It is currently Thu Mar 28, 2024 5:40 pm



Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
 Post subject: Falske angiverne ruinerer liv!
PostPosted: Mon Feb 20, 2006 2:09 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Veldig mange barnevernsoffer har fått ødelagt sine liv på grunn av angivere.

Angiverne er feige mennesker som ikke tør konfrontere, men som kryper til makten for å smiske og sladre. Denne laverstående adferden gir de en følelse av storhet og makt.

Det er selvsagt en utnyttelse av barnevernet når løgnerne forsøker skape omsorgsovertakelser.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 01, 2006 9:11 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 10:08 am
Posts: 124
Det som er så skremmende er at et hvilket som helst lavtstående individ bare kan ta en telefon og så er livet til den det gjelder lagt i grus.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 01, 2006 9:12 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 10:08 am
Posts: 124
Bv krever null bevis. "Bevisene" er dårlig barndom ,manglende skolegang
osv...hos forelderne.


Top
 Profile  
 
 Post subject: uten betydning
PostPosted: Wed Mar 01, 2006 10:18 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Anonymous wrote:
Null bevis krever de.... spesielt om det er rette personen som melder fra :x Jeg hadde visst vært psykisk syk i flere år!! Etter flere mnd med BV har jeg nå fått på meg at jeg misbruker alkehol, både jeg og barnet bruker sovemedesin, økonomisk kaos med regningsbunker som vokser meg over hodet :(

Ingenting er sant, og alt kan jeg motbevise, men det er uten betydning :shock:


Anonymous wrote:
Ingenting er sant, og alt kan jeg motbevise, men det er uten betydning :shock:


Barnevernet bruker usaklige og tåpelige meldinger som undskyldninger for å trenge seg inn i flest mulig hjem.

Deres idé er at det er nødvendig å vokte hjemmene. Lovens intensjoner og menneskerettigheter som beskytter privatlivet, gir de blaffen i.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 01, 2006 10:21 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Når det gjelder dette med å bevise sin uskyld, så er jo alt satt på hodet. Påtalemakten, i dette tilfellet barnevernet, har bevisbyrden på sin side. Man er uskyldig inntil det motsatte er bevist. Man skal ikke kunne straffes (å bli fratatt barn er da en straff?) uten at det er ført beviser for det man holdes mistenkt for.

Disse prinsippene gjelder åpenbart ikke for barnevernet og for barnevernssaker.

OG: det er ingen vits å anstrenge seg for å bevise sin uskyld heller: tiltalepunktene forandres hele tiden.

:evil:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Ikke straff, men "hjelp"
PostPosted: Wed Mar 01, 2006 10:22 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Nina wrote:
Når det gjelder dette med å bevise sin uskyld, så er jo alt satt på hodet. Påtalemakten, i dette tilfellet barnevernet, har bevisbyrden på sin side. Man er uskyldig inntil det motsatte er bevist. Man skal ikke kunne straffes (å bli fratatt barn er da en straff?) uten at det er ført beviser for det man holdes mistenkt for.

Disse prinsippene gjelder åpenbart ikke for barnevernet og for barnevernssaker.

OG: det er ingen vits å anstrenge seg for å bevise sin uskyld heller: tiltalepunktene forandres hele tiden.

:evil:



Barnevernsaker er sivile saker, ikke straffesaker. Det dreier seg ikke om å straffe foreldrene, men om å "hjelpe" dem. Derfor er det ikke samme krav til bevis som i straffesaker. Jeg er ikke sikker på hva kravet er, men tror det er noe med "rimelig grunn", altså ikke "hevet over enhver tvil", som det kanskje heter i straffesaker. I min sak mente barnevernet det var "rimelig grunn" til å iverksette undersøkelse, selv om de ved selvsyn hadde sett at noen av de mest horrible beskyldningene ikke stemte. De fant heller ikke holdepunkter for de andre beskyldningene, men "tenkte likevel at hjelpetiltak var nødvendige". Jeg går ut i fra at de da utøvde sitt (inkompetente og fordomsfulle) skjønn.

Er det å utøve skjønn bare å gjøre som man synes eller betyr det noe mer? I alle tvangssaker utøves det skjønn. Også saksbehandlerne innen barnevernet kan utøve skjønn. Det var vel det som ble gjort da jeg fikk uventet hjemmebesøk. Saksbehandleren utsatte meg for et regelrett overgrep - uventet besøk i hjemmet er en ganske inngripende handling overfor et intetanende enkeltindivid, men saksbehandleren vil ikke bli holdt ansvarlig for denne handlingen, selv om inntrengningen i mitt hjem kan sammenlignes med et innbrudd.

Før i tiden måtte personer som utøvde skjønn på statens vegne, ha utdannelse på embedsnivå. Nå er det sulliker og skoletapere som utøver skjønnet. At det må gå galt, må man være kunnskapsminister eller barnevernpedagog for ikke å skjønne.

PS: Bemerkningen din om at "barnets beste" er en juridisk standard og ikke det samme som at hvert enkelt barns beste blir vurdert, var interessant. Men hvordan kan man vite hva barnets beste er, dersom det ikke er noen konkrete krav? Det blir jo nokså meningsløst dersom "barnets beste" er det barnevernet mener mens det foreldrene mener ikke er "barnets beste".

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ikke straff, men "hjelp"
PostPosted: Wed Mar 01, 2006 10:24 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
agrippa wrote:
Barnevernsaker er sivile saker, ikke straffesaker. Det dreier seg ikke om å straffe foreldrene, men om å "hjelpe" dem. Derfor er det ikke samme krav til bevis som i straffesaker.



Ja, det er god grunn for å kreve at saker som angår omsorgsovertakelse må bli behandlet som strafferettssaker. Da må først og fremst særdomstolen fylkesnemnda vekk!

:twisted:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ikke straff, men "hjelp"
PostPosted: Wed Mar 01, 2006 10:29 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
agrippa wrote:
Barnevernsaker er sivile saker, ikke straffesaker.


At staten, systemet, kollektivet eller demokratiet i vår kultur skiller mellom sivile saker og straffesaker betyr ikke at det finnes en grunnleggende og holdbar logisk grunn for dette.

Prinsipielt kan det settes opp enkelt:

Personen tilfredstiller ikke samfunnets krav.
Samfunnet iverksetter tiltak som oppleves helt grusomme.

Har man ikke "god" nok oppvekst eller ungdomstid, så kan man pines (les: straffes) med å få frastjålet barna.

Dreper man så kan man pines (les: straffes) med isolasjon (fengsel).

Det fungerer prinsipelt som straff enten staten kaller det sivilt, straff, organisering, politikk, barnas beste eller hva som helst.

Det er veldig veldig viktig at vi ser forbi kulturen vår og griper det grunnleggende som ligger bak. Bare ta kan vi ta det onde ved roten. Man fjerner som kjent ikke en løvetann ved å klippe av stilken. Den lange roten må bort.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Falske angiverne ruinerer liv!
PostPosted: Sun Mar 05, 2006 11:11 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
xbv wrote:
Veldig mange barnevernsoffer har fått ødelagt sine liv på grunn av angivere.

Angiverne er feige mennesker som ikke tør konfrontere, men som kryper til makten for å smiske og sladre. Denne laverstående adferden gir de en følelse av storhet og makt.

Det er selvsagt en utnyttelse av barnevernet når løgnerne forsøker skape omsorgsovertakelser.



Falske anklager blir vanligvis strengt straffet, som nedenstående artikkel viser:

"Fikk ikke skyss - løy om voldtekt
Kvinnen ble forbannet da hun ikke fikk skyss hjem fra en hyttetur. Derfor anmeldte hun mannen for voldtekt, men nå må hun i fengsel.
Kvinnen ble dømt til seks måneder i fengsel - halvparten betinget - for voldtektsbløffen.

Fengsel i seks måneder, halvparten betinget, ble straffen for de falske anklagene, skriver Sunnmørspostens nettutgave.

Straffen er basert på at det er sterkt belastende å få en voldtektsanmeldelse mot seg."


http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 205274.ece

Det er sterkt belastende å få en falsk bekymringsmelding om omsorgssvikt på seg, også, men til forskjell fra kvinnen som meldte falskt om voldtekt blir de som melder inn en falsk bekymringsmelding ikke straffet. Tvertimot får de beskjed av barnevernet om at de vil bli møtt med "respekt og verdighet", og det får ingen konsekvenser for dem at "bekymringsmeldingen" ikke har grunnlag i faktiske forhold. Ofte vil de som melder inn falske bekymringsmeldinger ikke gi seg dersom første melding ikke fører frem. De vil fortsette med de falske meldingene, og jo flere meldinger barnevernet mottar, jo mere vann får de på mølla. Ingen røk uten ild, tenker de da, istedenfor å vurdere om foreldrene kanskje kan være utsatt for ondsinnete anklager.

Selv i de tilfellene hvor barnevernet finner ut at meldingen var motivert av ønske om hevn, vil barnevernet ikke nødvendigvis henlegge saken, for har man først kommet i deres søkelys så har det ingen betydning om den opprinnelige meldingen var falsk. Barnevernet vil uansett klare å finne noe å bekymre seg over, selv etter at de har fått avkreftet de opprinnelige anklagene.

Overført på mannen som ble anmeldt for voldtekt, så ville han kunne ha blitt dømt for voldtekt på grunnlag av å ha kysset kvinnen på kinnet dersom politiet hadde fungert på samme måte som barnevernet.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Gjengangere blant angivere
PostPosted: Sun Mar 18, 2007 2:11 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
Jeg fant dette innlegget på Aftenpostens debattforum. Inlegget er skrevet av en tilhenger av barnevernets galskap:

Quote:
"ØyvindGjervik skrev:
Jeg skrev bekymringsmelding tidligere. Dette var to ulike mødre, begge av utenlandsk opprinnelse, og bosatt på hver sin kant av landet.

I ett tilfelle var jeg helt anonym, i et annet var jeg ikke anonym, men ba barnevernet om at jeg fikk være anonym overfor den det gjaldt. Dette ble respektert. Jeg vet ikke om barnevernet "redigerer" bekymringsmeldinger (sloeeter avsender) før de senere meldingene videre til vedkommende påstandene er rettet imot.I dette tilfellet ringte denne personen meg et par måneder etter at jeg sendte inn 2 meldinger til BV angående henne. Hun var sikker på at det var meg, men hun hadde ikke bevis.
Uansett, jeg angrer ikke et øyeblikk på det jeg gjorde, og den dag i dag er jeg glad for at jeg gjorde det."




Jeg kan tenke meg at det finnes mange gjengangere blant angiverne. Slik var det i sovjet, der staten hadde sine lydige tjenere som trodde blindt på statens propaganda, og anga de som ble sett på som folkefiender.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Mar 18, 2007 3:49 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Jeg bruker å si at "ingen har en god sak mot barnevernet". Og det mener jeg virkelig. Det betyr at HVIS man blir meldt til barnevernet, og selv om meldingen var ondskapsfull og falsk, så vil barnevernet likevel finne mer enn nok til å føre sak mot familien - og vinne i nemnda/retten. Det skal ikke mere til for å miste barn til barnevernet enn livet selv.

For å forebygge må man sørge for at etatene ikke oppdager en. Det er eneste farbare vei. Blir man meldt, så må man tidlig vurdere emigrasjon.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Ingen har en god sak mot barnevernet!
PostPosted: Sun Mar 18, 2007 6:32 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Nina wrote:
Jeg bruker å si at "ingen har en god sak mot barnevernet". Og det mener jeg virkelig. Det betyr at HVIS man blir meldt til barnevernet, og selv om meldingen var ondskapsfull og falsk, så vil barnevernet likevel finne mer enn nok til å føre sak mot familien - og vinne i nemnda/retten. Det skal ikke mere til for å miste barn til barnevernet enn livet selv.

For å forebygge må man sørge for at etatene ikke oppdager en. Det er eneste farbare vei. Blir man meldt, så må man tidlig vurdere emigrasjon.


Dette innlegget her (Ninas) bør nesten stå med store bokstaver, for det fanger essensen av barnevernet. INGEN har en god sak mot barnevernet. Det finner man ut først etterpå at man er meldt. Det beste er å forebygge ved å holde seg mest mulig skjult, men man kan aldri helt beskytte seg mot uforutsette hendelser og forstyrrede mennesker som plutselig tyr til barnevernet som våpen. Det er vanskelig å forestille seg at man kan havne i en barnevernssak, for de fleste mennesker. Men det skal ikke mere til enn en krangel med en hysterisk person før anmeldelsen er et faktum.

Jeg er enig i at man tidlig bør vurdere emigrasjon, men flytt ikke før barnevernet eventuelt sender sak til Fylkesnemnda eller sier rett ut at de har tenkt å kreve omsorgsovertagelse. Faremomentet er at barnevernet akuttfjerner mer og mer, selv store barn blir plutselig hentet på skolen, men dette skal normalt ikke skje. Men intet er helt normalt i barnevernet. Det er en syk verden.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 15, 2008 12:41 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Ja, barnefjern er en syk værden. Angiver kulturen er sinnsyk - et sykt ødlagt folk, hevnsyke og drittsekker som vil hevde seg. :twisted: :twisted: :twisted:


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]