It is currently Thu Mar 28, 2024 8:15 pm



Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: "Se bildene - vi selger barn"
PostPosted: Mon Feb 14, 2011 11:36 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

"Se bildene - vi selger barn"

Overskriften her er vel omtrentlig budskapet til drammen.fosterhjemstjeneste@bufetat.no.

Barna er reklamert for med bilde og beskrivelse.
http://www.fosterhjem.no/Din_lokale_fos ... om-venter/

Det kommer ikke frem om bildene av de ni barna som er beskrevet er illustrasjonsbilder. Man kan jo tro og håpe, tross presentasjon som om det er de faktiske barna. Uansett gir dette et grotesk signal om at det er akseptabelt for barnefjernerne og fosterpersoner å presentere andre sine barn med bilde og problembeskrivelse, som en salgsvare. Mens foreldre hele tiden blir motarbeidet og stemplet for det som er brøkdeler så eksponerende, og alt annet enn salgsvare, men tvert imot naturlig liv.

Fosterhjem.no drives av Barne-, ungdoms- og familieetaten. Ansvarlig redaktør: Kjetil Hillestad. Nettredaktør: Audun Rundberg.

Barnebildene deres er på følgende adresser:
http://www.fosterhjem.no/Documents/Bild ... gutt-2.jpg
Ved å endre tallene nesten på slutten av adressen, så kommer bildene frem.
gutt-3.jpg - gutt-4.jpg - gutt-5.jpg - (...) - gutt-18.jpg -

For jentene er adressene:
http://www.fosterhjem.no/Documents/Bild ... ente-2.jpg
jente-3.jpg - jente-4.jpg og opp til jente-15.jpg

Også om dette er fiktive bilder, så er det uetisk. Både fordi det ikke går frem om det er illustrasjonsbilder, og fordi det fremmer salg av barn. I tillegg liksomlegitimerer det eksponering av andres barn.

Jeg har kopiert siden (print screen - bilde) for at ikke bevisene skal kunne slettes.

[EDIT]PS: Jeg er blitt gjort observant på at på Marcus (8 år) sin blå genser står det Bank-1, Nøtterøy. Er det der Markus bor, eller er det modellen som har tilknytning dit?

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: "Se bildene - vi selger barn"
PostPosted: Mon Feb 14, 2011 12:00 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Helt grusomt! snakk om salg av barn. Nei det kommer ikke frem at bildene er fikitive. Og er dem det så skal det alltid stå. Nå står det ingenting om det her. Da må en gå ut i fra at det er orginalpersoner med publisering av bilder av barn til salgs. Grusomt barneverns sammfunn. Helt perverst.
Og dette kan de gjøre fritt med andres barn! Stjålne barn vell og merke.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: "Se bildene - vi selger barn"
PostPosted: Mon Feb 14, 2011 5:14 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Andrehåndsopplysninger sier at dette er svar

Quote:
Bilder av barn/ungdom brukt av Bufetat i informasjonsbrosjyre om fosterhjem og annonser/plakater og annet materiell i forbindelse med rekrutteringskampanjer, er utenlandske modeller der rettighetene til bildene er kjøpt fra fotograf og modellbyrå.

Vennlig hilsen Audun Rundberg
Nettredaktør
Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet

Håper på bekreftelse.

Problemet er at dette ikke kan være sant. Som jeg skrev:

Quote:
Jeg er blitt gjort observant på at på Marcus (8 år) sin blå genser står det Bank-1, Nøtterøy. Er det der Markus bor, eller er det modellen som har tilknytning dit?

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: "Se bildene - vi selger barn"
PostPosted: Mon Feb 14, 2011 6:08 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Hva er prisen for denne lille gullklumpen da? - Emilie 5 år,.. 220.000,- kroner i året?

Sitat: Drammen forsterhjemstjeneste:

Quote:
Jeg er en jente på 5 år som skal flytte i fosterhjem. Jeg er veldig søt og sjarmerende av utseende. Jeg er glad i å prate og vil gjerne ha full kontroll på det som skjer rundt meg. Derfor spør jeg de voksne ofte om hvor de skal, hva de skal gjøre der og hvorfor det. De voksne synes det er vanskelig når jeg protesterer fordi jeg er så flink til å argumentere og så er jeg ganske så sta. Hvis en voksen sier nei går jeg ofte til neste og spør der. Men det beste jeg vet er voksne som snakker sammen slik at jeg får det samme svaret uansett. På grunn av at jeg diskuterer mye med de voksne er jeg en populær jente blant de andre barna i barnehagen og det er ikke så mange barn som liker å krangle med meg. Jeg er flink til å leke med de andre når jeg får bestemme. Når andre barn får oppmerksomhet synes jeg at det er litt vanskelig og iler da ofte til for å få litt jeg også. Når voksne er tydelige og sier klart i fra om hvilke regler som gjelder, synes jeg det er lettere å forholde meg til dem. Utydelige og usikre voksne gjør at jeg stresser for å sjekke ut hvor grensene deres går.


Jeg kunne godt tenkt meg å ha denne jenta i hus - hvis foreldrene var enige i det, hun selv ville, og hun var frigitt fra barneverns-hyenene. Og IKKE solgte henne. INGEN mennesker med moral tar andres barn i hus mot betaling. At mennesker gjør det, forteller at de ikke bør få lov å ha med barn å gjøre i hele tatt. Ikke en gang sine egne, de bør sendes på kurs i regi av Hjermann.

Annonsen ble valgt fordi den er et godt eksempel på hvor grovt barnevernet krenker barn. Sitat: "vil gjerne ha full kontroll på det som skjer rundt meg". "Utsagnet" er kvalmende på mer enn én måte.

"Emilie" fem år stiller mange spørsmål, = hun er nysgjerrig. Ethvert alminnelig menneske begriper at nysgjerrighet og vitebegjær, handler ikke om kontroll på det som skjer rundt en. Det er vel heller barnevernet her, som vil ha "full kontroll" på hva som skjer rundt de. Emilie er en nysgjerrig og oppvakt unge, at hun argumenterer med voksne tyder på at hun ikke uten videre svelger alt voksne sier. Ergo blir det viktig allerede i salgsannonsen å gjøre det tydelig for barnekjøperne, på hvilke betingelser melkekuen får komme inn gjennom deres "åpne dør". Det kán hende at Emilie er såpass oppvakt at hun vil finne ut hvordan hun selv vil kunne påvirke sin situasjon.

Men der har barnevernet latt giljotinen falle allerede. Det som er Emilies herlige personlighet, kjernen i henne, forfalskes til å ville ha full kontroll. Unger som tenker selv og stiller spørsmål om alt, og gjerne vil bestemme, kalles oppvakte. Alle andre steder enn i barnevernet. Der vil de har full kontroll.

Hvor er du mammaen til "Emilie"? Hvis du leser dette forumet, vit at her er det er mange. Vi vet. Bare ved å lese annonsen.

EPILOG:
Jeg kjenner mange barn som liker å ha kontroll på hva som skjer i omgivelsene sine. Det er kjempeflott! Og en gedigen fordel hva angår sosial kompetanse. Liker ikke du å vite hvor de du bor med skal hen, når de drar ut? Men som kjent; barnevernsbarn er ikke som andre barn.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: "Se bildene - vi selger barn"
PostPosted: Mon Feb 14, 2011 10:26 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
athene wrote:
Men som kjent; barnevernsbarn er ikke som andre barn.


Fordi de ikke får.
Fordi de krenkes.
Fordi de hånes og settes i fengsel.

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: "Se bildene - vi selger barn"
PostPosted: Tue Feb 15, 2011 3:25 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Barnevernet skader barnevernsbarn.
De skulle hete mamma og pappas barn. Stakkars barn være bv barn være i fosterfengsel grusomt


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: "Se bildene - vi selger barn"
PostPosted: Thu Feb 17, 2011 7:51 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed May 05, 2010 12:41 am
Posts: 698
Hos Bufetat Drammen Fosterhjemtjeneste lister de opp en rekke barn med forskjellige mangler. At alle barn, uansett mangler, har rett til å få vokse opp hos sin egen familie, bryr de seg ikke om i Bufetat Drammen Fosterhjemstjeneste.

Barn som Thea:
Quote:
jente i rullestolFOSTERHJEM FUNNET:

Thea er en god jente på 3 år. Hun har en medfødt skade som gjør at hun trenger ekstra omsorg og oppfølging i forhold til læring og annen utvikling.
Thea har en medfødt skade, derfor skal hun straffes. Thea skal ikke få vokse opp og kjenne sin familie og slekt.

Thea er nå solgt. Hun var sikkert lett å selge. Ett lite barn med en stor og synlig fysisk mangel. Her fulgte det nok med en svær pengesekk. Staten betaler.

Jeg tør ikke tenke på Theas mamma og familie. Bekymringen og skrekken. Hjelpeløshet og lammende avmakt når lille Thea nå er overlatt til hvemsomhelst.

Theas mamma og familie har en lovfestet rett til hjelp slik at lille Thea kunne ha fått vokse opp sammen med familien sin. Men de lovfestede rettigheter er knyttet opp til hjemkommunen. Kommuner synes handicappede barn er så alt for dyre. "Barnevernet" jobber hardt for å konstruere "omsorgssvikt" i handicappede barns familier. Kommuner vil spare penger og skyve ansvar over på Staten. Da er det godt å ha flittige "barnefaglige" og følelsesskadde avvikere til å utføre den skitne jobben.

Quote:
Det er nå 28 barn i Nedre Buskerud som trenger et fosterhjem.

Akkurat nå, i Bufetat Drammen Fosterhjemstjeneste, sysselsetter megling/omplassering av barn hele 11 voksne mennesker:
Quote:
Bjørg Garder Seksjonsjef

Hege-Elisabeth Kirkhorn Fosterhjemskonsulent

Mette Gro Angelsen Fosterhjemskonsulent

Jarle Garnes Fosterhjemskonsulent

Mona Valderaune Fosterhjemskonsulent

Wenche S Pettersen Fosterhjemskonsulent

Edle Steinåsen Fosterhjemskonsulent

Geir Birger Kristoffersen Fosterhjemskonsulent

Kristin S Rustan Fosterhjemskonsulent

Ida Steen Eriksen Fosterhjemskonsulent

Rita Vøien Sekretær


Samfunnet lønner disse menneskene for å hjelpe barn som Thea 3 år og hennes familie.

I stedet lever Bufetat Drammen Fosterhjemstjeneste av heleri og salg av uskyldige barn. Her blir barns mangler priset i kroner og øre. Her forhandles det fram kontrakter på bekostning av barns menneskeverd, menneskerettigheter og biologisk tilhørighet.

De sjelløse barnemeglerne i Bufetat Drammen driver ren slavehandel.

_________________
Never, never, never give up!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life." (Churchill)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: "Se bildene - vi selger barn"
PostPosted: Tue Feb 26, 2013 10:52 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Sat Feb 02, 2013 11:46 pm
Posts: 76
ER noen barn lettere å selge enn andre?

_________________
sannheten skal ropes ut over hustakene


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]