It is currently Tue Mar 19, 2024 7:06 am



Post new topic Reply to topic  [ 29 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 09, 2006 4:10 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Aha, Glomdalen har hatt bra artikler om barneverns-overgrep før, især artiklene om Gunn Hege Finstad. Hun ble uskyldig dømt for incest mot sin baby-datter, og måtte flykte til Finland for å unngå at de gikk løs på det neste barnet også. Hennes barn i Finland og datteren i Norge har derfor ikke fått vokse opp i felles språkmiljø eller kultur (selv om både finner og nordmenn er nordiske og nokså like kulturelt sett). Selv om hun nå har fått kontakt med datteren, har barnevernet aldri gjort noe for å rette på den feilaktige adskillelsen. Glomdalens journalist Lars Fogelstrand skrev gode artikler om den saken.

BarnasRett har en samlemappe om saken:

Gunn Hege Finstad frikjent for incest-anklager
I 1991 ble Gunn Hege Finstad fra Nord-Odal funnet skyldig i incest og dømt til 10 måneders fengsel. I juni 2003 ble hun renvasket av Eidsivating lagmannsrett. (Samlemappe)
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: For radikalt, jaija...
PostPosted: Thu Nov 09, 2006 5:36 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Jeg er nok litt "bekymret" for at journalisten kommer til å beskrive deg også som en kriminell person. Du får gjerne lese korrektur av intervjuet, men vinklingen som han presenterer, kan nok bli en ganske annen enn du hadde tenkt deg. Men vi får vente å se hva som skjer... om det skjer noe i det hele tatt da.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 09, 2006 6:21 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Det jeg er usikker på er hvordan han vil omtale deg Mona, han har lest dine innlegg om at bv ansatte er kun banditter og kriminelle. Han ringte til meg og vill ha min mening om det og jeg prøvde å være litt diplomat da det er viktig å få ut at det er en ny gruppe her på eidskogen. Og jeg tror nok min sjefs stil er litt mer moderat enn din. Dette på grunn av at jeg tror det gagner saken her på hedmarken. Hedmarkinger er litt "stille" av seg og strukturen på gruppa vil automatisk avspeile folket i den. Jeg tror nok vi vil gjøre oss bemerket men på en litt annerledes måte. Slik ser jeg for meg denne gruppa "mi" Håper du ikke tar dette ille opp, jeg mener det ikke som kritikk, du vet hva jeg syns om den jobben du har gjort, og det er nettopp derfor jeg er engstelig for hva han vil skrive om deg, Mona. Dette hadde kansje passet best som en privat melding, men åpenhet er jo en fin ting.


Top
 Profile  
 
 Post subject: DON'T MIND THE DOG - BEWARE OF THE OWNER!
PostPosted: Thu Nov 09, 2006 8:33 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
DON'T MIND THE DOG - BEWARE OF THE OWNER!

Kjære deg Annette,

-jeg er mer bekymret for deg enn meg selv, men tusen takk for din varme omtanke!

Du trenger ikke å bekymre deg for meg, for jeg er forlengst blitt stemplet som en kriminell person, både av bv, psykobableren, og pressen.

Pressen mener at jeg er en militant person, og har en militant lederstil, men de som kjenner meg, er ikke av samme mening. For å få det første "bilde" til å "ligne", burde jeg egentlig hatt en Rottweiler, men så har jeg bare en vanvittig snill Golden Retriever. En dame, nå 11 år. Og jeg kaller henne for "tvangskoseren".

Hunden min gjør alt for meg, hun kan til og med tegnspråket mitt. Men jeg forsøker bare å være tydelig (for da blir hunden trygg på seg selv) og på denne måte gi henne anledning til å glede meg. Hunder er sånn, det eneste de ønsker, det er å gjøre lederen fornøyd med dem. For ellers så kan de (i sin hundehjerne) risikere å bli utstøtt av flokken. (Men det er ikke meningen at du skal "behage" meg!)

Hunder skal til en orientering ikke oppdras på samme måte som barn. Barn skal oppmuntres til å ta egne avgjørelser - det skal ikke en hund gjøre. Hunden min skal ikke passe på meg - det er jeg som passer på henne, fordi at jeg er "sjefen".

Derfor oppmuntrer jeg deg til å ta dine egne avgjørelser, og jeg ønsker at du overgår meg. Jeg ønsker å dra folk opp av grøften, stable dem på beina, slik at de kan se at de utgjør en forskjell. Og vi trenger flere sterke folk som kan være med å dra i gang eventer. Sånn sett er mennesker ganske lik hunder: De / vi trenger masse ros!

Hunden min gjør alt for meg, nettopp fordi at hun får så mye ros; -"det var veeeldig bra!, jeg er så stolt av deg!, jeg er så fornøyd med deg!", osv.

Til alle dere andre sier jeg: Du må finne din egen lederstil, og gjøre ting på din måte. Jeg sier også at du / dere kan / må modellere meg, og sjefe i vei, og likevel så må du gjøre det på din måte. STOL PÅ DEG SELV, for ellers vil ingen andre gjøre det. Og det er en ordre.

Her i Bergen har de meg, Mona, og her er det jeg som bestemmer. På Eidskog har de Annette, og der gjør du det som trengs hos dere, på din måte. Jeg pleier å si: FØLG HJERTET DITT! Og da kan du ikke ta feil. Vær den som du er ment å være og bli enda mer av deg selv. Det er sånne folk som får gjenklang her i verden.

OG en ting til: Det er helt okey at vi snakker sammen her i full åpenhet!

-Vil du komme inn og se den nye hunden min?
-Den biter vel ikke?
-Det er det jeg gjerne vil finne ut av.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 10, 2006 1:35 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Nå har jo jeg en rottweiler, og jeg digger hard rock og ser ganske roca ut. Men jeg er ganske snill og det er bikja også. Jeg hadde en chevrolet capric clacic og den var matt sort. Likbilen, ble den kalt. Jeg har også stilt opp på nakenbilder i et magasin (noe som virkelig fikk bv til å ta av) Så som dere/du sikkert forstå er jeg ganske tøff av meg. Men om jeg er en tøff sjef, nei det er jeg ikke så sikker på. Men vi får se. Time will show, som han blodstrupmoen i flåklypa sa :twisted:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Voff-voff!
PostPosted: Sun Nov 12, 2006 10:43 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Skal hilse fra hunden min: Voff-voff!

Siden vi er så dårlige "omsorgspersoner", så burde i det minste hundene våre blitt kalt ved samme navn:

-Hvorfor kaller du hunden din for Kamera?
-Fordi det ofte klikker for den...

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Feb 28, 2007 3:11 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Her har vi den klassiske varianten: attåtnæring i bondesamfunn. Jeg har jamen ikke noe imot at barn får komme på landet, f.eks i ferier, sammen med foreldrene. Men foreldre er jo bannlyst.

Før het det at barn (og andre hjelpeløse) kom på legd. Legg merke til hvor det kommer fra:

Flere andre sektorer som barnevern, helse/psykiatri, NAV m.fl. ser store verdier i aktiv bruk av natur og gårdsanlegg som arena for sosialisering, arbeidstrening og andre mestringsopplevelser for brukere med særskilte behov, der formålet er å tilpasse seg/ vende tilbake til et mer normalt samfunnsliv.

Næringsutvikling: Levende Læring
Landbruks- og matdepartementet

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Æh, jeg sier bare æh
PostPosted: Thu Mar 01, 2007 4:25 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Jeg sier bare Æh?

Jeg har vært borte en stund, men ikke fra nettet, for jeg holder på med noe greier...

Og det som går oppigjen og oppigjen, det er alle disse gårdene som tilbyr barnevernsbarn plassering på gårder...

Det er vel å bra å være på landet, men, som Marianne sier, så anser jeg denne gårdsdriften kun for å være "attåtnæring" for bøndene.

Barna trenger ikke å være på en gård med kyllinger og kalver, men jeg skjønner godt at de gjør det bare for å gi barna noe annet å tenke på i håpet om at de skal glemme sine foreldre.

Noe helt annet er det at jeg her for lenge siden snublet over en forskning som viser til at barn som bor i byer blir mer intelligent enn barn som bor på landet.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Æh, jeg sier bare æh
PostPosted: Thu Mar 01, 2007 5:20 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Mona Lygre wrote:
Noe helt annet er det at jeg her for lenge siden snublet over en forskning som viser til at barn som bor i byer blir mer intelligent enn barn som bor på landet.

Vil tro det er sammenhang mellom impulser og intelligens. Jeg tror imidlertid ikke det er tilsvarende sammenhang med lykke.

Nordmenn er ikke blitt lykligere siden femtitallet, tross sentralisering.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Mar 01, 2007 5:41 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Annette Olsen wrote:
Ja, da var intervjuet over og nå får vi se om det blir noe ut av dette. Selvsagt er det skummelt, men det er nødvendig for å få et bedre samfunn, jeg ofrer meg for felleskapets beste. Og det er helt greit for meg. Håper bare det kommer ut til folk.


Er dette intervjuet tilgjengelig i noen "form" ,isåfall kan jeg tenke meg det.

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Æh, jeg sier bare æh
PostPosted: Thu Mar 01, 2007 5:58 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Arild Holta wrote:
Nordmenn er ikke blitt lykligere siden femtitallet, tross sentralisering.


Jeg leste en forskning i Illustrert Vitenskap for noen år siden, og der kom nordmenn langt ned på listen når det gjaldt hvilket folkeslag som var lykkligest.

Synd for meg at jeg ikke husker hvilket folkeslag som var de lykkeligeste, men, de var ihvert fall ikke blandt de rike...

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 02, 2007 1:34 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Forskning på lykke og følelse av det har kommet til at når en har fått dekket sine grunnleggende behov - mat og husrom så øker ikke lykken med materiell velstand.
Da kommer det andre faktorer inn, som trygghet, tilhørighet, kjærlighet, anerkjennelse og selvrealisering = Maslows behovshierarki

Når det gjelder intelligens kom jeg over en interressant undersøkelse her om dagen.
En gruppe skoleelever somble fortalt at de kunne trene opp sin intelligens viste seg å få mye bedre resultater enn en tilsvarende gruppe som ikke ble informert om dette. Det stemme i det minste med min erfaring, jo mer du bruker hodet jo klokere blir du.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 02, 2007 2:17 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Forbedringene var vel langt på vei en konsekvens av motivering og derav mer arbeid. Men det er mye som viser at hjernen er mye mer påvirkelig av forandringer enn man tidligere trodde. Man har jo f.eks funnet at hjernen reparerer seg mye bedre enn man tidligere forestilte seg.
Anne Brit Raaen wrote:
Når det gjelder intelligens kom jeg over en interressant undersøkelse her om dagen.
En gruppe skoleelever somble fortalt at de kunne trene opp sin intelligens viste seg å få mye bedre resultater enn en tilsvarende gruppe som ikke ble informert om dette. Det stemme i det minste med min erfaring, jo mer du bruker hodet jo klokere blir du.


Anne Brit Raaen wrote:
Da kommer det andre faktorer inn, som trygghet, tilhørighet, kjærlighet, anerkjennelse og selvrealisering = Maslows behovshierarki
Dette varierer veldig fra person til person.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 02, 2007 2:39 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Ja det er vel slik at de varierer, men poenget er at det ikke er slik at mer mat, klær og hus gjør oss lykkeligere. Den anerkjennelsen det kan gi derimot....

Det er også ganske tydelige indikasjoner på at det i høyere grad er status og kontroll av egen hverdag som avgjør helse og dødlighet (Whithall-studien i England), og ikke utdannelse, økonomi og klassebakgrunn.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 29 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]