It is currently Thu Mar 28, 2024 12:45 pm



Post new topic Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Bør polske myndigheter hente ut barn som "barnevernet" har bortført fra foreldrene?
Ja, barna er jo polske statsborgere 0%  0%  [ 0 ]
Ja, alle barn som "barnevernet" har kidnappet burde få hjelp utenfra, for i Norge er det ingen hjelp å få 86%  86%  [ 6 ]
Nei, myndighetene bør overlate eventuelle redningsaksjoner til private etterforskere slik at det ikke oppstår diplomatisk krise mellom Norge og Polen 14%  14%  [ 1 ]
Nei, Polen må respektere norsk lov, som gir "barnevernet" rett til å konfiskere barn fra foreldrene 0%  0%  [ 0 ]
Nei, det er mer traumatisk for barna å bli reddet hjem til Polen enn å forbli i norsk fangenskap 0%  0%  [ 0 ]
Nei, barna har det best i Norge under barneverntjenestens perfekte omsorg 0%  0%  [ 0 ]
Vet ikke 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 7
Author Message
 Post subject: Re: Polsk etterforsker reddet jente fra norsk barnevernsfeng
PostPosted: Thu Jul 07, 2011 1:03 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Til Agrippa: Avstemnings-alternativene øverst er etter min mening kanskje ikke så dekkende som de kunne være, skjønt jeg er usikker. Jeg er enig i at et land absolutt bør hente hjem fangede barn som er landets egne borgere. Men la oss si at norske borgere, hvis barn er i barneverns-fengslene, har reist til utlandet, bosatt seg der, og vil ha sine barn hjem. Jeg ville stemt på et alternativ som sa: En hvilken som helst hjelpe-organisasjon som henter ut barn under barnevernets tvang i Norge, og bringer barna til barnas foreldre i utlandet, er modige og skal ha vår beundring. Men men, det ville være meget bra å få drevet igjennom at Norge ikke har rettigheter over andre nasjoners barn også, så det med statsborgerskap er et godt alternativ. Det er viktig å prøve å få vekk Norges jurisdiksjon over alle barn som oppholder seg i landet.

Til flere: Jeg synes ikke det er nok å anklage sosialister. Riktignok er den frastøtende, sosialisters kollektivisme og manglende respekt for individer som skiller seg ut og går sine egne veier. Men se på Kristelig Folkeparti, på Høyre, Venstre og etterhvert (etter Alvheims bortgang) også FrP. Den selvgode borgerlige støtten til tvang og redsler er ikke mer aktverdig, synes jeg.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Polsk etterforsker reddet jente fra norsk barnevernsfeng
PostPosted: Fri Jul 08, 2011 2:29 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
MH Skånland wrote:
  
Til flere: Jeg synes ikke det er nok å anklage sosialister. Riktignok er den frastøtende, sosialisters kollektivisme og manglende respekt for individer som skiller seg ut og går sine egne veier. Men se på Kristelig Folkeparti, på Høyre, Venstre og etterhvert (etter Alvheims bortgang) også FrP. Den selvgode borgerlige støtten til tvang og redsler er ikke mer aktverdig, synes jeg.
  


Det er helt sant.

Det finnes da også sosialistisk tankegang som går på reelt liberale verdier, og som forsøker bygge ned statlig makt. Bare synd det er så få av slike i Norge. Det virker være et hulrom politisk mellom de statsforherligende norske sosialister og anarkister. Hadde noen lagt seg mellom dette, med et program som ville gi familiær frihet, og mindre stat eller generelt mindre statlig samfunnsmakt, så hadde vi hatt noen å samarbeide med på venstresiden. Nå er det kun enkeltpersoner der.

De underlige norske sosialistene tror de skal ha noe å si om det aller meste, og ikke bare økonomiske saker (næringsliv). Det er denne lysebrune politikken som går over støvleskaftene. Men den deles jo av spesielt sentrumspartiene...

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Polsk etterforsker reddet jente fra norsk barnevernsfeng
PostPosted: Sat Jul 09, 2011 8:58 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
  
Til Agrippa: Avstemnings-alternativene øverst er etter min mening kanskje ikke så dekkende som de kunne være, skjønt jeg er usikker.


Jeg har forsøkt å gi flere alternativer, men resultatet er at det blir mer komplisert å velge. De gamle stemmene falt dessuten bort. Det må være klart at samtlige barn som "barnevern" har kidnappet fra foreldrene, etter Menneskerettskonvensjonen har krav på hjelp til å komme ut av sin tvangssituasjon, som i de færreste tilfeller er hverken berettighet eller nødvendig i et demokratisk samfunn. Det er en grov krenkelse av barnas og foreldrenes menneskerettigheter at barna må forbli i norsk fangenskap til de er voksne. Denne tvungne adskillelsen skader barna og påfører foreldrene stor sorg. Man hjelper ikke barn ved å krenke dem, slik saksbehandlerne i "barnevern" og fosterpersonene kanskje innbiller seg. Barna blir traumatiserte og får sin livskvalitet redusert.

MH Skånland wrote:
Til flere: Jeg synes ikke det er nok å anklage sosialister. Riktignok er den frastøtende, sosialisters kollektivisme og manglende respekt for individer som skiller seg ut og går sine egne veier. Men se på Kristelig Folkeparti, på Høyre, Venstre og etterhvert (etter Alvheims bortgang) også FrP. Den selvgode borgerlige støtten til tvang og redsler er ikke mer aktverdig, synes jeg.


De selvgode barnevernerne finnes i alle politiske leire, dessverre. De innbiller seg at det er "velferd" å tvangsfjerne barn fra foreldrene, men de eneste som ikke har fordel av denne fordelingspolitikken er nettopp barna og deres foreldre. Alle andre, især "fosterforeldrene", nyter godt av dette velferdstiltaket, som gir dem en sikker inntekt fra "det offentlige". Mangt et huskjøp i dette landet har blitt finansiert av et fosterbarn.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Polsk etterforsker reddet jente fra norsk barnevernsfeng
PostPosted: Tue Dec 13, 2011 1:03 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Dom i Polen: Piken skal IKKE utleveres til Norge

Fornuft fra polsk domstol altså.

Bortført jente (9) blir ikke sendt tilbake fra Polen
VG 12.12.2011

Norsk barnevern i retten i Polen
VG 02.12.2011

*

Et av de skitne tricksene norske myndigheter har prøvet seg med, er å forlange saken ført som en bortføringssak etter Haag-konvensjonen. Dens bestemmelser er tilsynelatende myntet vesentlig på saker hvor én forelder bortfører et barn fra den andre forelderen. Men det er barnevernet som tjener mest på bestemmelsen, som ikke bare gjelder foreldre imellom, men også der hvor et barn tas til utlandet fra "andre" som har den "lovlige" omsorgen.

Polen har ikke føyet Norge her, heldigvis, men har kjørt saken som en vanlig barnevernssak, med bevisførsel, og lagt vekt på at piken ikke var lykkelig i beredskaps"hjemmet" og ville være hos sine foreldre:
   "Kommunen ønsket i utgangspunktet at retten skulle vurdere lovligheten av bortføringen. Men polske myndigheter velger å behandle dette som en ordinær barnevernssak, med omfattende bevisføring og vitneavhør.
   - Saken har fått litt større proporsjoner enn vi hadde trodd. Men den er prinsipielt viktig, for å unngå flere bortføringer, sier barnevernslederen."


Norge er en ivrig forkjemper for at staten gjennom barnevernet skal praktisere full makt over barn og at foreldre skal betraktes som trivielle. Det passer nok ikke norske myndigheter at INNHOLDET i norske barnevernsaksjoner kommer frem og blir belyst gjennom bevisførsel. "- mange i Polen har vanskelig for å forstå grunnen til at jenta ble tatt fra foreldrene i utgangspunktet." Sikkert, for det foreligger da heller ingen grunn til å ødelegge det verdifulleste denne 9-åringen har: hennes familie.

Uttalelse fra den samme maktsugne barnevernsleder Mona Thormodsrud:
   "- Det er rett og slett en forskjell på hva vi i Norge synes er greit å vokse opp med og hva det polske barnevernet mener, sier den norske barnevernslederen."
   Kommentar: Nei, det er først og fremst en stor forskjell i hva man synes det er greit å vokse opp UTEN. I Norge anser man at det er greit å vokse opp uten sine egne foreldre og uten frihet til å flykte fra "omsorgspersoner" hjem til foreldrene. Familiekjærligheten skjendes, og det er i Norge greit.

Det fremgår av uttalelser fra denne norske barneverns-lederen Mona Thormodsrud at "de" (- norske myndigheter, rimeligvis) vil "lese dommen" før de vurderer en eventuell anke! Det skal ikke forundre noen om de anker.

Og så mener den polske domstol at piken ville skades av å bli tvangssendt tilbake til Norge - ja, hvilken 9-åring skades ikke av å gjøres foreldreløs og holdes i fangenskap? Men dette er Thormodsrud uenig i:
   "- Hvis vi mente at jenta ville ta skade av det, hadde vi ikke fremmet det kravet. Vi tror ikke hun får noen bedre omsorgsbetingelser i Polen, sier lederen for barnevernet i Andebu i Vestfold, Mona Thormodsrud."
  Dette "mener" det norske barnevernet.

"Omsorgsbetingelser" . . . ? ! Gud hjelpe oss alle. Og på tross av denne slags avslørende uttalelser forstår ikke det norske folk at vi IKKE har et barnevern? Det får vi ikke før de nåværende "barnefaglige" aktørene fjernes totalt fra å ha noe med barn og foreldre å gjøre, og den nåværende utdannelsen nedlegges og man begynner å bygge opp en helt ny, FORNUFTIG sosialtjeneste fra grunnen. Det mangler vi.

Den såkalte Rambo, som hentet 9-åringen, uttaler seg godt og klokt; det burde avtvinge respekt og ikke hån eller mistenkeliggjøring:
   "- Jeg mener at de har gjort det eneste riktige. Barnet var ikke lykkelig i beredskapshjemmet, men ville være hos foreldrene. Hvis jeg fikk muligheten hadde jeg hentet henne fra Norge igjen, selv om det måtte bety fengsel for meg, sier han."

Den avsatte konsulen fra den polske ambassade, Adrianna Warchol, som skal ha uttalt at norsk barnevern gir gjenklang av Hitlerjugend, fortjener også vår aktelse.

- Kaster ut polsk konsul i Oslo
NRK 12.10.2011


For akkurat slik er det i velferdslandet Norge. Utrolig? Nei da.


  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Polsk etterforsker reddet jente fra norsk barnevernsfeng
PostPosted: Tue Dec 13, 2011 5:36 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Angående lenken:
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artik ... d=10040786
Quote:
Domstolen mente derimot at niåringen kunne ta skade av å bli sendt tilbake til Norge, melder NRK.

Saken skulle egentlig starte i begynnelsen av september, men ble utsatt grunnet tolketrøbbel.

- Hvis vi mente at jenta ville ta skade av det, hadde vi ikke fremmet det kravet. Vi tror ikke hun får noen bedre omsorgsbetingelser i Polen, sier lederen for barnevernet i Andebu i Vestfold, Mona Thormodsrud.


Det norske barnevernets ideer, her representert ved barnevernsleder Mona Thormodsrud, er bedømt å være skadelig for barn.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Polsk etterforsker reddet jente fra norsk barnevernsfeng
PostPosted: Wed Dec 14, 2011 9:25 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:


Jenta var akutt plassert i beredskapshjemmet, og barnevernet gikk til sak fordi de mener hun trenger beskyttelse i deres omsorg. Domstolen mente derimot at niåringen kunne ta skade av å bli sendt tilbake til Norge.

Klarere kan det vel ikke sies at norsk "barnevern" er ensbetydende med mishandling av barn. Jeg er ikke overrasket over dommen. Likevel er det gledelig å konstatere at norske myndigheter ved "barnevernet" taper så det suser når sak om tvangsadskillelse av barn og foreldre behandles i sin fulle bredde av en polsk domstol. Jeg tror ikke dette skyldes at man i Polen har en lavere standard for omsorg av barn, snarere tvertimot. Det er vel kjent at barn har det best hos sine foreldre. Det er vel bare i Norge og andre protestantiske land at skrullene i "barnevernet" får ture frem med sine vrangforestillinger.

Gratulerer til familien som reddet sin datter fra det norske "barneverns"-helvetet!

Image

Jeg håper dommen åpner for flere redningsaksjoner av barn som er stjålet av de norske skrullene i "barnevernet". Den polske dommen gir håp til mange. Og jeg er helt enig med Marianne Skånland i at Haag-konvensjonen om barnebortføring misbrukes av norske myndigheter.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Polsk etterforsker reddet jente fra norsk barnevernsfeng
PostPosted: Wed Dec 14, 2011 11:28 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
http://20juli2012.blogspot.com/2011/11/ ... stisk.html


"Rutkowski er en polsk personlig etterforsker som har spesialisert seg på 'redde' barn som har blitt tatt i omsorg. Hans siste offer var en 13 år gammel gutt som viste seg å være russisk. Norske nasjonalsosialistiske tjenester hadde plassert gutten hos en fosterfamilie.. Som et resultat av situasjonen fant Alexander ut selv, at han skulle rømme. En dag så han på en bensinstasjon en avis med en artikkelen på forsiden, den beskrev historien til ei polsk jente Nichola Fisk, ei jente som hadde vært fanget i en lignende situasjon. I sommer, hadde hun med hjelp av den polske Krzysztof Rutkowski klart å flykte. Nok en gang, ved hjelp av Internett, klarte Alexander å kontakte Rutkowski, som lovet å hjelpe ham. Misfornøyd med separasjon fra sin biologiske mor, kontaktet gutten Rutkowski og arrangerte et møte utenfor det lokale treningsstudioet.Etter at gutten hadde kommet, slo Rutkowski team til og gutten kom seg inn i en av bilene og drog til Polen sammen med privat etterforsker Rutkowski-"

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]