It is currently Sat Apr 27, 2024 7:15 am



Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 25 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: "Sakkyndige" med ekstrainntekt fra barnevernet
PostPosted: Wed Jan 14, 2009 9:35 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Nov 10, 2008 9:35 pm
Posts: 53
Jeg er forbauset at BV engasjerer såkallte sakskyndige igjen og igjen, fordi de er fornøyd med deres beskrivelse om barn og familie. Fornøyelse gjelder selvfølgelig innholdet av rapporten som er i fullstendig favør av barnevernets syn om familier!
Hva er verdien av en sakskyndig som er ikke noe annet en en puddel av oppdragsgiveren og ikke en selvstendig seriøs tenkende person som holder seg til saklig grunnlag og objektiv og neutral vurdering?


I vår tilfelle gjalt det er foreldreutredning gjennom barenpsykiater **** (Name censored due to Norwegian authorities. -admin) fra Ulleval sykehus - som selv sier at han får MANGE oppdrag fra BV. Minst halvparten av inntekten hans kommer fra BVs-oppdrag - og han vil sikkert ikke redusere levebrødet sitt med å skrive sannheten istedenfør det som oppdragsgiver ønsker?Han kom hjem til oss for 2 dager siden om kvelden - om dagen jobber jo han som vanlig psykiater på Ullevål - og sa med en gang at han tviler på det sterkeste på utredningen av vår datter som ble diagnostisert som høyfunksjonell autist/Asperger syndrom. Han sier - og jeg siterer fra båndopptak:

"Jeg er veldig usikker på diagnosen, ikke noe helt typisk Asperger. Dere må gå inn på dere selv og finner ut hva dere har gjort at hun ble så depressiv. Å skylde på dødsfall, ulykke og flytting er alt for overfladisk.
Jeg leser i journalen at Dere overkjörer henne, det faar jeg inntrykk av. At hun faar ikke inn sitt psykologisk spillerom.
Dere skjønner ikke hva BV gjør for barnet!! Samme som UK sier, at – det er en refleksjon – dette barnet lever i sånn press – da når man tar barnet ut fra familien mister hun disse dårlige symptomer."


Det er en forferdelig overtramp av en demokratisk rettsystem at man nekter som fagperson en faglig diagnose og beskylder igjen foreldre som forårsaker av en depresjon av et barn - og dermed støtter barnekidnapping gjennom BV.

Vi har nå engasjert en stortingsrepresentant til å får saken opp på høyeste nivå. Jeg er ikke sikker på hva slags fremgangsmåte han har, eller strategi, men ett eller annet MÅ skje.

Er det noen som kjenner **** (Name censored due to Norwegian authorities. -admin) forøvrige, eller hans rapporter? Han må jo nesten være utslitt av så mye arbeid for BV, siden han jobber for dem nesten hver kveld og helg!!!

Jeg er redd vi mister vår datter nå ved rettsaken i fylkesnemda i februar, når man har en så sterk motstander som **** (Name censored due to Norwegian authorities. -admin) som uten vitenskaplig grunnlag går inn og vurderer oss bare etter BVs sine ønsker som uegnete foreldre.

Fortvilet!!!!!!!!!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 14, 2009 7:48 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Dette er en opplagt kandidat til svartelistene.

Veldig bra at du tok lydopptak. Skal man kunne ta disse hundene som logrer og kryper for barnevernet, så må man ha dokumentasjon.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 14, 2009 8:23 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Veldig trist for dere dette. En til som må få plass på svartelisten.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Han ER på svarteliste!!
PostPosted: Wed Jan 14, 2009 8:41 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Nov 10, 2008 9:35 pm
Posts: 53
**** (Name censored due to Norwegian authorities. -admin) ER på svartelise!!!! Men vi ble tvunget av BV å få ham som sakskyndig - vi ønsket en spesialist innen autisme og kom med mange navn fra eksperter fra Ullevål sin avdeling for autismeforbund Øst, men dette ble nektet av BV.
Vi ble truet at hvis vi IKKE stiller opp til samtale, så skriver han sin rapport BARE basert på uttalelsen av den allerførste psykolog Erik Arntsen-Hansen fra Ungdomspsykiatri Lørenskog som skrev bekymringsmelding til BV fordi jeg sa om han at jeg ikke liker han!!!
Arntsen-Hansens rapport er jo en stor løgn i seg selv, som er ikke noe annet en et hatbrev som er skrevet pga såret forfengelighet. Vi hadde derfor ikke noe annet valg, men nå ser det verre ut for oss en før, to løgnrapporter knyttet til hverandre, basert på hverandre.

**** (Name censored due to Norwegian authorities. -admin), har jeg sjekket, tjener nesten 1 mill kroner i år, og under halvparten er den offisielle lønn som lege på Ullevålsykehus, resten får han fra barnevern for å skrive rapporter!!!! Hvis ikke det er en klagesak i seg selv - men hvem tar seg av sånne ting???

Har prøvd flere ganger å få Arntsen-Hansen på svarteliste, men har ikke fått svar av dem som driver listen - så synd.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Han ER på svarteliste!!
PostPosted: Wed Jan 14, 2009 8:52 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
tertnes wrote:
(...)
ønsket en spesialist innen autisme og kom med mange navn fra eksperter fra Ullevål sin avdeling for autismeforbund Øst, men dette ble nektet av BV.
Vi ble truet at hvis vi IKKE stiller opp til samtale, så skriver han sin rapport BARE basert på uttalelsen av den allerførste psykolog Erik Arntsen-Hansen fra Ungdomspsykiatri Lørenskog som skrev bekymringsmelding til BV fordi jeg sa om han at jeg ikke liker han!!!
Arntsen-Hansens rapport er jo en stor løgn i seg selv, som er ikke noe annet en et hatbrev som er skrevet pga såret forfengelighet. (...)


Menes det **** (Name censored due to Norwegian authorities. -admin), psykolog, Oslo?

Eller er det en feil i svartelistene? Det skal vel være **** (Name censored due to Norwegian authorities. -admin)

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: "Sakkyndige" med ekstrainntekt fra barnevernet
PostPosted: Wed Jan 14, 2009 9:05 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
tertnes wrote:
Han sier - og jeg siterer fra båndopptak:

"Jeg er veldig usikker på diagnosen, ikke noe helt typisk Asperger. Dere må gå inn på dere selv og finner ut hva dere har gjort at hun ble så depressiv. Å skylde på dødsfall, ulykke og flytting er alt for overfladisk.
Jeg leser i journalen at Dere overkjörer henne, det faar jeg inntrykk av. At hun faar ikke inn sitt psykologisk spillerom.
Dere skjønner ikke hva BV gjør for barnet!! Samme som UK sier, at – det er en refleksjon – dette barnet lever i sånn press – da når man tar barnet ut fra familien mister hun disse dårlige symptomer."


I utgangspunktet er det en god nyhet at datteren deres kanskje ikke har Asperger syndrom allikevel. Et syndrom er ikke det samme som en sykdom, og det skal mye til for å konstatere at det foreligger et syndrom. Men dermed er det ikke sagt at det er foreldrenes skyld at datteren er deprimert. Et menneske er ikke utelukkende et produkt av sin oppvekst. Det kan være mange årsaker til at hun har utviklet spiseforstyrrelser og depresjon, men ifølge "barnevernets" ideologi skyldes alle forstyrrrelser ved barnet foreldrene.

Det er positivt at du tok opp samtalen med "barnevernets" sakkyndige på bånd. Orienterte du ham om at samtalen ble tatt opp?

tertnes wrote:
Jeg er redd vi mister vår datter nå ved rettsaken i fylkesnemda i februar, når man har en så sterk motstander som **** (Name censored due to Norwegian authorities. -admin) som uten vitenskaplig grunnlag går inn og vurderer oss bare etter BVs sine ønsker som uegnete foreldre.

Fortvilet!!!!!!!!!


**** (Name censored due to Norwegian authorities. -admin) har ingen vitenskapelige basis for å påstå at deres datters depresjon skyldes forholdene i hjemmet, men de sakkyndige lyttes til som guder i retten. May-Britt Tysnes skrev et annet sted på forumet:

Men vi var naive til å ha sakkyndige og dem er som guder for retten, de hører bare på dem ,og det er den samme visa som går igjenn og igjenn.

Jeg forstår din fortvilelse og ville bedt om en annenhåndsvurdering fra eksperter på autisme.

**** (Name censored due to Norwegian authorities. -admin) står helt riktig på svartelistene men med tittel "psykolog". Det kreves at man er medlem av GFSR for å nominere kandidater til svartelisten.

Altfor mange leger/psykologer selger sine tjenester til "barnevernet". Da burde de ikke være habile som fagdommere, men det er de! Riktignok ikke i samme sak, men de bytter hatter like ofte som andre bytter undertøy. Fagdommer én dag - sakkyndig neste dag.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 14, 2009 10:24 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Jan 03, 2009 1:05 am
Posts: 73
Tertnes ba om hjelp for sin datter. Hvorfor kunne hun ikke få det da? Hvorfor unødvendig frata barnet? Hvorfor ikke heller veilede og rettlede familien til å bedre forstå sin datter, uansett hva som var problemet? De aller fleste foreldre ville gjort hva de kunne for å hjelpe sitt barn. Å frata barnet fra foreldre er feil, skadelig og uriktig.

_________________
BARNA TILHØRER FORELDRENE!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: "Sakkyndige" med ekstrainntekt fra barnevernet
PostPosted: Thu Jan 15, 2009 12:53 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Når barnevernet bestiller en såkalt sakkyndig, er det fordi di ikke har noen reel sak. Da må di gardere seg, slik at truslen om omsorgsovertakelse blir nettopp en omsorgsovertakelse.

Så til dere som fortsatt ikke har hatt noen sakkyndig i saken, og som står mellom valget barnevernet har gitt dere: enten setter vi inn en sakkyndig ellers må vi gå til sterkere tiltak.

Hadde jeg kunnet skru tiden tilbake til den dagen jeg selv sto ved det valget, hadde jeg nå gått for "sterkere tiltak" Altså trusslen om omsorgsovertakelse.

Hvorfor?

Hvis barnevernet ikke klarer å få bestillt denne såkalte sakkyndige rapporten, dommernes bibel, stiller di svakere i fylkesnemnda. Å klarer dere fortsatt å unngå ytterligere sakkyndige utredninger, så er det ikke mye igjen av den ¨påståtte barnevernsaken, som skal vurderes av dommerne.

For uten dommernes bibel, sakkyndigrapporten, er det kun påstander og falske beskyldninger tilbake. Påstander og falske beskyldninger som jeg vil tro, en god advokat har lettere for å hjelpe dere å motbevise.

Mine tanker bare. Men jeg tror ikke di er så dumme. Derfor velger jeg å lufte dem. Di kan jo være nyttige for mange.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 15, 2009 9:42 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Jun 27, 2007 5:14 pm
Posts: 107
Location: Oslo
Hadde det ikke vært en ide å sende kopi av opptak til Helsetilsynet sammen med en klage og be de vurdere en tilsynssak?

_________________
Det er fullt mulig for David å slå Goliat


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: "Sakkyndige" med ekstrainntekt fra barnevernet
PostPosted: Thu Jan 15, 2009 9:47 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Liv Marit Bakke wrote:
Når barnevernet bestiller en såkalt sakkyndig, er det fordi di ikke har noen reel sak. Da må di gardere seg, slik at truslen om omsorgsovertakelse blir nettopp en omsorgsovertakelse.

Så til dere som fortsatt ikke har hatt noen sakkyndig i saken, og som står mellom valget barnevernet har gitt dere: enten setter vi inn en sakkyndig ellers må vi gå til sterkere tiltak.

Hadde jeg kunnet skru tiden tilbake til den dagen jeg selv sto ved det valget, hadde jeg nå gått for "sterkere tiltak" Altså trusslen om omsorgsovertakelse.

Hvorfor?

Hvis barnevernet ikke klarer å få bestillt denne såkalte sakkyndige rapporten, dommernes bibel, stiller di svakere i fylkesnemnda. Å klarer dere fortsatt å unngå ytterligere sakkyndige utredninger, så er det ikke mye igjen av den ¨påståtte barnevernsaken, som skal vurderes av dommerne.

For uten dommernes bibel, sakkyndigrapporten, er det kun påstander og falske beskyldninger tilbake. Påstander og falske beskyldninger som jeg vil tro, en god advokat har lettere for å hjelpe dere å motbevise.

Mine tanker bare. Men jeg tror ikke di er så dumme. Derfor velger jeg å lufte dem. Di kan jo være nyttige for mange.


Dette er kloke ord som alle foreldre bør merke seg.

Problemet idag er at domstoler vil ta barnet fra foreldre som nekter "samarbeid" med sakkyndige fordi manglende vilje til å "utrede" barnet/barna i seg selv oppfattes som alvorlig omsorgssvikt, som angivelig truer barnets trygghet, jf bvl § 4-12, litra a:

§ 4-12. Vedtak om å overta omsorgen for et barn.

Vedtak om å overta omsorgen for et barn kan treffes

a) dersom det er alvorlige mangler ved den daglige omsorg som barnet får, eller alvorlige mangler i forhold til den personlige kontakt og trygghet som det trenger etter sin alder og utvikling,


Dermed settes foreldre i en uhyre vanskelig situasjon. Foreldre tvinges til å velge mellom Skylla og Karibdis: enten samarbeider de med "sakkyndige" og risikerer en ny ødeleggende rapport i "barnevernets" favør eller de blir fratatt barnet på grunn av manglende vilje til samarbeid, som av retten tolkes som manglende evne og vilje til å "se barnets behov".

Av to onder velger ofte foreldre å samarbeide om "sakkyndig utredning" fordi de holder fast ved håpet om at utredningen skal redde dem og barnet fra "barnevernets" tvangstiltak. Men ofte sitter foreldre bitre tilbake etter å ha blitt dolket i ryggen av den sakkyndige, som er mer opptatt av egne faste bi-inntekter enn hensynet til barnet.

Man kan også lure på hvordan det står til med moralen til såkalte "sakkyndige" som anbefaler tvangsadskillelse av foreldre og barn. Ville de akseptert slik tvangsadskillelse dersom det dreide seg om deres egne barn? Det er alltid lett å tenke seg at familier som forfølges av det såkalte "barnevernet" er skyld i det selv og at det er en uoverstigelig kløft mellom dem og "de andre". De som ikke forfølges, hoverer over de stakkarene som blir drevet fra den ene skansen til den andre. I såkalte "barnevernssaker" vises ingen nåde, og dommerne må ha stenhjerter som uten skrupler adskiller barn og foreldre for resten av barndommen dersom foreldre ikke makter å bevise sin uskyld.

"Barnevernssaker" skiller seg fra andre rettssaker ved at det i praksis er foreldrene som har bevisbyrden. "Barnevernets" såkalte "bekymring for barnet" er bevis godt nok for at forholdene i hjemmet er så mangelfulle at barnet må tvangsflyttes. Troen på tvang er stor.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: "Sakkyndige" med ekstrainntekt fra barnevernet
PostPosted: Thu Jan 15, 2009 6:00 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
agrippa wrote:
Problemet idag er at domstoler vil ta barnet fra foreldre som nekter "samarbeid" med sakkyndige fordi manglende vilje til å "utrede" barnet/barna i seg selv oppfattes som alvorlig omsorgssvikt, som angivelig truer barnets trygghet, jf bvl § 4-12, litra a:

§ 4-12. Vedtak om å overta omsorgen for et barn.

Vedtak om å overta omsorgen for et barn kan treffes

a) dersom det er alvorlige mangler ved den daglige omsorg som barnet får, eller alvorlige mangler i forhold til den personlige kontakt og trygghet som det trenger etter sin alder og utvikling,


Hm... kan så være... men.

jeg har bvl § 4-12, litra a mot meg, selv om jeg har samarbeidet hele veien, og selv om jeg har stillt opp i 2 utredninger utført av 2 sakkyndige. Den ene bestillt av barnevernet og den andre bestillt av tingretten. problemet er at sakkyndig 2 har basert sin rapport på sakkyndig 1.

det holder lenge med å ha bvl § 4-12, litra a mot meg. Jeg trenger ikke smør på flesk, nemlig 2 kvakksalverrapporter i tillegg.

At jeg samtidig har samarbeidet, selv om di påstår at jeg ikke har det, ville da være enkelt for en god advokat å bevise. Det kommer nemlig klart frem i dopapirene til barnevernet, selv om det står skrevet at jeg ikke er det. For bare den uhorvelige mengden dopapir bekrefter at jeg har samarbeidet hele veien.

Ingen samarbeid = lite dopapirproduksjon å anlegge sak på, ingen drøm for en barnefjerner.
Samarbeid = masse dopapirproduksjon å anlegge sak på, en drøm for en barnefjerner.

Konklusjonen er: Ingen samarbeid lønner seg, da det blir veldig lite dopapir å gå igjennom. Man har heller ingen kvakksalverrapporter mot seg. Et mareritt for en barnefjerner, som da blir nødt til å bruke kålhodet å tenke nytt med :wink:

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: "Sakkyndige" med ekstrainntekt fra barnevernet
PostPosted: Thu Jan 15, 2009 6:27 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Liv Marit Bakke wrote:
jeg har bvl § 4-12, litra a mot meg, selv om jeg har samarbeidet hele veien, og selv om jeg har stillt opp i 2 utredninger utført av 2 sakkyndige. Den ene bestillt av barnevernet og den andre bestillt av tingretten. problemet er at sakkyndig 2 har basert sin rapport på sakkyndig 1.

det holder lenge med å ha bvl § 4-12, litra a mot meg. Jeg trenger ikke smør på flesk, nemlig 2 kvakksalverrapporter i tillegg.

At jeg samtidig har samarbeidet, selv om di påstår at jeg ikke har det, ville da være enkelt for en god advokat å bevise. Det kommer nemlig klart frem i dopapirene til barnevernet, selv om det står skrevet at jeg ikke er det. For bare den uhorvelige mengden dopapir bekrefter at jeg har samarbeidet hele veien.

Ingen samarbeid = lite dopapirproduksjon å anlegge sak på, ingen drøm for en barnefjerner.
Samarbeid = masse dopapirproduksjon å anlegge sak på, en drøm for en barnefjerner.

Konklusjonen er: Ingen samarbeid lønner seg, da det blir veldig lite dopapir å gå igjennom. Man har heller ingen kvakksalverrapporter mot seg. Et mareritt for en barnefjerner, som da blir nødt til å bruke kålhodet å tenke nytt med :wink:


Enten du "samarbeider" eller ikke, produserer "barnevernet" uhorvelig mengder dopapir, som du så treffende beskriver de såkalte "saksdokumentene". :D

Sakkyndigrapport blir som du også skrev, betraktet av dommerne som en bibel hvor Sannheten står nedtegnet.

Kvakksalverrapportene til de "sakkyndige" kan dommerne tilsynelatende ikke klare seg foruten. Man risikerer å bli fradømt barnet fordi dommeren "lar tvilen komme barnet til gode". I våre domstoler er det bare dårlige foreldre som nekter å la seg utrede slik "barnevernet" krever. Det er en vanskelig avveining.

Spørsmål: Ser du noen vesensforskjell mellom rettsoppnevnte sakkyndige og sakkyndige oppnevnt av "barnevernet"?

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: "Sakkyndige" med ekstrainntekt fra barnevernet
PostPosted: Thu Jan 15, 2009 6:49 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
agrippa wrote:
Enten du "samarbeider" eller ikke, produserer "barnevernet" uhorvelig mengder dopapir, som du så treffende beskriver de såkalte "saksdokumentene". :D

Sakkyndigrapport blir som du også skrev, betraktet av dommerne som en bibel hvor Sannheten står nedtegnet.

Kvakksalverrapportene til de "sakkyndige" kan dommerne tilsynelatende ikke klare seg foruten. Man risikerer å bli fradømt barnet fordi dommeren "lar tvilen komme barnet til gode". I våre domstoler er det bare dårlige foreldre som nekter å la seg utrede slik "barnevernet" krever. Det er en vanskelig avveining.


Ja det er det, men jeg sattser på at Kvakksalverrapportene er Karybdis, som sluker allt som kommer i dets vei. Det er nemlig slik jeg opplever disse rapportene.

å da må bvl § 4-12, litra a være Skylla. Å da kan man undre seg... hvor mange % av manskapet ble spist? 6 stk av hvor mange?

Så hvis jeg selv skulle velge mellom Skylla og Karybdis, hadde jeg valgt som kapteinen, Skylla, å gitt noen av mannskapet en sjans. For Karybdis er den sikkre "død" (les: tap).

agrippa wrote:
Spørsmål: Ser du noen vesensforskjell mellom rettsoppnevnte sakkyndige og sakkyndige oppnevnt av "barnevernet"?


Nei jeg gjør desverre ikke det. Begge er kjøpt og betalt av det korrupte systemet.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject: ikke helt..
PostPosted: Thu Jan 15, 2009 8:16 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Nov 10, 2008 9:35 pm
Posts: 53
Takk for så mange tilbakemeldinger....den siste sjønte jeg ikke helt, som ikke norsk...

Hva jeg vil si er at vi 1) har et barn med en diagnose - en syndrom som er medfødt, og 2) at vi nå har gått gjennom denne omsorgsvurdering, tvunget, og den gikk bare galt...

Advokaten vi har, en veldig god en, Ola Lunde, sier at han ALDRI i sin 25-års karriere som advokat har kommet over en sånn absurd sak!!! Og det sier han nå til alle - det sier vel alt om oss og situasjonen. Han ba oss også til å ta det opp med en stortingsrepresentant som han ser som eneste utvei for å få dette ordent opp - også for alle dere på en måte, slik at man får en ordentlig kontroll på hele apparatet. Vi har formulert vår sak både som enkeltsak og mer generelt, men ulike svikt i systemet som bør følges opp med kritiske øyer. Håper at saken nå skyndes frem, dvs neste uke, ellers må vi velge andre, mer alvorlige skritt som vi ikke ønsker å velge.... Min sjef som kjenner stortinsrepresentant veldig godt - en god venn av henne, sitter i kontrollkommisjonen og er prest i tillegg, men så langt har vi ikke fått mer detaillert svar siden han er på en begravelse...
Alt er så fullstendig absurd, ingen bryr seg lenger om vår datter, det er det aller verste, nei, ikke "ingen", men BV i alle fall ikke. Både BUP, Rikshospital, Autismeforeningen i Norge og flere støtter oss ubetinget, og vi har jo også en sakskyndig Joar Tranøy, som har vurdert oss som foreldre - i mange observasjoner sammen med barna (noe som **** (Name censored due to Norwegian authorities. -admin) IKKE har gjort, han har bare snakket med oss om at vi er sikkert dårlige foreldre (han undrer seg bare at vi er så oppegående, høyutdannet folk, men han sier, alt er mulig!!!!), skal gjør det samme med fosterforeldre, og så har han sett noen bilder av datteren!!!)

Jeg er sååååå fortvilet, i morgen skal jeg holde igjen en stor foredrag, det håper jeg å klare, neste uke skulle det være en til foran et eller annen tilsyn, kontrollorgan - husker ikke, men i alle fall noe stort, men jeg bare ørker ikke....ønsker bare at vi overlever dette uten større men...

hjelp, hjelp, hjelp....jeg går i alle fall ikke i fylkesnemda i februar...det klarer jeg ikke med så mange løgn, jeg tar dette alt for tung...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 15, 2009 9:08 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Denne saken din er bare så trist, at de kan gjøre slik mot dere. Forstår som naturlig er, hvor tungt du må ta dette. Det er jo så feil det barnevernet har gjort mot dere. Det er veldig sterkt av deg å stå slik på. Det er bra du kjemper for det beste for din datter. Hun trenger sine foreldre som alle barn. Det er mange med deg som har opplevd barnevernets løgn; det er kjent at de bare lyger. Jeg er så overgitt av at de får lov til å lyge slik på mennesker. At disse lygerne skal få slik makt at de bare kan ta våre barn.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 25 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 32 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]