It is currently Thu Mar 28, 2024 3:37 pm



Post new topic Reply to topic  [ 355 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 24  Next
Author Message
 Post subject: 15 år gammel tok han sitt liv - drevet inn i døden
PostPosted: Sun Oct 08, 2006 2:36 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Vi har erfart at barnevernet er ondskapens system. Vår sønn Sigbjørn var 10 år da han ble tvangsflyttet i fosterheim. 14 år utviklet han spiseforstyrelse på grunn av vantrivsel. Spiseforstyrrelsen forsvant, men han ble nå deprimert og agressiv. Barnevern sende han 15 år gammel heim på prøve.Men han var nå blitt så ødelagt av barnevernet at han ikke fungerte i heimen. Etter 2 månder på barnevernet tok han sitt eget liv.

Dette var en gutt som ikke fikk leve det liv han ville. Han ville det mest naturlige i denne verden for et barn. Han ville leve sammen med sine foreldre og søsken. Rettssystemet i nektet han denne retten. Til slutt ble han så syk av å være fanget av barnevernet at han tok sitt eget liv.

Image
Trykk på bildet for å få det stort.

Enda et bilde hjemmefra

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject: Kjære May Britt!
PostPosted: Wed Oct 11, 2006 10:05 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Jeg har lest historien din, og jeg føler virkelig med deg fra dypet av mitt hjerte!

Det er alltid like hjerteskjærende å høre at historien gjentar seg - det er ingen trøst i det - men jeg har hørt denne historien før.

Se for øvrig mitt innlegg til BA den 26. nov. 2003, "Advarsel: Barnevernet dreper."

Og beklageligvis, så vil dette skje igjen.

Mange flere personer vil omkomme på grunn av barnevernets overgrep mot barn og deres foreldre.

Til en sammenligning vil jeg vise til disse fakta: Nazistene tok livet av 70.000 fysisk og psykisk handicappede, før tyskerne selv klarte å stoppe galskapen. (Det kalles for nazistenes Eutanasi-program. Jeg har skrevet en artikkel om dette for mange år siden som jeg jobber med å få lagt ut på dette forumet.)

Det finnes dessverre ingen statistikk over hvor mange menneskeliv barnevernets teori og praksis har tatt livet av opp gjennom årene, MEN, jeg skulle likt å ha sett den.

Uheldigvis, så bekrefter bare de omkomne barnevernets teori og ”grunnlag for å tro” følgende: ”Ja-ha-hva-var-det-vi-sa!, det var faktisk noe i veien med dem, og det var derfor de døde”.

Hvis du snakker med politikerne, som for eksempel Trude Drevland (H) i Bergen, så får du til svar at hun / de ikke har tid til å sette seg inn i enkelt-saker. Vel, sånn er det bare med den saken, de på toppen vet ikke hva som foregår i kjelleren, fordi at de stoler så blindt på sitt eget fortreffelige hoff. Hvis de plutselig skulle begynne å rive kjelleren ifra hverandre, ja, så faller toppetasjen òg tilslutt, og hele tronen deres går i vasken.

Det som du beretter om, får meg til å minnes en dårlig vits: Flyet var midt over Atlanteren da stemmen i høytaleren sa: -Mine damer og herrer, vi ønsker dere velkommen om bord og håper at dere vil få en riktig behagelig reise med det første helautomatiske flyet i hele verden. Det har autopilot, automatisk servering av mat og drikke og automatisk tax-free salg. Ingenting kan gå galt … ingenting kan gå galt … ingenting kan gå galt …

Så vi sitter tilbake med en enda verre vits, ”den gode nyheten og den dårlige”. -Og jeg begynner med den dårlige nyheten først: Mange flere personer vil omkomme. Den gode nyheten er den: Mange flere personer, involverte og publikum, vil da først begynne å reagere på barnevernets psykiske og fysiske voldsmisbruk.

Dette vil skje, men som sagt ikke først uten at det har medgått flere liv, og det vil selvfølgelig ikke skje noe før vi, du og jeg, får hodet opp av sanden og griper stokken i den andre enden.

Å være med på å stoppe denne galskapen er det beste ettermælet vi kan gi til de omkomne. Hvem vil være med på å bake brødet? -Som for eksempel kan være å lage en egen it-side og lignende med fyldig dokumentasjon og vår egen statistikk over dødslistene?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 15, 2006 9:01 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Mer om den tragiske saken her.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 11, 2007 11:26 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Nå er det snart 11 mnd siden Sigbjørn Andreas tok sitt eget liv. Det er kort tid for en mor,og det første jeg gjørn når jeg våkner om morgenen er å tenke på ham,er det virkelig sant at han er død,eller er det bare en vond drøm.

Det er ikke vanskelig å forstå hvordan det kunne ende slik,når vi vet alt hva Sigbjørn måtte gjennomgå på barnevernet.
Han har nok skjønnt den dagen han tok sitt eget liv,at han var fengslet på en institusjon der han ikke engang fikk bestemme over sin egen kropp.Han fikk trenings nekt foreløpig i 3 dager,for noe han hadde gjort i helgen.
De var 5 voksne på jobb den ettermiddagen han døde,og bare Sigbjørn var på instutisjonen,de andre beboere var vekke.
Skulle han ta straffen alene og han var jo yngst bare 15 år,men han var den fysisk sterkeste.Han trente og hverken røykte eller ruset seg.
Da han hadde fått beskjed om straffen virket han plutselig som han ikke var i form,fortalte en ansatt meg.Han sa ingen ting men så veldig lei seg ut,og han gikk med harde tunge skritt ut av rommet.

Hvorfor lot de ham være alene ? de var jo profesjonelle fortalte de oss.med så mangen på jobb hadde de vel tid til å ta seg av Sigbjørn.

Vi visste ikke hvilken gutt Sigbjørn var sa de til oss,nei det visste de nok ikke .De hadde heller ikke samarbeidet med oss,ringte kun de gangene han hadde stukket av.

Det er bittert å tenke på at Sigbjørn egentlig ikke ville dø.Han valgte som han gjorde for han følte seg så alene,og han trodde ingen ville hjelpe ham.
Jeg vil aller helst skrike skriver han i avskjedsbrevet,men til hvilken nytte visst ingen vil hjelpe.

Begynnelsen til slutten for Sigbjørn var den dagen han måtte flytte ut av hjemmet 10 år gammel.Det var en fin sommerdag i juli 2000,og for Sigbjørn var det helt meningsløst.
Da jeg fortalte ham det på en kjøre tur til hans gudmor,falt hodet hans ned i fanget,han gråt og sa mamma,dette er verre enn døden.

Årene går og Sigbjørn blir en stor ungdom,og han vet selv hvordan tingene henger sammen,og han vet godt hvilke foreldre han har.
Det blir mer og mer uutholdelig i fosterhjemmet han føler han ikke hører til der.Han blir aldrig en del av familien.Fosterforeldrene vil ham bare vel,og gjør så godt de kan,men det hjelper lite.Han er mye på rommet sitt sliter med dårlig søvn og lite matlyst.

Så er vi kommet til sommeren 05,den siste sommer i Sigbjørn sitt liv.Ja,hvem visste det at det skulle bli det.

Han er hjemme 2 uker på sommerferie bestemmt av tingretten,og de 14 dagene gikk fort.Husker enda godt da han hadde pakket bagen sin og satt i stolen i karnappen i stuen.
Mamma,kan jeg få vere hjemme litt til? jEG GRÅTER NÅ SÅ TÅRENE TRILLER ,ser ham for meg der han ulykkelig satt,han ville bare bli litt til...

Det var så kjekt med badeturene med pappa,turene i skog og mark,alle diskusjonene de hadde om verdens kriger.Pappa visste mye han er lærer og fortalte.De hadde felles interesser i mangt og mye. Sigbjørn fikk en 6 er på skolen for muntlig fremføring om slaget ved Stalingrad.Han og pappa hadde jobbet mye med det prosjektet.

Sigbjørn var ingen skole taper men en av klassens flinkeste han var sulten på lærdom,og likte godt å gå på skolen.Han var kjempe god i norsk og var flink til å skrive stil,og fortellinger.

Da han måtte ned i fosterhjemmet den høsten var han så deprimert og ulykkelig at han klarte ikke å konsentrere seg på skolen.Han gjorde ikke lekser hele den høsten.
Barnevernet her i kommunen tok ikke kontakt med oss angående noe med Sigbjørn den høsten.

Tilbake til karnappen i stuen ,der Sigbjørn spør om å få være hjemme på sommerferie litt til.Ja,det må du gjerne svarte jeg,men du får ringe ned til sosial sjefen å spørre,sa jeg.Sigbjørn ringte sosial sjefen i kommunen han er sjef for barnevernet. Nei,svart han du må reise ned i fosterhjemmet med en gang.

Sigbjørn ble enda mere trist han sa,mamma jeg nekter jeg reiser ikke ned,jeg orker det bare ikke.

Så begynnte telefonene å komme fra barnevernet,men Sigbjørn nektet fortsatt.
Så når ikke det nyttet ringte sosial sjefen politiet de kom opp her 2 stykker,men Sigbjørn sprang ut av huset med politiet i hælene,men de fikk ikke fatt i ham.
Slik holdt de på i 4 dager,og det var grusomt politiet gikk fra rom til rom og leitet etter Sigbjørn.
Sigbjørn var som et jaget dyr og han ble sliten jeg så det på ham
På den ene flukten sprang han inn i rekedal barbeint ,og sprang på fjellet helt til nesvåg det er langt det.Det er over en mil i kupert og vanskelig terreng.Han klatret på den turen ned en fjell side ,han fortalte meg mamma heldigvis så jeg at det var et stort stup rett ned,og at jeg ikke hadde klart å komme meg opp igjenn.
Da han kom fram til nesvåg ringte han pappa ,som kjørte å hentet ham.

Så fikk vi telefon fra barnevernet,politiet hadde visst sagt de ikke kunne gjøre mere.At faren måtte kjøre Sigbjørn ned til fosterhjemmet så skulle de finne en ordning.Jo,det var å kjøre Sigbjørn til bua i stavanger på røyneberg der rømmte han 2 ganger fra og var bare der vel en uke.
Sosial sjefen kjørte han,ja nå skal du få noe annet å tenke på hadde han sagt ,for der er det ikke noe kjære mor hadde sos. sjefen sagt. til Sigbjørn

Da Sigbjørn rømmte fra bua og hjem gav bv foreløpigt opp,nå fikk han være hjemme de siste 3 uker av sommerferien.Han fikk sine daglig bade turer med faren,og freden senket seg her hjemme,vi var utslitt alle sammen.Det var en stor påkjenning med politiet springene rundt her 2 ganger til dagen kom de i 4 dager.
Tidlig om morgene før vi hade stått opp ,og om ettermiddagen kom de.

Var dt ikke bedre for Sigbjørn sitt ve og vel at han fikk bli litt lengre hjemme på ferie som han bad om.
Hva gjør ikke slikt med et barns hjerte og psyke å bli jaget som en forbryter når du bare vil være hjemme hos foreldrene.Der han følte at han hørte til.Der det var meningfyllt for ham å leve sitt liv.
Hva galt hadde han gjort i sitt korte liv? han ble ikke hørt på fikk ikke være sammen med foreldre og søsken,og ikke fikk han se de to små søstrene sine på nesten 5 år pga. barnevernet hadde bestemmt at slik skulle det være. may-britt tysnes

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject: Barnevernet - en skadevolder
PostPosted: Sun Feb 11, 2007 12:20 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
may-britt tysnes wrote:
Det var en stor påkjenning med politiet springene rundt her 2 ganger til dagen kom de i 4 dager.
Tidlig om morgene før vi hade stått opp ,og om ettermiddagen kom de.


Hva har politiet med å forfølge borgere som ikke har gjort noe kriminelt?

Å komme sent og tidlig i fire dager for å ta med makt en gutt på 15 år tilbake til barnevernet, er maktmisbruk.

Jeg er rystet over hvordan politiet lar seg misbruke av det såkalte "barnevernet". Det er ikke alle som tåler barnevernets hårdhendte behandling like godt. Intelligente mennesker er ofte sensitive, og de vil lide ekstra mye under slik hensynsløs behandling.

Barnevernet gir ikke individuell behandling, slik det påstås. Det skjærer alle over én kam. Jo tidligere barn havner i barnevernssystemet, jo større er risikoen for at de blir nedbrutt. En ti-åring har ikke mye å stille opp mot voksne mennesker som kun er opptatt av seg selv.

Sigbjørn hadde en finere familie enn mange. Jeg fatter ikke hvorfor barnevernet skulle bry seg i det hele tatt. Svaret er selvfølgelig at det er jobben deres å gripe inn overfor "omsorgssvikt", men dette viser jo hvor meningsløs jakten på "omsorgssvikt" er. Omsorgssvikten er det kun barnevernerne som er i stand til å se, og de har egeninteresse av å "oppdage" flest mulig tilfeller.

La politiet gripe inn mot foreldre som mishandler barna sine, og nedlegg barnevernet.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 11, 2007 1:41 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Ja,Sigbjørn hadde en fin famuilie ,og det så han jo selv.Derfor ble det så meningsløst for ham.Han gikk ned i livskvalitet ved å bli tatt på barnevernet.Det tok hardt på hans psykiske helse.Dette vet psykologer og sakkyndige barnevernet bruker .Likevel velger de å plassere barna vekke,med stor risiko for at det går helt galt.

Vi la oss helt flate for bv i redsel for at de 5 minste barna skulle bli tatt under ett.Vi trodde ikke det var muligt for vi hadde ikke gjort noe spinn gale i forhold til dem.

De brukte det at først en eldre tenåring datter kom i kontakt med bv,men sier hun nå som voksen.Det var ikke noe jeg hadde planlagt å gjøre det ble bare sånn,utfra uheldige omstendigheter.

Vi nekter ikke for at oppgaven vokste oss over hodet med 5 tenårings jenter,og 6 mindre barn så ble det mye uro i huset.Da rakk vi ikke å ta oss godt nok av de store barna.

Vi har aldrig misbrukt verken rus eller piller ,og er resurssterke oppegående mennesker.

De satt inn en svensk psykolog dame hentet inn fra sverige.Hun brukte noen timer på å observere de 5 minste på skole og i barnehage.Hun observerte de ikke her hjemme.
Da fant hun ut at alle 5 var myket ensamma och lesna barn,som hadde mistet troen på at voksne kunne hjelpe.
Sigbjørn fortalt han var livredd for denne damen med briller.Han følte seg utlipass ,og hun viste ham bilder av noen barn og hunder som ble slått,så skulle han svare på dem. Så hadde han visst svart feil,og da ble det tolket dit hun ville.

Hun svenske psykologen snakket ikke med oss foreldre heller, tilog med i sist fylkesnemds sak ble hun sitert
Vi har aldrig sagt vi har vert perfekte foreldre ,og vi har gjort masse feil.
Men vi har altid villet det beste for barna våres, men når du er sliten over år så er det ikke lett å altid vere perfekt oppdrager.

Denne saken kunne vert løst med avlastning og hjelpe tiltak, men det ville ikke barnevernet. Vi samarbeidet og hadde besøks hjem ,men det ville ikke barnevernet ha mere av.Det var ikke godt nok for dem.

Vi hadde inne en profesjonell terapeaut, som gav oss gode skuss mål hun sa vi var godt til å samarbeide med,og at vi med enkle snu operasjoner fikk til ting.Bare det å skape harmoni og ro rundt måltidene klarte vi fint.

Så ble barna plassert. Etter 3 mnd i fosterhjem skulle en psykolog observere barna hjemme.Da var de veldig urolige alle sammen og var preget av sjokket ved flyttingen.Da fant han noe gale med alle barna.
Psykologen observerte jeg leste en bok for de 2 minste. De gikk ned av fanget for historien om tommelise ble for skummel for dem. Ut i fra dette trakk psykologen den slutning at barna led av reaktiv tilknytnings forstyrrelser alle sammen.En gutt sprang ut på plenen i bare sokkene,og da var han forstyrret også.Dette er en barnepsykolog brukt mye i saker av barnevernet .

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 11, 2007 3:09 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Som ti-barnsfar kjenner jeg igjen mye av "livet i huset". I "gamle dager" hadde man husmorvikar. Det er et tilbud mange ville kunne nytt godt av når man blir for sliten.

Min kone og jeg er kjent for å ha god fysikk. Dette ble vektlagt av barnevernet ved henleggelse. Det er imidlertid galskap at slikt skal telle inn når problemer enkelt kan løses med en husmorvikar-lignende funksjon.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 11, 2007 3:18 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Da vi ventet nr. 10 spurte vi sosial sjefen om husmorvikar i en uke.Til å hjelpe min mor mens vi skulle på en ukes ferie uten barn.Hun synes det kunne bli litt mye å passe alene,men svaret vi fikk var nei,begrunnelse han var redd smitteefekten i bygda.Det var før vi var kommt på barnevernet,og det måtte da sees på som forebygging at vi fikk en uke ferie.Men svaret var altså blankt nei via kontor damen.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject: Praktisk hjelp
PostPosted: Sun Feb 11, 2007 7:42 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
may-britt tysnes wrote:
Da vi ventet nr. 10 spurte vi sosial sjefen om husmorvikar i en uke.Til å hjelpe min mor mens vi skulle på en ukes ferie uten barn.Hun synes det kunne bli litt mye å passe alene,men svaret vi fikk var nei,begrunnelse han var redd smitteefekten i bygda.Det var før vi var kommt på barnevernet,og det måtte da sees på som forebygging at vi fikk en uke ferie.Men svaret var altså blankt nei via kontor damen.


Tenk om de hadde brukt pengene på praktisk hjelp isteden for "hjelpetiltak" og "omsorgstiltak". Det er faktisk praktisk hjelp de fleste familier trenger, ikke tilsyn.

Men barnevernet er ikke villig til å tilby praktisk hjelp, og angivere er også svært imot praktisk hjelp. "Hjelpen" både angivere og barnevern foretrekker er kontroll og overvåkning samt "råd og veiledning" i form av personlig synsing fra en ufaglært.

De fleste økonomisk ressurssterke familier har råd til å ansette hjelp i huset i form av au-pair, live-in nanny eller vaskehjelp. Derfor blir de ikke plaget av barnevern og utredet for "psykologiske problemer". Det burde være mulig for flere å ansette ufaglært arbeidskraft til å hjelpe til i huset når det trengs. Dessverre har LO, som organiserer sosionomene og barnevernspedagogene, gjort arbeidskraften så dyr at det ikke er overkommelig for mange.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 11, 2007 8:24 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Kommunen hadde tjent hundretusener på å heller bruke husmorvikar. For ikke å snakke om alle de personlige tragediene framgangsmåten deres forårsaker.

Har sagt det før og kommer til å gjennta det: Det såkalte barnevernet er dumhet satt i system. Å kombinere dumhet med makt skaper tragedier.

may-britt tysnes wrote:
Da vi ventet nr. 10 spurte vi sosial sjefen om husmorvikar i en uke.Til å hjelpe min mor mens vi skulle på en ukes ferie uten barn.Hun synes det kunne bli litt mye å passe alene,men svaret vi fikk var nei,begrunnelse han var redd smitteefekten i bygda.Det var før vi var kommt på barnevernet,og det måtte da sees på som forebygging at vi fikk en uke ferie.Men svaret var altså blankt nei via kontor damen.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 11, 2007 8:52 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Det kostet kommunen 1 million i året,og ha de fem barna anbrakt i fosterhjem. Nå betaler de for 3 barn,en er død og en har fått flytte hjem igjenn.De to minste skal vi få se to ganger i året under tilsyn,men vi har anket saken.Vi vil ikke godta en slik avgjørelse.

Bare så det er sagt så gikk bv fra en halv stilling til full stilling da vi kom på barnevernet.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 11, 2007 10:48 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Feb 27, 2006 1:02 am
Posts: 159
I tillegg kommer advokatutgifter og utgifter til utredninger. Vanlig er det jo også med ekstra legetimer som følge av belastningene. Utgiftene hos politiet kommer også i tillegg.

Samfunnets midler ødsles bort bort samtidig som man lager familietragedier og personlige tragedier.

Det er galskap.

may-britt tysnes wrote:
Det kostet kommunen 1 million i året,og ha de fem barna anbrakt i fosterhjem. Nå betaler de for 3 barn,en er død og en har fått flytte hjem igjenn.De to minste skal vi få se to ganger i året under tilsyn,men vi har anket saken.Vi vil ikke godta en slik avgjørelse.

Bare så det er sagt så gikk bv fra en halv stilling til full stilling da vi kom på barnevernet.

_________________
Det finnes egentlig bare to typer etikk:
Psykopati og sannhet innpakket i kjærlighet
Fargene skyldes det som ikke er etikk...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Galskap satt i system
PostPosted: Mon Feb 12, 2007 3:58 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
may-britt tysnes wrote:
De satt inn en svensk psykolog dame hentet inn fra sverige.Hun brukte noen timer på å observere de 5 minste på skole og i barnehage.Hun observerte de ikke her hjemme.
Da fant hun ut at alle 5 var myket ensamma och lesna barn,som hadde mistet troen på at voksne kunne hjelpe.


Psykologene har fått meningsløs stor makt. Det er de som gir dommen, men på forhånd har de møter med barnevernet (uten at foreldrene er tilstede) hvor de får alle opplysninger som barnevernet mener er relevante.

Det at man kan bli dømt til å miste en hel barneflokk på grunnlag av en psykologs uttalelser om at barna virker "mycket ledsna", er hinsides enhver fornuft. Det er galskap satt i system.

Også innbiller psykologen seg at de voksne som kan hjelpe, det er liksom de ansatte i barnevernet.. :roll:

Jeg sier som jeg har sagt før, barnevernpsykologer og andre psykologer er våre dagers heksedoktorer, og det å feste slik enorm lit til deres uttalelser er ansvarsfraskrivelse av retten.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 12, 2007 10:59 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Det er bittert å tenke på at Sigbjørn hadde levd nå i beste velgående,visst han hadde fått vokse opp hjemme.
Men det mener ikke barnevernet ,i sist sak i barneverns nemda det de kaller fylkesnemda.Så stillte saksbehandler fra kommunen seg helt uforstående til vår på stand.

De har hele tiden latet som ingenting har skjedd ikke innkalt oss til møte ,ikke nevnt med et ord at Sigbjørn er død.Vi hadde et møte i april 06 ang.2 andre barn ,de kondolerte ikke engang.

Så harde de var med den gutten,Sigbjørn hadde i en samtale med saksbehandler, i sept.05 viftet med en tau bit,og sagt han kunne henge seg i den ,visst han ikke fikk flytte hjem.Han hadde kommt hjem på morgenen etter å ha grått ute i skogen.Han orket ikke gå på skolen,han lå og hulket over spisebordet her hjemme.

Jeg ringte ned og gav beskjed saksbehandler kom opp.Hun fortalte dette aldrig til oss.Det fikk jeg vite av legen vår da han var død.Siden han aldrig hadde snakket om selvmord var det noe vi ikke tenkte på.

På institusjonen fortalte de oss ikke at han drev med selvskading,kuttet opp hender og armer.hadde vi bare visst det så hadde vi tatt affære.

Jeg sa til mannen min den dagen han døde ,noen timer før ,jeg var urolig at vi måtte gjøre noe Sigbjørn kan ikke ha det sånn på den plassen.Han var enig ,vi måtte gjøre noe,men siden Sigbjørn ikke viste noe bekymringer kvelden før da faren møtte ham.Så gjorde vi ikke noe på timen.

Vi synes det er en katastrofe at de ikke brydde seg med å samarbeide med oss.

Det året vi hadde bare 5 barn hjemme ,så var det helt perfekt.Det var roligt,og for oss som hadde hatt 11 var kun 5 små en over kommelig oppgave.
Det er barna sine egne ord,de fortalte det selv til sakkyndige ,men ble tydeligvis ikke trodd.De var 14 og 12 år da de fortalte hvor greit de synes det var det året.

Barn blir ikke tatt på alvor i det systemet,det er makt og prestisje som rår.Vi har hatt gode vitner fra venner og familie,men de har aldrig blitt hørt på.De hører ikke på noen,og det så vi tydeligt i sist sak da eldre voksne barn vitnet.De fortalte hvor glade de var for foreldrene som gav dem hjelp og støtte i voksen livet.At vi var der for dem,og at et var kjekt å komme hjem på lange besøk i julen.

Hvordan de hadde slitt i fosterhjem de til slutt rømmte fra,og hvordan bv hade herjet med dem.De slet enda med oppholdet i fosterhjem,som til tider var traumatisk for dem.De følte aldrig de hørte til der.
Hvordan bv hadde nektet dem å si noe fint om foreldre hjemmet.Sa de at de hadde hatt det kjekt så ble de ikke trodd.Da de kom på bv så måtte de liksom være mot oss.Slik holder bv på for å få barna på sin side.Saksbehandler her i kommunen reiser jevnlig på besøk i fosterhjemmene ,og forteller om de fæle foreldrene barna har.Slik skal de forstå hvorfor de er plasset i fosterhjem.

Dette har Sigbjørn og en hjemme boende sønn fortalt om i stor utstrekning.Saksbehandler ville ha en sønn til å lyve,men da han nektet det måtte han flytte fra fosterhjemmet.Dette fortalte han i nemda men de gadd ikke høre på.De hadde bestemmt seg på forhånd.Vi skulle fortsatt ha tilsyn ,og bare få se små jentene 2 ganger i året.

Foster moren til jentene har vert ivrig på dette hele veien.Nå sist argumenterte hun for at vi ikke skulle få se dem i det hele tatt. Det var ikke måte på hvor skadeligt det var for jentene å treffe ,meg biologisk mor ,som jeg nå heter mamma may-britt heter jeg og.
Hun fostermoren hermet etter meg Ja,hun sier til dem jeg tenker på dere hver dag,ja,det var visst gale det og ,tenk at jeg sa slikt til barna.

HUN MINSTE JA,HUN ER 10 ÅR VAR HELT UMULIG I FOSTERHJEMMET I 3 UKER ETTER Å HA TRUFFET MEG MOREN SIN.sÅ 4 GANGER I ÅRET HJEMME M TILSYN VAR MEGET SKADELIG

.jA, TILSYNS DAMENE DE HADE SAGT OPP DE ORKET IKKE MERE.Det var som å komme opp i et blødende sår sa hun.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 15, 2007 9:25 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Nå den 24 skal vi få se de 2 minste barna våre på 10 og 12 år.Det

skal være med tilsyn i 4 timer.De får ikke komme hjem lengre,for nå skal det være på nøytralt sted.Det er 2 nye tilsyns damer som skal overvvåke det hele.

Det må visst være noe gale med veggene i dette huset siden det ikke kan være her hjemme.Eller føler barnevernet de mister litt av makten når det er i barnas hjem?

De eier ikke skam det barnevernet,og dette gjør de mot en familie som har mistet et barn barnevernet tok knekken på.

Husker godt sommer ferien i danmark på hotellet.Sigbjørn var en følsom gutt,og han var den eneste av søskene som satt og hulke gråt i sengen helt plutselig.Jeg spurte hvorfor gråter du Sigbjørn?


jo,det er fordi det er så fælt å tenke på at jeg ikke får bo hjemme hos dere,for det er der jeg hører til. Det er så vanskelig å være nede i fosterhjemmet,for jeg hører ikke til der.

En føler seg så maktesløs som foreldre når en ikke kan gjøre noe for å hjelpe barna sine.
Dette var før rettsaken i tingretten i 04,og Sigbjørn hadde da bare fått komme hjem i 6 timer en lørdag i mnd. i et og et halvt år.
Hva godt skulle det tjene til?

Det gjorde ikke noe godt for Sigbjørn.Trodde nemda og bv at han da skulle glemme sin familie? En gutt som har bodd hjemme til han var 10 år gjør ikke det!






Nei, i stedet for ble det til stor følelsesmessig skade for gutten.Han hadde klokke på armen,og jeg kan enda se ham for meg hvordan han stadig så på den,og telte ned på tiden.

Han var så kuet at han var livredd for å komme 5 minutter forseint ned til fosterhjemmet.

For hver rettsak vi har hatt så har barnevernet kommt med nye påfunn og forandringer. Hvordan kan psykologene gå med på slikt? De burde jo skjønne at det er skadelig for barn.

Det Sigbjørn måtte oppleve og gjennom gå på barnevernet var med på å bryte ham ned,og ødelegge gutten.

Han fikk et helvetes liv,et liv barn aldrig burde få oppleve.Barnevernet påførte den gutten så mye problemer,som vanlige barn på hans alder ikke visste om.

Det er vondt å være foreldre når du ikke kan være der for barna dine,når barna har det vanskelig.

Når skal myndighetene få øynene opp for hvordan dette bv systemet fungerer i praksis.Det er rettsikkerheten til barn og foreldre som er truet,og blir brutt i det de kaller rettsaker.

Nå skal vi ha en sak til det blir den 8 sak,men det er vel ikke så mye i det systemet.Det er de som har hatt 11 ,og ikke fått barna tilbake.

Vi har gitt opp å få små jentene tilbake ført,men den besøks ordningen med tilsyn bare 2 ganger i året finner vi oss ikke i.

Sigbjørn var glad i å skrive,og jeg leste opp et av brevene for fylkesnemda i nov 06.

For hvem er bedre til å forstå et barns følelser og tanker,enn dens foreldre som for barnet hjerte banker. skrevet av Sigbjørn Andreas Kvelland sept.04 bare et par uker før den fatale rettsaken i tingretten der han ikke fikk komme hjem.

Dommeren spurte meg i den saken,er du ikke glad for at barna er på barnevernet?,for der får de jo hjelpen de trenger.All snakk om hjelpe trengende barn er noe bv skisserer opp som er overdrevet og ikke har rot i virkeligheten.
De blir i så fall hjelpe trengende av å være på barnevernet med tvang,for deres psykiske helse blir dårlig av at de er røsket opp med roten fra foreldre hjemmet der de hører til.

Barnevernet ble for Sigbjørn galskap satt i system,og hans søsken og familie har fått føle det på kroppen.Vi er merket for livet av barnevernet.Der skulle han få hjelp.Vi fikk ham hjem i en likkiste fra barnevernet!!

Sulle ønske dette kunne stått på første siden i alle aviser så folk kunne lese sannheten om hvordan det går når barnevernet ikke hører på barna!

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 355 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 24  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]