rbv wrote:
Først vil jeg si at det er helt utrolig hvordan dere ordlegger dere i dette forumet. Jeg kom hit og trodde at dette var seriøse greier, men vet ikke helt hva jeg skal tro..
Så du er en av de selvutnevnte "seriøse" og "fornuftige" som mener at staten er best til å oppdra barn? Når du er så blokkert for andre meninger så er det lite håp om å ha en konstruktiv debatt med deg, men av hensyn til andre som leser dette forumet, vil jeg bruke tid på å imøtegå dine "argumenter".
rbv wrote:
Hvordan vet dere at det er belegg for det som blir fortalt? Dere har bare en persons subjektive oppfattelse av en situasjon. Det er ikke en absolutt sannhet..
En persons subjektiv oppfattelse av en situasjon er sann for den personen det gjelder. Det at de barnevernsansatte selv ikke opplever det minste ubehag når de tvangsfjerner barn fra gode foreldre, er ikke del av en "objektiv sannhet". Det å ikke ha skrupler eller medfølelse for andre betyr ikke at handlingen er rett. Har de barnevernsansatte, som ikke risikerer noen verdens ting, monopol på den absolutte sannhet om barnefamiliene? Det koster en barnevernsansatt hverken nattesøvn, uro, bekymring, ingenting å gå til brutalt angrep på en forsvarsløs familie. Det å ha makt betyr ikke å ha rett, rvb. Jeg skulle ønske slike som deg kunne utvise et minstemål av empati med ofrene for overgripere istedenfor å tildele ofre for barnevernet ytterligere spark. En total mangel på empati er imidlertid symptomatisk for de barnevernsansatte og deres medløpere.
Den brutale barnevernloven gjør det ikke rett å ta fra barn deres foreldre, for lover kan være udemokratiske og bryte med grunnleggende menneskerettigheter.
rbv wrote:
Quote:
Det å bli fratatt et spebarn rett etter fødsel skulle vært forbudt!
Hva i all verden er grunnlaget ditt for å si noe slikt? Er det bedre at mor får ha samspill med en baby som hun forholder seg robotisk til? Som hun ikke knytter følelsesmessige bånd til barnet? Eller hva om man er syk? Fysisk syk/psykisk syk? Hva er det som er barnets rett? Er ikke det å få lov til å vokse opp i et trygt og stabilt hjem? Jeg syns det fokuseres alt for mye på foreldrenes rettigheter her. Hva med barnets rettigheter? Er det ingen som tenker på de?
Barnasrett.no er en forening for barnas rettigheter. Det er et barns
rettighet å få lov til å die sin mor, rbv. Du utviser en skremmende mangel på forståelse for det kompliserte samspillet som eksisterer mellom mor og hennes nyfødte barn. Leger - NB: ikke lavutdannete sosionomer og barnevernspedagoger - mener at det å frarøve et spebarn dets mor er yttest skadelig. Jeg vet ikke hva som er "robotisk" med å amme sitt eget barn. Det å amme er i seg selv en handling som skaper sterke bånd mellom mor og barn, og alle, unntatt barnevernere, ser betydningen av å få igang amming umiddelbart etter fødsel. Videre bør barn helst fullammes i seks hele måneder og helst lenger. Amming beskytter barnet mot allergier, og morsmelk er den beste føden for spebarn. Det er trygt og godt for et spebarn å få lov til å die sin mor. Det er grov omsorggsvikt å hindre spebarnet i å die! Omsorggsikten begås med andre ord av det såkalte barnevernet. Et spebarn må absolutt vernes mot barnevernsterror. Det burde være forbudt for barnevernere å oppholde seg på barselavdelinger, av hensyn til barna og mødrene. Tilstedeværelsen av barnevernere kan fremkalle slik frykt at ammingen ikke kommer skikkelig igang.
Barnevernet elsker å "stille spørsmålstegn ved" foreldrenes psykiske og fysiske helse. Barnevernet sykeliggjør alle sine klienter for å få et overtak på dem. Barnevernet bryr seg ikke om at anklagene er falske. De "undersøker" kun for å få bekreftet sine forutinntatte meninger om klienten. Alt som ikke bekrefter fordommene deres, utelates fra journalene.
Det er en myte at fosterhjem er trygge og stabile hjem, for fosterbarnet bor der bare midlertidig, og mange barn har et dusin fosterhjem i løpet av oppveksten. De flyttes fra "hjem" til "hjem" som om de var pakker. Det er ikke trygt å vite at du kan bli fjernet når som helst barnevernerne får et innfall eller "foreldrene" går lei.
rbv wrote:
Quote:
Legene fraråder på det sterkeste at spebarn blir fratatt sin mor.
Hvilke kilder har du brukt her? Kan ikke forstå at det er en eneste lege som setter amming foran barnets ve og vel.
Det at du ikke kan forstå viktigheten av at et spebarn får die sin mor, sier vel mer om dine forståelsesevner enn om tilrådeligheten av å fjerne et nyfødt spebarn fra sin mor. Kan du overhodet ikke forstå at det er viktig for et spebarn å ha kontakt med sin mor? Barnets ve og vel
avhenger av at det får die sin mor og ha kroppskontakt med henne, ikke håndteres av fremmede hender og fraktes bort til et ukjent sted og mates med flaske inneholdene melkeerstatning. Det er også viktig for en kvinne å ha kontakt med sitt nyfødte barn. Det er mange som kaldt får beskjed av barnevernerne om å ta medisin for å stoppe melkeproduksjonen fordi barnevernet har konfiskert babyen deres. Det er en helt umenneskelig behandling av mennesker som er på sitt mest sårbare rett etter å ha kommet til verden eller å ha født.
rbv wrote:
Quote:
Jeg vil si at Norges praksis med å ta spebarn fra mødrene burde kvalifisere til at Norge blir stevnet for menneskerettighetsdomstolen i Strasbourg.
Hva med de foreldrene som lar ungene sitte i bilen mens de går på fest? Hvor skal vi stevne de hen?
Hvor mange foreldre er det som lar barna sitte i bilen mens de går på fest? Jeg ber deg dokumentere påstanden før jeg tar den alvorlig. Vi som skriver her på forumet vet at barnevernet kan komme med en slik påstand på grunnlag av at moren var borte i fem minutter for å kjøpe melk mens barnet satt sovende i bilen. Jeg tror rett og slett du bør ta barnevernets ofte avsindige påstander med en stor klype salt. Det er i barnevernets interesse å sette foreldre i et dårlig lys, og dette gjøres hele tiden. Det er en del av propagandaen deres, dette at alle foreldre er fullstendig uansvarlige. Foreldre er ikke så ille som barnevernet vil ha det til.
Hvorfor skal
barnet straffes fordi foreldrene har vært uansvarlige og latt barna bli sittende i bilen mens de festet? Det er langt verre for barn å havne i fosterhjem enn å våkne gråtende i en bil, forutsatt at dette er sant. Barnevernets beslutninger står ikke i noe fornuftig forhold til det som har skjedd. Det som er mest skremmende med barn som blir sittende i bil uten tilsyn er at barnevernet kan knabbe barna. Ofte vil andre enn barnevernet varsle foreldrene om at barna har våknet og gråter, og situasjonen vil være løst. Barnevernets inngripen markerer begynnelsen på en lang, grusom prosess som får den opprinnelige "omsorggsvikten" til å fremstå som en idyll.
Etter at jeg skrev dette viser det seg at
historien om moren som angivelig var få fest med barna sittende i bilener usann.
rbv wrote:
Quote:
Videre viser Monicas fortelling hvordan barnevernansatte skaffer fosterbarn til sine slektninger. At det ofte kan dreie seg om rene bestillinger som må effektueres tror jeg nok. Spebarna og småbarna blir behandlet som pakker som skal videresendes.
Hvor i loven står det at barnevernansatte ikke har lov til å være fosterforeldre? Den biten har jeg ikke fått med meg.. Er de automatisk dårlige foreldre, eller hva?
Nei, men det minner mistenkelig om menneskehandel. Barn er ikke en salgsvare som kan omplasseres til hvem som helst. Barn skal være hos sine naturlige foreldre. Selv gode fosterhjem er skadelige for barnet sett i forhold til det å vokse opp hos sine naturlige foreldre. Tilknytningen mellom fosterne og barnet er kunstig konstruert og brytes derfor lett. Dette kan psykiatere som Veslemøy Hjermann bekrefte, og det er derfor det er blitt så mye oppstyr rundt programmet "Tore på sporet". Adoptivforeldre og fosterere vet at tilknytningen de har til sitt fosterbarn/adoptivbarn ikke er like sterk som tilknytningen mellom barnet og dets naturlige foreldre. Ofte blir fosterbarn kastet ut av fosterhjemmet på myndighetsdagen, for da er det ikke mer penger å hente for fosterne. Det er ikke tvil om at mange fosterforeldre er drevet av et profittmotiv.
rbv wrote:
Quote:
barnevernets selektive taushetsplikt
Når er taushetsplikten selektiv? Er det noen her inne som har lest i barnevernloven, og hva som står der om taushetsplikt? Det er ingenting selektivt ved den.
Lov dreier seg om tolkning. Så saken er rett og slett hvordan loven tolkes. Dette baseres igjen på selektiv opplevelse.
Barnevernet bruker taushetsplikten for å beskytte seg selv. Selv i tilfeller der hvor familien har opphevet taushetsplikten nekter barnevernerne å uttale seg fordi de har en så dårlig sak at det er bedre at offentligheten ikke får kjennskap til det. Barnevernerne utøver sitt elendige skjønn ved tolkning av loven. Den største svakheten ved barnevernsloven er at den åpner for bruk utvidet skjønn. Skjønnsutøvelsen i barnevernssaker er den direkte årsak til store overgrep mot barn og foreldre, er min påstand.
Barnevernloven er skrevet av barnevernere og vedtatt mot juristers anbefaling nettopp fordi den åpner for en vid skjønnsutøvelse. En kassadame vil ikke bruke skjønn når hun beregner hva handlekurven til en kunde koster. Hun slår inn hver vare på kassaapparatet for å beregne nøyaktig hva varene koster. En barnevernspedagog ville sagt:
- Jeg føler at denne kurven med varer koster omtrent 300 kroner.
rbv wrote:
Nå gidder jeg ikke mer.. Det kan settes spørsmålstegn ved det meste som er skrevet her. Det er ingen som er interessert i å få igang en diskusjon, men drittkasting er visst populært. Det syns jeg er for barnslig..

Det er fint at du er så voksen da, rbv, at du ikke "gidder mer". Du virker som en uhyre voksen og reflektert person (ikke!). Det som er skremmende er at folk av ditt kaliber faktisk jobber innen barnevernet. Det er slike fordomsfulle, kunnskapsløse bedrevitere som deg foreldre møter i det såkalte barnevernet. Du betviler riktigheten av det som står skrevet på forumet uten å komme med annet enn løse påstander. I tillegg underkjenner du ofrenes egne erfaringer mens du selv, i kjent barnevernsstil, "stiller spørsmålstegn" ved fakta, som at spebarns ve og vel avhenger av morskontakt.
Forøvrig er dette et forum for mennesker som har blitt utsatt for overgrep fra barnevernet. Det er ikke et forum for barnevernsterrorister og andre overgripere.