It is currently Thu Mar 28, 2024 2:34 pm



Post new topic Reply to topic  [ 47 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 31, 2007 9:13 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Sandstrand victoria wrote:
Det er mange barn og foreldrene i vårt samfunn som i dag trenger hjelp, støtte og veiledning.


Det er rart at "hjelpen" må gis med tvang.

Quote:
Styret for
FO – Telemark
v/ fylkesleder
John-Ole Jørgensen


FO er en interesseorganisasjon for arbeidstagere. Det er klart den vil ha flest mulig barn og foreldre inn under barnevernet slik at de barnevernsansatte kan få mye å gjøre og kan kreve høyere lønn for "jobben", men det er ikke barnefamiliens plikt å ofre seg for at FO-medlemmer skal ha en jobb å gå til. Det er kun i diktaturer det er greit at enkeltindivider ofres for at majoriteten skal få det bedre.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Leserbrev?
PostPosted: Wed Jan 31, 2007 9:38 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
Sandstrand victoria wrote:
Vil at dere skal lese dette brevet som leder i FO telemark har skrevet til TA. Synes på slutten virker som bestikkelsen av avisen...



Ble dette innlegget trykt som leserbrev i TA?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 31, 2007 11:31 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Quote:
Har avisen og advokat Granmo hatt en etisk refleksjon på hvordan oppslaget kan oppleves for dette barnet ?
Det er mulig at det ligger en refleksjon bak dette utspillet, selv om det nesten synes utenkelig. I så måte må det ligge i en tenkning om at målet helliger midlet eller for å si det på en annen måte; skal vi lage en omelett må vi knuse noen egg.
En burde kunne forvente at høyt utdannede personer ser noe lenger enn dette og ser at de barna vi her snakker om også har krav på beskyttelse.

Det er også betimelig å spørre om hvordan denne reportasjen oppleves av andre overvektige barn og deres foreldre ? 12 åringer leser og avisforsidene møter oss alle steder.


Dette er ikke noe annet enn et kraftig angrep på ytringsfriheten. Å hindre ytringsfriheten mht overgrep mot barn, for å beskytte sine tilsmussede medlemmer, er rått!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 31, 2007 12:30 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Akkurat. Barnevernet og FO uttrykker seg som om de var part i sakene, hvilket de IKKE er. Og som om det er opp til dem å like eller ikke like at familier bruker sin ytringsfrihet. (I andre sammenhenger insisterer de på at de står uskyldig utenfor: "Det er ikke vi som tar barna, det er fylkesnemnda.")

Hele deres holdning til foreldre og samfunnet er pervertert. Det er like godt at det kommer frem slik som i dette kommando-brevet om hva de mener avisene skal skrive.

Disse FO-folkene er en nokså sørgelig gjeng.  
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 31, 2007 12:43 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
Disse FO-folkene er en nokså sørgelig gjeng.  
  


Vallas kamptropper.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Leserbrev?
PostPosted: Wed Jan 31, 2007 4:07 pm 
Offline

Joined: Thu Nov 16, 2006 4:33 pm
Posts: 17
Location: porsgrunn
Rinna wrote:
Sandstrand victoria wrote:
Vil at dere skal lese dette brevet som leder i FO telemark har skrevet til TA. Synes på slutten virker som bestikkelsen av avisen...



Ble dette innlegget trykt som leserbrev i TA?



nei. det var et brev FO skrev til TA og jeg fikk det på etterspørsel

_________________
vic


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Leserbrev?
PostPosted: Wed Jan 31, 2007 6:43 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Sandstrand victoria wrote:
Rinna wrote:
Sandstrand victoria wrote:
Vil at dere skal lese dette brevet som leder i FO telemark har skrevet til TA. Synes på slutten virker som bestikkelsen av avisen...



Ble dette innlegget trykt som leserbrev i TA?



nei. det var et brev FO skrev til TA og jeg fikk det på etterspørsel


Det virker nesten som om FO forsøker å instruere TA om hva avisen skal skrive...

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Leserbrev?
PostPosted: Wed Jan 31, 2007 8:52 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
agrippa wrote:
Det virker nesten som om FO forsøker å instruere TA om hva avisen skal skrive...


Det vitner om en overdreven tro på sin egen viktighet og stilling i samfunnet. En slags stormannsgalskap på organisasjonsnivå.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Leserbrev?
PostPosted: Wed Jan 31, 2007 10:00 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Rinna wrote:
agrippa wrote:
Det virker nesten som om FO forsøker å instruere TA om hva avisen skal skrive...


Det vitner om en overdreven tro på sin egen viktighet og stilling i samfunnet. En slags stormannsgalskap på organisasjonsnivå.


Det tyder på fortsatt tette bånd mellom LO og arbeider-avisene. Det der er ingen fri og uavhengig presse.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: hjelp
PostPosted: Sun Oct 14, 2007 2:57 pm 
Offline

Joined: Thu Nov 16, 2006 4:33 pm
Posts: 17
Location: porsgrunn
jeg beklager at jeg ikke har vært på sidene...hatt mye med MST opplegg og nå går alt til helvete...ser ut som jeg mister omsorgen for min datter fordi nå er jeg mentalt utslitt...trenger råd ang bra advokat i larvik/sandefjord området...

_________________
vic


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 14, 2007 7:27 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
hei Victoria

velkommen tilbake. Når du får summet deg litt hadde det vært veldig fint om du kunne fortelle litt om dine opplevelser med MST og hvorfor det skar seg.
men først må du konsenterer deg om det viktigste, kjempe videre og ta makten tilbake. Det kan forumet hjelpe deg med.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: hjelp
PostPosted: Sun Oct 14, 2007 7:49 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Sandstrand victoria wrote:
jeg beklager at jeg ikke har vært på sidene...hatt mye med MST opplegg og nå går alt til helvete...ser ut som jeg mister omsorgen for min datter fordi nå er jeg mentalt utslitt...trenger råd ang bra advokat i larvik/sandefjord området...

MST er noe ordentlig dritt! Hvilke foreldre får respekt hos ungdommen i huset når de må backes opp av barnevernet; når barnevernet (mst-terapeuten) skal lære dem å være foreldre? Det jeg har sett av MST gjør meg overbevist om at familiene hadde klart seg best uten; det er og skal være en utfordring å håndtere at barn blir ungdommer og mer og mer selvstendige.
Nå er det også slik at forskning ikke har dokumentert at MST-tiltak har positiv effekt: http://www.sfi.dk/sw44026.asp
Foreldre blir dertil ødelagte av å ha terapeuten hengende over seg med pålegg om å gjøre slik og sånn. :evil:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: hjelp
PostPosted: Sun Oct 14, 2007 9:45 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
Sandstrand victoria wrote:
jeg beklager at jeg ikke har vært på sidene...hatt mye med MST opplegg og nå går alt til helvete...ser ut som jeg mister omsorgen for min datter fordi nå er jeg mentalt utslitt...trenger råd ang bra advokat i larvik/sandefjord området...

Når det er snakk om omsorgsovertagelse, så er du ikke avhengig av å finne en advokat innen rettskretsen. Du trenger en advokat du kan stole på, finner du ikke den type advokat du selv mener du trenger i rettskretsen, så går du utenfor, det betyr du kan velge fritt.
Det foreligger en høyesterettsdom her, men jeg husker ikke helt av hvilken dato. Skal se om jeg finner den igjen.


Top
 Profile  
 
 Post subject: i dag
PostPosted: Fri Oct 19, 2007 7:19 pm 
Offline

Joined: Thu Nov 16, 2006 4:33 pm
Posts: 17
Location: porsgrunn
i dag har jeg fått to ark fra barnevern: den ene om å gi fra meg omsorgen frivillig etter 4-12, den andre om at hvis jeg ikke gir fra meg omsorgen vil saken avsluttes og jeg kan ikke forvente noe mer hjelp fra etaten. jeg stilte spørsmål ved hvorfor 4-12 fordi det foreligger rapport fra MST at det er ingenting feil ved min omsorg og at jeg en dyktig mor og fikk svar at de(bv) er redde for at jeg henter ungen hvis hun blir plassert etter 4-4. Jeg måtte ta mitt barn ut av skolen fordi jeg føler at mange situasjoner der blir fremprovosert og mitt barn blitt ekskludert av skolepersonalet.Jeg ønsker at hun skal få plass på en skoleprosjekt men dette ser komplisert ut. jeg kommer selvfølgelig ikke skrive fra meg noe omsorg, men snakket med en advokat og fikk greie på at jeg har ikke krav på fri rettshjelp da det ikke foreligger tvang. BV vil ikke ta meg til Fylkesnemnda(dette foreslo jeg i dag).

_________________
vic


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 19, 2007 8:22 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Kjære Victoria, er det ikke typisk? Din sak er meget illustrerende for barnevernets fallitt.

Barn som er ugreie og som foreldrene vil ha hjelp til å klare, dem vil barnevernet ikke ha noe å gjøre med – det er for vanskelig for barnevernet – og for andre etater også! Så der skyr de unna.

Isteden kaster de seg over barn som ikke er vanskelige overfor sine foreldre i det hele tatt, barn som bare vil være hos foreldrene og foreldre som bare vil ha barna hos seg. Slike familier vil de ødelegge, men vil ikke løfte en finger for å hjelpe foreldre som ser at noe må gjøres for å bringe barna på rett kjøl.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 47 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]