It is currently Thu Mar 28, 2024 8:20 pm



Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: Kopiér: REKOMANMDERT POSTKORT TIL KARITA BEKKEMELLEM.
PostPosted: Tue Nov 14, 2006 8:47 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
TIL STATSRÅD KARITA BEKKEMELLEM
Barne og likestillings- departementet
Postboks 8036 Dep (post)
0030 Oslo



Til Karita Bekkemellem,

BARE TIL ORIENTERING:

Du er ansatt av folket for å tjene barn og familier - ikke dine ansatte, som du nå beskytter med nebb og klør. Og for at du i ettertid ikke skal kunne unnskylde deg med å si at du ikke var klar over alle de lovbruddene som ble begått i din regjeringstid, så opplyser vi deg herved om det.

Med din velsignelse bryter du og ditt departement følgende lover:

FNs barnekonvensjon, artikkel 2 - 6, 8 - 14, 16, 18 - 29, 31 - 37, 38.

EU-konvensjonen, artikkel 3 - 10, 14, 17.

Straffelovens kapittel 11, § ||0, 116, 120, 121.

Straffelovens kapittel 15, § 163, 165 - 167.

Straffelovens kapittel 16, § 165.

Straffelovens kapittel 18, § 179.

Straffelovens kapittel 20, § 216, 218.

Straffelovens kapittel 21, § 222 - 227.

Straffelovens kapittel 22, § 228, 229, 233 - 237, 242.

Straffelovens kapittel 23, § 246 - 249, 253.

Straffelovens kapittel 25, § 266.

Straffelovens kapittel 33, § 324, 325.

Straffelovens kapittel 39, § 390a.

Domsstollovens kapittel 6, § 108.

Barnevernloven kapittel, § 3 - 10.


Denne påstanden kan jeg og mine venner dokumentere, og det skriver jeg under på her: ............................................sted og dato:............

BTO: Som høyeste beskytter av norske barn, deres foreldre og familier, vil du bli holdt ansvarlig for samtlige lovbrudd mot oss som du har legitimert gjennom dine betrodde tjenere.

Si meg, har du en god forklaring på hvorfor du ikke vil lytte til ofrene av dagens ubrukelige "regelverk"?

Svar utbes til meg innen 3 uker: .......................................................................................................

Adresse: ...........................................................................................................................................................

PS: Trenger jeg å lekse opp Forvaltningsloven for deg óg?

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Last edited by Mona Lygre on Tue Nov 14, 2006 12:04 pm, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: SEND DETTE POSTKORTET REKOMMANDERT I DAG, DET ER EN ORDRE.
PostPosted: Tue Nov 14, 2006 9:31 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
TA UTSKRIFT AV POSTKORTET OG SEND DET REKOMMANDERT I DAG, DET ER EN ORDRE.

"Nordmenn er de eneste analfabeter i verden som kan både lese og skrive", Henrik Groth. Og dette sitatet dedikerer jeg Laila Dåvøy og Karita Bekkemellem.

Det står en stor tjukk rød bok rett foran nesen på meg, og JEG KAN I DET MINSTE LESE! Boken heter NORGES LOVER.

Jeg stjal ideen fra BarnasRett og dro i gang en postkort-aksjon den gang Laila Dåvøy satt ved makten. Vi sendte ørten postkort til henne med det samme innholdet som i det ovenforstående innlegget.

Men, tror du at vi fikk svar? Jeg purret på dem og fikk brev tilbake igjen om at de ikke hadde sett noe "postkort"... Så jeg sendte en ny kopi, og ingenting mer skjedde.

Kanskje hun / de ble sur, for på baksiden av kortet hadde jeg kopiert et bilde av Laila med følgende tekst: DIKTATORER TAR SOM KJENT ALDRI FEIL - SÅ LENGE DE SITTER VED MAKTEN! Av Ignazio Silone.

DERFOR skal du sende dette "postkortet" i en REKOMMANDERT SENDING, slik at de kan si at de ikke kan komme her og si at de ikke har fått det!

Jeg og hunden skal ut på tur nå snart, og vi skal innom posten og postlegge brevet. Da får jeg rede på hva det koster å sende brevet, og prisen skriver jeg inn her:

-GOD ARBEIDSLYST!

NB: Alle medlemmer i Gruppen til Familiens Selvstendige Rett, som ikke har internett, får selvfølgelig også tilsendt en kopi av dette postkortet når det neste nyhetsbrevet vårt kommer ut.


Det var en billig fornøyelse å sende brevet rekommandert til Karita Bekkemellem, kun kr. 55,50 !!!

"Hvis" jeg får svar, så legger jeg det ut her på nettet. Og dersom jeg ikke får noe svar innen 4 uker, så skriver jeg inn purre-brevet mitt her.

Dersom du vet om flere lovbrudd, så kan du skrive dem inn i denne tråden, slik at vi / andre kan legge dem til.

Og sist men ikke minst, hvis du har lyst til å lage et postkort som er enda bedre enn mitt - så må du ikke vente med å gjøre det!!!

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 08, 2006 2:42 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Oct 25, 2006 1:51 pm
Posts: 109
.....................


Last edited by Cecilie Holmen on Thu Jan 04, 2007 3:59 pm, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 08, 2006 7:07 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 10, 2006 11:54 am
Posts: 224
Location: ei lita bygd på vestlandet
Ingen som har fått noen reaksjon enda??? Nei det kan vi vel bare drømme om.....har gått snart 3 uker siden vi sendte....


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 08, 2006 8:29 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Muligheter:

1) Kortene blir håndtert av funksjonærene i Barne- og familiedept (nei, nå heter det noe med likestilling). Departementet er som dere kanskje vet smekkfullt av barnevernere. De legger uten videre bort alle brev fra bv-ofre, og sender i høyden et tullete svar hvor de "orienterer" om at alt gjøres ifølge de og de regler og at de håper alt ordner seg til barnets beste.

2) Karita selv ser postkortene. Jeg tipper at hun snur på hælen og går, som da Ellinor prøvet å få henne i tale.

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: HAR DU GLEMT MEG? Purrebrev til Karita.
PostPosted: Wed Dec 13, 2006 3:06 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Her er purrebrevet til Karita Bekkemellem og co. Du er velkommen til å kopiere mitt brev og sende det til henne, vel å merke dersom du har sendt det første brevet. Hvis du ikke har gjort det, så gjør det nå med det samme. Husk å ta godt vare på kvitteringen fra posten!

Mona Lygre
Kirkegt. 27
5036 Bergen
Tlf. 53510211, 90789650
E-mail: mona-ly@online.no Bergen, den 13. desember 2006.

Til statsråd Karita Bekkemellem
Barne og likestillings- departementet
Postboks 8036 Dep (post)
0030 Oslo

HAR DU GLEMT MEG?

Jeg kan ikke se å ha mottatt svarbrev fra deg på min forespørsel om hvorfor du med vitende vilje ser gjennom fingrene på at dine ansatte bryter diverse lover. Jeg vil også ha et svar på hvorfor du med nebb og klør beskytter dine ansatte, når jeg ikke kan se at det er ditt ansvarsområde, mens du på motsatt side blåser i det folket som du er satt til å tjene.

Den 14. november sendte jeg deg et rekomanndert brev, som jeg vedlegger en kopi av, samt en kopi av kvitteringen fra posten. Det ligger en kopi av dette brevet som jeg sendt til deg på denne IT-siden: http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?p=4381#4381 En kopi av dette brevet vil også bli lagt ut på samme adresse til allmenn beskuelse.

I henhold til forvaltningsloven, har jeg krav på et skriftlig svar når jeg tilskriver offentlige kontorer. Denne loven gjelder også for deg og ditt departement.

Jeg vil til din orientering, anmelde dette forholdet dersom et skriftlig svar fra deg ikke foreligger hos meg innen 3 uker, regnet fra den 13. desember.

Gledelig Jul, med hilsen

Mona Lygre

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Purrebrev til Karita gjengitt med tillatelse fra Astrid.
PostPosted: Thu Dec 21, 2006 8:25 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Astrid Flesland
Pb. 180
5721 Dalekvam
Bergen, den 22. desember 2006.



Til statsråd Karita Bekkemellem
Barne og likestillings- departementet
Postboks 8036 Dep (post)
0030 Oslo




HAR DU GLEMT MEG?

Jeg kan ikke se å ha mottatt svarbrev fra deg på min forespørsel om hvorfor du med vitende vilje ser gjennom fingrene på at dine ansatte bryter diverse lover. Jeg vil også ha et svar på hvorfor du med nebb og klør beskytter dine ansatte, når jeg ikke kan se at det er ditt ansvarsområde, mens du på motsatt side blåser i det folket som du er satt til å tjene.

Den 1. desember sendte jeg deg et rekomanndert brev, som jeg vedlegger en kopi av, samt en kopi av kvitteringen fra posten. Det ligger en kopi av dette brevet som jeg sendt til deg på denne IT-siden: http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?p=4381#4381 En kopi av dette brevet vil også bli lagt ut på samme adresse til allmenn beskuelse.

I henhold til forvaltningsloven, har jeg krav på et skriftlig svar når jeg tilskriver offentlige kontorer. Denne loven gjelder også for deg og ditt departement.

Jeg vil til din orientering, politi-anmelde dette forholdet dersom et skriftlig svar fra deg ikke foreligger hos meg innen 3 uker, minus helligdager.



Godt nytt år, med hilsen


Astrid Flesland

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Omsider har vi fått svar:
PostPosted: Sat Jan 06, 2007 11:46 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Omsider har vi fått svar, jeg fikk dette brevet i går, og har hørt om flere deltakere som har fått likelydende brev:

DET KONGELIGE BARNE- OG LIKESTILLINGSDEPARTEMENTET

Mona Lygre
Kirkegt. 27
5036 Bergen

Deres ref. Vår ref 200604997-/TJK dato: 04.01.07.

Kampanje - kritikk av barnevernet

Vi viser til ditt brev 14.11.06 til barne- og likestillingsministeren med overskriften "Bare til orientering". I brevet gir du uttrykk for at statsråden bryter en rekke lover og at hun beskytter de ansatte i barneverntjenesten. Vi viser også til ditt brev 13.12.06.

Barne- og likestillingsministeren er kjent med ditt og likelydende brev fra andre. Departementet har også merket seg dine synspunkter og innspill.

Med hilsen Eli Grut (e.f.)

Tone Julie Kvikstad

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Svar og svar, fru blom:
PostPosted: Sat Jan 06, 2007 11:55 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Mona Lygre wrote:
Omsider har vi fått svar,


Okey, jeg / vi har fått "svar", men svar og svar fru blom...

De har bare bekreftet at de har mottatt mitt brev, mens de med vitende vilje har unnlatt å gi meg et svar på mine spørsmål.

Hm. Er det dette som kalles for en "dialog", eller er vi fremdeles bare på "monolog"-stadiet?

1000000 milllllinoner kroner i premie til den som gjetter det rette svaret.

-Det er ironisk ment. Og akkurat like meningsløst som "svaret".

Svaret mitt derimot, er KRYSTALLKLART: Hvordan i huleste skal jeg / vi gå frem for å kunne STEVNE Det Kongelige Barne- og Likestillingsdepartementet for SOLEKLARE brudd på de lovene som jeg har presentert for dem?

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Omsider har vi fått svar:
PostPosted: Sun Jan 07, 2007 12:20 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Mona Lygre wrote:
Omsider har vi fått svar, jeg fikk dette brevet i går, og har hørt om flere deltakere som har fått likelydende brev:

DET KONGELIGE BARNE- OG LIKESTILLINGSDEPARTEMENTET

Mona Lygre
Kirkegt. 27
5036 Bergen

Deres ref. Vår ref 200604997-/TJK dato: 04.01.07.

Kampanje - kritikk av barnevernet

Vi viser til ditt brev 14.11.06 til barne- og likestillingsministeren med overskriften "Bare til orientering". I brevet gir du uttrykk for at statsråden bryter en rekke lover og at hun beskytter de ansatte i barneverntjenesten. Vi viser også til ditt brev 13.12.06.

Barne- og likestillingsministeren er kjent med ditt og likelydende brev fra andre. Departementet har også merket seg dine synspunkter og innspill.

Med hilsen Eli Grut (e.f.)

Tone Julie Kvikstad


Ta godt vare på svarene, for de dokumenterer at departementet er informert...
:twisted:


Top
 Profile  
 
 Post subject: karita
PostPosted: Sat Jan 13, 2007 9:03 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri Jan 12, 2007 1:06 am
Posts: 82
Location: Brønnøy Helgeland
sendte samme brevet til ho men inget svar enda.

_________________
HUGO CHARLES OLSEN


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]