It is currently Thu Mar 28, 2024 12:40 pm



Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

Er det vanskelig å etablere seg i utlandet?
Nei, det er lettere enn å leve i Norge under "barnevernet" 29%  29%  [ 2 ]
Ja, det er bedre å leve i Norge uten barna 14%  14%  [ 1 ]
Ja, men ikke umulig 14%  14%  [ 1 ]
Nei, det er lettere enn man tror 43%  43%  [ 3 ]
Vet ikke 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 7
Author Message
 Post subject: Slik oppfylte de sin Toscana-drøm
PostPosted: Thu Jun 17, 2010 9:36 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Cecilie og Knut Roar Ulseth sa opp jobbene, tok med seg de tre barna og flyttet til Toscana. De dro fra P4 og fra lærerjobb, stappet bilen full med unger og bagasje og kjørte fra Nesodden til Toscana.

De hadde ingen ting å gå til, men hadde en plan om å starte med formidling av feriehus til nordmenn.

Familien har levd midt i den italienske hverdagen i snart to år, og føler at de får oppleve noe spesielt. Barna går på den lokale skolen og er med på fritidsaktiviteter. Og ikke minst; alle tre snakker godt italiensk.


Kommentar: Det er mulig å flytte til utlandet uten å ha noe å gå til. Det er Cecilie og Knut Roar Ulseth beviset på. De sa opp jobbene, tok med seg ungene og kjørte til Toscana. Barna går på den lokale skolen, og det har åpenbart ikke vært noe problem å lære seg det nye sproget.

Familier som er forfulgt av "barnevernet", må ikke unødig problematisere hvor vanskelig det vil være å flytte til utlandet for å unnslippe de fornedrende og inhumane tiltakene som "barnevernet" krever å påtvinge dem.

Flytt i tide og ta vare på familien. Livet i Norge er ikke enklere enn livet i utlandet, for "barnevernet" fører til redusert livskvalitet og kan ta fra den beste livsmotet. Når Norge har utviklet seg til et diktatur er det ikke annet å gjøre enn å flytte ut. Men husk å gjøre det før dommerne i fylkesnemnda vedtar at du skal miste barna dine. Det gjør de med lett hjerte, for de mangler empati. Gjør bødlene i fylkesnemndene arbeidsløse, flytt i tide. Følg familien Ulseths eksempel: Bare pakk bilen og kjør! (husk å sende flyttemelding)

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Slik oppfylte de sin Toscana-drøm
PostPosted: Thu Jan 07, 2016 12:22 am 
Offline

Joined: Mon Dec 21, 2015 9:17 pm
Posts: 10
Ifølge et annet avis-oppslag flyttet denne familien tilbake til Norge etter ca 1,5 år. Til en annen kommune.

Ellers er jo Italia absolutt et alternativ for norske barnevernflyktninger. Religion og tro på familien står sterkt. Italia virker heller ikke å være under så sterkt press som Spania fra norske "bv". Få barn er under offentlig omsorg og av disse igjen er nok de fleste mindreårige flyktninger og lignende. Siste offentlige tall fra Italia er på litt over 500 barn. Fordi det tross alt er en del nordmenn i Italia så skal det være enklere å få med trygdeordninger og unngå dobbel skatt.

Velger man å leve i eksil ville jeg personlig vært forsiktig, uansett hvor jeg dro, med å oppgi at man drar for å bli kvitt norsk "bv".


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Slik oppfylte de sin Toscana-drøm
PostPosted: Wed Jan 13, 2016 3:25 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Sparta wrote:
Ifølge et annet avis-oppslag flyttet denne familien tilbake til Norge etter ca 1,5 år. Til en annen kommune.

[...]

Velger man å leve i eksil ville jeg personlig vært forsiktig, uansett hvor jeg dro, med å oppgi at man drar for å bli kvitt norsk "bv".


Italia er et dyrt land å kjøpe bolig i. I så måte er Spania langt rimeligere.

Hvorfor mener du foreldre bør være forsiktige med å opplyse om årsaken til at de flykter fra Norge? Er ikke nettopp en av fordelene med eksil at man kan snakke fritt om "barnevernet" uten å risikere at barna plasseres i fosterhjem eller samværet med foreldrene reduseres til null?

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Slik oppfylte de sin Toscana-drøm
PostPosted: Thu Jan 14, 2016 1:24 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Dec 16, 2015 7:14 pm
Posts: 82
Romania er et rimelig å godt alternativ. Kystområdet er fantastisk. Folket vennlig og inkluderende. Språket er så likt spansk at det nermeste kan kalles en dialekt av Spansk og italiensk. Noen slaviske (russiskinpirerte) inslag, thats it. Landet er igjennomkorrupt, men en kan starte opp der med betydelig mindre midler enn i Spania og Italia. Tiltroen til det offentlige er minimal, og alle kjenner til grusomhetene i i det norske "barnevernet".


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Slik oppfylte de sin Toscana-drøm
PostPosted: Thu Jan 28, 2016 1:08 am 
Offline

Joined: Mon Dec 21, 2015 9:17 pm
Posts: 10
Italienske boligpriser raser nedover. Så du kan få mye mer Italia for pengene enn tidligere. Spesielt på bygda. De jeg kjenner som lever i eksil i Italia får være i fred og trives godt.

Alle som lever i eksil og klarer det, burde snakke om norske myndigheters overgrep. Min anbefaling handler mest om at jeg er redd for at folk blir så stigmatiserte at utlendinger ikke lytter til hva de har å si. Ikke fordi de er bv-flyktninger, men fordi løgnene de er blitt utsatte for veldig ofte er veldig grove.

Mer om eksil-relaterte ting kommer som egne temaer ...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Slik oppfylte de sin Toscana-drøm
PostPosted: Thu Jan 28, 2016 1:16 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Sparta wrote:
Italienske boligpriser raser nedover. Så du kan få mye mer Italia for pengene enn tidligere. Spesielt på bygda. De jeg kjenner som lever i eksil i Italia får være i fred og trives godt.


Dessverre oppveies lavere priser av at den norske kronen er svakere enn på lenge. Nordmenn får mindre for pengene sine enn tidligere.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Slik oppfylte de sin Toscana-drøm
PostPosted: Tue Feb 09, 2016 7:09 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri May 29, 2015 2:49 pm
Posts: 906
agrippa wrote:
Familier som er forfulgt av "barnevernet", må ikke unødig problematisere hvor vanskelig det vil være å flytte til utlandet for å unnslippe de fornedrende og inhumane tiltakene som "barnevernet" krever å påtvinge dem.


Det er noen viktige prinsipper som gjelder når det gjelder oss mennesker: Vi kan takle mange situasjoner. Vi finner muligheter, og vi tilpasser oss. Jeg kan gjerne bekymre meg for morgendagen, men når jeg ser på gårsdagen, ser jeg jo at det gikk bra. Selv var vi gjennom trange økonomiske tider en periode etter at vi forlot Norge. Barnetrygd ble stoppet på dagen, siden vi reiste ut av Europa. Men å bo i et land uten trusselen om at barna skal bli tatt ifra en, er fantastisk. Man får friheten tilbake, selv om man kanskje også må klare seg gjennom trange økonomiske perioder.

Sliten wrote:
Romania er et rimelig å godt alternativ. Kystområdet er fantastisk. Folket vennlig og inkluderende. Språket er så likt spansk at det nermeste kan kalles en dialekt av Spansk og italiensk. Noen slaviske (russiskinpirerte) inslag, thats it. Landet er igjennomkorrupt, men en kan starte opp der med betydelig mindre midler enn i Spania og Italia. Tiltroen til det offentlige er minimal, og alle kjenner til grusomhetene i i det norske "barnevernet".


Langt bedre med den korrupsjonen man ser og vet om. Da kan man ta sine forholdsregler.

agrippa wrote:
Hvorfor mener du foreldre bør være forsiktige med å opplyse om årsaken til at de flykter fra Norge? Er ikke nettopp en av fordelene med eksil at man kan snakke fritt om "barnevernet" uten å risikere at barna plasseres i fosterhjem eller samværet med foreldrene reduseres til null?



Sparta wrote:
Alle som lever i eksil og klarer det, burde snakke om norske myndigheters overgrep. Min anbefaling handler mest om at jeg er redd for at folk blir så stigmatiserte at utlendinger ikke lytter til hva de har å si. Ikke fordi de er bv-flyktninger, men fordi løgnene de er blitt utsatte for veldig ofte er veldig grove.


Folk er forskjellige. For noen er opplevelsen med barnevernet så vond at man helst vil glemme. Andre vil snakke om det for å "få det ut". Det er ikke så farlig å snakke til utlendinger om norsk barnevern. Dersom de ser at du er en normal person, og de ser at barna dine har det rimelig bra, blir de fleste utlendinger fortørnet og full av sympati når de får høre at den norske staten ønsket å ta barna dine.

Verre da med nordmenn i utlandet. De kan ofte ha en "mat på bordet og tak over hodet er ikke nok"- holdning. De bør kanskje ikke få høre historien med mindre man har tid og mulighet til å forklare urimelighetene man har blitt utsatt for.

Selv klarer jeg ikke å holde kjeft. Min kone har kanskje mest lyst å glemme hele barnevernet. Det er en skam at familier skal måtte flykte fra Norge, uten at man har brutt noen norsk lov. De av oss som orker å snakke om det, bør derfor gjøre det. De som ikke orker, må la det være.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Slik oppfylte de sin Toscana-drøm
PostPosted: Fri Feb 26, 2016 11:00 pm 
Offline

Joined: Mon Dec 21, 2015 9:17 pm
Posts: 10
Slik jeg oppfatter det handler denne posten om Italia. Jeg ville skrive om det fordi mine erfaringer er nylige og min hensikt var å utfylle dersom noen leste posten og vurderer Italia som et eksilland.

Sterk euro og svak krone rammer de fleste som velger å flykte utenlands. Prognoser anslår at euroen skal ned mot 8,50, i desember 2017.

Ikke alle vet at boligprisene i Italia har sunket dramatisk. De er ikke på vei oppover slik de er i Spania. Tvert imot. Italia har mye å by på. Jeg sier ikke at Italia er bedre enn andre land, ei heller at Italia er like billig som en del andre land. Italia er Italia.

Italia er et katolsk land hvor troen på familien står sterkt, tall viser at det er få barn under statlig vern. Disse er i all hovedsak enslige, mindreårige flyktninger. Italia har også avtaler med Norge som gjør det mulig å "enkelt" ta med diverse ytelser. Ikke minst har Italia en god del skoler innen kunst i verdenstoppen. Det er også et hav av Montessori tilbud, Maria Montessori var italiensk. Og også innen kommunikasjon som Universitetet i Bologna hvor Umberto Eco foreleste til stor glede for alle tilhørere, i mange år. Har du barn som er glade i sport er det godt mulig å få skolestipend spesielt innen fotball og skisport. Og ikke minst har Italia solide mattradisjoner og bra klima for å nevne noe.

Mennesker som rammes av barnevernet er forskjellige. De har forskjellige behov og ønsker. Kanskje er det også en fordel at ikke alle bosetter seg i samme land.

Ps. Lucca er en av de dyrere byene. Selv på Italienske Rivieraen kan prisene være lavere enn i Puccinis fødeby.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]