It is currently Thu Mar 28, 2024 3:16 pm



Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Barnevern og Juss artikkel på Dagbladet.no
PostPosted: Sat Nov 18, 2006 12:01 am 
Offline
User avatar

Joined: Wed Oct 11, 2006 8:29 pm
Posts: 45
Location: I kriker og kroker
--------------------

_________________
DU MÅ IKKE SITTE TRYGT I DITT HJEM OG SI:DET ER SØRGELIG, STAKKARS DEM! DU MÅ IKKE TÅLE SÅ INDERLIG VEL DEN URETT SOM IKKE RAMMER DEG SELV! JEG ROPER MED SISTE PUST AV MIN STEMME:DU HAR IKKE LOV TIL OG GÅ DER OG GLEMME!


Last edited by Sinnamor on Tue Sep 02, 2008 1:22 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 18, 2006 12:25 am 
Offline
User avatar

Joined: Wed Oct 11, 2006 8:29 pm
Posts: 45
Location: I kriker og kroker
-----------------------------------

.

_________________
DU MÅ IKKE SITTE TRYGT I DITT HJEM OG SI:DET ER SØRGELIG, STAKKARS DEM! DU MÅ IKKE TÅLE SÅ INDERLIG VEL DEN URETT SOM IKKE RAMMER DEG SELV! JEG ROPER MED SISTE PUST AV MIN STEMME:DU HAR IKKE LOV TIL OG GÅ DER OG GLEMME!


Last edited by Sinnamor on Tue Sep 02, 2008 1:21 pm, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: sinnamor
PostPosted: Sat Nov 18, 2006 12:25 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Nov 04, 2006 12:12 pm
Posts: 80
si meg forsto jeg artikkelen rett???var det ille at foreldre å barn ble beskrevet som rettslöse???


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 18, 2006 12:27 am 
Offline
User avatar

Joined: Wed Oct 11, 2006 8:29 pm
Posts: 45
Location: I kriker og kroker
---------------------

_________________
DU MÅ IKKE SITTE TRYGT I DITT HJEM OG SI:DET ER SØRGELIG, STAKKARS DEM! DU MÅ IKKE TÅLE SÅ INDERLIG VEL DEN URETT SOM IKKE RAMMER DEG SELV! JEG ROPER MED SISTE PUST AV MIN STEMME:DU HAR IKKE LOV TIL OG GÅ DER OG GLEMME!


Last edited by Sinnamor on Tue Sep 02, 2008 1:20 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Artikkel
PostPosted: Sat Nov 18, 2006 1:15 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
Denne artikkelen som Sinnamor viser til er av gammel dato. De fleste som har vært aktive i dette forumet vil kjenne til den. Artikkelen er kanskje det uforskammede forsvar av psykologens arbeid i barnevernssaker. Siden forfatteren selv er psykolog, kan man neppe vente noe annet.

Artikkelen er et tilsvar til en tidligere artikkel skrevet av to advokater som forsøker å få oppmerksomhet på den manglende rettsikkerheten i barnevernssaker:

http://www.dagbladet.no/nyheter/1999/10/16/180437.html

Merk spesielt: "Men selv i de enkleste straffesaker, som et biltyveri eller en promillesak, er rettssikkerhetsgarantiene adskillig bedre."


Top
 Profile  
 
 Post subject: psykobabbel
PostPosted: Sat Nov 18, 2006 1:18 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Nov 04, 2006 12:12 pm
Posts: 80
om jeg forsto det rett skulle den kjäre mette fått &#¤%&%¤ samt sittet å sett videoer av de stakkars barna som blir tvangsfjernet til öynene blödde like mye som hjertene til alle de barna å foreldrene som blir utsatt for dette.for å bruke favorittutrykket deres..DE MANGLER EMPATI... :evil: :evil:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Pysologi og empati
PostPosted: Mon Nov 20, 2006 9:35 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
Det finnes mange psykologer der ute som ville delt denne pyskologens spinngale holdninger. Du har helt rett i at de mangler empati. Det er et fremmedord for dem.

Problemet med rettsikkerhet ser de heller ikke. Det sier litt om deres kunnskapsnivå og menneskesyn.


Top
 Profile  
 
 Post subject: rettssikkerhet
PostPosted: Tue Nov 21, 2006 11:21 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Nov 04, 2006 12:12 pm
Posts: 80
nei jeg er fullstendig klar over at de ikke ser det som et problem.Dette fant jeg ut da de gikk til sak mot meg.har aldri hört flere lögner om meg enn da.
verste var at etter saken,hadde de den frekkhet å kalle meg lystlögner fordi jeg hadde löyet om dem????selv om de i forkant satt å sa de visste barnet hadde det bra,å at jeg var en god mor.så jeg måtte ikke ta det personlig.
De er jo helt forskrudde!!!!så klart jeg tar det personlig når de vil stjele barnet mitt..
MEN det er et STORT problem da til og med mordere har bedre rettssikkerhet enn foreldre mot barnevernet....da det tross alt må bevises at de har gjort det de anklages for.Mens i barnevernssaker er det nok at barnevernet sier de tror man har gjort noe galt... :evil: :evil:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: rettssikkerhet
PostPosted: Tue Nov 21, 2006 12:13 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
m.paulsen wrote:
...MEN det er et STORT problem da til og med mordere har bedre rettssikkerhet enn foreldre mot barnevernet....da det tross alt må bevises at de har gjort det de anklages for...

Det er faktisk så ille i Norge at flere mennesker sitter inne UTEN at det er bevist at de drepte. Det er kun sansynligjort så mye at juryen er overbevist.

Norge er mye verre enn folk tror!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: barnas rett.
PostPosted: Thu Nov 23, 2006 1:57 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Nov 04, 2006 12:12 pm
Posts: 80
se howies forunderligen verden angående barnas rett.
skriver kaller seg the duke,(skulle värt dust)kritiserer barnas rett å foreldre som driver slik. :evil: :evil


Last edited by m.paulsen on Thu Nov 23, 2006 2:57 pm, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: barnas rett.
PostPosted: Thu Nov 23, 2006 2:09 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
m.paulsen wrote:
klarer ikke legge link så gjör slik.
sök på barnas rett.gå litt ned se howies forunderligen verden angående barnas rett.
skriver kaller seg the duke,(skulle värt dust)kritiserer barnas rett å foreldre som driver slik. :evil: :evil:


Trykker man med høyre/feil musetast på BarnasRett sin side, så kommer det frem en meny. Nederst på den menyen står det egenskaper eller et engelsk ord. Trykk på det, så får dere direktelenken til artikkel.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 23, 2006 2:34 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sun Oct 15, 2006 6:25 pm
Posts: 50
Location: Østfold
Linken som M. Paulsen referer til


http://www.vgb.no/7692/perma/124958/



______
Inka


Top
 Profile  
 
 Post subject: Howies underlige verden
PostPosted: Thu Nov 23, 2006 5:42 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Inka wrote:
Linken som M. Paulsen referer til


http://www.vgb.no/7692/perma/124958/



______
Inka



Howies underfundige (underlige?) verden var sannelig et treffende navn. Det var en herremann som visste hvordan det stod til med barnas rettigheter. En slik ekspert burde ta seg jobb i barnevernet. Spesielt godt likte jeg påstanden hans: "Foreldrenes rettigheter settes utrolig høyt i Norge". Ja visst ja, og månen er en gul ost hvor det gresser grønne geiter.

Er Howie en god kandidat til Månedens Idiot eller har han allerede fått ufortjent mye oppmerksomhet?

Egentlig synes jeg Howies innlegg var interessant fordi det viser hvor uendelig stor avstand det er mellom den nyttige idiot og de som kjenner barnevernets mørke side. Mannen er enten dum som et brød eller et nyttig talerør for omsorgsfascistene. Howies innbiller seg at fordi han personlig ikke har opplevd barnevernets trakassering så kan det umulig eksistere. Dessuten gjentar han myten om at barnevernet tvangsfjerner barn kun i tilfeller hvor det står svært dårlig til med barna. Sannheten er at barnevernet tar de barna de klarer å få tak i, og de skinnhellige sadistene er alltid ute etter nye ofre.

Howies underlige verden er et eksempel på den tanketomme, velfødde og uendelig selvfornøyde nordmann uten et gram empati for sine medmennesker. Dette er det ferdige produkt velferdsstaten omformer menneskene til: en tanketom tulling uten interesse for annet enn seg selv og sine lyster.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 23, 2006 5:59 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Howie lever i hvertfall i en villfarelse om at hans og hans kone aldri kan bli rammet av barnevernet. Kanskje får han rett. Man like sannsynlig er det at han må trekke hvert et ord tilbake om foreldres rettigheter som mer og mindre frivillige klienter av det norske barnevernet. Velkommen skal han være blant oss hvis etaten banker på hos ham... :)


Top
 Profile  
 
 Post subject: De andre laverestående som har hatt kontakt med barnevernet
PostPosted: Thu Nov 23, 2006 6:22 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Nina wrote:
Howie lever i hvertfall i en villfarelse om at hans og hans kone aldri kan bli rammet av barnevernet. Kanskje får han rett. Man like sannsynlig er det at han må trekke hvert et ord tilbake om foreldres rettigheter som mer og mindre frivillige klienter av det norske barnevernet. Velkommen skal han være blant oss hvis etaten banker på hos ham... :)


Først må jo noen melde ham. Uten angiver forblir svært mange foreldre uoppdagede av barnevernet, også de forholdsmessig få tilfellene hvor det faktisk forekommer vold mot barn. Barnevernet klarer ikke på egenhånd å skaffe "klienter". Det er avhengig av informantene.

Er man først meldt, derimot, da vil barnevernet finne feil ved absolutt alle familier, Howies inkludert.

Hvor er det blitt av pappa-fra-troms, forresten? Det var en annen som heller ikke kunne tro at tvangstiltak kunne ramme ham og hans familie, bare "de andre".

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]