It is currently Thu Mar 28, 2024 10:58 pm



Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
 Post subject: Jeg drar
PostPosted: Tue Dec 28, 2010 10:48 am 
Offline

Joined: Sat Oct 30, 2010 4:38 pm
Posts: 8
Har bestemt meg, jeg drar til utlandet med ungene nå i januar. Så snart passene er kommet fordufter vi. Vet hvor jeg skal, hvordan jeg skal komme meg dit og alt det der. Mer vet jeg ikke.

Skummelt! Men det er mer skummelt å møte i fylkesnemda og gamble med fremtiden vår.

Penger har jeg ikke, men tror mamma kommer til å hjelpe meg økonomisk. Har fortalt henne om valget mitt. Jeg forlater faren til ungene, han skjønner ikke vitsen med å dra. Han tror vi vinner saken, men jeg har skjønt bedre.. Vi vinner ikke. Jeg kommer bare til å dra en dag, faren til ungene får bare ordne opp i alt her hjemme, jeg skjønner jo hvor lite engasjert han er i fremtiden vår så da får han bare være.

Jeg er livredd, gråter en del fordi jeg faktisk kommer til å dra fra alt her hjemme. Men det viktigste, hjertene mine vil jeg ha ved min side hele veien.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Jeg drar
PostPosted: Tue Dec 28, 2010 12:21 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Aug 23, 2010 3:49 pm
Posts: 151
Du gjør det rette, føler med deg, og er veldig lei meg på dine vegne. Skulle ønske ingen behøvde å oppleve dette...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Jeg drar
PostPosted: Tue Dec 28, 2010 12:50 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Husk nå bare på at om Barnas far- på oppfordring (dupert) av såkalt barnevern, i ettertid skulle komme til å ha motforestillinger mot flytting så kan barnevern v/faren kreve Barna tilbake til Norge på fars foreldreansvar/omsorg.
Når dere drar og faren blir tilbake vil de komme til å forsøke å bruke han for alt det er verdt og mere til.
Ta dette opp med han før dere drar.
Selg alt dere kan selge for å skaffe dere litt kapital til etableringen i det nye landet, men ikke gjør det slik at det vekker mistanke hos noen.
Så "lite" som 10.000 er til god hjelp til uforutsette ting.
Få gjerne noen andre til å hjelpe dere med det etter at dere er ute av landet.
Ikke lån penger i banker o.l foruten at dere virkelig har tilbakebetalingsevne over tid.
Og, denne er litt stygg; men, stol ikke blindt på at den som blir tilbake i Norge støtter dere økonomisk over tid eller av særlig betydning- såfremt du ikke har GOD GRUNN til å tro og VET annet.

Begynn å lære dere språket straks dere er der- gjerne allerede i dag.
Barn lærer grunnleggende språk og litt til på mindre enn et halvt år.
Det gjør sansynligvis du også.
Kjøp ordbøker og andre nyttige vertøy for språklæring før dere drar.
Skaff deg jobb så snart som mulig- hvilken som helst du får penger for og som er lovlig.
Orienter deg om andre nordmenn i området.
Presenter dere IKKE som barnevernsflytninger, si heller klimaflyktninger, kulturflyktninger e.l, bare aldri barnevernsflyktninger- det er uansett ingen som vil synes synd på dere eller ha særlig forståelse for dette.
Heller vil de bli skeptiske og mistenksomme, spesiellt nordmenn blir det, foruten de som måtte være i "samme båt".
Ikke tenk på dere selv som flyktninger, tenk at dere bare har flyttet enkelt og greitt.

En ting til: Er det et europeisk land det er snakk om anbefaler jeg å skaffe dere et Europeisk Helsetrygdkort, såkalt E 111 Finner du her
Har dere det er helsetibudet- først og fremst det akutte, i enkelte land en helt annen og mye mer "smooth" historie.

Og viktigst av alt: Ha det gøy, skap deres eget hjem, kos dere og kos dere mere over alt dere kan finne og finne på- utforsk hver eneste dag :D

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Jeg drar
PostPosted: Tue Dec 28, 2010 5:38 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
gunnj wrote:
Har bestemt meg, jeg drar til utlandet med ungene nå i januar. Så snart passene er kommet fordufter vi. Vet hvor jeg skal, hvordan jeg skal komme meg dit og alt det der. Mer vet jeg ikke.

Skummelt! Men det er mer skummelt å møte i fylkesnemda og gamble med fremtiden vår.

Penger har jeg ikke, men tror mamma kommer til å hjelpe meg økonomisk. Har fortalt henne om valget mitt. Jeg forlater faren til ungene, han skjønner ikke vitsen med å dra. Han tror vi vinner saken, men jeg har skjønt bedre.. Vi vinner ikke. Jeg kommer bare til å dra en dag, faren til ungene får bare ordne opp i alt her hjemme, jeg skjønner jo hvor lite engasjert han er i fremtiden vår så da får han bare være.

Jeg er livredd, gråter en del fordi jeg faktisk kommer til å dra fra alt her hjemme. Men det viktigste, hjertene mine vil jeg ha ved min side hele veien.

Vær oppmerksom på Haag-konvensjonen om utlevering av barn (gjelder i hovedsak mellom foreldre med felles foreldreansvar). Les deg opp på dine rettigheter og muligheter, dersom faren skulle finne på å kreve barna tilbakeført til Norge.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Jeg drar
PostPosted: Wed Dec 29, 2010 2:11 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Det trygeste og beste valg! Jeg hadde gjort det samme i din situasjon.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Jeg drar
PostPosted: Wed Dec 29, 2010 3:01 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
gunnj wrote:
Vi vinner ikke. Jeg kommer bare til å dra en dag,

Jeg skulle så inderlig ønske vi kunne si til folk at de har gode odds for å vinne. Det er dessverre ikke noe vi kan si uten å lyve.

Når/om du kommer tilbake om noen år, så har du reddet familien for fremtiden. Da er dere fremdeles en familie hvor de voksne barna kan komme tilbake på besøk. Tar barnevernet over kontrollen så kan de lykkes å splitte dere for all fremtid. Prognosene for de som vokser opp under barnevernet, er da også forferdelige.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Jeg drar
PostPosted: Thu Dec 30, 2010 12:01 am 
Offline
User avatar

Joined: Thu Oct 07, 2010 12:03 am
Posts: 5
Location: Bærum
Ville bare ønske dere masse lykke til med ny tilværelse uten forfølgelse! Du er modig og du gjør det rette!

Krysser fingrene for dere!

_________________
In a world full of lies, telling the truth is revolutionary
--George Orwell


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Jeg drar
PostPosted: Thu Dec 30, 2010 12:15 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Det er helt grusomt at det må være slik, at en må forlate hjemllandet på grunn av barnevernet.
Men håper og tror du vil få en fin tilværelse i ditt nye hjemland og mest av alt beholde dine barn. Det er det viktigste!!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Jeg drar
PostPosted: Thu Dec 30, 2010 9:42 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Du skriver et annet sted at du har en gutt "frivillig" plassert i fosterhjem.
Han kan du bare glemme, han får du ikke med deg uten at dere blir ettersøkt av all verdens politi og andre myndigheter.

"Frivilligheten" kommer til å opphøre i det du krever eller "tar" han tilbake og mest sansynlig påfulgt av et akuttvedtak for de øvrige Barna.

Desverre er det helt åpenbart at her er valget ditt kun et valg mellom to onder.
Dra uten den eldste eller miste alle.

Jeg sier ikke at du bare skal gi opp å få med deg alle, men da bør du handle smartere enn alle før deg og du bør gjøre det nå.

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]