It is currently Fri Mar 29, 2024 2:42 am



Post new topic Reply to topic  [ 154 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Next
Author Message
 Post subject: Stevning
PostPosted: Mon Jan 22, 2007 2:12 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Ja, i dag fikk jeg stevningen til fylkesnemnda for sosiale saker i oppland og hedmark. Og det som skrives om meg er som ventet, bildene i Lek er også her omtalt som noe negativt. Jeg vil i den sammenhengen få vise til ett nyhetsoppslag fra vårt kjære naboland, og min kommentar til dette nyhetsoppslaget er at det er godt barnevernet ikke vet om dette og hva skjer nå da de har gått ut i media med dette. Se her

Det som også blir brukt imot meg som et bevis på min manglende omsorgsevne er "bloggen" min her inne. Barnevernets advokat Tore Brænden påstår her at jeg har lagt ut sensetive og TAUSHETSBELAGTE opplysninger. Jeg har litt problemer med å huske at jeg skal ha skrivi under på noen taushetserklæring, men det klarer vel barnevernet å produsere.

Rullestolen er også ett tema, men noe nedtonet da jeg har handikappforbundet med meg i at omsorgsevne ikke ligger i bena til folk. Barneverntjenesten mener at jeg umulig kan klare å følge jenten i oppveksten da jeg er rullestolbruker. Sosiale sammenkomster, foreldremøter m.m. er brukt som argumentasjon.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 22, 2007 2:52 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
De har ikke juridisk dekning for å pålegge deg taushet, verken om du har underskrevet noe eller ikke. De har ikke lovhjemmel for det.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 22, 2007 6:20 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Thu Jun 29, 2006 10:54 am
Posts: 181
Det er barnevernet og andre myndigheter som har taushetsplikt angående din sak, ikke du. Men kommuneadvokater pleier å oppføre seg slik.
  
  

_________________
REDD BARNA VÅRE! Signer oppropet.
http://opprop.r-b-v.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stevning
PostPosted: Mon Jan 22, 2007 6:52 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Annette Olsen wrote:
Barnevernets advokat Tore Brænden påstår her at jeg har lagt ut sensetive og TAUSHETSBELAGTE opplysninger.


Jeg håper din egen advokat protesterte på dette? Objection!

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: De vil gjerne - men har ikke hjerne.
PostPosted: Tue Jan 23, 2007 11:19 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Annette Olsen wrote:
Ja, i dag fikk jeg stevningen til fylkesnemnda for sosiale saker i oppland og hedmark.


For syv år siden fikk jeg tilbud om å delta som medlem i fylkesnemnda, men takket "nei" til det. Ironisk nok var jeg midt oppi min egen sak.

Jeg foretrekker å bli sett sammen med en fyllik i rennesteinen - fremfor å bli observert sammen med den dustegjengen i fylkesnemnda - for en fyllik er i det minste ÆRLIG.

Annette Olsen wrote:
Og det som skrives om meg er som ventet, bildene i Lek er også her omtalt som noe negativt. Jeg vil i den sammenhengen få vise til ett nyhetsoppslag fra vårt kjære naboland, og min kommentar til dette nyhetsoppslaget er at det er godt barnevernet ikke vet om dette og hva skjer nå da de har gått ut i media med dette. Se her


Er det ulovlig å bli avbildet naken? Hvor er det forbudet blitt av hen? Jeg kan ikke finne det noen steder? Og akkurat når ble en forelder dårligere omsorgsperson av den grunn? Medlemmene i fylkesnemnda burde klokelig ha sagt som så at "da stryker vi den anklagen".

Annette Olsen wrote:
Det som også blir brukt imot meg som et bevis på min manglende omsorgsevne er "bloggen" min her inne.


Det er ytringsfrihet i Norge i dag. Og dustene i fylkesnemnda burde også ha strøket dette momentet. Dersom du har deres påstand svart på hvitt Annette, at de nekter deg å ytre deg, så hadde jeg - dersom jeg var deg - gått rett til politistasjonen og anmeldt dette forholdet.

Annette Olsen wrote:
Barnevernets advokat Tore Brænden påstår her at jeg har lagt ut sensetive og TAUSHETSBELAGTE opplysninger.


Du har lov til å offentliggjøre dine egne saksdokumenter. Dette burde dustene i fylkesnemnda ha visst - men her er en vits som illustrerer hvorfor de fortsatt får lov til å beholde stillingene sine:

Quote:
-Sjef, jeg synes ikke at lønna står i forhold til kunnskapene mine.
-Nei, men vi kan jo ikke la deg sulte i hjel heller.


Annette Olsen wrote:
Jeg har litt problemer med å huske at jeg skal ha skrivi under på noen taushetserklæring, men det klarer vel barnevernet å produsere.


For ordens skyld, her ser du hva jeg mener om taushetserklæringer. Men, dette aspektet er bare noe de forsøker å true deg med for å gjøre deg helt skjelven i beina. Så bare fortsett du Annette, som ingenting har hendt. Og så kan de begynne å leite og grave i sine duste-papirer og se om de klarer å hoste opp noe annet ufordøyelig drit som de kan true deg med...

Annette Olsen wrote:
Rullestolen er også ett tema, men noe nedtonet da jeg har handikappforbundet med meg i at omsorgsevne ikke ligger i bena til folk. Barneverntjenesten mener at jeg umulig kan klare å følge jenten i oppveksten da jeg er rullestolbruker. Sosiale sammenkomster, foreldremøter m.m. er brukt som argumentasjon.


Akkurat når kom det forbudet om at rullestolbrukere ikke kan få lov til å være foreldre for sine egen barn? Kanskje de jobber med å få til et lovforslag som åpner opp for at alle rullestolbrukere kan tvangssteriliseres? Men, det er det som kommer til å skje, dersom ingen trør i gølvet og sier ifra, "nei takk".

For hundrede år siden anså mennesket seg også for å være siviliserte og trodde om seg selv at de levde i en moderne tid. Og de tvangssteriliserte mennesker de anså som "unormale" og "dysfunksjonelle" over en lav sko. Og for ikke mange år siden var det en steriliserings-skandale i sør-Amerika som rystet verden. Den nyheten nådde i hvert fall min lille avkrok. Der tvangssteriliserte de rike de fattige. Den slags skjer altså "i vår moderne tid", selv om det er totalforbud mot å diskriminere og sterilisere individer i såkalte "svake" grupper.

Og Norge A/S er et glimrende eksempel på at den slags fremdeles skjer i moderne tid. Men, siden de norske myndigheter ikke kan sterilisere oss med tvang, så får de i det minste fylkesnemnda til å tvangsfjerne barna fra folket de mener er mindre verdt enn andre.

Nå sitter jeg bare her og venter på navnene, Annette... -for jeg vil nemlig site meg selv med min egen tekst og de innblandedes navn i din sak - med den aller største fornøyelse!

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Hvordan bliver vi af med de andre?
PostPosted: Tue Jan 23, 2007 12:13 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu May 04, 2006 4:36 pm
Posts: 107
Location: Fakse.DK
Jeg kan ikke lade være med at nævne en ny dansk film der lige har haft premiere. Hvis i har mulighed for at se den så er den skræmende at tænke på, men jeg vil ikke sige det ikke kan blive en virkelighed.
Den beskrives som en fremtids film, men som flere film der blev lavet for 50-100 år siden og som man ikke troede ville blive virkelighed så har jeg mine bange anelser.
Jeg har ikke selv set den endnu kun få klip, men den handler om hvordan man i fremtiden vil behandle hjemløse,syge,bistanklinter dømte og anden godtfolk

Skræmende film. uha.

svend-aage
godhavnsdreng

_________________
svend-aage
Godhavnsdreng


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hvordan bliver vi af med de andre?
PostPosted: Tue Jan 23, 2007 12:45 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
svend-aage wrote:
Den beskrives som en fremtids film, men som flere film der blev lavet for 50-100 år siden og som man ikke troede ville blive virkelighed så har jeg mine bange anelser.
Jeg har ikke selv set den endnu kun få klip, men den handler om hvordan man i fremtiden vil behandle hjemløse,syge,bistanklinter dømte og anden godtfolk


Æh, du er inne på noe der ja, og beviset for at dine / deres (filmens) antagelser skjer og er i ferd med å skje, er: Det norske barnevernet.

-De får jo holde på med sine diskrimineringer og lynsjinger av uskyldige mennesker uten at noen bryr seg, under dekke av "taushetsplikten".

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: De vil gjerne - men har ikke hjerne.
PostPosted: Thu Jan 25, 2007 8:41 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Mona Lygre wrote:
Annette Olsen wrote:
Og det som skrives om meg er som ventet, bildene i Lek er også her omtalt som noe negativt. Jeg vil i den sammenhengen få vise til ett nyhetsoppslag fra vårt kjære naboland, og min kommentar til dette nyhetsoppslaget er at det er godt barnevernet ikke vet om dette og hva skjer nå da de har gått ut i media med dette. Se her


Er det ulovlig å bli avbildet naken? Hvor er det forbudet blitt av hen? Jeg kan ikke finne det noen steder? Og akkurat når ble en forelder dårligere omsorgsperson av den grunn? Medlemmene i fylkesnemnda burde klokelig ha sagt som så at "da stryker vi den anklagen".


Her er et hett tips til barnevernet når den tid kommer...

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: De vil gjerne - men har ikke hjerne.
PostPosted: Thu Jan 25, 2007 9:03 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Mona Lygre wrote:
Mona Lygre wrote:
Annette Olsen wrote:
Og det som skrives om meg er som ventet, bildene i Lek er også her omtalt som noe negativt. Jeg vil i den sammenhengen få vise til ett nyhetsoppslag fra vårt kjære naboland, og min kommentar til dette nyhetsoppslaget er at det er godt barnevernet ikke vet om dette og hva skjer nå da de har gått ut i media med dette. Se her


Er det ulovlig å bli avbildet naken? Hvor er det forbudet blitt av hen? Jeg kan ikke finne det noen steder? Og akkurat når ble en forelder dårligere omsorgsperson av den grunn? Medlemmene i fylkesnemnda burde klokelig ha sagt som så at "da stryker vi den anklagen".


Her er et hett tips til barnevernet når den tid kommer...


Barnevernssaker dreier seg ikke om hva som er juridisk ulovlig eller lovlig. De kan henge seg opp i om du trykker nederst eller øverst på tannpasta-tuben.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Her er stevningen gjenngitt
PostPosted: Fri Feb 02, 2007 5:22 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Saken gjelder: Krav fra Annette Olsen om oppheving av vedtak om omsorgsovertakelse av S og E med hjemmel i lov om barnevernstjenester § 4-12.

Aktuell situasjon:

Barna, to jenter, ble etter vedtak av fylkesnemnda i oppland og hedmark av 29.03.05 tatt under omsorg av Eidskog kommune v/barneverntjenesten og plassert i fosterhjem. Før vedtaket hadde barna vært plassert i beredskapshjem i 4 1/2 måned etter akuttvedtak fattet av barnevernleder i Eidskog kommune.

Fylkesnemnda la i sine premisser til grunn at plasseringen av barna ville bli langsiktig. Barnas mor fikk samvær med jentene 3 timer annehver måned og barnas far fikk samvær hver 3 helg fra fredag ettermiddag til søndag ettermiddag.

Barnas mor via sin advokat Jan Kildahl fremmet krav om tilbakeføring av barna mad hjemmel i lov om barnevernstjenester § 4-21 og bedt kommunen forberede sak for fylkesnemnda. Brevet er datert 20.10.06 slik at denne stevning kommer inn før 3 månedersfristen etter lovens § 7-3. Det vises til dok.1.

S og Es biologiske foreldre er Annette Olsen,tidl. Kjær og Fran Kjær. Partene har felles foreldreansvar for S, mens det fremgår av påtegning fra Våler folkeregister at mor har aleneforeldreansvaret for E. Det vises til dok. nr. 2 og 3.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject: Her er stevningen gjenngitt
PostPosted: Fri Feb 02, 2007 5:45 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Faktiske opplysninger:

Barna: S og E.

Det vises til sakkyndigrapport av 31.10.05, dok. nr. 6, hvor den sakkyndige psykolog Fredrikke Lynum beskriver jentene slik: "Dette er to små søte jenter som er lite krevende i sin fungering. De har i det store og det hele en væremåte som gjør at de kan bli lett inkludert sosialt og begge er attraktive barn. Det er felles for begge barna at de har en forsiktig væremåte og beveger seg i liten grad rundt. De har på ingen måte et tempo eller benytter areal slik man kan forvente av dem. Begge jentene og spesielt den eldste har en forsiktig grovmotorikk; gåing, løping etc." Både beredskapshjemmet, fosterhjemmet og psykolog Lynum beskriver jenter som er preget av stor utrygghet i relasjon til voksne mennesker. De er preget av å ha mye i "ryggsekken". Blant annet er de vare for høy stemmebruk og høye lyder. De blir da stille og mer usynlige. Begge jentene viste tydelig redsel for vann både ved plassering i beredskapshjemet og senere i fosterhjemmet. De var redde for å sitte i badekaret og "klorte seg fast som kattunger". Dette har bedret seg. S hamstret mat i munnen i opptil en time etter at hun hadde spist, noe som trolig er årsaken til at hun fikk så dårlig tannhelse.Hennes dårlige tannhelse skriver seg ene og alene fra at far insisterte på å ha saft på tåteflaska hennes til hun var langt over 3 år.Denne adferd som jentene viste tyder på vonde opplevelser i tidlig barndom. S blir beskrevet som en tøffere jente enn søsteren. Hun hadde noe som kunne se ut som anfall og ble undersøkt med EEG ved Gjøvik sykehus. Undersøkelsen viste imidlertid normale funn. Hun kan virke kritikkløs når hun møter nye mennesker. Hun går i barnehage og leker godt sammen med andre barn.

Besøkshjemmet som jentene var plassert i, juli 2004, uttrykte bekymring for E. Hun virket apatisk og lite interisert i å spøke og leke, av og til satt hun med tunga ut av munnen og kommuniserte svært dårlig.

Begge jentene har funnet seg godt til rette i fosterhjemmet. De har tilpasset seg faste rutiner og hatt en fin utvikling. Begge jentene går nå i barnehage. Overnevnte fakta er hentet fra sakkyndigrapporten, dok. nr.6.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject: Her er stevningen gjenngitt
PostPosted: Fri Feb 02, 2007 5:59 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Opplysninger fra barnehagen:

Barnehagen uttaler om S.

Hun er aktiv og leker mye i barnehagen. Bruker både fin-og grovmotorikken i aktiviteter. Hun hopper, løper og klatrer. Hun har hatt fremgang, selv om hun henger noe etter de andre når hun har mye klær på. Hun liker tegning, skribing og formingsaktiviteter. Hun prater mye og har normal språkutvikling..

S er lite syk og har lite fravær. Hennes sosiale fungering er bra ved omgang med alle voksne og barn. Hun er selvhjulpen på mange områder og hun spiser bra, deltar aktivt i samlingsstunder, synger med, spør og svarer.

Ved ros lyser hun opp, men kan bli morsk og sur ved korrigeringer. Barnehagen ser ikke at hun har spesielle behov. Hun er stort sett blid og fornæyd og tilpasser seg det meste. Hun innordner seg situasjoner og endringer på sin egen måte. Barnehagen uttaler at det er vanskelig å se på henne om et er noe negativt som ligger bak det gode humøret og smilet som hun hele tiden har.Dette forstår jeg ikke helt. må det alltid ligge noe negativt bak uansett eller?S har stort sett fri fredagen før og mandagen etter at hun har vært på besøk hos far. Barnehagen har ikke merket noen spesielle reaksjoner før og etter samvær med far. Om eventuelle reaksjoner før og etter samvær med mor sies det intet om. Det vises til dok nr. 8 for så vidt gjelder disse opplysninger.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject: Her er stevningen gjenngitt
PostPosted: Fri Feb 02, 2007 6:20 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Barnehagen uttaler om E.

Hun leker mye, men er ikke like aktiv. Sitter ofte på gulvet og pusler med noe.Dette er typisk for EDS barn.Bruker mest grovmotoriske aktiviteter.Også ett typiskt tegn på EDSHun beveger seg ikke mye fysisk ved løping, klatring, hopping ovs.For ett barn med EDS er slike aktiviteter meget smertefulle og derfor unngår barn med denne sykdommen slike aktiviteterHun henger etter de andre på samme alder og blir ofte sliten når de går på tur.Dette er meget vanlig for EDS unger, da musklene har en dobbeltrolle i kroppen. Musklene må holde leddene sammen samtidig som de beveget lemmene. Dette er meget slitsomt og må tas hensyn til da det oppstår meget lett skader i ledd ved at de går ut av stilling. Et barn som har fått diagnosen EDS, har krav på rullestol og fysioterapi for å styrke musklene uten å risikere skade. Dette er informasjon jeg har måtte kjempe en beihard kamp mot bv for at de skal ta på alvor. Jeg har vært i kontakt med sunnaas sykehus, TRS avdelingen, og de deler min bekymring for E.Det har skjedd fremskritt i den tiden hun har gått i barnehagen. Hun prater mye når hun først prater, og har ingen problemer med språkutviklingen. Imidlertid mumler hun mye når hun prater, trolig for å få oppmerksomhet. Som sin søster er hun lite syk og har lite fravær.

Barnehagen uttaler at E har varierende sosial fungering.Dette er også veldig vanlig for barn med EDS da dagsformen er meget variabel med hensyn til smerter.For det meste fungerer hun bra, hun spiser bra og ordner seg selv. Enkelte dager trekker hun seg inn i seg selv og gjør bare det hun får beskjed om.Har man EDS så orker man ikke så mye de dagene kroppen er "imot" en.Slike dager vil hun helst trekke seg unna de andre og leke alene.Dette har jeg full forståelse for, jeg var slik som barn selv. Har man så vondt i kroppen at det kjennes ut som om man slites i stykker, så orker man ikke å leke med andre barn. Dette må E få lov til å føle på uten at de voksne skal gi henne følelsen av at dette er galt. Hun er ett barn med en fysisk sykdom som er godt skjult, det er kun bæreren av sykdommen som kjenner til den. Det er ingen ytre tegn og det gjør dette til en ekkel sykdom da det er lett for omverdenen og sette for høye krav. Barnet ser jo helt friskt ut, er argumentasjonen.Hun er da gjerne veldig sårbar og gråter lett. Med de smertene dette barnet sannsynligvis har, så hadde det vært unormalt å ikke være sår og gråte lett.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject: Her er stevningen gjenngitt
PostPosted: Fri Feb 02, 2007 6:39 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
I samlingsstunder er hun passiv, sitter og følger med, men tar ikke noe initiativ. E gråter ved korrigering og kan ikke taes for "hardt". Det er ofte nok hvis man sier "Nei" litt for skarpt. Hun er veldig sår på dette områddet og blir lett lei seg. Hun blir glad når hun får ros og trenger mye av det.

Barnehagen mener E trenger spesiell oppfølgning, men den sier det er vanskelig å sette fingeren på hva. Nå har jeg jo prøvd å fortelle hva det er som er galt, men jeg blir ikke tatt alvorlig, for jeg er jo en udugelig mor som ikke har empati for mine barn, fritt siert fra barnevernet.Hun er mer innesluttet og stille enn søsteren og trekker seg inn i seg selv. Hun sier ingen ting hvis hun blir spurt hvorfor hun gråter.Jeg tror ikke barnevernet hadde likt svaret hennes om hun hadde klart å sette ord på det som plager henne.

E har ofte fri fredager og mandager i forbindelse med helgebesøk hos far. Barnehagen ser reaksjoner når hun kommer tirsdagen etter. Da er hun ofte sår, gråter mye og trekker seg unna. Hun vil være for seg selv og leker ikke så mye i disse periodene. De helgene hun ikke har vært hos far oppfører hun seg sjelden slik. Det er ikke uttalt noe om eventuelle reaksjoner etter samvær med mor.

Barnehagen beskriver et godt samarbeid med fosterhjemmet og at fosterforeldrene gir god oppfølging. Dok.nr.9.

Ved samvær med mor har psykolog Lynum observert at E i stor grad viser skepsis, frykt og unngåelse i forhold til sin mor. S har lettere for å nærme seg mor. Felles for begge jentene er at tilknytningen til mor vurderes av den sakkyndige som grunn og lite utvilket.Dette er meget rart at Fredrikke Lynum har observert, for hun er den eneste!!! Selv ikke fostermor har den oppfattningen.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Last edited by Annette Olsen on Sat Feb 03, 2007 9:11 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Her er stevningen gjenngitt
PostPosted: Fri Feb 02, 2007 8:33 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Ved samvær med far, viser begge jentene at de er glade i far. Selvsagt er jentene glad i sin far, at det er gjot et poeng av dette viser barne hvor lite disse bv folkene forstår når det gjelder barnHan krever lite av barna i forhold til regulering av adferd og de slipper å gjøre ting de kan klare selv. Ved besøk hos far oppfører barna seg mye "yngre" enn ellers og spesielt S, som er beskrevet som den "tøffeste" av jentene, virker sår og blir lett lei seg. Fosterhjemmet opplyser at jentene trenger flere dager etter samvær med far før de fungerer normalt.Dok.nr.6.

Mor: Annette Olsen:

Mor har 8 barn med 6 forskjellige fedre.I den sammenhengen vil jeg sitere en venninne av meg, hun sa: " du hadde sikkert ikke hatt så mange barn om du hadde fått beholde de første ungene dine". Jeg smakte litt på den uttalelsen og kom frem til at det hørtes fornuftig ut. Hun uttalte videre at det var helt naturlig å ønske seg flere barn om man "mistet" de man hadde. Dette syns jeg var en meget god forklaring for at ting har blitt som de har blitt i mitt liv. Jeg vet at jeg er en god mor og jeg trives meget godt sammen med barn. Så at jeg valgte å fortsette må bare ses på som et meget fint trekk ved min personlighet, ikke noe negativt som bv her fremstiller det som.Ingen av barna bor sammen med sin mor, bortsett fra en voksen datter som sommeren 05 flyttet inn i egen leilighet i mors hus.Dette stemmer så absolutt ikke, G.M. bodde i min leilighet til sommeren 06 da jeg flyttet ned i første og hun ble igjen i andre etasje. Vi deler så og si allt, grunnen til at hun ble i andre etasje var enkel, det er bare 3 soverom i 1 og vi trenger 5 soverom i allt. Min sønn B.M har også rommet sitt i andre etasje, dette er ikke uvanlig i de fleste husholdninger. Så at bv gjør dette til ett poeng er for meg meget rart. Da huset i dag fungerer som en villa med to etasjer.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Last edited by Annette Olsen on Sat Feb 03, 2007 9:12 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 154 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]