It is currently Tue Apr 16, 2024 9:48 pm



Post new topic Reply to topic  [ 260 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 18  Next
Author Message
 Post subject: Re: Indiske barn konfiskert - Såkalt barnevern ignorer ambas
PostPosted: Thu Mar 08, 2012 12:37 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Det er så stille.
I Aftenposten er det mye bråk.

I Stavanger et sted bor to barn, adskilte. De er ennå ikke kommet hjem, det står ikke noe om det i avisene ihvertfall.

Og onkelen hvor lenge skal han måtte være her, for å redde Bhattacharya-barna.
Han er borte fra jobb. Familien Bhattacharya har krav på økonomisk erstatning, moren, faren, barna. Dette må ha vært en enorm psykisk påkjenning.

Nå sitter de og forhandler. Barnevernet er dyktige i utpressing: Ingen søksmål i etterkant. full enighet. Ikke mere skriverier i avisene. Vi har kommet til forståelse. Foreldrene, dvs onkelen og barnevernet står sammen, for barnas beste.

Så fjerner vi den neste.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Indiske barn konfiskert - Såkalt barnevern ignorer ambas
PostPosted: Fri Mar 09, 2012 4:17 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Avisen The Hindu følger fortsatt opp:

We have to look at the way our rules work, says Store
The Hindu, Oslo, 8. mars 2012

Denne artikkelen er skrevet av Vaiju Naravane, som har Europa som sitt område for The Hindu, som er i Norge nå, og som kjenner norske politikere fra før. Jeg tror hun har fattet saken svært godt.

Og de aller fleste kommentarene under artikkelen er gode. Det ser ut til at mange indere nå har forstått at noe er drivende galt med norsk barnevern! Det lover bra for denne indiske saken, og forhåpentlig vil India holde øynene åpne for andre saker mot indiske familier.

Fra artikkelen kan man klikke seg inn på en full versjon av Naravanes intervju med utenriksminister Jonas Gahr Støre:
Transcript of interview with Norway Foreign Minister Jonas Gahr Store
The Hindu, Oslo, 9. mars 2012

Støre viser naturligvis ingen vilje til å se/innse at barnevernet faktisk gjør det motsatte av å verne barn, og det er umulig å tro eller godta at han faktisk mener eller tror barnevernets og myndighetenes agering er så storartet som han sier. Men det er viktig hva han og Utenriksdepartementet vil gjøre, for UDs syn rangerer over andre departementers i saker hvor Norges forhold til andre land må tas i betraktning.

Her har Vaiju Naravane noen kortere utsnitt fra sitt intervju med Støre:
We're not trying to create a perfect state model: Norway Minister
The Hindu, Oslo, 9. mars 2012


* * *

Samtidig står det på forsiden av avisen:

The Hindu forges ahead again as South India's No.1 English Daily (The Hindu fosser frem som Sør-Indias nummer 1 engelske dagsavis).

"lakh", som det står om i artikkelen, er tallet 100.000, så når det står om "5.43 lakh lesere" i Chennai alene, må det bety 543.000. De regner med 22.4 lesere av en gjennomsnittlig avisutgave, det blir 2.240.000.

The Hindu har hovedkontor i Chennai (som tidligere het Madras) på sørøst-kysten. Og den leses sandelig i alle andre deler av India også og er den tredje største nasjonalt, så vel som at vi kan se på google-søk at artikler derfra leses og siteres (og stjel-kopieres!) i andre land. Så det er viktig for bedømmelsen av norsk barnevern og støtten til familien Bhattacharya at denne avisen holder dampen som de gjør.

  
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Indiske barn konfiskert - Såkalt barnevern ignorer ambas
PostPosted: Fri Mar 09, 2012 4:58 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Og her har vi en familie fra Sri Lanka som også er blitt fratatt barn av barnevernet i Norge. Dette er Bergen barnevern, som tok barna i november 2011:

After Indian couple, Sri Lankan parents face similar plight in Norway
The Hindu, Kolkata, 7. mars 2012

  
Og her er en annen artikkel om samme sak:

Social workers in Norway 'took children into care for eating too much chocolate'
The Telegraph, 9. mars 2012

Til slutt i artikkelen står det også at Norge er blitt kritisert av "campaign groups" (≈aktivist-grupper) for det høye antallet barn tatt av barnevernet. Det nevnes ikke at Norge er blitt kritisert av FN for det samme, og for ikke å gjøre nok/noe for å gjenforene dem med foreldrene.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Indiske barn konfiskert - Såkalt barnevern ignorer ambas
PostPosted: Fri Mar 09, 2012 10:16 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Her er en artikkel om Bhattacharya-saken igjen. Den er fra 27. februar, men jeg tror ikke vi har lenket til den før. Den viser et bilde av indiske skolebarn som visst var med under den 4 dager lange demonstrasjonen i New Delhi, og holdt opp plakater som sa at at barna må få komme hjem til India! Meget bra!

NRI kids row: India pressurises Norway; BJP, CPI-M up ante
Hindustantimes, New Delhi/Oslo, 27. februar 2012

*

Og her er en som dessverre tror at retten vil avsi dom den 23. mars, og som tror det er sant (som de fleste andre øyensynlig også gjør), at intet kan gjøres når saken bringes for retten her:

India awaiting court verdict on children in Norway
Thaindian News, 1. mars 2012




  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Indiske barn konfiskert - Såkalt barnevern ignorer ambas
PostPosted: Sat Mar 10, 2012 8:27 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Aha, nytt lureri fra Toresen, og barnevernet legger naturligvis skylden på India – det skal være India som ikke har garantert at ditt og datt vil bli gjort:

Delayed paperwork may trip up return of children from Norway
The Hindu, Stavanger, 10. mars 2012

Ja, det var vel ikke å vente at Norge ville gi seg med all sin galskap. Skulle Norge handlet fornuftig her, ville det trekke med seg noen tusen saker der vi har beslaglagt andre lands barn også. Vårt land vil kjempe for sine "tilknytningsteorier" og annet psyko-babbel til nye flokker av barn går under, sannsynligvis, for at barnevernet skal få drive på. Det er helt utrolig at en hel regjering faktisk har abdisert fra makten (og dermed fra ansvaret), og latt kvakksalver-etablissementet "barnevernet" bli de som styrer her til lands - styrer folks liv ubegrenset.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Indiske barn konfiskert - Såkalt barnevern ignorer ambas
PostPosted: Sat Mar 10, 2012 3:48 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Her er en artikkel fra 27. februar, hvor to iherdige politikere uttaler seg.

Laws being followed by Norway would be called "kidnapping" in India: Sushma
AndhraNews.net, New Delhi, 27. februar 2012

Politikeren Sushma Svaraj sier det helt klart og helt riktig:
"In our country, this kind of law is known as a law of kidnapping. ...... The efforts done by government are lacking somewhere. I don't understand why are they not taking the issue seriously? We are not ready to accept this kind of law," she added.
("I vårt land er denne slags lovgivning kjent som kidnapping. ...... Innsatsen til regjeringen svikter ett eller annet sted. Jeg forstår ikke hvorfor de ikke tar spørsmålet alvorlig? Vi er ikke villig til å godta en slik lov", la hun til.)

Og en annen politiker, Brinda Karat, som var den aller første som tok opp saken, sier det også helt riktig:
"This is a case of kidnapping. Our government should impose more pressure on them. If they don't do it then we will go to court. United nation are also criticizing them on their policies."
("Dette er en kidnappings-sak. Vår regjering skulle legge sterkere press på dem. Hvis de ikke gjør det, da går vi til retten. FN kritiserer dem også for [barneverns]politikken deres.")

Bravo for disse to!

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Indiske barn konfiskert - Såkalt barnevern ignorer ambas
PostPosted: Sat Mar 10, 2012 11:30 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Nå skal inderne måtte komme ens ærend igjen for å bringe med seg de dokumenter Toresen forlanger for at Norge skal ha nærmest full kontroll over barna også etter at de er tilbake i India:

Documents will reach Norway next week
The Hindu, New Delhi, 11. mars 2011


  
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Indiske barn konfiskert - Såkalt barnevern ignorer ambas
PostPosted: Mon Mar 12, 2012 12:57 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Her er en bra artikkel om saken, og de har tatt inn en kommentar jeg skrev. Nettstedet er åpenbart indisk, jeg får ikke helt klarhet om hvorvidt det har base et bestemt sted i India.

The custody battle in Norway
express buzz, 7. mars 2012

Min kommentar er en liten utbrodering av det de sier (ganske riktig) at jeg har uttalt:
"According to her, even autism is attributed to ‘abusive, deficient parenting’, and not looked at as an illness."

Kommentaren min er slik:
"Bergen, Norway
Your article gives a good summary of the case so far. Note that the case is not over until the children are back home in India. - I see you refer to my statement about what social workers claim about autism. It is in fact not much of an accusation on my part, since they don't keep it secret. The belief is still strongly held, in social work and many allied disciplines, that just about everything human beings are and do is nothing to do with biology but stems from the environment. As regards autism, the idea in Norway was that it was the parents' fault. This speculative "explanation" was strongly promoted by the Norwegian child psychiatrist Nic Waal, who held psychoanalytic beliefs and was also a disciple of Wilhelm Reich, you know the character with the "orgone accumulator". Children are still treated at the Nic Waal Institute in Oslo and many local social work units are influenced by it. The belief that every problem is due to the dangerous influence of parents suits "child protection" workers down to the ground - gives them plenty of "work". They may deny it but they practice it.


De siste par linjene av kommentaren falt ut, av én eller annen grunn. Jeg har sendt dem inn om igjen, så får vi se om de reparerer det.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Indiske barn konfiskert - Såkalt barnevern ignorer ambas
PostPosted: Mon Mar 12, 2012 1:08 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Jeg lenket tidligere (24. februar) til denne artikkelen:

For Immediate Action - Norway's Child Protection Services Separates Indian Family
Haindavakeralam.com, 22 januar 2012

hvor de hadde tatt inn én av mine to kommentarer. Noen dager etter hadde de satt inn den andre også. Den inneholdt en del lenker. Kanskje de gikk igjennom lenkene først for å sjekke at de ikke viste til nettsider de ikke ønsker å ha lenker til. Den siste av lenkene, den til min egen artikkel i The Hindu har jeg klart å tøyse med, jeg har satt inn lenke til denne artikkelen "For Immediate Action ---" isteden. Det er min skyld, ikke nettstedets, men det er ikke så farlig, så jeg får tilgi meg selv.

Her er det siste innlegget (dvs det var visst egentlig det første, og er også satt inn foran det andre):

 ***

Is the story of the Indian children in Norway true?
Bergen, Norway

I don't blame the debaters here for wondering whether this story of the barbarism of the Norwegian child 'protection' service (CPS) and the authorities is all true, but it is. The CPS is a wholely destructive agency. I have studied such cases for almost 20 years, talked to families, talked to politicians, contributed to a parliamentary proposal, given talks, collected documentation, published same, been in court as an expert witness - and I can tell you: things are going from pretty bad to even worse.

Now in February 2012 Norway is (of course, I nearly knew it!) trying to keep the Indian children in Norway while the parents' visas run out and the parents go back to India. Before the CPS and the court system and all the nonsensical politicians have completed their "evaluation" of the case, the children will have been absent from their parents for about a year. Ah! There is new legislation on the bedding in Norway which will prohibit any return of children to their family if they have been in the hands of the CPS for more than a year and "the parents still haven't 'shaped up' " - which the CPS always "finds" that they haven't, which "diagnosis" the courts rubber-stamps.

Readers who do not master Scandinavian might try reading something in the English sections of the following websites:

http://www.barnasrett.no (click the menu section with a British flag)
http://forum.r-b-v.net (click the "Section for English speakers")
http://nkmr.org (click the British flag)

You might enjoy my own little contribution re this Indian case:
"The iron hand that rocks the cradle"
https://www.thehindu.com/opinion/op-ed/ ... 842917.ece

  
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Indiske barn konfiskert - Såkalt barnevern ignorer ambas
PostPosted: Mon Mar 12, 2012 10:34 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
  
Her er en artikkel fra 27. februar, hvor to iherdige politikere uttaler seg.

Laws being followed by Norway would be called "kidnapping" in India: Sushma
AndhraNews.net, New Delhi, 27. februar 2012

Politikeren Sushma Svaraj sier det helt klart og helt riktig:
"In our country, this kind of law is known as a law of kidnapping. ...... The efforts done by government are lacking somewhere. I don't understand why are they not taking the issue seriously? We are not ready to accept this kind of law," she added.
("I vårt land er denne slags lovgivning kjent som kidnapping. ...... Innsatsen til regjeringen svikter ett eller annet sted. Jeg forstår ikke hvorfor de ikke tar spørsmålet alvorlig? Vi er ikke villig til å godta en slik lov", la hun til.)

Og en annen politiker, Brinda Karat, som var den aller første som tok opp saken, sier det også helt riktig:
"This is a case of kidnapping. Our government should impose more pressure on them. If they don't do it then we will go to court. United nation are also criticizing them on their policies."
("Dette er en kidnappings-sak. Vår regjering skulle legge sterkere press på dem. Hvis de ikke gjør det, da går vi til retten. FN kritiserer dem også for [barneverns]politikken deres.")

Bravo for disse to!


Det er så rett, så rett, disse to sier: Såkalt "omsorgsovertagelse", "barnevernets" eufemisme for tvangsflytting av barn fra foreldrene deres, er intet annet enn kidnapping, og slike lover bør man ikke ha respekt for. Men våger man si noe slikt i retten, så hyler hyklerne opp, både dommer, kommuneadokat, saksbehandler og de korrupte "sakkyndige", som er kjøpt og betalt med offentlige midler. Vi er stilt overfor en offentlig kidnappingsetat, som vil ha oss til å tro at det som gjøres er rett og riktig. Det er befriende at noen setter ord på det som ikke sies i Norge: at "barnevernet" driver med kidnapping av barn fra foreldrene.

Jeg har forøvrig liten tro på at de to indiske barna vil bli returnert til familien i India. Norge driver en skitten krig mot den indiske familien; rettssaken den 23. mars kommer til å bli en farse lik andre såkalte "omsorgsovertagelsessaker". Etterpå kommer barnevernsjef Gunnar Toresen triumferende til å si at det ikke er "barnevernet" som har bestemt at barna ikke kan returnere til India. Nei da, det er retten. Det er slik disse offentlige slavehandlerne holder på. Dommerne er med på spillet og blåser en lang marsj i både dommerforsikring, samvittighet og rettferdighet. Det enkelte menneske krenkes på det grovste.

Jeg håper India ikke gir seg om "retten" sier at barna skal bli i Norge. Ta saken opp i FN. Dette er en kidnappingssak, ingen "barnevernssak".

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Indiske barn konfiskert - Såkalt barnevern ignorer ambas
PostPosted: Wed Mar 14, 2012 9:30 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Jeg er redd for at du kan ha rett, Agrippa. Det er den ene muligheten.

Den andre er at Toresen vet/skjønner at han har tapt, men hektisk drar frem ting som kan redde hans rykte: at barnevernet har hatt og fortsatt har all grunn til bekymring, og at det er Indias skyld, som ikke har sørget for å klarlegge hvor gutten skal gå på skole (om noen år) og at han får nødvendig behandling, at morens familie ikke . . . . Dette skal "få slått fast" at barnevernet og Toresen har rett.

Det fryktelige er jo at ingen, hverken i barnevern eller politikken, later til å forstå at det skader barn å bli tatt fra sine foreldre, og skader dem ytterligere å bli holdt borte.

Her har vi en kommentar (det har vært flere slike i indiske medier) fra "Ramesh" som trekker frem at India bør alliere seg med andre land. Til Polen og Russland ville jeg foreslå å tilføye Tyrkia. Det er en artikkel jeg har lenket til før, kommentaren er fersk.

The custody battle in Norway
express buzz, 7. mars 2012, kommentar fra i dag 14. mars

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Indiske barn konfiskert - Såkalt barnevern ignorer ambas
PostPosted: Wed Mar 14, 2012 6:22 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Denne her var ganske god:

The ‘Foster Parent Industry’ of Norway
Economic & Political Weekly, Mumbai, 10. mars 2012

Den er ganske generell og favner vidt, og refererer flere steder til nkmr.

Det er første gang jeg har lest det som jeg (selvgod! jeg sa det "først") har sagt i mange år nå: FN's barnekonvensjon er et tveegget sverd. Ja, den går inn for barns rettigheter, men den fristiller på mange måter barnet fra familien på den måten at den biter seg fast, den forestillingen at foreldrene og øvrig familie er de som barn først og fremst skal ha rettigheter overfor. Dermed er vi akkurat der hvor norsk barnevernstenkning er. Ingen stiller spørsmålet om hvordan det går med barn hvis/når deres behov skal tilfredsstilles av andre, inklusive "barnefaglig" profesjonelle "eksperter".

Ikke så rart, kanskje, for FN's barnekonvensjon er utarbeidet av sosionom-kretser.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Indiske barn konfiskert - Såkalt barnevern ignorer ambas
PostPosted: Wed Mar 14, 2012 6:34 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Denne er også god. Han sier at vi vet mer enn nok. Så rett, så rett.

Norwegian authorities continue to torture innocent Indian parents and children
Vladnama, Memoirs of Vlad from Kabul, 13. mars 2012

Javel, selv i Kabul ser de inhumaniteten. Det er vel bare her på berget det er dødt.
  
Og han har flere, om forskjellige saker - det var virkelig bra! (hehe, han ser ut til å ha kjikset dem fra andre nettsteder, blant annet min om Manavgat-saken, men den er han ihvertfall velkommen til):

Russians protest against Norwegian authorities who have forcibly taken their children away
13. mars 2012
More inquisition in Europe: Sri Lankan, Polish, Russian, Turkish, and other children are targeted
11. mars 2012 / fra 7. mars i The Hindu
A mother on a visit to the UK loses three children to social workers
13. mars 2012

*

Denne er også bra:

The Trial in Norway
Av Arjun Rajkhowa
Finding Soho, 7. mar 2012

  
Det er bra at folk fortsetter å skrive (og kopiere) om saken og øyensynlig følger utviklingen. Offentliggjøring i utlandet er nødvendig fordi det i noen grad beskytter familier. Iallfall nytter ikke noe annet.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Indiske barn konfiskert - Såkalt barnevern ignorer ambas
PostPosted: Thu Mar 15, 2012 12:48 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
  
The Trial in Norway
Av Arjun Rajkhowa
Finding Soho, 7. mar 2012
  


Quote:
The CWS in Norway accuses parents of unspecified crimes and then arbitrarily snatches their children away. These accusations of neglect, incapacity and irresponsibility eventually come undone when parents are told the specific instances on which the charges are based, charges that by any moral standard then appear baseless and dismissible - by that time, however, the children are already in foster care. Many are never returned to their parents.


Problemet er at foreldrene sjelden får vite de spesifikke anklagene mot seg, for "barnevernet" ønsker ikke at anklagene skal kunne motbevises. Det foretrekker diffuse anklager om "emosjonell omsorgssvikt" fremfor konkrete anklager, som foreldrene lett kunne ha tilbakevist.

Quote:
The state's interventionism should never become so draconian as to dehumanize individual families and subject them to arbitrary destruction and dissolution. A state that intrudes so viciously into the realm of the personal is a state that threatens to become all-consuming, destroying the individual completely and abandoning all hopes of individual freedom and self-determination.


Familier blir vilkårlig ødelagt og oppløst for at sosialarbeidere skal ha trygge og gode stillinger i offentlig sektor. Slik ødelegges individuell frihet og den frie vilje.

Det har kommet mange gode kommentarer og artikler fra indiske skribenter. Jeg håper denne utviklingen fortsetter, og jeg synes det er forfriskende å høre slike synspunkter i motsetning til det kvalmende vrølet fra barnevernombud Reidar Hjermann og hans klakkører.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Indiske barn konfiskert - Såkalt barnevern ignorer ambas
PostPosted: Thu Mar 15, 2012 6:07 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Quote:
Familier blir vilkårlig ødelagt og oppløst for at sosialarbeidere skal ha trygge og gode stillinger i offentlig sektor.


Helt vilkårlig er det vel ikke.
Familier som i for eksempel Alvdalsaken får hjelpetiltak i årrekker, i motytelse for hjelpen takker de ja til alt, og pleaser sosionomene opp i skyene. Sosialarbeidere har store udekkede følelsesmessige behov. Omsorg, beundring, mm. De har ca. de udekkede behov de påstar fangene i barnevernet mangler.

Det forskes ikke på hvilke familier er i størst risiko for forfølgelser. Synd. For det går en rød tråd, folk som ikke svelger tiltak, som heller ønske å løse problemer på sin egen måte, som har en egne mening, integritet, er i mye høyere risiko. Barnevernet tåler det ikke, og vips, er helvetet igang.

Her kan man også se Nav-systemet. Folk blir holdt som fanger, sykemeldte. Det er umulig å komme seg utav systemet via deres tiltak, man blir sykere og sykere av selve systemet, som også er Kafka-lignende. Og finner man en jobb selv, mister en alle rettigheter. Folk som havner i alvorlige konflikter med nav, er de som påpeker det som faktiske utspiller seg: Keiseren har ingen klær.

Men! Vilkårlig er det også, for de får selvsagt ikke tak alle familier, med evne til å tenke selv. Risikoen for tvangsfjernelse av barn er større, hvis de har foreldre med integritet, og som tenker selvstendig. Dette er det viktig å informere om, slik at foreldre kan beskytte seg.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 260 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 18  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]