It is currently Thu Mar 28, 2024 10:04 am



Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: Advokat i Rogaland
PostPosted: Fri Oct 13, 2006 12:19 pm 
Offline

Joined: Fri Oct 13, 2006 12:08 pm
Posts: 1
Vet noen om en god advokat?

Vi har bitt kontakt av bv via en anonym bekymringsmelding som er uten grunnlag, men alikevell tatt opp hos bv. Vi har lyst til å snakke med advokat angående våres rettigheter i saken. Kan noen anbefale oss en god advokat i Stavanger/Sandnes område?

MVH
oilfathernor


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 13, 2006 1:51 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Det er besvart her, tidligere.
http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?t= ... ht=advokat

Jeg fant det igjen når jeg søkte på "advokat" i søketjenesten over.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Advokat i Rogaland
PostPosted: Sat Mar 17, 2007 9:25 am 
Offline

Joined: Sun Feb 11, 2007 10:19 pm
Posts: 25
Location: Randaberg
oilfathernor wrote:
Vet noen om en god advokat?

Vi har bitt kontakt av bv via en anonym bekymringsmelding som er uten grunnlag, men alikevell tatt opp hos bv. Vi har lyst til å snakke med advokat angående våres rettigheter i saken. Kan noen anbefale oss en god advokat i Stavanger/Sandnes område?

MVH
oilfathernor


Jeg har fått Arnhild Skretting som advokat. ei super dame synes jeg. Føler hun går over lik for og bevise at jeg har det som trengs. Det første hun sa til meg, var at trengte jeg og gråte, hyle eller skrike, så skulle jeg bare komme til henne. Hun skulle trøste, gi meg en skulder og gråte på. Hun har til og med ringt meg, bare for og høre at jeg har det bra. Om det er noe i det daglige hun kan hjelpe med. Denne dama fortjener å komme på JA listen mener nå jeg.

_________________
Hvordan kan jeg som mor skade min sønn? Han som jeg setter høyerer enn alt?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 17, 2007 10:02 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Arnhild Skretting har jeg den oppfatning av at hun også har gjort fin innsats i Tyrkia-Stavanger-saken, se Barnevernssaken Tyrkia / Stavanger, og hvis dere leser engelsk også The Manavgat case in Turkey – Norway is the kidnapper. Det eneste problemet med henne som med andre advokater (med bare ett unntak) ser i øyeblikket ut til å være at hun ikke øyeblikkelig råder sin klient Diablita til å flykte til utlandet øyeblikkelig mens hun fremdeles har barnet og det ikke er fattet noe rettsvedtak om omsorgsovertagelse. Man må reise uten å varsle noen (for hvis noen får greie på det, fatter barnevernet et akuttvedtak og tar barnet umiddelbart), og man må holde seg borte, altså emigrere, og etter at man har kommet seg unna må man melde til Folkeregisteret utflytting fra Norge. Det er den eneste nogenlunde trygge ting å gjøre. Dessverre.

Advokat Alv Stangeland i Egersund er også bra.

Det er ok her i forumet å komme med navn på ja- og nei-folk. Men for at de skal vurderes for GFSR-listen, må forslagsstillerne selv være medlemmer/deltagere i GFSR (en fornuftig begrensning fra Monas side, synes jeg). GFSR er en gruppe som legger opp til at deltagerne danner mindre grupper, lokalgrupper, av bv-utsatte mennesker som hjelper og støtter hverandre, gjerne setter opp lapper, skriver leserinnlegg felles, og andre fornuftige aktiviteter de finner på. Kikk på deres seksjon her på forumet, Diablita og oilfathernor, hvis dere ikke allerede har meldt dere inn, og kikk på GFSRs seksjon i menyen til venstre på BarnasRett.no og på rammen med opplysninger og innmeldingsskjema i en ramme i høyre kolonne.
  
Hilsen
Marianne Skånland
  
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Barnas rett
PostPosted: Sat Mar 17, 2007 11:50 am 
Offline

Joined: Sun Feb 11, 2007 10:19 pm
Posts: 25
Location: Randaberg
Jeg har skrevet ut det innmeldings skjemaet, og skal sende det på mandag. Kommer meg ikke på posten i dag, siden Dennis er syk. Ikke klarte jeg å sende det på mail heller.

_________________
Hvordan kan jeg som mor skade min sønn? Han som jeg setter høyerer enn alt?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 17, 2007 12:16 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Høres bra ut (ikke det om din sønns sykdom!). GFSR trenger medlemmer, og medlemmer/bv-ofre trenger hverandre og fornuftige, jordnære tiltak som de kan gjøre sammen. Man føler seg mentalt mere oppreist og i kamphumør når man ikke er alene.

Hilsen Marianne

  

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Det stemmer det,
PostPosted: Sat Mar 17, 2007 7:58 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Det stemmer det, at vi i GFSR har lister over advokater som vi (likevel under tvil) kan anbefale.

Advokatene er anbefalt av deltakerne i gruppen, og navnelisten er forbeholdt deltakere i GFSR.

Men: Selv med de beste advokater på saken, taper vi i fylkesnemnda.

Fordelen med å ha en advokat som ikke spiller på lag med barnevernet er den derimot den at du først og fremst ikke føler deg forrådt av advokaten. Og at advokaten ikke akkurat hjelper barnevernet med å stjele barnet fra deg.

Så hvis du får / har en advokat som ber deg om å samarbeide med barnevernet og å gå stille i dørene - så har du garantert feil advokat.

En virkelig god advokat ville som Marianne skriver, be deg om å komme deg til h... ut av landet i en snøkave.

Advokater vet utmerket godt at sjangsene for å vinne i fylkesnemnda er minimale, og likevel så holder de det gående. Hadde det ikke vært for de faste oppdragene og det fete honoraret, så hadde denne bedritne businessen vært utdødd for lengst.

At barnevernet har fått så stor makt som det vi ser i dag, skyldes i stor grad de berikelseslystne advokatene som er totalt blottet for rettferdighetssans. Lett å se.

Men nå skal jeg ikke skrive mer om hvor forb... misfornøyd jeg er med advokater. Det skinner gjennom og det er nettopp det som er meningen.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]