It is currently Thu Mar 28, 2024 2:12 pm



Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
 Post subject: En fars rett
PostPosted: Tue Feb 06, 2007 12:09 am 
Offline

Joined: Mon Feb 05, 2007 7:52 pm
Posts: 5
Location: møre og romsdal
Heisann..
Først og fremst så vill jeg bare si at dette er ett meget bra forum og videre gi all min støtte til alle andre "offre" der ute.Har akkurat kommet over denne siden å må bare si at det er greit å vite at man ikke er alene.
Er ikke helt den store skribenten men forsøker alikevell siden jeg synes min situasjon er totalt uforståelig og ikke minst bærer preg av total overkjøring og vill gjerne høre om det er flere som opplever dette.
Siden min sak er veldig omfattende så legger jeg ut en forkortet verson i starten men utvider etter hvert..

Jeg er en mann på 28 år og er far til 3 barn på 6 mnder,7 år og 10 år.dem to største bor hos sin mor,samlivsbrudd skjedde for 6 år siden..
har pr i dag egen bolig i uklanderlig beliggenhet og en ny samboer som er mor til den minste samt to stebarn(samboere nå i 4 år).Min ex-samboer hadde og 2 barn fra før som jeg tok meg av fra dag en.Jeg har alltid stillt opp for både for min ex og alle barna..min tidligere samboer søkte "hjelp" på helsestasjonen og hos sosialkontoret (sosialkontor og barnevern i samma kontor) pga adferdsvansker hos den ene og for skolevansker for en annen,og da startet "h....e".."mindre "hjelpetiltak" blir gjort over en lang periode (ingen nevnelige)...etter lang tid så fikk jeg vite at bv hadde startet en undersøkelsessak rundt hennes omsorg og ble innkalt til møte hos saksbehandler etter masse frem og tilbake med papirer osv..på møtet ble jeg opplyst at det var store bekymringer osv rundt en skolerapport (som viste inntet neg)..dette sa jeg meg uenig i og fikk da beskjed om dette "er du kommet for å krangle så kan du bare gå"..
Jeg sa mine få ord og forlot fort det kontoret...etter lang tid engasjerer bv en sakkyndig og jeg får tlf om at denne personen skal komme hjem til meg for å snakke med meg og min "nye" familie men fikk ikke oppgitt noen grunn for besøket så jeg takket derfor nei til dette frem til en forklaring ble fremlagt..har ikke til dags dato fått dette fra saksbehandler i bv men fikk info fra sakkyndig direkte og sa da at d var greit med ett besøk..sakkyndig opplyste da at det var utrolig dårlig at jeg ikke hadde fått noen info fra bv om grunnlaget for besøket.møtet varte så i 3 timer.
Rapporten kom med hele 3 linjer skrevet om meg og min fam,kun positivt.."far annses som en viktig person i barnas liv og er en viktig støttespiller for dem andre barna.far annses som god far"
videre i rapporten så gis det negativ tilbakemelding for mor.
MEN konklusjonen fra sakkyndig var at hun annbefalte omsorgsovertakelse av alle hennes fire barn å flytting til fosterhjem!!
Her snakker vi da om en sakkyndig som har kjent meg i hele 3 timer som og har gidd tilbakemeldinger som "far er vikti person" men som alikevell mener barna skal flyttes i fosterhjem uten forklaring på hvorfor ikke til meg....
den tunge beskjeden kommer--fylkesnemda neste.
fylkesnemda varer i tre fulle dager og masse kun eldre materiale blir fremlagt som bevis..jeg hadde engasjert en advokat men ble totalt missveiledet..ingen påstander eller bevis ble lagt frem ang far(kun noen positive komentarer)..talsperson for barna var engasjert med og alle utrykte klart at dem ville bo til mor eller til far..den eldste er 14 år.
jeg støtter mor og sier klart at det ikke er noen "omsorgssvikt" men heller en svikt i måten hun hadde blitt behandlet på og dem få hjelpetiltak hun hadde blitt tilbudt..
dommen faller---bv gies medhold i samtlige punkter....fire barn skal flyttes i fosterhjem....søsken blir splittet...far gies minimum samvær på 6 timer DAGSAMVÆR pr mnd,ingen forklaring på hvorfor i dommen..
I tiden etter så prøvde jeg å få til en konfrontasjon med bv for å få en forklaring på hvorfor jeg ikke får omsorgen som faktisk har stor bagrunn med barn (er kurset i behandling av barn med adferdsvansker osv)..får så beskjed om at jeg er en god mann og en god far men det var nemda som bestemmte.."gjør det du må og føler for å gjøre" var beskjeden..
begjæring om utsettelse av tiltak ble anket til tingrett men avslag..anket til lagmannsrett og tiden går....intett svar og den 0201-07 blir barna mine hentet av bv..to uker etterpå kommer svaret fra lagmannsrett med følgende beskjed "barna vill ikke lide noen skade i botiden i fosterhjem" --avvist...grunnen til sent svar var at bv hadde svart for seint...
har prøvd å nå gjennom for å få en fornufti forklarin på hvorfor jeg som far ikke får omsorgen for mine egne barn men lykkes ikke..sånn som jeg får forklart så er det ikke så mye en far skulle ha sagt for bv saker føres bare mot den som har den daglige omsorgen og at det ikke er noen automatikk med overføring til den andre foreldrepart.så her sitter jeg som far og strander uansett hva jeg prøver på uten noen form for rettigheter som beskytter meg..Ankesak skal opp for tingrett i April i år..jeg er meget innterisert i å høre fra andre som opplever det samme som meg for jeg vet seriøst ikke hva jeg skal gjøre mer..ble litt rotete dette men er ikke så enkelt å forklare men skal komme med mer etter hvert så for dere som synes dette blei masse rot så beklager jeg det...PS: siste beskjed nå var at jeg må splitte min egen familie for at bv skal gi meg medhold....Hva kan jeg gjøre??

BV skal "liksom" beskytte barn men som krever dette...sier seg jo selv da hvilket vesen vi har og gjøre med så for all del...hold dere langt unna bv....

NORSK BARNEVERN ER NØDT TIL Å LEGGES NED


Top
 Profile  
 
 Post subject: Triste saker
PostPosted: Tue Feb 06, 2007 12:54 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
Jeg føler med deg. Du er blant folk som forstår hvordan du har det. Hold motet oppe, du er ikke alene i denne kampen.


Top
 Profile  
 
 Post subject: barnevernets maktmisbruk og overgrep mot barna våre
PostPosted: Tue Feb 06, 2007 2:12 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri Jan 12, 2007 1:06 am
Posts: 82
Location: Brønnøy Helgeland
barnevernet må legges ned i dagens forstand.

hvor lenge skal disse overgrepene mot barna våre egentlig fortsette,
det kan man virkelig lure på.

har lagt ut deler av saken vår på nettet i dag, med håp om oppmerksomhet i dette landet.

saken er den at ingen kan føle seg trygg for et korrupt og ondskapsfullt barnevern.

Man kan spørre seg hvor media er i disse sakene?

de tør ikke trykke en drit,de siterer kun barnevernet.

Men gi ikke opp folkens kjemp med nebb og klør for å berge barna fra onskapens prester.

Sammen er vi sterke....

_________________
HUGO CHARLES OLSEN


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 06, 2007 3:35 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Ikke gå med på noen splitting. Vet ikke om jeg forsto deg rett. Vil de splitte din nåværende familie? Noe slikt er ikke uventet. Barnevernet skiller folk systematisk, om de klarer det. Årsaken er at de da får mer makt, om en familie fremstår som splittet.

De som har gitt etter for slik galskap, opplever at det såkalte barnevernet bare kjører på og knuser ytterligere. Opplever barnefjernsfantastene at du yter motstand, så er de ute etter å knuse den motstanden. Da får de fritt fram for å være til "det beste" for barna.

Disse selvgode trehodene fatter ikke at de ødelegger barn med fremgangsmåtene sine. Det finnes ikke noen i samfunnet vårt med mer makt kombinert med så lav intelligens og kunnskapsløshet som barnefjernstullingene.

Det har vel aldri i historien vert noe lignende. Skal man ha makt, så har man fått det gjennom kløkt, intelligens og erfaring.

Barnefjernsfjolsene går noen få år på skole, så er de gud over familiene og verdens navle. Det er komplett idiotisk med disse undermålerne som får ødelegge andre sine liv. De hadde trolig ikke vert i stand til å gjøre en god jobb i kassen på REMA en gang. Til det er de for uredelige. Gjør bare et søk på Google på "lovbrudd" og "barnevern" i kombinasjon.

Ønsker du tilgang til resten av forumet, så er krav at man ikke maser om nødvendigheten av et barnevern.

Barn har et barnevern som de har hatt i tusenvis av år: Familien, storfamilien, venner og naboer. Setter man alt inn på de gode krefter der, så vil man stort sett aldri trenge å adoptere bort barn til fremmede.

Dagens barnevern er en kreftbyll. Tro ikke at du er noe slags unntak. Du har fått et innblikk i virkligheten. En virklighet pressen, makten og profesjonene fornekter alt de kan.

Årsak: Ideologi og kultur. Ikke faglighet og vitenskap, men på tvers av faglighet og vitenskap! Det er dumhet satt i system.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Last edited by Arild Holta on Tue Feb 06, 2007 1:40 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 06, 2007 8:05 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
Ikke gå med på noen splitting. Vet ikke om jeg forsto deg rett. Vil de splitte din nåværende familie? Noe slikt er ikke uventet. Barnevernet skiller folk systematisk, om de klarer det. Årsaken er at de da får mer makt, om en familie fremstår som splittet.

De som har gitt etter for slik galskap, opplever at det såkalte barnevernet bare kjører på og knuser ytterligere. Opplever barnefjernsfantastene at du yter motstand, så er de ute etter å knuse den motstanden. Da får de fritt fram for å være til "det beste" for barna.

Disse selvgode trehodene fatter ikke at de ødelegger barn med fremgangsmåtene sine. Det finnes ikke noen i samfunnet vårt med mer makt kombinert med så lav intelligens og kunnskapsløshet som barnefjernstullingene.

Det har vel aldri i historien vert noe lignende. Skal man ha makt, så har man fått det gjennom kløkt, intelligens og erfaring.

Barnefjernsfjolsene går noen få år på skole, så er de gud over familiene og verdens navle. Det er komplett idiotisk med disse undermålerne som får ødelegge andre sine liv. De hadde trolig ikke vert i stand til å gjøre en god jobb i kassen på REMA en gang. Til det er de for uredelige. Gjør bare et søk på Google på "lovbrudd" og "barnevern" i kombinasjon.

Ønsker du tilgang til resten av forumet, så er krav at man ikke maser om nødvendigheten av et barnevern.

Barn har et barnevern som de har hatt i tusenvis av år: Familien, storfamilien, venner og naboer. Setter man alt inn på de gode krefter der, så vil man stort sett aldri trenge å adoptere bort barn til fremmede.

Dagens barnevern er en kreftbyll. Tro ikke at du er noe slags unntak. Du har fått et innblikk i virkligheten. En virklighet pressen, makten og profesjonene fornekter alt de kan.

Årsak: Ideologi og kultur. Ikke faglighet og vitenskap, men på tvers av faglighet og vitenskap! Det er dumhet satt i system.


Et utrolig godt innlegg stappfullt av gode poenger!

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 06, 2007 8:49 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Knust pappa: Søk kontakt med noen av de andre her som er åpne om sine navn, og overvei å melde dere inn i Gruppen til Familiens Selvstendige Rett.

Flere av de andre er eller er villige til å være "kontaktpersoner" og snakke med folk. Det kan være en stor støtte i tillegg til å kunne ha skriftlig dialog på forumet.

Historien din er ikke uvanlig, alle trekkene går igjen i sak etter sak. Dessverre er barnevernet så forbrytersk, og politikere og den generelle befolkning så dottete, at dere aldri skulle tatt kontakt med barnevernet. Jf et av Alvheims 10 bud: "Hvis du trenger hjelp, bruk slekt og venner, eller klar deg uten." Det er ikke formulert i arrogant snusfornuft eller hovering; det er rett og slett nødvendig å forstå at vi ikke lever i en rettsstat på noen måte.

Marianne HS
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: En fars rett
PostPosted: Tue Feb 06, 2007 4:50 pm 
Offline

Joined: Mon Feb 05, 2007 7:52 pm
Posts: 5
Location: møre og romsdal
Hei alle..Takker så meget for alle svar.

Ja,bv vill at jeg skal splitte min nåværende familie samtidi som dem oppfordret meg til å tenke meg om og at ungene ville få det bra der dem bor nå osv..har aldri i mitt liv hørt mer tull,overtalelser,trakasering og diskriminering på en gang før.Var med i en familiegruppe i fjord og gikk ut i media sammen med dem andre i gruppa for å forsøke å belyse litt om dagens barnefjern...ingen respons..mange ganger så kan man lure på hva media egentlig frykter når det er snakk om å belyse dagens bv.Justismord og diskriminering vill jeg strekke meg til å si for hardbarkede kriminelle slippes faktisk fri til tider pga "manglende bevis" mens bv bare kan rope å si "omsorgssvikt" ut av det blå og vinne gjennom uten beviser...
Men det jeg virkelig ikke skjønner er hvorfor i all verden blir ikke den andre foreldreparten aktuell i sånne saker der foreldrene er skilt?
Det finnes faktisk foreldre som vier livet sitt for barna sine uansett om man er sammen eller ikke og mange foreldre klarer å sammarbeide påde på godt og vondt...advokaten til bv sa i fylkesnemda om meg "fars mening bør ikke taes til følge fordi han selfølgelig vill støtte mor i denne saken,han vinner jo også mere på å gjøre det"..
Den minste jenta mi hadde ingen neg meldinger ell lign men dommen sa "det er grunn til å tro at om en fem års tid så vill hun havne under samme omsorgssvikt som dem andre barna"...derfor ble hun også kidnappet av bv...når det norske rettsvesen dømmer av fremtidsgrunner så ..ja,vet ikke hva som kan sies engang..

Dette har godt for langt!!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: En fars rett
PostPosted: Tue Feb 06, 2007 5:06 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
knust-pappa wrote:
Den minste jenta mi hadde ingen neg meldinger ell lign men dommen sa "det er grunn til å tro at om en fem års tid så vill hun havne under samme omsorgssvikt som dem andre barna"...derfor ble hun også kidnappet av bv...når det norske rettsvesen dømmer av fremtidsgrunner så ..ja,vet ikke hva som kan sies engang..

Dette har godt for langt!!


Det er barnevernloven § 4-12, d som brukes for å dømme om fremtiden. At man kan frata en liten jente hjemmet fordi dommeren "har grunn til å tro" at hun om fem år vil havne under omsorgssvikt, er intet annet enn humbug. Lovbestemmelsen må være grunnlovsstridig, for hvordan kan noen dømmes for noe som kanskje kan skje en gang i fremtiden?

I mange saker lider ikke barna under omsorgssvikt i det hele tatt. Derfor er det praktisk for barnevernet å ha med denne lovbestemmelsen for da kan det ta barna allikevel.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 06, 2007 5:13 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Legg ut navnene på kommunens advokat og fylkesnevndsleder og -medlemmer på nettet. Meld deg inn i GFSR og snakke med Mona, så kan navnene også få adgang til hennes advarsels-lister.

Eneste måte å få slutt på galskapen på er etter min oppfatning at alle barnevernets ofre står offentlig frem med sakene sine i alle detaljer. Så lenge de fleste er anonyme, vil godtfolk fortsette å trøste seg snusfornuftig med at det er mye de skjuler.

Marianne HS
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 06, 2007 6:10 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
ALT du skriver er velkjent fra andre saker.

Det er helt enkelt nødvendig å lage et bråk "av en annen dimensjon" for å stoppe galskapen som har fått vokse seg kjempestor i det skjulte.

___________
Jeg flyttet tråden, da den passet bedre her under "-->Alt mulig om barnevernsovergrep"

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 09, 2007 7:52 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
MH Skånland wrote:
  
Legg ut navnene på kommunens advokat og fylkesnevndsleder og -medlemmer på nettet. Meld deg inn i GFSR og snakke med Mona, så kan navnene også få adgang til hennes advarsels-lister.

Eneste måte å få slutt på galskapen på er etter min oppfatning at alle barnevernets ofre står offentlig frem med sakene sine i alle detaljer. Så lenge de fleste er anonyme, vil godtfolk fortsette å trøste seg snusfornuftig med at det er mye de skjuler.

Marianne HS
  


Takk for den du, Marianne... -Ja, jeg er klar, tlf. 53 51 02 11.

Og til deg "knust-pappa"; -jeg har lest alt, og det var forståelig og ja, jeg har hørt den histioren før jeg. I Gruppen har vi faktisk en mann som har opplevd noe lignende som du (bv mener at han ikke har nok penger til å fø på barna sine, og har gitt dem til fosterforeldre, som får penger for å huse på dem), og han bor pussig nok i akkurat samme fylke som du!

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: en fars rett
PostPosted: Sat Feb 10, 2007 3:48 pm 
Offline

Joined: Mon Feb 05, 2007 7:52 pm
Posts: 5
Location: møre og romsdal
Heisann..

Er helt villt og bak alle vidder at noen kan bli fratatt sine barn pga økonomi..jeg har selv hadt en hard kamp mot sosialkontor/bv og kjenner mange andre som har måttet kjempe hardt mot bv pga økonomi.
Beskjeden man som regel får om man oppsøker sosialen er jo at "normen er...og du er over"..om man sier at man har barn i hus så bli man hennvist videre til bv med beskjed om at "dem har flere midler"..allerede her henger det en sammenheng i hvordan etatene jobber sammen..når du da kommer på bv så må dem "iverksette ett vedtak" for at du skal kanshe få hjelp men som til slutt skal vise seg er lik null i hjelp..MEN da har bv fattet ett vedtak og bemerket at du har dårlig økonomi og da grunnlag til videre undersøkelser som igjenn fører til dem mest skremmende og horible avgjørelser..Barna blir stjelt og kastet i ett bur av ett fosterhjem og fosterforeldrene får økonomisk bistand ut av en annen verden..penger du heller kunne fått fra den dagen du spurte om hjelp...
Dette er og noe av innholdet som preget min sak i fylkesnemda....

Viser bare nokk en gang at bv slettes ikke vill eller har noen slags interesse for å hjelpe,heller ødelegge for så mange som mulig..


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]