It is currently Thu Mar 28, 2024 6:27 pm



Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: tapte barneverssak på løgn fra dem,skjønner ikke?
PostPosted: Mon Oct 30, 2006 7:55 pm 
Offline

Joined: Thu Oct 26, 2006 5:02 pm
Posts: 30
Location: OSLO
Hei!
skjønner ikke jg er så forvirret jg er 19år gammel,og jg fikk en sønn for 8måneder siden.jg bodde på ung.hjem pågrunn av problemer når jg var tenåring.jg ble gravid der oppe og flyttet direkte til moren min igjen etter at jg fant ut at jg var gravid.moren min valgte og støtte mg i at jg skulle beholde ungen.men så tok det ikke langt tid før barnevernet ringte og trua mg med at jg skulle ta abort,ellers skulle de sørge for at jg mista han.jg sto ved mitt og sa det kan dere glemme jg er over 18år dere har ikke noe md mg å gjøre lenger.det tok ikke langt tid før jg skaffet mg advokat og fikk råd han fulgte mg opp pg var md på alle møtene md barnevernet,unnskyldningen dems var at jg kom ikke til og greie og ta vare på ungen min,jg var prostituert og narkoman,jg måtte ta tisseprøver i hele svangerskapet og det gjorde jg alle var negative....jg fikk litt ro fra dem.tilslutt så kom sønnen min til verden på ullevål sykehuset en februar kveld,dagen etter viste det seg at barnevernet hadde fåptt vite det sykehuset mente at jg ikke fikk reise derifra enda jg reiste etter 2dager fordi jg var redd de skulle ta fra mg sønnen min....så fikk jg brev fra dem om at de ønsket et hjemmebesøk jg sa greit til det,mg og moren min satt og ventet på de i 2timer,så ringte jg og spurte hvor de var hen joda det viste seg at det var mye snø på veien,og da var det trafikk så de kunne ikke komme.så fikk jg et nytt brev om at de ønsket et nytt hjemmebesøk og da kom de jg var ikke så villig til og samarbeide da sa de at vist jg ikke hadde fått bra fra ullevål sykehuset hadde vi hentet ungen din md engang,det er truing fra min side isåfall...etter en stund fikk jg meg en ny advokat og hu fulgte saken min vi hadde flere møter md dem,de satt og truet mg og stilte mg spørsmål som om jg var helt idiot har u noen gang skiftet bleie på babyer?bada en baby?hvem sover md babyen?osv osv...mange av referatene fra møtene tok det flere måneder før jg fikk..tilslutt bestemte de seg for og gå til nemda md saken,de stevna mg inn saken kom opp 24-25oktober fordi jg ikke ville samtykke til noen andre tiltak.(mødrehjem)(tilsyn)da saken kom opp ble jg framstilt som en syk person ustabil,ambivalente forhold,hadde ikke empati,promiskuøs,narkoman osv masse annet jg satt en hel dag og hørte bare løgn det var helt sjokkerende.barnevernet hadde bytta saksbehandler 4ganger nå hadde jg også fått en ny viste ikke hvem det var hadde aldri sett hu før,så vitna hu og snakka om mg skjønner ikke hvordan hu kunne gjøre det hu kjenner mg jo ikke.jg fikk ikke engang forsvare mg selv fordi vitnene til barnevenet var viktigere,dagen etter skulle jg få snakke og forsvare mg selv,kl 09.00 om morningen ville fylkesmannen snakke md advokaten min han sa at han var usikker på mg,han var redd jg ikke kunne gi omsorg nok til sønnen min,og at jg nektet og slippe de inn vist de fikk tisyn på tvang i hjemmet.og da hadde de tatt omsorgen.så kom advokaten og snakket md mg, jg sa til hu men jg har ikke fått inn noen av vitnene mine ikke har jg snakka selv engang,hu mente at jg måtte skrive under samtykke jg viste ikke hva jg skulle gjøre jg elsker sønnen min ville ikke miste han jg er 19år alt var et press,jg sa jg måtte få inn to av vitnene mine,men de hadde allerede dømt mg,jg tok inn helsesøster og legen min som sa bare positive ting de sa sønnen min var en fin gutt han kan nesten gå brae legge rutinere smiler og ler hele tiden.men enda var jg ung og jg trengte råd og veiledning jg kunne ikke greie det alene men jg har jo moren min...det ble så stort press at jg måtte samtykke før jg hadde forsvart mg selv...
hva kan jg gjøre nå?jg gir ikke slipp jg kommer til å kjempe videre uansett..dette er ikke rettferdig..kanskje jg går til media og forteller historien min,alle rundt mg er sjokkerte også...noen som kan hjelpe mg litt?plz..noen som syns jg skal gå til media?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 30, 2006 9:13 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Jeg er redd det ikke hjelper å prøve å gå til de vanlige media, dessverre. De er helt på barnevernets side.

Synes du du kan legge ut her navnet på fylkesmannen og hvilket fylke det dreier seg om, og navnet på din advokat som sviker deg på den måten? Du har intet å tape på det, sånn som situasjonen er for deg.

Jeg sender deg en personlig melding her på forumet.

Hilsen Marianne Skånland
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 30, 2006 11:47 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Gi omverden innsyn i hvem kjeltringene er. Det være seg om de kaller seg dommere, advokater eller barnevernere.

Pressen er normalt på bv sin side. Det er derfor vi har fått et så grusomt bv. Pressen informerer ikke om hvor grusomme de er. Derfor må vi ta saken i egne hender på blogger, forum og internettsider.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 30, 2006 11:55 pm 
Offline

Joined: Thu Oct 26, 2006 5:02 pm
Posts: 30
Location: OSLO
[quote="MH Skånland"]  
Jeg er redd det ikke hjelper å prøve å gå til de vanlige media, dessverre. De er helt på barnevernets side.

Synes du du kan legge ut her navnet på fylkesmannen og hvilket fylke det dreier seg om, og navnet på din advokat som sviker deg på den måten? Du har intet å tape på det, sånn som situasjonen er for deg.

Jeg sender deg en personlig melding her på forumet.

Hilsen Marianne Skånland
  [/quote]






fylkesmannen heter sigvart tror jg,akershus fylke...jg tror advokaten min er veldig flink og bare vil hjelpe mg hu heter anette,men jg tror bare hu er redd jg skal miste sønnen min


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 12:04 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Har du sønnen, så snakk med de som har erfaring før du gjør noe mer. Har du mulighet til å dra ut av landet, er gjerne det sikrest. Ønsker du det må det skje i all hemlighet. Ellers kan de ta barnet.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 12:12 am 
Offline

Joined: Thu Oct 26, 2006 5:02 pm
Posts: 30
Location: OSLO
Arild Holta wrote:
Har du sønnen, så snakk med de som har erfaring før du gjør noe mer. Har du mulighet til å dra ut av landet, er gjerne det sikrest. Ønsker du det må det skje i all hemlighet. Ellers kan de ta barnet.




ja jg har sønnen min..jg skrev under samtykke så fikk jg beholde sønnen min men hvem veit hva som skjer videre de skal isåfall komme hjem til mg og observere mg i 2måneder også skal de se hva som skjer videre...jg har tenkt på det at jg kanskje skal reise fra norge fordi vist jg ikke gjør som de sier stevner de mg inn igjen og tar omsorgen fra mg


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 9:20 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
De kommer til å ta barnet selv om du gjør alt de sier.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 7:22 pm 
Offline

Joined: Thu Oct 26, 2006 5:02 pm
Posts: 30
Location: OSLO
[quote="MH Skånland"]De kommer til å ta barnet selv om du gjør alt de sier.[/quote]



men hva skal jg gjøre for noe dah,jg veit ikke hva jg kan gjøre lengere..


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 7:49 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Har du mulighet, så flytt ut av landet.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 7:56 pm 
Offline

Joined: Thu Oct 26, 2006 5:02 pm
Posts: 30
Location: OSLO
[quote="Arild Holta"]Har du mulighet, så flytt ut av landet.[/quote]



hvordan skal jg gjøre det?jg har jo ingen penger dah,jg kan jo ikke bruke bankkorte mitt i utlandet?barnevernet kommer jo til og finne mg uansett sikkert..da må jg være på rømmen resten av livet dah,det vil jg jo ikke..


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 8:06 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Har ikke barnevernet overtatt barnet ditt, kan de ikke forfølge deg i utlandet i særlig grad.

Bank-kort kan brukes.

Problemet er om du har penger. Du har lov å arbeide i hele EØS-området som inkluderer hele EU. Altså nesten hvert land i Europa. I de forskjellige landene er det normalt barnetrygd. Du vil altså med all trolighet få barnetrygd fra Spania om du drar dit.

I Spania er ikke barnevernet stein galne som i Norge og de fleste andre land. Et år eller to i syden ville gjort seg. Deretter kan du jo dra tilbake til en annen kommune i Norge.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 8:14 pm 
Offline

Joined: Thu Oct 26, 2006 5:02 pm
Posts: 30
Location: OSLO
[quote="Arild Holta"]Har ikke barnevernet overtatt barnet ditt, kan de ikke forfølge deg i utlandet i særlig grad.

Bank-kort kan brukes.

Problemet er om du har penger. Du har lov å arbeide i hele EØS-området som inkluderer hele EU. Altså nesten hvert land i Europa. I de forskjellige landene er det normalt barnetrygd. Du vil altså med all trolighet få barnetrygd fra Spania om du drar dit.

I Spania er ikke barnevernet stein galne som i Norge og de fleste andre land. Et år eller to i syden ville gjort seg. Deretter kan du jo dra tilbake til en annen kommune i Norge.[/quote]






penger er ikke noe problem fordi det har jg..men hva mener u med i særlig grad?probleme er at jg ikke veit hvem jg skal stole på lenger pågrunn av barnevernet de forvirrer mg helt


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 05, 2006 1:34 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Nov 04, 2006 12:12 pm
Posts: 80
skjönner godt hvordan du har d.sönnen min ble plassert i såkalt frivillig fosterhjem mens jeg var syk.da jeg var bedre kom de med papir på at jeg skulle skrive ham fra meg frivillig,gjett om jeg nekta.de gikk da til sak,du har rett i at de lyver ja.de trakk saken da det ikke gikk i deres favör.dette gjorde de fordi de da kunne legge an ny sak om det ikke ble dom mot dem.vär klar over dette,viktig å få dom.ikke gi deg,möt forberedt.ha sterke vitner,vär sterk selv.gjerne ta opp möter med dem.å andre möter du har,slike de kan kalle inn som vitner.få regelmessige besök til barnet ditt,så de ikke kan si du er en fremmed,finn en advokat utenfor ditt område som ikke har hatt med ditt barnevern å gjöre.de tör gå på mere.ta opp kampen,om nödvendig anker du.stå på vinn kampen.bit tenna sammen å ikke la dem knekke deg.da blir det brukt mot deg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 05, 2006 3:24 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
may wrote:
skjönner godt hvordan du har d.sönnen min ble plassert i såkalt frivillig fosterhjem mens jeg var syk.da jeg var bedre kom de med papir på at jeg skulle skrive ham fra meg frivillig,gjett om jeg nekta.de gikk da til sak,du har rett i at de lyver ja.de trakk saken da det ikke gikk i deres favör.dette gjorde de fordi de da kunne legge an ny sak om det ikke ble dom mot dem.vär klar over dette,viktig å få dom.ikke gi deg,möt forberedt.ha sterke vitner,vär sterk selv.gjerne ta opp möter med dem.å andre möter du har,slike de kan kalle inn som vitner.få regelmessige besök til barnet ditt,så de ikke kan si du er en fremmed,finn en advokat utenfor ditt område som ikke har hatt med ditt barnevern å gjöre.de tör gå på mere.ta opp kampen,om nödvendig anker du.stå på vinn kampen.bit tenna sammen å ikke la dem knekke deg.da blir det brukt mot deg.


Dete er ganske farlig. Bv vinner gjerne i 70-90% av tilfellene. Har det vert en dom, og du har tapt, så er det for sent. Da kaller staten det for kidnapping om du tar ungen din og drar til utlandet. Da får man politiet etter seg, blir slengt i fengsel og får nesten ikke se ungen igjen.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 05, 2006 3:26 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
hege wrote:
penger er ikke noe problem fordi det har jg..men hva mener u med i særlig grad?probleme er at jg ikke veit hvem jg skal stole på lenger pågrunn av barnevernet de forvirrer mg helt


De forsøker ofte kontakte i Spania. Samt å få norske skoler til å følge med (=overvåke).

De har også "besøkt" folk med spansk politi. De lykkes imidlertid sjeldent med å lage mye problemer. Stort sett bare noen ubehagelige forstyrrelser.

Ofte blir det ikke forstyrrelser en gang.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]