It is currently Thu Mar 28, 2024 10:46 am



Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Bruk av politiets saksdokumenter
PostPosted: Thu Nov 02, 2006 2:02 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Etter at jeg hadde mistet all tillitt også til egen advokat fikk jeg utlevert også mine advokaters papirer innhentet omkring meg. Her finner jeg blandt annet dette brev fra politi til advokat Jostein Alvheim, se kopi under. Vedlagt er politiets "etterforskning" i forbindelse med straffesak fremsatt mot meg av Fana barneverntjeneste, mine foreldre (idag min sønns fosterforeldre) og Overlege Holme ved Solli poliklinikk (arbeider i dag på Haukeland sykehus)...

Jeg ber andre om råd og veiledning om hvordan jeg allikavel kan bruke disse saksdokumenter i min bok.

17.02.05 Påtegningsark Hordaland politi 01,05
Utlevert av advokat Trine Rysst 17.01.06

Hordaland politidistrikt
Postboks 285 Sentrum
5804 Bergen
telefon: 55556300
telefaks: 55556550

8275774 29656/03-35/AON002
dokumentnr: 01,05

PÅTEGNINGSARK

UTLÅN AV ORGINALSAK

Sendes med vedleg Advokat Jostein Alvheim, Strandgaten 16, 5013 Bergen, under henvisning til deres utlånsbegjøring av 14.02.05.

Dokumentene må ikke kopieres eller på annen måte mangfoldiggjøres, de må ikke forevises eller gjørestilgjengelig for uvedkommende. Videre må dokumentene kun benyttes til det formål de er begjært utlånt til.

Dokumentene må returneres innen 14 dager.

Hordaland politidistrikt, 17.02.2005

For Asbjørn Onarheim

Politiadvokat

Åse Bratland
Førstekonsulent

Stempel Hordaland politidistrikt.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 02, 2006 3:00 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Normalen er vel gjerne at taushetsplikten gjelder de offentlige forvaltere, advokat, politi etc.

Jeg TROR ikke det gjelder hovedpersonen, deg.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 02, 2006 4:22 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:52 am
Posts: 203
Dersom du har dokumentet og VET at du er omtalt, er det fritt fram. Men det er ett stort men... Om andre er omtalt skal de sladdes ut og gjøres ugjenkjennelige. Det er som regel totalt umulig i en barnevernsak!!! :evil:

"Problemet" blir da at dersom du er fratatt omsorg OG foreldreretten, vil det offentlige si at du bryter barnets personvern og dermed har de en ny sak på deg! :evil:

Snakk om å sitte i fella for foreldre i barnevernsaker :evil: :evil: :evil:

Slik jeg ser det kan du ikke vri det slik at dokumentet kan gjengis. Men du kan bruke den biten du har referert over og antyde at slike dokumenter brukes for å kneble deg som forelder uten at du sier noe om hva resten inneholder.

Dersom noen kan utdype hva jeg sier, ville det være smart før du bruker noe som helst.

_________________
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject: Dersom jeg legger det ut her?
PostPosted: Sun Dec 10, 2006 4:05 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Vil det være til hjelp om jeg f.eks legger ut politiets sakpapirer her?

Jeg har mistet all tilitt til både rettsystem og bvt og da det kun er få år til minsønn er myndig vil det være bortkastet tid og energi å å kaste vekk i et rettsystem som overhodet ikke benytter sunn fornuft eller underlegger seg lover fra menneskerettdomstol eller FNs barnelov.

Det jeg er mest bekymret for er om det vil være grunnlag for å prøve å få bok sensurert som følge av bruk av politiets sakspapirer mm

Boken jeg skriver er en dokumentar der alle innhentet sakspapirer og journaler er skrevet inn usesurert (unntak ved navngivning av privatpersoner) og sortert etter dato.

Bør kanskje legge til her at det er en mengde meget alvorlige lovbrudd av offentilge ansatte, spesielt psykriatisk helsepersonell og bvt ansatte som her vil bli dokumentert meget klart og tydelig ved deres egne ord.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]