It is currently Thu Jun 19, 2025 3:00 pm

Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: Rundskriv IS-17/2006 - en offentlig judasproklamering
PostPosted: Sun Dec 24, 2006 5:21 am 
Site Admin

[face=Arial]
Rundskriv IS-17/2006
- en offentlig judasproklamering
[/face]

forsiden wrote:
Helsepersonells plikt og rett til å gi opplysninger til barneverntjenesten, politiet og sosialtjenesten ved mistanke om:
- mishandling av barn i hjemmet
- andre former for alvorlig omsorgssvikt av barn
- misbruk av rusmidler under graviditet

Dette skrivet fant jeg på BarnasRett.no

Taushetsplikten til alt mulig helsepersonell er ikke verd mye. De sladrer til politi og barnevern på de mest subjektive grunnlag.

Om leger føler at sosio- og psyko-babbel tilsier at barna muligens kan ta skade, så har de plikt til å melde fra til et såkalt barnevern. I barnevernet har de mindre peiling på helse, men desto større tro på irrasjonell sosio- og psykobabbel, og sine egne (manglende) prestasjoner. Da begynner raskt illusjonen om omsorgsvikt å vokse på seg.

Når barnefjerneren er overbevist, så begynner oppkonstrueringen av argument som skal overbevise rettsvesen og knuse familien. De fantasifulle tolkningene er så vide, at normale mennesker ikke kaller det annet enn løgn.

Rundskrivet wrote:
Det er viktig å presisere at opplysningsplikten til politiet og opplysningsplikten til barnverntjenesten er to selvstendige plikter som vil inntre uavhengig av hverandre, dersom vilkårene i den enkelte bestemmelse er tilstede.
Dersom helsepersonell får mistanke om at et barn blir mishandlet eller utsatt for andre former for alvorlig omsorgssvikt, må det gjøres en konkret vurdering av situasjonen. Helsepersonellet må da både vurdere om vilkårene for å melde fra til barneverntjenesten er tilstede, og om vilkårene for å varsel politiet er tilstede. De nærmere vilkårene for å utlevere opplysninger til barneverntjenesten og politiet, behandles under pkt. 3.1, 3.2 og 3.3.

Bla, bla, bla.

Kan være nyttig å lese dette. Du kan ikke stole på din lege, enda mindre på en psykolog.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject: Resepten: Dere må begynne å snakke sammen.
PostPosted: Sun Dec 24, 2006 8:40 am 
Superposter

Det hender rett som det er at jeg blir oppsøkt av folk som ønsker hjelp med sine "luksusproblemer".

De insisterer på å snakke med helsesøster, leger, og en gammal bekjent som viser seg å være bv-ped. når vi slår opp vedkommende i telefonkatalogen.

Og jeg sier: Nei, nei, nei.

Luksusproblemene deres vil bli tatt ut av sin rette proporsisjon og gjort et stort nummer av, og, du som er forelder, vil bli tillagt skyld, og så er den ungen vekk...

Alle disse folkene som du tror kan hjelpe deg med den utprøvende, helt normale tenåringsdatteren din, er angivere til barnevernet, og de har rapporteringsplikt.

Folk blir forbløffet. For de er så godt matet med at systemet er så supert, de tror blindt på psyko-ekspertene sin ekspertise.

Min aller beste resept til foreldre med luksusproblemer er denne: Dere må begynne å snakke sammen.

Livet er fremdeles den beste læremesteren, og de aller fleste problemene går over av seg selv med tiden til hjelp.

Jeg har rettet opplagte skrivefeil, 26. desember 2006.

Last edited by Mona Lygre on Tue Dec 26, 2006 1:56 pm, edited 3 times in total.

Profile  

Post subject: taushetsplikt/opplysningsplikt
PostPosted: Sun Dec 24, 2006 3:11 pm 
Superposter

Som du sier Arild, det er absolutt ingen du kan stole på av helsevesen dersom bvt lusker bak i kroken av hjemmet ditt. Jeg vil her også legge til at behandlingen du opplever ved psykriatisk i disse tilfeller er som å underskrive sin egen "dødsdom", min egen legejournal er et eneste stort bevis på dette. Ja og ikke for å glemme, du må for all del ikke formidle disse mennesker at du er troende, dette blir for psykologen oppfattet som en bekreftelse av at du er psykisk syk og av barnevern som bestiller ordet satanist til sine sakspapirer.

Deres løgner henger så lite sammen med det normale virkelighetsbilde folk flest vil ha, og metoder hvordan de innhenter sin informasjon er ofte forbeholdt sosionom ved bub og psykritisk sykehus. Du er ofte den siste som får vite hva de skriver om deg i sine rapporter og journaler...

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Dec 24, 2006 5:57 pm 
Site Admin

Man har, som kjent, rett til innsyn i saksdokumenter. Det er en rett folk må bruke.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject: straffesak
PostPosted: Sun Dec 24, 2006 6:32 pm 
Superposter

I mitt tilfelle opprettet brnevern og lege en straffesak mot meg og det var først 2 år etterpå jeg mistet omsorg for sønnen min at jeg fikk bruke min rett til innsyn. Jeg har selvfølgelig innhentet det i dag hos alle offentlige etater via forvaltningslovens §§ 18 og 19.

Ellers vil jeg ønske alle i formumet og ikke minst alle som i kveld sitter alene og savner sitt barn en riktig god jul.

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/

Profile  

Post subject: Re: taushetsplikt/opplysningsplikt
PostPosted: Sun Dec 24, 2006 6:44 pm 
Superposter

Ama wrote:
Du er ofte den siste som får vite hva de skriver om deg i sine rapporter og journaler...

Det er så sant som det er sagt.

Arild Holta wrote:
Man har, som kjent, rett til innsyn i saksdokumenter. Det er en rett folk må bruke.

Det er en "rettighet" man har kun i teorien. I praksis er det ikke slik.

Jeg vil også benytte anledningen til å ønske alle på forumet en gledelig jul! Hvis barnevernet hadde fått greie på at Jesus var født i en stall og lagt i en krybbe, ville det sendt ut sin beryktede barnevernsvakt før Josef hadde fått sin lille familie i sikkerhet i Egypt. For også Josef måtte i all hast flykte - fra kong Herodes - som planla å drepe Jesus. Herodes fikk ikke tak i det lille Jesus-barnet men drepte isteden alle barn under ett år i Betlehem, men da var Jesus, Maria og Josef i sikkerhet i Egypt, og de vendte ikke tilbake før Herodes var død. Må Gud beskytte alle barn mot djevlene i barnevernet.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Dec 28, 2006 6:11 pm 
Superposter

Apropos det siste:

Jeg ser med stor glede en serie, vel for barn, på tv nå i julen: "Jesus og Josefine". Det er en riktig røverhistorie om en tidsmaskin som gjør at to danske barn fra nåtiden kan hoppe tilbake til Nasaret i år 12. De blir kjent med Jesus som guttunge. Så kommer han på besøk til Danmark. Der finner Josefines far ut at han er så merkelig, og så tror han at han er Jesus, og så melder han fra til politiet, som henter Jesus og tar ham med til sosialvesenet (barnevernet), så nå skal han på barnehjem. – Jeg husker serien fra i fjor eller forfjor, så jeg vet at han kommer fri igjen.

Historien inkluderer ablegøyer med mobiltelefoner fraktet tilbake 2000 år, til stor forbauselse for Josef, etc etc, men den sentrale kjerne er meget god, og det er glimrende spilt. Jo mere Josefine og hennes venn Oscar "gjør om" på fortiden ved å trenge inn i fortiden og dermed forandre konsekvensene av dette for historiens gang frem gjennom 2000 år, desto mere modifiseres nåtiden i retning av: ja, h e l vete, ja. Men det ender med at Jesus tar den riktige beslutningen, og så retter historiens gang seg.

Se gjerne på de gjenværende episodene hvis dere kan – den går kl 9.50 om formiddagen, en ubekvem tid for dem som er på arbeid om formiddagene.

God fortsettelse på romjulen, og et gledelig og velsignet nyttår vil jeg ønske for alle som dette forumet er til for. Takk for 2006. I løpet av dette året er vi blitt mange på forumet, og det betyr gjensidig hjelp og dialog.

Marianne

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ]