It is currently Thu Mar 28, 2024 11:02 pm



Post new topic Reply to topic  [ 355 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 24  Next
Author Message
 Post subject: Dobbelt så ille
PostPosted: Mon Feb 19, 2007 1:06 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
  
De er altså like ille alle 3. En god illustrasjon på at klinisk psykologi og utviklings- og tilknytnings-teorier er rent spekulativt vrøvl og aldri burde fått lov å føres ut i praksis.

Avskaff klinisk psykologi som profesjon!


Det er kun psykiater Kirsten Westlye av de tre psykobabblerne som står oppført på listene, men hun står til gjengjeld oppført to ganger.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 20, 2007 10:31 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Da jeg ringte til saksbehandler i kommunen og sa vi gjerne ville ha de to minste jentene i Sigbjørns konfirmasjon.Fikk jeg beskjed om at psykologen hadde sagt det var skadelig for barna å møte sin familie.


Her er hva SINE Diemar skriver,og det frekkeste av alt vi har aldrig møtt denne psykologen,og aldrig snakket med henne på tlf en gang.

Undertegnede har også registrert betydelige reaksjoner hos jentene etter samvær med foreldrene,uten at brødrene er tilstede.Det er derforgrunn til å stille seg kritisk til å utsette jentene for ytterlige belastninger.I observasjoner viser de i lten grad dialogsamspill,og det framkommer ikke søskendynamikk. ps. hun har aldrig observert dem sammen med oss og brødrene eller eldre søstre.

Det er grunntil å anta at det også gjelder i forhold til eldre søsken,og at samvær sammen med søsken ikke tjener barnas beste på det nåværende tidspunkt.

Med henblikk på videre samvær ber vi om at det blir sett i lys av to relasjonsskadde jenter som er fosterhjemsplassert,og at de er i en fase med å skulle tilknytte seg en ny familie.De har store lojalitetskonflikter i forhold til sine to hjem,og trenger ro og trygghet for å kunne få en god utvikling.Vi setter også spørsmålstegn ved at jentene skal haså hyppige samvær med foreldre,hver 3 uke,da dette tydelig aktiverer deres traumer.

Med vennlig hilsen Sine Diemar

psykolog BUP Flekkefjord

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject: Med splinten i øyet
PostPosted: Tue Feb 20, 2007 10:54 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
may-britt tysnes wrote:
Da jeg ringte til saksbehandler i kommunen og sa vi gjerne ville ha de to minste jentene i Sigbjørns konfirmasjon.Fikk jeg beskjed om at psykologen hadde sagt det var skadelig for barna å møte sin familie.

Quote:
Vi setter også spørsmålstegn ved at jentene skal haså hyppige samvær med foreldre,hver 3 uke,da dette tydelig aktiverer deres traumer.

Med vennlig hilsen Sine Diemar
psykolog BUP Flekkefjord


Det er sikkert korrekt at samvær med foreldrene aktiverer barnas traumer, men det skyldes jo at barna savner foreldrene sine og er dypt ulykkelig over å ha mistet dem! Konklusjonen til Sine Diemar burde være at barna snarest må tilbakeføres til sine foreldre, ikke at samværet må reduseres.

Disse psykologene later til å leve i sin egen forskrudde verden hvor alt er snudd opp ned, ikke så ulikt Dovregubbens Hall i Henrik Ibsens skuespill "Peer Gynt". Med splint i øyet blir det som er vakkert heslig mens det som er heslig blir vakkert. Med splinten i øyet oppfatter Sine Diemar at barna blir traumatiserte av å være sammen med foreldrene mens de blir helet av samvær med de fremmede fosterpersonene, som har tatt imot barna mot økonomisk kompensasjon.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 20, 2007 11:47 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
may-britt tysnes wrote:
Undertegnede har også registrert betydelige reaksjoner hos jentene etter samvær med foreldrene,uten at brødrene er tilstede.Det er derforgrunn til å stille seg kritisk til å utsette jentene for ytterlige belastninger.I observasjoner viser de i lten grad dialogsamspill,og det framkommer ikke søskendynamikk....

Med vennlig hilsen Sine Diemar

psykolog BUP Flekkefjord


Spåkone med andre ord. Det er galne mennesker som tar betalt for å uttale seg om ting de ikke en gang har utredet.

De må bare ikke få lov til å drive med galskapen sin i skjul!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 20, 2007 6:45 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Idag satt jeg og så på bilder jeg har tatt av familien og barna.Vondt å se bilder av Sigbjørn han var så flott med smilehull og vakre blå øyne.Stor og kraftig var han blitt på vei til å bli en mann. Men innvendig var hjerte knust så altfor mangen ganger.Mennesket søker det meningsfyllte,men Sigbjørn hadde opplevd så mye meningsløst i barnevernets omsorg.

Her skal jeg fortelle om barnevernet i er nøtteskall,og dette har jeg glemmt i lang tid ,men det er ikke rart det har jo skjedd så mye.

Vi skulle feire Hun minste sin 9 års dag,og 3 sønner hadde besøks helg samtidig med at små jentene var på sitt 4 timers besøk med overvåking av 2 damer.
Det hadde gått saksbehandler hus forbi at guttene skulle hjem,men det oppdaget hun samme dagen.Hun ringte opp til meg å sa jeg måtte få de 3 guttene ut av huset de 4 timene,for de måtte ikke møte jentene.Dette var i september 05,og jeg reagerte med sjokk og vantro.Jeg ble sint og fortvilet og sa nei,det gjorde jeg ikke.Jeg fortalte det til guttene de ble helt stille. Så hadde saksbehandler ringt tilsynsdamen og sagt hun mått gi beskjed guttene måtte ut av huset.Da hadde hun sagt nei, den oppgaven kunne ikke hun ta på seg.Det var jo hun minstes bursdag jeg hadde stellt i stand selskap,bestillt sjokoladekake hos konditor,smørbrød hadde jeg lagt og bakt skillingboller.

Vi gledet oss alle til å feire bursdagen,ser på bildene vi ser noe betenkt ut både mannen min og meg og Sigbjørn ser tankefull ut.Vi sitter rundt spisebordet i stuen med 2 tilsyns damer i sofaen.
Er ikke dette et overgrep mot en familie er det ikke en skam for norges land at slikt foregår i 05 og i dag.

Barnevernet kan gjøre hva de vil sier advokaten vår for det får ingen konsekvenser for dem.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 20, 2007 8:08 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
may-britt tysnes wrote:
Det var jo hun minstes bursdag jeg hadde stellt i stand selskap,bestillt sjokoladekake hos konditor,smørbrød hadde jeg lagt og bakt skillingboller.


Det du beskriver er jo et gammeldags idealhjem. Det er ufattelig og "sinnsykt" at barnevernet kan blande seg inn i en slik familie. Jeg er glad tilsynsdamen ikke påtok seg oppgaven med å kaste ut guttene. Det skulle da bare mangle. Skulle noen kastes ut burde det vært tilsynsdamene. Dessuten var vel sønnene dine så store at det ville vært fysisk umulig for de to barnevernskvinnene å kaste dem ut - fra sitt eget hjem! Tenk å være fysisk svakere men likevel ha så mye makt.

may-britt tysnes wrote:
Barnevernet kan gjøre hva de vil sier advokaten vår for det får ingen konsekvenser for dem.


Nei, de gjemmer seg bak barnevernsloven som gir dem ekstremt vide fullmakter.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 25, 2007 9:17 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
I går hadde vi 4 timer sammen med vår datter. Det var flyttet fra hjemmet til et nøytralt sted,og vi fikk sjokk for der var det iskaldt.Vi måtte sitte med yttertøyet på så kaldt var det.Det var i en gammel kommunal bygning. Med en gang vi satt oss ned begynnte overvåkingen,og hun ene tilsyns damen fulgte oss med blikket hele tiden.Hun merket det sikkert ikke selv,men da jeg gav min datter en klem så viste tilsyns damen tydeligt at hun ikke likte det.Det var grusomt med all den stirringen så jeg tok henne ut på kjøkkenet og sa at dette ikke var noen teaterforestilling,men en tragedie som hun var vitne til.

Rett etterpå så spurte den ene broren om hvorfor ikke søster a kom? Da grep tilsynet inn og sa at slike spørsmål måtte vi ikke stille,og at det måtte vi spørre Berit Kopperud om. Så sier søsteren det samme tydeligt at hun var instruert på forhånd.
Da sier mannen min at det er ytrings frihet her i landet,og vi feirer 17 mai så jeg har lov til å si hva jeg vil til mine barn.Da hadde de ikke noe motsvar på det. Broren inviterte sin søster i sin konfirmasjon og hun ble veldig begeistret ,og ville gjerne komme.Hun spurte flere ganger når det var.Du skal få skriftelig innbydelse av meg sa han så voksent.De er tapre barna,og de var veldig skuffet over ikke å få se sin andre søster ,som de ikke har sett på et år nå.
Det er vel helt normalt at en bror spør den ene søster om hvorfor den andre ikke kom? Men vi vet jo alle det er et resultat av langvarig hjernevasking på en fordekt måte. Vi vet og at søsteren ikke får komme i brorens konfirmasjon selv om hun nå har sagt at hun så gjerne vil.

Når vi hadde besøket hjemme så gikk timene fort ,men i det kalde triste lokalet så gikk timene sent,for alt blir så kunstig og arrangert.De tilsynsdamene opptere på en mer synlig måte enn de tør når de er i vårt hjem,der så vi tydelig forskjell.

Jeg og mannen min spør hva godt skal slikt tjene til? Er det ikke emosjonell mishandling av barn og søsken og foreldre? Vi var medtatt flere av oss når vi kom hjem,og følte oss helt utslitte på en rar måte.
Det er samtidig bra søsknene nå får være med så de får se hvordan barnevernet bryter menneske rettighetene. Vi blir behandlet som vi skulle være farlige kriminelle. De har tilsyn for de skal passe på ordet dette skjer i norge i år 07.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject: Helt UTROLIG
PostPosted: Sun Feb 25, 2007 9:40 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Nov 04, 2006 12:32 pm
Posts: 78
Location: Oslo
Det er helt utrolig at disse bv fjolsene skal kunne gjøre akkurat som de vil, fortell ikke meg at det er til det beste for barna og møte familien sin på nøytral grunn, sludder og vås, bv fjolsene gjør dette for at barna ikke skal føle tilknytning til familien sin, noe barna alltid vil gjøre. Når de først har ødelagt en familie, så må de jo bare fortsette å gjøre det enda værre.
Jeg stiller meg gang på gang spørsmålet... hvem er det som sier at bv fjolsene har riktige forutsetninger for å si at en familie ikke er bra nok? Jeg tror ikke disse gale menneskene i bv vet hva en familie er, de er unge, dumme og ONDE mennesker, som ikke har erfaring med familier i det hele tatt.
Jeg undrer meg på hvilken mal de bruker for å si at det er omsorgsvikt etc, vi skal være glad alle ikke er som bv fjolsene, da hadde det blitt mye omsorgsvikt, igrunn rart at de ONDE menneskene der kan ha omsorg for egne barn.

_________________
Carpe Diem


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 25, 2007 11:00 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
may-britt tysnes wrote:
Jeg og mannen min spør hva godt skal slikt tjene til? Er det ikke emosjonell mishandling av barn og søsken og foreldre? Vi var medtatt flere av oss når vi kom hjem,og følte oss helt utslitte på en rar måte.
Det er samtidig bra søsknene nå får være med så de får se hvordan barnevernet bryter menneske rettighetene. Vi blir behandlet som vi skulle være farlige kriminelle. De har tilsyn for de skal passe på ordet dette skjer i norge i år 07.


Det er misbruk av tilsynsordningen. Barnevernet er ikke modent til å vurdere slike alvorlige ting som tilsyn. Du har helt rett i at dere blir behandlet som kriminelle. Dette er fordi barnevernet ikke klarer å la være å misbruke den makten det har fått myndighet til å forvalte. Det det blir utsatt for er grove brudd på menneskerettighetene. Det er helt grotesk, og det utroligste er at ingen aviser er opptatt av det som skjer. Det blir visst oppfattet som en fullstendig normal situasjon at en familie kun får treffe hverandre i et kaldt kommune-lokale under tilsyn av en kommunalt ansatt eller så har avisene fått forbud mot å skrive om slike saker. Kanskje avisene bedriver selv-sensur for ikke å miste pressestøtten.

Tenk hvilket oppslag dette kunne blitt i VG, med bilder av dere og barna i det kalde kommune-lokalet med den stirrende barnevernskvinnen. Det er som en reportasje fra Kampuchea eller Moldova men det blir ekstra vemmelig når slikt forekommer i det angivelig demokratiske Norge hvor Kongen feirer 70-års dagen sin. Hvorfor tar ikke Kongen affære mot denne vemmelige uretten mot folket? Hvorfor utviser han ikke en smule mot? Han plikter å følge med på hva som skjer i landet. Han burde tale Karita Bekkemellom midt imot på neste statsråd. Hun burde fått så ørene flagrer. Det er skammelig at hun pynter seg til festmiddag på Akershus Festning mens foreldre må sitte i et kaldt kommunelokale under tilsyn. Jeg tror ikke folket har blitt verre undertrykt noensinne.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 25, 2007 11:16 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg får helt vongt inni meg av denne behandlingen dere får av barnevernet, nei, å kalle det barnevernet er virkelig feil, barneødeleggere er et mye riktigere ord.

Jeg kjenner jeg blir sint og meget trist på en gang når jeg leser det du skriver, Mai-Britt, hva er det dere har gjort som er så ille at dere må utsettes for denne behandlingen?

Var det dere som startet alle kriger her i verden?

Var det dere som kastet alle sykdommer på verden?

Jeg forstår virkelig ikke hvordan bv klarer å rettferdigjøre disse overgrepene mot dere.

PS.Prøvde meg på litt ironi i dette innlegget :oops:

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 25, 2007 11:51 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Det var noe som var gledelig i går brødrene lærte søsteren og spille biljard,og hun vant flere ganger.Jeg stilte meg litt lengre inne i lokalet en liten stund,og da min datter ikke så meg så spør hun med høy stemme,hvor er mamma? Da ble jeg så glad jeg sprang bort til henne.Jeg hadde stått og varmet meg på en varmovn på veggen.

Hun kaller meg may-britt eller mamma may-britt til fosterforeldrene. Men etter 3 timers samvær så var det hvor er mamma,kunne se tilsyns damene ble litt tankefulle etter på.
Hun fikk fin ny genser som hun ble glad for.og den litt forstore hun ankom i pakket vi i sekken.Hun ankom forresten i en veldig skitten

flekkete tynn ytter jakke i den kulden,og sånnt reagerer jeg på. Har altid vert nøye på at ungene ikke går i møkkete ytterjakker.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 25, 2007 1:18 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Det var helt riktig av din mann å ta til motmæle og nekte å bøye unna for sensur, May-Britt. Bra.
  
Situasjonen med at barnevernet legger opp til et så utrivelig samvær som mulig, kjenner jeg godt igjen fra flere andre saker.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Mar 01, 2007 9:47 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Her er flere ting Sigbjørn har skrevet om i sitt fangenskap hos barnevernet.

Ka er vitsen med å leva?

hvis ein ikkje kan sveva?

ka er vitsen med å bli født?

ein dag vil mitt legeme ligga stille og dødt

ka er vitsen med venna?

kvar kveld eg kutte meg så blodet får renna

ka er vitsen med meg på livets lange veg?

visst eg ikkje får slå følge med deg?

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Mar 01, 2007 10:00 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
En plass så lunefull og tørr

At det er som smørt

Å ligge der,

i piskende regn og uvær

Der har jeg gjemmt meg vekk

Fra en diktatorisk fosterfar og fostermor en heks

Ja,fra henne jeg stjal kjeks

De skulle jeg leve av,
aldrig tilbake dra.

Men det var som best,

at mine tanker ble sett,
av pappa,som så for å få rede på at jeg var forsvunnen,
så meg funnen

For hvem har bedre forståelse for et barns følelser og tanker
En dens foreldre,som for barnet hjerte banker.

Sigbjørn Andresa Kvelland sept 04 14 år gammel


Dette brevet leste jeg gråtende opp i fylkesnemda des.06 de kommenterte det ikke en gang,tiet det ihjel

Kommunens advokat kom i tingretten 04 med snakk om at det var en arrangert forsvinning som vi var med på.Det var derfor faren fant Sigbjørn.Han fant Sigbjørn våt kald tørst og forkommen.Han hadde ligget på fjellet fra 12 om natten til 17 om ettermiddagen neste dag.

Han rømmte for han ville ikke bli sendt vekk til fremmede i beredskaps hjem 14 før rettsaken,og han skulle ikke få komme hjem besøks helgen han var oppsatt på ,og få feire mamma sin bursdag.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Mar 01, 2007 11:49 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Ønskeliste


Jeg ønsker meg en rose.ja,jeg hvet hva den skal hete,og jeg hvet hvor jeg skal lete.Ja,den rosen det er deg og den vil jeg ha hos meg.Jeg satt her i går og tenkte på ditt hår og øyne blå.Ja,jeg visste hvem jeg likte men ikke hvem som visste at mitt hjerte skulle slå i hundre år visst jeg fikk deg.Så håper jeg at jeg får det jeg har ventet på i flere år. Åsiden kan jeg hvile og riktig nok få kvile.

Dikt av Sigbjørn Andreas Kvelland

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 355 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 24  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]