It is currently Wed Jun 18, 2025 10:42 pm

Post new topic Reply to topic  [ 355 posts ]  Go to page Previous  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 24  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu Aug 13, 2009 7:58 pm 
Site Admin

At de kan si noe slikt, vitner jo om den totale mangel på empati og interesse. Saksbehandleren burde jo hatt det i bakhodet hele tiden at et av søskena døde. Tenk å være så hjerterå!

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Aug 14, 2009 8:23 am 
Rang: Storbruker

Det vil nå ingen ende ta,plagingen av familien kvelland.En av våre sønner skal begynne på videregående.Det skar seg helt under barnevernets omsorg.Gutten ble bare trykket ned ,og fortalt hvor dårlig alt stod til med ham.De fokuserte bare på negative ting,og gjorde alt hva de kunne for å forsterke det.

Han klarte å rømme fra dem,da de anbrakte ham på et sted han skulle være overvåket,og der skulle han være til straff,og til å ville vere snill gutt og samarbeide med barnevernet.

Han kom rett hjem til oss ,og gutten var i full oppløsning,og veldig frustrert.
Jeg moren skaffet ham sommer jobb,og sjefen ringte hjem og sa den gutten kommer til å nå langt i livet,for han var sånn en kjekk gutt og flink til å stå på og jobbe.Det skal mye til før sjefen skryter slik av folk.
Han har nå bodd hjemme siden midten av juni,og har funnet roen og alt fungerer fint her hjemme.På sommer ferie med far og søsken har han også vert

Men tenk,det liker ikke barnevernet,ved sosial leder Berit Kopperud,hun har sendt vedtak om at gutten skal flytte til et barne og ungdomshjem 10 mil vekke fra hjemmet hans.

Enda han har fått skole plass her i nærheten . Gutten fikk bskjed fra skolen at han måtte ha bær bar pc fra første skole dag.Hn ringte da kopperud og spurte om de kunne skafe ham pc-siden de hadde jo den formelle omsorgen for ham. Nei, var svaret han fikk da måtte han flytte inn på institusjonen,da skulle han få pc. Gutten gav grei beskjed han ville aldrig sette sine bein på den institusjonen.

Det har gått prestisje i saken hun tåler ikke at ungene vil hjem igjen,og ikke har hun ringt oss og spurt hvordan det går her hjemme med gutten og oss.
Jeg har kjøpt ny pc til gutten min,for klart han må ha den til første skole dag,pc veske fikk han også,og det var godt å se hvor stolt og glad han ble for den.
Nå skal han måtte starte nytt skole år med telefoner brev og pålegg om å flytte.De tar en stor risk,gutten er veldig bitter på barnevernet,store broren som var på institusjon fikk vi hjem i en kiste.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Aug 15, 2009 12:37 am 
Superposter

Vet du det er så forferderlig det barnevernet gjør mot dine barn og dere foreldre at det er til å gråte over. Går det ikke snart ant å få satt en stopper for den barneplaginga demmes.

Jeg sier bare stakkars barn og familie. Dere blir helt urettmessig torturert av barnevernet.

Barnevernet dreper.

Ingen forstand på barn\unge denne barneverneren eller helt ummennekselig hjerterå. Mest trolig begge deler.

Barn tar det jo så tungt å miste et søsken. Det sitter fast i dem og er fryktelig vondt. Og atpåtil vite at barnevernet er skylden og at de fortsetter å plage barna.
At de sier fra til barnevernet barna er bra, hva de mener om galskapen. Måtte dere få fred nå.

Det beste barnevernet kunne gjort mot barna er at de for alltid forlot dere. Og ast de bortførte ble levert hjem igjen. DE skulle mere enn skamme seg barnevernet for å gjøre så mye ondt mot dere.

Ikke kan en betale tilbake en ung gutts liv i penger, men de burde alikevell etale dere for ugangnen ugjerningen. Den onde ugjerning de har gjort.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Aug 15, 2009 11:31 pm 
Site Admin

may-britt tysnes wrote:
Han klarte å rømme fra dem,da de anbrakte ham på et sted han skulle være overvåket, (...)

Han kom rett hjem til oss ,og gutten var i full oppløsning,og veldig frustrert.
Jeg moren skaffet ham sommer jobb,og sjefen ringte hjem og sa den gutten kommer til å nå langt i livet,for han var sånn en kjekk gutt og flink til å stå på og jobbe. (...)

Han har nå bodd hjemme siden midten av juni,og har funnet roen og alt fungerer fint (...)

(...) det liker ikke barnevernet,ved sosial leder Berit Kopperud,hun har sendt vedtak om at gutten skal flytte til et barne og ungdomshjem 10 mil vekke fra hjemmet hans.

Enda han har fått skole plass her i nærheten . Gutten fikk bskjed fra skolen at han måtte ha bær bar pc fra første skole dag.Hn ringte da kopperud og spurte om de kunne skafe ham pc-siden de hadde jo den formelle omsorgen for ham. Nei, var svaret han fikk da måtte han flytte inn på institusjonen, da skulle han få pc. Gutten gav grei beskjed han ville aldrig sette sine bein på den institusjonen.

(...)
Jeg har kjøpt ny pc til gutten min,for klart han må ha den til første skole dag,pc veske fikk han også,og det var godt å se hvor stolt og glad han ble for den.
Nå skal han måtte starte nytt skole år med telefoner brev og pålegg om å flytte.De tar en stor risk,gutten er veldig bitter på barnevernet,store broren som var på institusjon fikk vi hjem i en kiste.

Du gjør en fantastisk flott jobb både for dine, og for dette forumet og saken - familiens selvstendige rett - som vi kjemper for!

Jeg er glad og takknemlig for at vi har deg her på forumet. Håper noen griper tak i alt du har skrevet, og skriver bok om det. Det ville blitt både tragisk, sjokkerende og vist at "ståpå-vilje" samler familien til slutt.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Aug 16, 2009 9:43 am 

Tusen takk for det ,Arild Holtha,det har vert veldig godt for meg å få skrive,ut i offentligheten om alt dette.Vet Sigbjørn hadde vert glad for det,og han var jo selv en gutt som var glad i å skrive.Han var langt i utvikling for sin egen alder,og han hadde jo en 6,er i norsk ,på ungdoms skolen.
Men siste året raste jo alle hans karakterer ned,men det ble aldrig tatt opp med oss,fra barnevernets side.
Barnevernet samarbeider ikke med barnets foreldre.

De to minste jentene som er hos pastor sørensen,vi får ingen ,ja overhodet ingen informasjon om hvordan det går med dem.
Det er som om de ikke skulle eksistere,og vi foreldre kunne jo bli syke bare av det.

Hun virker helt desperat nå saksbehandler Berit Kopperud,for at sønnen vår koser seg her hjemme,og har det trygt og godt.
De burde være glade på guttens vegne for det,og de har ikke samarbeidet med gutten,og ikke spurt en gutt som skal på videregående ,om han vil flytte på barne og ungdomshjem.

Det må da være helt å kjøre over et menneske,og bryte menneske rettighetene på det helt grunnleggende.

Vi har sett og barnevernet har bevist ,at de ikke er opptatt av barnets beste.De opptrer som frelsere og bedre vitere,og de tramper barnas foreldre ned i sølen,om vi var gått tilgrunne ,eller død og begravet,så hadde de vert likeglad.

Da politiet på 4 dag sprang etter Sigbjørn her oppe hvor vi bor,så sier den ene politi mann ,en fremmed for meg.At det var nok til beste for gutten at han kom seg ned i fosterhjemmet.

Hvordan kunne politi mannen vite noe om det,han var fra en annen kommune,men hadde vel blitt fortalt det av sosial sjefen,Jostein Rekeland.

Da Sigbjørn kom ned i fosterhjemmet så ble han kjørt av sosial sjef rekeland til en barne og ungdoms akutt institusjon,og der skulle gutten få litt å tenke på sa,han. Sigbjørn rømmte barbeint derfra etter 2 dager.

Det var da etter alt han hadde opplevd av traumer den sommeren pga. det maktsyke barnevernet,at gutten fikk 4 uker med fred.

Da skriver Sigbjørn Andreas, da var livet verdt å leve ,når du og eg pappa bada i elven, og såg tv i samme stol,

og så skriver han noe uforståelig,og når han skriver det er han på brusand bokollektiv på jæren,som var en institusjon for helt skakk kjørte ungdommer,med store adferds problemer,med skole,rus og kriminalitet,det har Sigbjørn selv fortalt oss ,og alle ungdommene var mye eldre enn ham,17-18 år gamle.

Rektor sa da Sigbjørn var død, at de hadde aldrig hatt en sånn kjekk,og skole flink gutt som Sigbjørn,fra den plassen.De var alltid helt fortvilet når de fikk inn elever derfra,og de forlangte en tilsyns hjelp med,og det hadde og Sigbjørn,men hun fikk gå etter 2 dager.Sigbjørn laget ikke bråk og trøbbel i klassen.

Image

Image

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Aug 16, 2009 1:03 pm 
Site Admin

may-britt tysnes wrote:
(...)
Da politiet på 4 dag sprang etter Sigbjørn her oppe hvor vi bor,så sier den ene politi mann ,en fremmed for meg.At det var nok til beste for gutten at han kom seg ned i fosterhjemmet.

(...)

Ja, det er jo dette man kaller "nyttige idioter". Grensen for "idioti" er imidlertid ved klare menneskerettighetsbrudd mot såkalte naturlige rettigheter eller negative menneskerettigheter. Bryter man menneskers grunnleggende friheter til å være familie, så har man ingen undskyldning.

Et ordtak sier som kjent: Hvor dum får man bli?

Vel, SÅ DUM får man bare ikke bli. Og i vert fall ikke i politiet. Da skulle man vert dømt og straffet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Aug 20, 2009 8:06 am 

Må skrive litt om utviklingen i saken til min sønn,som begynnte på videregående.
Vi fikk en telefonoppringing fra barnevernet,om at vi fikk besøk sist tirsdag kl 18.00.
Det var ikke et spørsmål om de kunne komme på besøk,men at vi fikk besøk kl.18.00,fra institusjonen der gutten har fått plass.

Jeg sa da at jeg var ikke interessert i noe hjemme besøk fra dem,og at de måtte respektere guttens ønske om å få bo hjemme.Det han aller mest trenger er fred og ro til å gå på skolen sa jeg.

Vedkommende jeg snakket med sa da,at hun skulle skrive ned hva jeg hadde sagt,men hun kunne ikke love at de ikke kom.

Min sønn hadde akkurat kommt hjem fra skolen,så han fikk si et par ord i tlf. om at han ikke ville ha besøk.Etter på fikk han klump i halsen og tårer i øynene,så sier han ,mamma jeg vet ikke om jeg orker det her.

Så da hadde barnevernet med engang skapt en utrygg situasjon for gutten og hans foreldre her hjemme.Jeg trøstet og forklarte at han bare skulle ta det helt med ro,og at det nok ville gå bra.

Det endte med at gutten etter middagen forsvant og ikke kom tilbake før han var sikker på at de ikke kom den kvelden.Jeg ville heller ikke være hjemme når klokken nærmet seg 6.

Mannen min låste dørene og satt seg på en stol i hagen klar til å se om de kom.De kom ikke i går heller,og siden har vi ike hørt noe fra dem.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Aug 20, 2009 2:59 pm 
Site Admin

Ja, det er ren psykisk terror de driver med mot familiene!

Profile  

Post subject: Myndighetenes krig mot fam. Kvelland
PostPosted: Thu Aug 20, 2009 5:06 pm 
Superposter

may-britt tysnes wrote:
Det endte med at gutten etter middagen forsvant og ikke kom tilbake før han var sikker på at de ikke kom den kvelden.Jeg ville heller ikke være hjemme når klokken nærmet seg 6.

Mannen min låste dørene og satt seg på en stol i hagen klar til å se om de kom.De kom ikke i går heller,og siden har vi ike hørt noe fra dem.

Alle norske familier burde egentlig ha børsa klar ifall skrullene fra terrorgruppen BVT skulle prøve å tiltvinge seg et av sine mange "hjemmebesøk". Skrulla "saksbehandler" Berit Kopperud burde slås i hodet med noe hardt, for eksempel, et eksemplar av Norges lover hvor det står klart og tydelig at husinkvisisjoner er forbudt unntatt i kriminelle tilfeller.

Norske familier må snart bygge murer rundt husene sine for å beskytte seg mot terrorgruppen BVT - murer med glasskår slik de har i endel andre land. Er det virkelig slik vi ønsker å ha det i Norge? Er det myndighetenes oppgave å drive terror mot barnefamilier? Svaret er et klart nei, men snart må folk beskytte seg med våpenmakt mot myndighetene som nekter å stoppe å stjele barna fra foreldrene.

I andre land bekjempes terrorgrupper. I Norge finansieres terrorgruppen BVT med offentlige midler. Jeg tror ikke den organiserte terroren tar slutt før det bryter ut borgerkrig. Folk har rett til å forsvare hjemmene og familien sin.

Familien Kvelland fortjener hele Norges støtte! Familien kjemper som David mot Goliat. Goliat er staten/kommune som nekter å la den stakkars familien leve i fred. Ingen trenger "tjenestene" fra terrorgruppen BVT. Folk trenger fred. Er det så vanskelig å forstå, Berit Kopperud? Gå og selg "tjenestene" dine et annet sted.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject: Re: Myndighetenes krig mot fam. Kvelland
PostPosted: Sun Aug 23, 2009 6:27 pm 
Site Admin

agrippa wrote:
(...) men snart må folk beskytte seg med våpenmakt (...)

Får å slippe å få krav fra politiet om utlevering av ip-adresser, påpeker jeg at agrippa ikke oppfordrer til lovbrudd, men skriver (fremtid) "snart" er konsekvensen av myndihetenes terror, selvtekt.

Som jeg har sagt før, så må man vurdere det rasjonelle i å slå tilbake.
  • Ofte vil det skade ytterligere for egen situasjon.
  • Det kan også liksomlegitimere enorme kampanjer fra myndighetene, med hensikt å forføre folk. Slike kampanjer virker, dessverre.
[Vi har jo alle vert forført av slikt. Både mht hva f.eks anarkisme er, eller mht den skjulte likheten mellom sosialdemokrati og fascisme (demokratisk fascisme "light"). Denne enorme forføringen har ikke familiene råd til. Det kunne gi fler ti-år med ekstra helvete for familiene.]

Etisk sett, er det imidlertid ingen ting å si på at folk tar loven i egne hender når makten tyraniserer.

Dette er legitimt i Nord-Korea, for frihetskjemper i Burma; det var legitimt å drive kampanjer mot den tyske okupasjonen; videre var det legitimt for slavene å ty til politiske frigjøringsaksjoner; etc.

Det er selvsagt også moralsk legitimt å kjempe med alle midler mot overgripere som ødelegger familien, tyranniserer foreldrene og hjernevasker barna med alle mulige løgner.

Men som sagt: Kun rasjonell kamp blir støttet av meg.

Likevel har jeg forståelse for de som til sist mister fatningen og kontrollen, og går fra sans og samling, til angrep på ødeleggerne.

Det har terroristene i barnevernet skylden for, all den tid forsvar er moralsk rett.

Med dette har jeg ikke oppfordret til ulovlige handlinger, men kun brukt min ytringsfrihet til å si at jeg finner forsvaret for naturlige rettigheter og negative menneskerettigheter, å være etisk rett.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Aug 25, 2009 8:26 am 

Vil bare si at vi har opplevd å være maktesløse,når vi har blitt fra tatt våre barn.
Det aller verste og mest smertefulle var å måtte levere og forlate våre 5 minste barn,det var som våre hjerter ble revet ut.
Bare den som selv har opplevd det vet hvordan det er.

Hadde det bare vert noen mening i det ,men du og barnet vet det er helt vanvittig.Du ser fortvilelsen i ditt barns øyne,og ser deres redsel for alt det nye og ukjennte.

Det bruker fosterforeldre og barnevern mot deg til å holde på barnet ditt når du anker saken.
Klart ungene oppfører seg merkelig det hadde vel vi alle gjort visst vi våknet opp i et fremmed hjem.

Et par fosterforeldre sa til en sakkyndig at små jentene våre hadde smilt på et bilde som ble tatt,rett etter at vi hadde gått ut døren.Da hadde vi levert dem for første gang.
De fortalte ikke at hun minste tok hånden min og sa bestemmt,mamma kom nå går vi hjem.
Hun grep juicen sin som hun hade fått,så sier jeg ja,men det kan du jo ikke,stemmen min var helt knust,og ja,det var for jævlig akkurat det der.

Så kommer fostermor skal vi gå på badeland og bade? barna var vel 3 år og vel 5 år,da er de vel lett å lede og lure.
Vi var jo helt rolige,vi kunne jo laget baluba der og da,sosialsjefen rekeland var der og.

Men for å sitere SIGBJØRN SINE ORD I AVSKJEDS BREVET,JEG VIL ALLER HELST SKRIKE ,MEN TIL HVILKEN NYTTE VISST INGEN VIL HJELPE.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Aug 25, 2009 8:47 am 

Jeg må skrive mere detaljert om den avskjeden.Hun minste var jo pappa jente ,hver morgen i 6 tiden våknet hun,og sprang gjennom huset opp til pappas soverom,og la seg i armkroken hans,før de stod opp til en ny dag.

Da fostermorn hadde lokket med bade land så tok hun minste jenten vår opp på armen sin.

Så forstod jo barnet hun ikke fikk bli med,og hun må jo ha følt seg helt sviktet og forlatt av oss.Så sier hun med trist stemme, ha det pappa,ja om jeg blir 100 år så står det bilde spikret hos meg.

Ha det da ,pappa sa hun og vinket med sin lille hånd,vi kjenner våre egne barn,og jeg forstod barnet da hadde det vondt.

Hun minste gjorde mye merkelig og rart i det fosterhjemmet,og i hver rettsak snakket fostermor i et par time i detalj om allt,så myndighetene kunne høre hvilket skadet barn hun hadde fått.At hun ikke hadde oppført seg slik her hjemme trodde jo ingen på.

Hun ble sendt i barnehage av meg et halvt år før flyttingen,og der var barnet under massiv obsevasjon av ansatte på oppdrag fra barnevernet.

Barnet gråt mye da hun ble levert og hun ville med hjem hun var den eneste av ungene våre som ikke likte barnehage.Hun virket redd en ansatt og likte ikke styreren forstod vi. Hun slapp alt i hendene og kom springene mot oss da hun ble hentet,da var hun kjempe glad.Men det var det ingen som registrerte og fortalte.
Barnet protesterte høylytt mot overvåkingen,barn forstår mer enn vi aner.

Alt var vår skyld sa berit kopperud vi hadde levert en unge med store adferds problemer i den barnehagen..

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Aug 25, 2009 6:59 pm 
Site Admin

En hver med noenlunde utviklet empati skjønner denne smerten, og perversiteten i barnefjernernes tanker. Det er derfor det er så veldig viktig å få historiene ut.

Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg hadde taklet å være i deres situasjon. Jeg tror ikke jeg hadde klart å gi meg, overfor makten, og hadde vel risikert fengsel, om de hadde knust familien min.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Aug 25, 2009 10:53 pm 

May - Britt

Hele din historie har berørt mig veldig dybt. At få stjålet sine barn etter lang tids mistænkeliggørelse og overvåkning. Alle årene hvor du har savnet barna, prøvd å følge med og samarbejde med de som stjal dem for å få barna hjem. Samtidig blevet slitt i stykker mellem bitteheten til barnefjernet og viljen til å gå igennem ild og vann for å få dem alle tilbake.

Det står alt sammen så dypt i alle os som har vært ute for trusselen, og selv oplevd bare brøkdelen av dine følelser.
Men så overgik ondskaben det værste som kunne ske. Jeg klare ikke engang tanken at det skulle overgå en av mine barn.

At du stadig står op, og får dagene til å fungere er utrolig stærkt og beundringsverdig. Kan jeg bruke deler av din historie, med billedet av Sigbjørn med pusen ?

Profile  

Post subject: Re: Myndighetenes krig mot fam. Kvelland
PostPosted: Fri Aug 28, 2009 9:57 pm 
Superposter

Arild Holta wrote:
agrippa wrote:
(...) men snart må folk beskytte seg med våpenmakt (...)

Får å slippe å få krav fra politiet om utlevering av ip-adresser, påpeker jeg at agrippa ikke oppfordrer til lovbrudd, men skriver (fremtid) "snart" er konsekvensen av myndihetenes terror, selvtekt.

Foreldre som forsvarer sine barn mot offentlig legitimert barnebortføring, må kunne påberope seg nødverge.

Nødverge er en form for selvtekt, som legitimeres dersom handlingen har vært nødvendig for å avverge eller forsvare seg mot angrepet.

Dersom en person forsøker å drepe deg, har du faktisk full rett til å forsvare deg med alle midler. "Barnevernet" angriper våre barn. Det er foreldrenes plikt og rett å forsvare sine barn mot angriperne.

Politiet er dessverre "barnevernets" lydige hunder. Jeg har full forståelse for din bekymring for at de skal finne på å kreve utlevering av ip-adresser dersom herskerinnene deres ikke omtales med tilstrekkelig respekt.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 355 posts ]  Go to page Previous  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 24  Next