - ikke minst journalistenes og redaktørenes - nedlatenhet og forakt. Det er imidlertid de såkalte barnevernerne som har grunn til å bøye hodet i skam. Det gjelder også deres støttespillere i MEDIA.

På grunn av handlinger
Det er ikke tilfelle at Gunnar Toresen blir trakassert som følge av hans stilling. Det er som følge av hans handlinger. Skal et rettssamfunn bestå er det helt nødvendig at handlinger får konsekvenser. De minste konsekvenser er publisering og kritikk som vi her på Redd Barna Våre sørger for. Her er jo også BarnasRett.no viktig.

Det er også en juridisk tradisjon i Europa at man kan ikke unnskylde seg med stilling, systemet etc. Det holdt ikke for øst-tyskerne som unnskyldte seg slik etter å ha skutt folk på flykt til vesten. Man skyter ikke folk som vil ha frihet. Ikke stjeler man barn heller.

Plakater og flyveblader han reagerer på er, utover "min" plakat, trolig et flyvebladFAMPO (anbefales!) sine sider mot psykiaternes overgrep. Holdningene hans viser at han ikke fatter hva det vil si med demokratiske rettigheter og ytringsfrihet. Det er ingenting med det flyvebladet som politi eller rettsvesen kan gjøre noe med. Flyvebladet er selvfølgelig lovlig! Bruk det! Vi lever ikke i Kina.

Rettsstridige straffemetoder
For de som relaterer til psykiatrien og barnevernet, så vil aksjoner kunne gi en skjerping i alvorlighetsgrad i diagnoser og tilgang til barna. Det er slik disse hevner seg.

I forbindelse med at jeg var utsatt for et justismord gikk jeg til psykolog for å diskutere at jeg var usedvanlig distré. Jeg burde kunne fått en dokumentasjon for dette til bruk i retten. Det jeg møtte var imidlertid en psykolog som øyeblikkelig foreslo en sprø diagnose og fant det nyttig og notere at jeg ikke hallusinerte mens jeg var til time hos han. Jeg har imidlertid aldri hallusinert i mitt liv. Han forsøkte seg ganske enkelt med diagnosesvindel overfor meg som er en brysom kritikker av barne"vern", psykiatri, politi, kollektivismen og liksomhumanismen de tror på og statlig maktmisbruk. Grunnet prof Kirsten Rasmussen, spesialist i diagnosering, lyktes han ikke. Rettssaken de kunne hjulpet med gikk imidlertid dårlig.

Image

Det er farlige mennesker som får utleve seg med å ødelegge og ignorere. Skjult bak taushetsplikt og betalt av bortkastede skattepenger.

Også politiet driver med ikke-rettslige straffe-metoder. I mitt tilfelle tok de familiens PC-utstyr etter razzia i vårt hjem. Dette beholdt de i nesten 1 år og 4 måneder. Til sammenligning bruker de gjerne en håndfull uker på å liksom-frikjenne politi og barne"fjernere" som blir anmeldt for lovbrudd og grusom oppførsel.

Ikke mange er farligere enn barnetyver
Image

Gunnar Toresen hevder at aksjonistene er farlige og utilregnelige. Vel, han kan jo forsøke å ta "barna" fra en gaupe. Mulig han da oppdager de biologiske instinkter. Her hvor jeg bor ble en dame i det såkalte barnevernet drept av en person. Damen var svært "dyktig" til å manipulere mennesker. Jeg pratet med henne en halv time før hun ble skutt. Alt tydet på at hun ville lage mer helvete for oss enn noen andre hadde gjort. Som tidligere pasifist hater jeg denne type voldsbruk. Jeg anbefaler alle å bruke så fredelige og rasjonelle metoder som mulig.

Privatlivets fred
At Toresen og likesinnede ikke får ha privatlivet i fred, vet vi er smertefullt. Vi opplever jo at post blir åpnet, barna stjålet, hjemmene invadert av politi, barnefjernere og subjektive forståsegpåere som skal utrede oss for å tjene penger på barnevernsgalskapen. Vi har altså mye større grunner enn Toresen for å drømme om privatlivets fred og frihet. Barnefjernerne er hyklere som ser flisen i de andres øyne mens de ignorerer bjelken i sitt eget.

Den som starter en krig er moralsk ansvarlig
Kampene går desverre ut over tredje personer. Et viktig prinsipp er at den som starter en krig er ansvarlig for lidelsen på sin side.

At han anmelder aksjoner han selv er med å fremprovosere er interessant. For to-tre hundre år siden kunne storbønder og fabrikkeiere bruke lensmannen og våpenmakten mot småbrukere, arbeidere og de svake. Det er dette samfunnet Gunnar Toresen og hans like praktiserer. Politiet lar seg villig bruke. Makten høyere opp støtter undertrykkelsen og rettighetsbruddene. Presis som for lenge siden.

Videre er han ikke interessert i debatt med folk på vårt nivå. Jeg har samme holdningen. Vi diskuterer ikke med slike som Gunnar Toresen. Vi informerer om-, aksjonerer mot- og fordømmer overgrepene.

Til slutt ber han om å bli latt i fred. Da må han få seg et redelig yrke. Deretter må han finne en måte å gjøre opp for seg overfor de menneskene han har ødelagt gjennom ruinering av deres familier og privatliv. Det siste vil nok vise seg umulig. Humanetikeren kan kun drømme om god gammeldags kristen tilgivelse. Men ingen kan tvinges til å tilgi, som Gunnar Toresen kan tvinge barna fra både godtfolk, svake og hjelpetrengende.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Barnekidnapperen Gunnar Toresen
PostPosted: Wed Aug 30, 2006 7:48 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Svaret til Gunnar Toresen tyder på at han er en dypt umoralsk person som ikke bryr seg om andre mennesker. Han har innrømmet medlemskap i Hedningesamfunnet (humanetikerne) og han stjeler barn fra foreldrene deres for å plassere dem hos sine godt betalte kumpaner . Deretter krever han bli latt i fred! Men den samme retten nekter han å gi til ofrene for "barnevernet"s herjinger.

Gunnar Toresen er et uvesen som burde stilles til ansvar for sine ugjerninger. Det er ikke "bare en jobb" å knuse familier. Det er et valg han tar. Vaktene i Auschwitsch gjorde "en jobb" de og. Toresen beskylder motstanderne av dagens familiefiendtlige barnevern for å være farlige og utilregnelige, men det er Toresen som er farlig og utilregnelig, ikke de som kjemper mot terroren.

Det er typisk at barnevernerne må skaffe seg hemmelige telefonnumre. Det burde jo si dem litt om hva folk flest mener om dem. Et slikt "yrke" er noe kun kriminelle og skruppelløse individer vil ha. Verre enn prostitusjon.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]