It is currently Thu Mar 28, 2024 11:13 pm



Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
 Post subject: En opposisjonell psykolog skal tuktes?
PostPosted: Tue Jun 21, 2016 7:01 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

En opposisjonell psykolog skal tuktes?


Psykolog klaget inn etter uttalelser om barnevernet
Stavanger (NTB): Kolleger har klaget inn en psykolog til Psykologforeningen og Fylkesmannen etter at han skrev kommentarer om barnevernet på sosiale medier.
Adresseavisen - NTB, 21 juni 2016

"Stiftelsen Alternativ til Vold (ATV) i Stavanger klager inn psykologen til Norsk psykologforenings fagetiske råd og Fylkesmannen i Oslo og Akershus."

Psykologen:
"– Jeg har gjentatte ganger opplevd manglende faglighet, manglende etikk og manglende respekt for loven i barnevernet."

Dette er altså Per Isdal, daglig leder til Alternativ til Vold, ikke opptatt av? Det kommer vel i tillegg an på hva barnevernet generelt regner som "omsorgssvikt".


NTB-artikkelen står også blant annet her og her.

*

Om samme sak:

"Flinke piker som ikke skjønner noen ting"
Psykolog Rolf Marvin Bøe Lindgren mener det kan være uetisk å melde fra til barnevernet om omsorgssvikt - selv om det er påbudt.
Stavanger Aftenblad, 20 juni 2016



  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: En opposisjonell psykolog skal tuktes?
PostPosted: Tue Jun 21, 2016 11:26 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri May 29, 2015 2:49 pm
Posts: 906
ATV er en uavhengig of nøytral aktør i dette?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: En opposisjonell psykolog skal tuktes?
PostPosted: Wed Jun 22, 2016 11:25 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri May 29, 2015 2:49 pm
Posts: 906
Min egen opplevelse da jeg gikk til samtaler hos ATV har jeg omtalt i annen tråd. Jeg gjengir likevel noe her:

ATV hadde snakket med barnevernet på telefonen, og de hadde fått en henvisning der barnevernet fremstilte meg på en lite flatterende måte. Barnevernet mente at min erkjennelse av å ha utøvd vold, "ikke gikk dypt nok". Jeg hadde blant annet protestert da jeg stadig ble konfrontert med at jeg slo barna mine, mens jeg selv hadde erkjent at jeg hadde tatt dem hardt i armen o.l. Det faktum at jeg skilte mellom å slå og å klype, var ifølge barneverntjenesten et tegn på at jeg ikke forsto alvoret.

Psykologen ved ATV forsto jo mye mer enn barneverntjenesten, og jeg fikk endel forståelse for problemstillinger i familien som barneverntjenesten avviste. Psykologen gikk likevel inn i barneverntjenestens perspektiv og "bestilling", og jeg følte at det var vanskelig for meg å bli møtt på de behovene jeg selv hadde. For jeg hadde faktisk aktuelle temaer relatert til vold som jeg gjerne ville snakke om.

Jeg jobbet på den tiden i Forsvaret, og satt hos voldspsykologen i militæruniform. Psykologen sa: -Du sitter her i uniform, og har en utdannelse og en stilling som gjør at du antagelig er vant til å kunne styre og kontrollere de fleste situasjoner. Men nå har du kommet i en situasjon der du kanskje ikke lenger har den kontrollen du er vant med.

Det hadde han jo helt rett i. Hele familien var i barnevernets vold, og til tross for at jeg hadde forventninger til ATV, fikk jeg ikke noe særlig mye bedre følelse av å være der.

Jeg gikk der et par ganger og hadde samtaler. Jeg ble tilbudt en "undervisningspakke" i temaet på 10 eller 20 timer. Ifølge psykologen ville barnevernssaken min profitere på at jeg gjennomførte ett av disse kursene.

Jeg betalte timene hos ATV selv, men ATV var også i forhandlinger med min hjemkommune om en avtale, fortalte psykologen. Jeg begynte å føle meg utilpass. Var dette enda en aktør som sto i et avhengighetsforhold til min motpart kommunen?

Da jeg kom tilbake til psykologen neste gang, og skulle besvare om jeg ønsket å ta imot kurstilbud, spurte jeg psykologen om jeg egentlig hadde noe valg? Han hadde jo sagt at barnevernssaken ville profitere på at jeg gjennomførte kurset, og det er vel ingen fedre som ikke vil gjøre alt for barna sine? - Hvor mange timer synes du jeg bør ha? 10 timer? Jeg tar det! 20 timer? Jeg tar det også!

Psykologen så overrasket ut, men forsto tegningen. Det ble ikke mer voldsterapi for meg, selv om jeg åpenbart var en voldsmann ifølge barnevernets og ATV`s definisjoner. Etter denne timen sendte jeg en mail til ATV (med kopi til barneverntjenesten) og forklarte at jeg følte at det hele var et spill, og at ATV ble brukt for å score poeng i en pågående konflikt mellom meg selv og barneverntjenesten, og at jeg derfor takket nei. Advokaten min mente jeg hadde gjort et dårlig valg, men selv følte jeg meg fri.

Gjennom barnevernssaken og i etterkant av denne har jeg truffet mange fagfolk (psykologer, psykiatere, sosionomer, leger, advokater), både utenforstående og involverte. Flere av dem er skeptisk til barnevernets vurderinger, også fagfolk i samme kommune. Enkelte uttalte også at de ikke lenger sender bekymringsmelding til barnevernet, med mindre de mener at barna bør tas ut av hjemmet, - klok av skade.

At ATV, som må kjenne godt til barnevernet og måten de jobber, tar barnevernet så sterkt i forsvar når en psykolog uttaler det mange vil kalle berettiget bekymring, er i grunnen tankevekkende.

Mari Trommald har nå anmeldt advokat Sylte til Advokatforeningen for sterk ordbruk i barnevernsdebatten. Per Isdal, som de siste tiårene har bygget opp den private stiftelsen Alternativ Til Vold til en landsomfattende virksomhet, melder altså en frittalende og barnevernskritisk psykolog til Fylkeslegen og Psykologforeningen.

Skulle Trommald og Isdal få medhold, har vi etter min mening tatt nok et steg i retning av profesjonsknebling og det totalitære samfunn.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: En opposisjonell psykolog skal tuktes?
PostPosted: Wed Jun 22, 2016 3:22 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Hvilken psykolog var som sa noe ala: barn gir bæng i hvor de bor

Jeg hadde jo en diskusjon med Mensa-medlemmer og andre på Mensa-forumet noen år tilbake. Her har vi en tråd fra det gamle forumet om Mensa-diskusjonen:

viewtopic.php?p=20592#p20592

Var ikke han psykologen med i den debatten - på den negative siden?

I så fall er dette en flott overraskelse. Det er jo også andre i den debatten som har endret holdninger i ettertid.

Jeg har sett navnet hans en del ganger inne på den offisielle Facebook-gruppen for programmet "Hjernevask". Så han har nok fått tenkt mye på den undertrykte biologiske vitenskapen.

https://www.facebook.com/groups/345285616004/?fref=ts

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: En opposisjonell psykolog skal tuktes?
PostPosted: Wed Jun 22, 2016 7:57 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Siterer Rolf Marvin Bøe Lindgren:
Av og til skulle jeg ønske at faget psykologi var en vitenskap. I psykologi er det åpenbart slik at «teori» betyr «ting en autoritet har sagt.»

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: En opposisjonell psykolog skal tuktes?
PostPosted: Sun Jun 26, 2016 8:48 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri May 29, 2015 2:49 pm
Posts: 906
Hva er egentlig en normal reaksjon når en anerkjent psykolog ikke vil sende bekymring til barnevernet?

Etter min mening er det normalt å bli urolig over slikt. Det er også naturlig å stille seg spørsmålet om hvilke forhold det er ved barnevernet som gjør at personer i fagmiljøet føler seg forpliktet til å sette etikken over loven. Psykologen er med dette blitt en varsler som sender ut et kraftig signal som alle bør ta alvorlig.

Å kreve sanksjoner og knebling av varsleren, er i grunnen en ganske spesiell reaksjon fra en av barnevernets samarbeidspartnere.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: En opposisjonell psykolog skal tuktes?
PostPosted: Fri Jul 01, 2016 8:33 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Artikkel av en Gaute Godager, som hisser opp til å melde, og fremstår som helt uvitende og innbitt propagandist for barnevernet. Men en del bra kommentarer fra andre, blant annet:

13. mars 2013 09:26:02
Rolf Marvin Bøe Lindgren:
"Punkt 5 er for meg tilstrekkelig og nødvendig grunn til at jeg bare melder til barnevernet når situasjonen for barna er så elendig at barnevernet neppe kan gjøre mer skade."


Han har flere kommentarer under artikkelen også. Han var altså våken allerede i 2013.


Gaute Godager:
Hvordan melde mer til barnevernet?
Norsk Psykologforening, Gaute Godagers blogg, 7 mars 2013

Forøvrig er Anne Poulsson ute og kommenterer artikkelen. Hun er en kjent aktør for barnevernet. Jf
Sakkyndige i barnevernets tjeneste - forpurrer rettferdig rettergang

En annen kommentator fra barnevernet er Håkon Rian Ueland, som her uttaler seg mere kritisk til barnevernet enn han gjorde noen år tidligere. Riktignok konsentrerer han seg om å kritisere det som skjer med barn i barnevernets hender, ikke om hvorvidt selve omsorgsovertagelsen er berettiget.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: En opposisjonell psykolog skal tuktes?
PostPosted: Fri Jul 01, 2016 9:53 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Og her har vi enda en skjønnmaler:


Ine Haver, sosionom i barnevernet:
Psykolog Rolf Marvin Bøe Lindgren skjønner ingenting om barnevernet
DEBATT: Jeg blir utrolig provosert av psykolog Rolf Marvin Bøe Lindgrens bevisste eller ubevisste aggresjon, hans generalisering og nedlatende holdning overfor oss som arbeider i barnevernet.
Stavanger Aftenblad, 30 juni 2016

Mange spreke kommentarer under artikkelen!

  

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: En opposisjonell psykolog skal tuktes?
PostPosted: Fri Jul 01, 2016 8:41 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
De lukkede dogmatiske sinn...

Det er rett og slett latterlig å se denne sosionomens forsøk på å sette på plass noen som skjønner langt over hennes evne. At det er mulig å være så tåpelig forblindet! Men her ser vi dumheten og fastlåstheten som barnevernsovfrene overkjøres med gjennom at politiet er nyttige idioter for fundamentalister for sosio- og psyko-babbel.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: En opposisjonell psykolog skal tuktes?
PostPosted: Mon Jul 04, 2016 7:50 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Terje Carlsen:
Barnevernsansatte for dårlig skolerte
Verdidebatt, 4 juli 2016

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: En opposisjonell psykolog skal tuktes?
PostPosted: Tue Jul 05, 2016 12:37 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Rolf Marvin Bøe Lindgren:
Dette opplever jeg som arroganse på ekspertnivå
Stavanger Aftenblad, 4 juli 2016


"Haver leser at jeg mener det brukes for mye tilknytningsteori. Men det står ikke det. Jeg gir uttrykk for bekymring over at kunnskap blir brukt for bokstavelig. Jeg bruker lite reflektert anvendelse av tilknytningsteori som eksempel.
    Haver leser at jeg ikke vet om andre metoder i barnevernet enn tilknytningsteori. Men det står ikke det. Jeg kunne også nevnt lite reflektert anvendelse av objektrelasjonsteori, atferdsanalyse, Kvello eller Jesper Juul som eksempel blant flere. Det er da også min erfaring at i barnevernet tas det for gitt at det som ikke er sagt, det ville aldri vært sagt."


"Statistikk og metode
    Haver mener at jeg tar feil hvis så mye som et barn blir hjulpet av barnevernet. Jeg gjetter på at dette er et forsøk på anvendelse av falsifikasjon. Men resonnementet er ikke anvendbart her, siden det er snakk om forholdstall: Hvor mange riktige avgjørelser kan veie opp for hvor mange feilavgjørelser? Siden vi ikke har forskning, vet vi ikke. Men jeg har sett nok til å være svært bekymret."


"Helt i tråd med det som jeg etter hvert er blitt vant med dersom jeg ber om faglige begrunnelser fra barnevernet, kommer Haver med en masse irrelevant generell informasjon som jeg vet om fra før."

  

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: En opposisjonell psykolog skal tuktes?
PostPosted: Wed Jul 06, 2016 7:30 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Sosionomen er frampå igjen med ubetinget forsvar for barnevernet:

Ine Haver:
Psykologens boikott av barnevernet: Hold deg til saken, Lindgren, personangrep er en avsporing
Stavanger Aftenblad, 5 juli 2016

"I den store undersøkelsen om erfaringer til barnevernsbrukerne for noen år siden, gjengitt i boken «Det nye barnevernet» (2013, s. 137) svarte for eksempel 79 prosent at de var enige i at barnevernet «gjør mye bra arbeid for barn og familier som har bruk for det» (tallene er hentet fra denne undersøkelsen, se side 67). Det tyder på at barnevernet i Norge sannsynligvis gjør noe riktig også.
   Vi som jobber i barnevernet, er avhengig av tillit. Av og til har vi faktisk fortjent den. Hvorfor det er slik kunne kanskje også være verdt en avisreportasje."


Jaså, hun "konstaterer" at barnevernsfolkene har fortjent tillit?

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: En opposisjonell psykolog skal tuktes?
PostPosted: Wed Jul 06, 2016 1:55 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Jeg skrev i kommentrfeltet til artikkelen ovenfor. Her nedenfor har jeg "pyntet" litt med kursiv og fet skrift.

Siterer fra kommentarfeltet:

Det er flott at Ine Haver demonstrerer envisheten i det såkalte barnevernet, og samtidig demonstrerer at hun ikke skjønner dette selv. Mot galne mennesker kan man noen ganger trenge hersketeknikker for å få kontroll. Det er imidlertid ikke noe som tyder på at Psykolog Rolf Marvin Bøe Lindgren er sprø. Så hvorfor disse hersketeknikkene?

Sitat:
"I et debattinnlegg velger han i hvert fall å svare med flere personangrep i stedet for å gå på det som egentlig er saken"

Min kom:
Her kommer Ine Haver med et "mantra" hun tydeligvis ikke har et intelligent og bevisst forhold til. Det er faktisk Lindgrens fag å forsøke vurdere hva personen har med saken å gjøre. Dersom Ine Havers utfoldelse i media har å gjøre med for stor tro på egne vurderinger, så har man også navn på slikt i psykologien.

Med dette projekserer hun også at hun er tatt for hersketeknikker - sin ovenfra og ned-holdning. Det er liksom ikke hun som står for hersketeknikker men den som avslører hennes hersketeknikker som driver med personangrep.

Sitat:
"At han som psykolog i flere sammenhenger har oppfordret til lovbrudd som i verste fall ramme barn og unge som opplever omsorgssvikt."

Min kom:
Er ikke dette tankefeilene appell til autoritet og appell til følelser. Det er hersketeknikker og logiske fallgruver som Ine Haver ramler nedi.

Sitat:
"Lindgrens uttalelser har vært så oppsiktsvekkende at psykologkolleger har klaget ham inn inn for tilsynsmyndighetene og melde fra til Norsk psykologforenings fagetiske råd."

Min kom:
Her er hersketeknikken igjen: Tankefeilene appell til autoriteter og følelser.

Sitat:
"Dette nevner ikke Lindgren i sitt debattinnlegg. Det er neppe tilfeldig, men det er jo det som er saken."

Min kom:
Nei, saken er ikke klagen. Saken er HVORFOR Lindgren har sagt noen som andre med dårligere forståelse enn Lindgren har klaget på. HVORFOR? Hva er problemet Lindgren reagerer på? DET er saken.

Sitat:
"I stedet er Lindgren tilsynelatende overrasket over at jeg har reagert på hans utspill"

Min kom:
Nei, det var MÅTEN Ine Haver reagerte på... Den manglende refleksjonen.

Sitat:
"Han er en profilert psykolog som ikke vil følge loven. Kan vi ha det sånn? Skal denne selvutnevnte reserversjonsretten gjelde andre psykologer også? Og andre faggrupper? Hva er Lindgrens svar på det?"

Min kom:
Er det samvittighetsfrihet i Norge?

På den annen side: Google ordene
barnevernet lovbrudd
så får man se at de såkalte barnevernerne er den gruppen offentlig ansatte som bryter norsk lov mest ekstremt. Jeg tipper hykleriet er lite gjennomtenkt.

Sitat:
"Jeg er antagelig ikke den eneste som venter spent på hva klagen fra psykologkollegene hans ender med."

Min kom:
Dette er en herketeknikk som handler om noe ala tankefeilen appell til majoritet. Det er vel tenkelig at Ina Haver får applaus fra sine like.

Sitat:
"Skal betrodde profesjonsgrupper kunne gå rundt og nærmest skryte av at de ikke følger loven?"

Min kom:
Tankefeil og hersketeknikk igjen. Dette er vel en form for assosiasjonstenkning som appellerer til diverse grupper. Lindgren skryter ikke. Han uttrykker en stor bekymring over et samfunnsproblem.

Sitat:
"Lindgrens uttalelser og skriverier er kanskje et symptom på at i og for seg viktig mediekritikk i sum har blitt for ensidig."

Sitat:
Her har vi en gjentakelse av mediastrategien til barnevernet. Gjennom å kritisere media for kritikk, kan de slippe unna.

Sitat:
"Men sort/hvitt-tenkning om barnevernet blir for enkelt."

Min kom:
Igjen et refleksjonsløst "mantra" som hersketeknikk. Det er ikke sort/hvitt-tenkning å påpeke at barnevernet har for mange "svin på skogen".

Sitat:
"I den store undersøkelsen om erfaringer til barnevernsbrukerne for noen år siden, gjengitt i boken «Det nye barnevernet» (2013, s. 137) svarte for eksempel 79 prosent at de var enige i at barnevernet «gjør mye bra arbeid for barn og familier som har bruk for det» (tallene er hentet fra denne undersøkelsen, se side 67). Det tyder på at barnevernet i Norge sannsynligvis gjør noe riktig også."

Min kom:
Det er svindel å bruke såkalt forskning som utelukker omsorgsovertakesene. Selvsagt svarer folk som får penger og barnavakt - og som ikke vet hvilken risiko de er i/bv er - at det er positivt. Men nå blir det stadig mer kjent at bv er et stort samfunnsproblem det er farlig ¨å relatere til.

Sitat:
"Vi som jobber i barnevernet, er avhengig av tillit. Av og til har vi faktisk fortjent den."

Min kom:
Så lenge "faget" er synsing og ideologi, og hersketeknikkene, lovbruddene og familieknusingen er ekstrem, så fortjener dere ikke skattebetalernes kroner. Den delen som handler om å gi mennesker penger og barnevakt, kunne omtrent hvem som helst med tilgang til skattebetalernes penger gjort bedre.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: En opposisjonell psykolog skal tuktes?
PostPosted: Wed Jul 06, 2016 6:23 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri May 29, 2015 2:49 pm
Posts: 906
Det vanskelige er jo at bekymring ikke er matematikk, ingen kjent størrelse. Bekymring er en høyst individuell tanke eller følelse, som avhenger av en rekke variabler.

Bekymring er som sult, den er relativ. Dersom dagens meny er havregryn og vann, er jeg kanskje ikke så sulten. Serveres det nydelig stek, begynner jeg kanskje å føle sult omgående.

Likeså bekymring. Dersom en psykolog har erfart at barnevernet sjelden klarer å bidra til bedring av barnets livskvalitet, vil psykologen sjelden være "bekymret" i barnevernmessig forstand, men heller forsøke å hjelpe på andre måter.

Så lenge psykologen holder kjeft om sine overveielser, er det greit. Ingen kan overprøve at en psykolog er bekymret. Eller motsatt: Ingen kan overprøve at en psykolog ikke er bekymret.

Problemet oppstår når psykologer som Lindgren påtar seg belastningen med å uttale offentlig at han ikke vil sende bekymringsmelding, selv om han måtte være bekymret. Fordi han ikke erfarer at barnevernet gjør mye godt for barna.

Dermed setter han søkelyset på det som er det viktigste problemet med et barnevern hvor kvalitetssikringen er mangelfull: At de som sender bekymringsmelding ikke har noen som helst garanti for at den vil komme barna tilgode.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]