It is currently Tue Jun 17, 2025 11:00 am

Post new topic Reply to topic  [ 90 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
 Post subject: Meldeplikt
PostPosted: Fri Jul 16, 2010 12:14 pm 
Superposter

ellen wrote:
kan vi kreve å se på selve bekymringsmeldingen som politi kjærring skrev? koffør ble vi beskyld bare pga det hun synes?

Politiet har i henhold til § 6-4 om innhenting av opplysningersåkalt meldeplikt til "barnevernet".

1. setning, 2. ledd lyder:

Offentlige myndigheter skal av eget tiltak, uten hinder av taushetsplikt, gi opplysninger til kommunens barneverntjeneste når det er grunn til å tro at et barn blir mishandlet i hjemmet eller det foreligger andre former for alvorlig omsorgssvikt, jf. §§ 4-10, 4-11 og 4-12, eller når et barn har vist vedvarende alvorlige atferdsvansker, jf. § 4-24.

Så derfor er det mange foreldre som ikke lenger våger å kontakte politiet når de har vært utsatt for kriminalitet som angår barna, for foreldrene frykter "barnevernets" involvering i familien. Lenge etter at politiet har henlagt en straffesak, vil "barnevernet" kunne fortsette å herje med familien ved å holde barnet fanget inntil myndighetsalder i såkalt fosterhjem. Foreldrene har ingen mulighet for å få barnet tilbakeført.

Du gjorde en fryktelig bommert da du reiste ned til krisesenteret. Du har ødelagt livene deres her i Norge. Nesten ingen slipper unna "barnevernet". Det kan ta mange år før de klarer å få tak i barnet, men det blir vonde og slitsomme år før dere går på det endelige nederlaget. Det er nemlig ikke mulig å vinne mot "barnevernet", som i praksis kontrollerer domstolene. Dere bør vurdere å flytte tilbake eller belage dere på et liv uten barnet. Jeg sier ikke dette for å være slem, men "barnevernet" har blitt så fanatisk at det tar hvilke barn som helst.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Jul 16, 2010 12:37 pm 

vi har ingen jobb i Russland og ingen sted å bo. mine foreldre bor i liten leilighet og jeg skal tjene 1000,- i måned da kan jeg ikke forsørge barnet mitt. For mannen min hele livet er her han reiste hit som tenåring og har ikke skolegang en gang i russland. vi skal sylte oss i hjel der.
nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, jeg kan bare be Gud å berge ungen min.

angående denne paragrafen 6-4 så det var ingen alvorlig omsorgssvikt eller mishandling av barnet her . koffør brøt dem taushetsplikt da og skrevet meldingen?

vi fant advokaten som spesialiseres på barnevernsrett og skal på møte på mandag. nu gjenstår det å overleve helga og forberede oss til møte. tar alle tips og råd med takk.

Profile  

Post subject: Meldeplikten inntrer "når det er grunn til å tro"
PostPosted: Fri Jul 16, 2010 2:04 pm 
Superposter

ellen wrote:
angående denne paragrafen 6-4 så det var ingen alvorlig omsorgssvikt eller mishandling av barnet her . koffør brøt dem taushetsplikt da og skrevet meldingen?

Det står i § 6-4 at politiet skal gi opplysninger til "barnevernet" når det er grunn til å tro at et barn blir mishandlet i hjemmet eller det foreligger andre former for alvorlig omsorgssvikt. "Grunn til å tro" er mye svakere enn skjellig grunn til mistankesom er det juridiske begrepet som betegner de kravene som stilles for å kunne utstede arrestordre eller ransakelsesordre.

Det skal med andre ord veldig lite til før meldeplikten inntrer. Det at du oppsøker krisesenteret er i seg selv mer enn god nok grunn til å melde ifra til "barnevernet".

Jeg forstår at livet i Russland er fattigslig, men det er enda mer fattigslig å leve uten barna sine i Norge. Materielle goder kan aldri erstatte et barn.

Her kan du lese mer om meldinger til "barnevernet".

Fylkesmannen i Buskerud skriver:

Når er det grunn til å tro?

• Ved begrunnet bekymring for at barnet utsettes for mishandling eller omsorgssvikt

• Man trenger ikke være sikker på at situasjonen er alvorlig

• Det må være mer enn en vag mistanke

Melder avgjør selv OM det er grunn til å tro.

Husk at samtykke opphever taushetsplikten. Ikke hjelp "barnevernet" ved å gi ditt samtykke til innhenting av opplysninger. Her går mange foreldre i fella, for de er så desperate etter å renvaske seg for mistanken om omsorgssvikt.

Dette vil politi-kjerringa få vite:

Hva får jeg vite om hva som skjer?
    • Opplysning om at meldingen er mottatt innen 3 uker, om den er henlagt eller om den undersøkes videre
    • Opplysning om at undersøkelse er avsluttet innen 3 uker, om den er henlagt eller har resultert i tiltak
    • Opplysning om de tiltak som er iverksatt, som er av betydning for at din videre oppfølging av barnet
    • Hvis du er ønsket som deltaker i en ansvarsgruppe (samarbeidsgruppe), skal det opplyses om at samtykke er innhentet

Ikke særlig hyggelig? Velkommen til det totalitære kongedømmet Norge, også kalt Den siste Sovjet-staten.

ellen wrote:
nu gjenstår det å overleve helga og forberede oss til møte.

Vær klar over at "barnevernet" ikke tar fri ved kontortidens slutt kl. 1430. Da overtar den såkalte "barnevernsvakten". Yndlingsgeskjeften deres er å kjøre rundt i sine sivile biler lørdag kveld og sjekke om foreldre har tatt seg et glass vin. De krever selvfølgelig å få komme inn, selv om dette er forbudt iht Grunnlovens § 102Hus-Inkvisitioner maa ikke finde Sted, uden i kriminelle Tilfælde. Saksbehandlerne i "barnevernet" elsker å uro foreldre litt ekstra ved å sende BVV på kontrollbesøk. Det gir dem godfølelsen å vite at de har så mye makt over foreldrene at de kan nå dem 24/7. Selv i sitt eget hjem kan man ikke føle seg trygg.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Last edited by agrippa on Fri Jul 16, 2010 3:44 pm, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject: Re: Meldeplikten inntrer "når det er grunn til å tro&qu
PostPosted: Fri Jul 16, 2010 3:39 pm 

agrippa wrote:
ellen wrote:

Jeg forstår at livet i Russland er fattigslig, men det er enda mer fattigslig å leve uten barna sine i Norge. Materielle goder kan aldri erstatte et barn.

nei det er grusomt å ikke ha råd til mat til ungen, materielle goder kan ikke erstatte barn men barnet skal ikke ha det bra i russland heller.om det blir mulig å sende henne til mine foreldre og sende dem penger hver måned for at dem skulle gi henne det ho trenger så gjør vi det heller. men først tar vi kampen og for se korsn det blir. kommer vi i godt beholdt fra dette så blir det lekse for meg for resten av livet. takk for støtte uansett det setter jeg pris på.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Jul 16, 2010 4:01 pm 

men se her:

når er det grunn til å tro?

-ved begrunnet bekymring for at barnet utsettes for mishandling eller alvorlig omsorgssvikt

-man trenger ikke å være sikker at situasjonen er alvorlig

-det må være mer enn en vag mistanke

er det ikke bare vag mistanke fra politikjærring som kanskje hadde PMS denne dagen?

Profile  

Post subject: Re: Meldeplikten inntrer "når det er grunn til å tro&am
PostPosted: Fri Jul 16, 2010 4:05 pm 

Vær klar over at "barnevernet" ikke tar fri ved kontortidens slutt kl. 1430. Da overtar den såkalte "barnevernsvakten". Yndlingsgeskjeften deres er å kjøre rundt i sine sivile biler lørdag kveld og sjekke om foreldre har tatt seg et glass vin.

det kan dem bare gjøre- vi er avholds og ikke røyker en gang, vi går ikke ut men jeg bruker å gå til kirke og på Frelsesarmeens møter og barnesang, eneste som jeg gjør- danser siden jeg er danse-instruktør på fritida.

Profile  

Post subject: Re: Meldeplikten inntrer "når det er grunn til å tro&am
PostPosted: Fri Jul 16, 2010 4:29 pm 
Rang: Storbruker

ellen wrote:
agrippa wrote:
ellen wrote:

. men først tar vi kampen og for se korsn det blir..

Glem det, etter "kampen" er det for sent.
Idet det forligger et vedtak eller en dom kan dere ikke være trygge noe sted i hele universet.
Skal dere gjøre noe må dere gjøre det FØR det foreligger noe slikt.

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Jul 16, 2010 4:44 pm 

vi skaffet advokat og vil begynne med at anmeldningen var falsk og grunnet misforståelse og feiltolkning. vi e uskyldige og trenger ikke bevise det- politiet hadde ingen grunn til slik meldning.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Jul 16, 2010 5:58 pm 
Superposter

ellen wrote:
vi skaffet advokat og vil begynne med at anmeldningen var falsk og grunnet misforståelse og feiltolkning. vi e uskyldige og trenger ikke bevise det- politiet hadde ingen grunn til slik meldning.

Vi her på forumet har forsøkt å realitetsorientere deg. Vi har totalt sett mange titalls års erfaring med barnevernet, fra egen og fra andres saker. Vi kjenner godt til barnevernets arbeidsmetoder og totale makt. Når en sak er så godt igang som deres er, så "hører" vi alarmklokkene, men vi kan ikke, lik barnevernets sakkyndige, spå om framtiden. Flere av oss lever i dyp sorg etter et barn som vi vet har det vondt i fosterhjem, mens andre har unnsluppet takket være kløkt og flaks.
Jeg tror at vi har bidratt med det vi kan for dere så langt. Dere må selv avgjøre hva som er riktig for dere å gjøre; det er jo dere som skal leve med resultatet. Fellesskapet her på forumet er uansett en styrke når barnevernet presser på.
Lykke til!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Jul 16, 2010 8:09 pm 

For din del flytt, selv om bare du må flytte med barnet. Kom så evnt. tilbake med dattera di om noen år til Norge i et annet fylke selvfølgelig. Jeg har nettopp flyttet ut av landet selv, og det er tøft å ikke ha penger osv. Men enda mer tragisk er det å miste barnet helt. Hvis de først bestemmer seg tar de bare barnet på dagen (det hadde de tenkt til å gjøre med oss, men viste ikke hvor i landet vi bodde) Husk også at ca alle advokatene som hjelper folk mot barnevernet egentlig står på barnevernets side. Altså de prøver å hjelpe barnevernet til å plukke opp barnet ditt. min advokat stod også på barnevernets side, prøvde å "lure" meg til å ta med barnet mitt flere ganger til møte med barnevernet så de kunne "plukke henne opp"

Advokatene til barnevernet står tilogmed på en side som heter familien i krise(?)som skal være en side som man kan finne hjelp som barnevernes offer. Psykologene barnevernet bruker står også der......Står opplyst at de jobber for barneverns offerene....

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Jul 16, 2010 8:12 pm 

Hvis du anmelder de så har du underskrevet din egen dom. De kommer å tar barnet ditt med ca 99,99% sikkerhet. om så bare for å hevne seg på de som er så frekke å si stygge ting om de. Er du kjempe heldig så ser du barnet ditt et par ganger i året 3-4 timer????

Kjenner også folk som har fått mistet barnet og blitt dømt til null samvær eller telefonisk kontakt, mail osv osv.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Jul 16, 2010 10:50 pm 

vi vil ikke anmelde dem men heve at politiet mistolket alt som ble sagt. vi er ikke norskspråklige og da måtte dem innkalle tolk som kunne si nøyaktig HVA ble sagt. jeg snakket aleine med politi kvinne og det var ingen vitner, hun mistolket alt som jeg sa. ungen så flott ut og ikke gråt en gang da dem kom, ingen av oss nektet dem å komme inn. vi fant flere russere her som beholdet barna sine ved å heve opp at dem mistolket alt og var rassistiske mot dem. vi skal holde laget og håper advokaten våres skal fungere.

Nina takk for gode ord. jeg skriver hvordan den går etterhvert.
er det farlig å gå på møte med ungen? vi tenkte å ta henne med.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Jul 17, 2010 12:52 am 
Site Admin

Problemet med barnevernet er dels ideologi (ikke forskningsbasert), dels personene det tiltrekker seg, og ikke minst at fylkesnemnd og rettsvesen legger seg flat for det såkalte barnevernet.

Ideologien mangler forståelse for barns behov for biologiske foreldre. De snakker om omsorgsbase, og bytter omsorgsbaser for barn. Det er ganske utrolig at man kan få en subkultur med så avvikende tenkning, i et påstått opplyst samfunn.

Angående personene som det tiltrekker seg. Når man får nesten uinskrenket makt over en familie, så vil det tiltrekke narsissister, maktmennesker, moralister, for ikke å snakke om alle disse som kommer fra ødelagte barndommer og skal redde barn fra familiene. Ved et av Norges universiteter blir det plukket bort en mengde av psykologstudenter. De er ikke egnet, og får tilbud om terapi istedet. Det finnes INGEN slik utvelgelse for barnevernspedagoger og sosionomer. De ansatte blir dertil. Det er også en del med relativ ekstreme femenistiske ideer, som ikke liker ekteskap og menn.

Fylkesnemnda dømmer gjerne i det såkalte barnevernets favør i 85-90% av tilfellene. (Merk tallene!) Taper de blir det gjerne ny fylkesnemnd. Sjansen for å vinne to ganger over fylkesnemnda er vel da 0,15*0,15 som er litt over 2%.

Dette bør fortelle at sjansen for å vinne over et såkalt barnevern som setter vrangsiden til, finnes nærmest ikke. De kan bruke hvor mange fylkesnemnder som helst.

Her på forumet har vi hatt både forsker og barnevernspedagog som tapte overfor barnevernet. Vi fortalte forskeren at hun ville tape. Vi sa det gang på gang, foran stadig nye kamper mot barnevernet. Hun flyktet fra landet med barnet sitt.

Problemene vi har, er at mennesker er opplærte med at Norge er så bra, og at rettstaten fungerer. Professor Marianne Skånland sa omtrent følgende: Det er ingen etat hvor det er større forskjell på hva de SIER de gjør, og hva de EGENTLIG gjør. Men det er ikke enkelt å få folk til å lytte. TROEN på den norske stat er så altfor høy...

Selvsagt kan dere være blandt dem som får et positivt møte med barnevernet. Er dere ikke blant dem, så kan livet deres raskt ødelegges.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Jul 17, 2010 1:01 am 
Rang: Storbruker

Ellen skrev:
Quote:
er det farlig å gå på møte med ungen? vi tenkte å ta henne med.

Som kommentar til spørsmålet siterer jeg Nina:

Quote:
Vi her på forumet har forsøkt å realitetsorientere deg.

Men du vil oppleve det folk sier selv, før du tror på det og handler utfra det?

Les nøye en gang til alle svar du har fått.

Spør deg selv: Er det farlig å gå på møte med ungen?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Jul 17, 2010 1:35 am 

takk at dåkker prøvde å realitetsorientere meg. jeg tror ikke i Norge og at alt er perfekt her, men jeg tror på Gud og på at vi er gode mennesker og da må alt bli bra ivertfall.

jeg skal finne barnepass for ungen når vi skal på møte, men tror dåkker virkelig at dem kan ta henne allerede på de første møte?! i verste fall kontakter vi våres regjeringen og så får ungen hentet fra Norge gjennom russisk ambassade. dem får ikke holde russisk statsborger her med makt. det går ikke an.

det dummeste syns jeg er å flykte ny uten å prøve gå på møte uten å se hva skal skje, vi e etablert her og jeg har jobb som jeg er glad i, flykter jeg tror dem at dem hadde rett og jeg er skyldig. men jeg er det ikke!

og det viktigste for meg nu å roe meg ned- jeg sover ikke på 3 daga, ikke en time en gang, blir jeg syk i tillegg til mannen min mister vi barnet sikkert da, og hun trenger friske foreldre uansett her eller i hjemlandet.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 90 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next