It is currently Sat Apr 27, 2024 11:34 am



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Jeg er under etterforskning...
PostPosted: Fri Jun 16, 2006 3:41 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
[face=Arial]
Jeg er under etterforskning...
...for bruk av ytringsfriheten!
[/face]

PC-utstyret er levert tilbake! Politiet tok det for 15 og 1/2 måned siden, 1. mars 2005. Politirazziaen var på bakgrunn av min knallharde kritikk av såkalt barnevern. Det er altså ikke alle i Norge som får oppleve ytringsfriheten.

I går kom altså PCen i retur og med den et par års arbeid. Skanner, to skrivere, sikkerhetskopieringer, eldste sønnens tomme CDer og mer leverte politiet tilbake.

Se saken
:arrow: her, her og her.

PC og innhold virker være intakt.

Hva var begrunnelsen for husransakelse? Jo, jeg hadde hengt opp plakater og levert i postkasser. Som i politistater flest kan det være fryktelig galt!

Eksempler på noen av mine verste :-) (les: beste eller mest treffende) plakater i denne forbindelse:

(Treg internettforbindelse bruker noe tid på lastingen.)

Logikk for barnevernskuratorer (PDF-fil på 285kb.)
Hundrevis av hjem - Bangsund (PDF-fil på 160kb) Med bilde av fagleder i det såkalte barnevernet i Vefsn. (I demokratiske land skal man kunne avbilde og kritisere offentlige personer.)
De stjeler barn (PDF-fil på 216kb)
Hjelp barnevernet (PDF-fil på 301kb)

Jeg har imidlertid ikke fått vite om saken blir henlagt. I verste fall blir jeg bøtelagt og da anker jeg det til alle mulige instanser, og benytter sjansen til å offentlig håne såkalt barnevern i rettsystemet. I beste fall får jeg som svar: "Ingen straffbare forhold." Mest irriterende er: "Henlagt av kapasitetshensyn." Da vet man jo ikke hva som er lovlig eller ikke.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Jeg er under etterforskning...
PostPosted: Fri Jun 16, 2006 7:09 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
Mest irriterende er: "Henlagt av kapasitetshensyn." Da vet man jo ikke hva som er lovlig eller ikke.



Politiet synes alltid å ha kapasitet til å bistå de halvkriminelle bøllene i barnevernet. :?

Det var godt du fikk PC-utstyret tilbake. Det skulle ikke være lov å trenge inn i private hjem og bare forsyne seg av det man har lyst på, enten det er barn eller PC'er.

Politiet lar seg misbruke av sosionomene i barnevernet. Gad vite hvor mange unødvendige utrykninger det er per år på grunn av barnevernernes påståtte "bekymring".

I mellomtiden får tyver fritt spillerom, for polititet er mer av å legge mødre i gulvet og fjerne barna deres.

Tilliten til politiet ødelegges når politiet lar seg bruke som redskap av aggressive "barnevernere".

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 20, 2006 4:47 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Tja, "henlagt pga manglende etterforskningskapasitet" betyr da også at det ikke ansees for sannsynlig at etterforskningen ville kunne bringe straffbare forhold for dagen.

Allikevel: Hvis man får at slikt henleggelsesgrunnlag, går det an å klage til overordnet instans (statsadvokaten?) på grunnlaget, og forlange at det omgjøres til "henlagt grunnet intet straffbart forhold".

En slik klage sendte Rune Fardal inn den gangen han (likestilling.com) sammen med Mona Lygre og Rune Nilsson ble politianmeldt pga "lister". De to andre hadde også til hensikt å klage på samme måte, men postla visst brevene sine for sent. Bærum kommune klaget over henleggelsen, om jeg ikke husker feil. Overordnet instans bestemte at hverken kommunens eller Runes klage ble tatt opp. Så da så.

Deretter hadde man diverse runder hvor blant annet justisminister Dørum og barneminister Laila Dåvøy ville finne på lovgivning som skulle gjøre lister ulovlig. Altså: Ytringsfrihetens artikkel 10 i Europekonvensjonen var funnet å gi listene beskyttelse, men de to ville INTRODUSERE NY lovgivning som man på forhånd visste at ville krenke artikkel 10! Festlig. Som regel inngår det i Menneskerettighetsdomstolens virksomhet at Domstolen purrer opp et land som er dømt i en sak og ber landet redegjøre for hvordan det har forandret den lovgivningen som var funnet å krenke menneskerettighetene. Men to norske statsråder sjenerer seg ikke for å prøve seg med NY lovgivning som må antas å gå menneskerettighetene rakt imot.

  


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]