It is currently Thu Mar 28, 2024 10:45 am



Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
 Post subject: AUTISME-ASPERGER SYNDROM - søker BV-ofre for EUROP rettssak
PostPosted: Fri Apr 17, 2009 9:32 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Nov 10, 2008 9:35 pm
Posts: 53
Hei,

Har dere selv, eller kjenner dere barn med autisme/asperger-autisme som ble tatt av barnevern? Eller familier som har fått problemer fra barnevern pga/til tross en slik diagnose?

Etter vi er selv blitt ofre (søk under "tertnes") og har lest om en familie med samme skjebne som oss her
http://www.byavisa.no/byavisa/artikler. ... artid=3035

har vi nå tatt kontakt med personen, som ledet Europarådets ekspertkomité for opplæring og integrering av barn og unge med autismespekterforstyrrelser. I rapporten konkluderes at det er best for slike barn å vokse opp hjemme hos sin familie.
Hun, leder av ekspertkomiteen, er Norsk - hun var ekstremt sjokkert over å høre om vår sak - og om saken som byavisen skriver om - at barn med autismeproblemer blir kidnappet av barnevern.

http://avd.rikshospitalet.no/files/auti ... linger.doc

Vi ble anbefalt å samle flestmulig barnevernsofre med autisme/aspergerdiagnose (og selvfølgelig deres familier), slik at det Norske Autismeforbund kan gå inn i et rettssak ved de Europeiske domstolen i Strassbourg. De ønsker ikke enkeltsaker, men fremstille at det er en alvorlig systemsvikt i Norge når mange barn med en slik diagnose rett og slett kidnappes fra sine familier.

Ta kontakt med meg SNAREST, så kommer jeg med flere opplysninger.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 17, 2009 10:30 pm 
Offline

Joined: Tue Apr 07, 2009 8:45 pm
Posts: 7
Location: Trondheim
Lykke til! Jeg ber for dere.


Top
 Profile  
 
 Post subject: BTO
PostPosted: Sat Apr 18, 2009 9:00 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen

Bare Til Orientering:

En psykolog som heter Svein Magnar Hansen, som også er identisk med den gærningen som utredet meg, og hadde på det tidspunktet påtatt seg oppdrag for barnevernet i 12 år,

har jobbet veldig mye med autistiske barn og deres foreldre i/for et firma som heter Tipo International A/S.

Men, han er altså barnevernets mann dere, og er også styremedlem i et firma som heter Tiltaksgruppen, hvor han står oppført som styremedlem i de første registreringspapirene i Brønnøysundregistrene, men, etter at jeg oppdaget og publiserte dette forholdet, forandret de hans status til ekstern fagrepresentant.

Tiltaksgruppen er en privat barnevernsinstitusjon, en såkalt fosterhjemsring.

Til den autismeforeningen anbefaler jeg at de må få ut Svein Magnar Hansen. Jeg har også et par andre historier om ham som kan være av interesse. Jeg kan ikke nevne disse historiene her, for da kan jeg bli tiltalt for både det ene og det andre.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Apr 18, 2009 6:08 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Dette er en sak der barn med autisme-lidelse ble tatt fra moren: http://www.barnasrett.no/Relevante%20Sa ... _barne.htm
Jeg tror at jeg skal kunne formidle kontakt.

Jeg kjenner til en annen sak der en forelder med autisme-lidelse (asperger) ble fratatt babyen sin.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Apr 18, 2009 6:19 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Kilde

Bare litt om Asperger syndrom. Særtrekk blant annet lærere bør vite om.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Apr 18, 2009 11:50 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Det er vel litt uenighet i hvor vitenskapelig diagnoseringen rundt dette med autisme er. Likevel er vi veldig enige i at barna ikke skal tas fra sine foreldre. DET er veldig skadelig.

Derfor ser jeg på dette som et nyttig tiltak for å presse norske myndigheter litt.

Vi trenger å ha flere saker i menneskerettighetsdomstolen. HELE TIDEN.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 19, 2009 11:08 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Kjempebra det du vil gjøre, tertnes, samle saker til menneske retighets domstolene. Er så glad for at du og din familie kom dere i sikkerhet fra det Norske barnevern. Det er en veldig fin innsats fra din side. Det gjelder bare å få samlet dem som har blitt frarøvet barn pga.Asperger-syndrom hos barna.
Det å skylde på foreldrene er så sprøtt og sykt at det ligner ingen ting.


Top
 Profile  
 
 Post subject: ingen usikkerhet rundt Autisme/Asperger diagnose lenger
PostPosted: Sun Apr 19, 2009 7:59 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Nov 10, 2008 9:35 pm
Posts: 53
Hei,

Tenkte bare å tilføre - at det er IKKE lenger usikkerhet rundt Asperger-autisme diagnose lenger. Hvis noen fagfolk påstar dette, så kan dere være sikkert at de ikke er skikkelig fagfolk!

Den internasjonale autisme-community har nylig også fremhevet at det er ingen medisinsk forskjell mellom autisme og Asperger. Asperger er nå beskrivet som "Asperger-autisme", siden årsak er den samme som ren autisme, nemlig samme gen-"feil" (liker ikke å kalle dette en "feil", fordi hvis du går gjennom samfunnshistorien vår så finner du rask ut at nesten alle store oppfinnelser i verden ble gjort av folk med Asperger - Edison, daVinci, Einstein, Bill Gates..... og vi trenger slik folk ellers hadde vi fortsatt levd i Steinalderen - dermed har de ingen "feil" men noe "gode", nemlig evner som vi vanlige mennesker ikke ha. At Autister og Asperger har sosiale vansker gir dem dermed overskudd å fokusere på vitenskapelig oppfinnelser!).

Takk for enhver tipps som BV-ofre ... jeg skal ta kontakt med dem individuelt.

Livet i utlandet er ellers fantastisk .... men vi gir ikke opp kampen mot utrettferdighet som har skjedd mot oss i Norge....og vi skal fortsette med å samle oss med andre ofre ... likevel blir hovedfokus på dem som har Asperger-Autisme som årsak for BV-problemer.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Apr 20, 2009 12:57 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Jeg kjenner flere man sikkert kan påklistre slike "diagnoser" og mange flere diagnoser. Felles for dem er at de trenger mamma og pappa som andre normale mennesker.

Adferdsindustrien hadde trolig ødelagt Einstein og andre glupinger. Dersom vår selvopphøyde adferdsindustri får sin hånd på alt, så ødelegges menneskeheten.

Idéen om at Bill Gates har autisme, har nok ikke helt sin rot i virklighetens verden. Bill Gates er en familiemann med god utdannelse. Han har klart seg sosialt. Ja, faktisk så bra at nåværende toppleder i Microsoft gråt når han gikk av. Han er ikke bare teknisk god, men en sterk foretningsmann og en stor bedriftsleder. Den enkle grunnen til at han ble DEN fremste datapersonligheten er at han hadde noe markedet trengte, helt i starten på en software-revolusjon. IBM oppfattet ikke markedspotensialet for software, og det enorme markedet falt i hendene på Microsoft/Bill Gates, og det oppstod monopoltilstander.

Quote:
Den internasjonale autisme-community har nylig også fremhevet at det er ingen medisinsk forskjell mellom autisme og Asperger.


Går vi fra "autoritetene sier" til at mange mennesker ikke får påvist annet enn at adferden deres er si og så, og det passet ikke 100% inn i samfunnsmaskineriet vi blir påprakket, foran diagnosering, så er vi nok litt utenfor den siden av medisin som "høster" mest fra biologien.

Man kan kritisere mye av dagens "medisin" både biologisk, antropologisk, historisk, ideologisk, politisk, moralsk etc, (og savner litt det å ha en tungvekter i dette her på forumet).

Nå må man være klar over at "medisinen", spesielt klinisk psykologi, har ødelagt livet til mange av de menneskene som relaterer til dette forumet.

Det er altså all grunn til å ha et kritisk forhold til "medisinen" og dens autoriteter.

Jeg leste psykiatri og psykologi også på 80-tallet. Hvor store omveltninger har det vel ikke vert i tenkningen deres - foruten idéen om at de har RETT...

En annen sak:
Hvorfor skal man diagnosere all anderledeshet?
    * Er det for at terapautene skal tjene penger?
    * Eller er det for at et sykt skolesystem skal kunne peke på diagnose, i stedet for på seg selv?
    * Kanskje det er for at staten skal kunne begrunne sin inflytelse stadig mer?
    * Eller hva med legemiddelindustrien som skal tjene penger?
    * Eller alle som tjener penger på kursing?
    * Etc

Mennesket har penger, makt og ære (anerkjennelse) som drivkrefter, også i medisinen og tilgrensede områder.

Hva får en lærer mest anerkjennelse av:
1. At h*n oppdaget at eleven "måtte" diagnoseres?
2. Kritikk av skolesystemet fordi det er dårlig tilpasset mennesker?

Hva får et maktmenneske eller politiker mest igjen for:
1. At folket får mest mulig frihet?
2. At h*n får flest mulige "grunner" for makt, pengefordeling og store budsjetter, inkludert sykliggjøring av folket?

Ellers er jeg enig i at Asperger ikke må kalles en feil.

Tro om ikke godeste "sankt Paulus" også ville blitt beskyldt for Asperger av adferdsindustrien? Ikke giftet han seg, og beskrev seg noen ganger som redd og skjelvende i sosiale sammenhanger.

En eller annen intellektuell sa en gang at sykdom kan defineres som at man har gått til legen. La oss hoppe over noen legebesøk for ikke å få for mye "helseproblemer"...

MEN, som sagt: Jeg støtter Tertnes i å gå rettens vei mot barnestjelingen. Likevel vil jeg fremme en sterk kritisk holdning til adferdsindustrien.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Apr 21, 2009 5:00 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Ja virkelig bør man være på vakt mot diagnosering. For hvorfor skulle den ene måten å være på være mere friskt og riktig og normalt enn det andre.
Man kan forså vidt bare studere bibelen og der finner man at Gud ofte utvalgte litt spesielle mennesker til sine tjenester. Det var trolig lettere å bruke mennesker som ikke var så veldig opptatt av hva som var normalt. Forde det normale ville hindre for at de ville gjøre tjeneste for Gud. Mennesker som var frie fra hva andre måtte mene og tenke om dem var enklere å bruke.

Bibelen består heller ikke av en gjeng med diagnose mennesker ,men hadde de levd i vår tid ville de havnet en viss plass med en delikat diagnose eller syndromer. Flere ville garantert blitt tvangsinnlagt og Jesus med dem.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Apr 22, 2009 1:01 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sat Jan 31, 2009 9:41 am
Posts: 223
Location: Hillerød Danmark
Turid Holta wrote:
Ja virkelig bør man være på vakt mot diagnosering. For hvorfor skulle den ene måten å være på være mere friskt og riktig og normalt enn det andre.
Man kan forså vidt bare studere bibelen og der finner man at Gud ofte utvalgte litt spesielle mennesker til sine tjenester. Det var trolig lettere å bruke mennesker som ikke var så veldig opptatt av hva som var normalt. Forde det normale ville hindre for at de ville gjøre tjeneste for Gud. Mennesker som var frie fra hva andre måtte mene og tenke om dem var enklere å bruke.

Bibelen består heller ikke av en gjeng med diagnose mennesker ,men hadde de levd i vår tid ville de havnet en viss plass med en delikat diagnose eller syndromer. Flere ville garantert blitt tvangsinnlagt og Jesus med dem.

Jada Turid :)
Psykotiske hallusinationer og symptomer i bunkevis.
Jomfru Maria var med sikkerhet blit frarøva Jesusbarnet fra barselsstua..
MEN nu er vi selv blit ramt af en "psykisk problem" og det som har gjort jentungen min "frisk", er åpenhet, og snakkeri mest mellom os to, men også å afmystificere det heile.
At faren hennes begik selvmord var et hardt slag, men å høre saksbehandler og barnefjern argumentere for at han ikke var riktig klok, og hadde psykiske problem og dette kunne være arvelig, så jentungen og heile familien også var heil eller halvgale ?
Fytterakkern !
Pappan til jenta fik medicin for å senke blodtrykket som han ikke tålte.
Jenta blei uten far, og flesteparten av alle folk omkring blei til ein taus mur rundt henne. Selvfølgelig blei hu trist over at ha mista pappan sin.

Eineste psykiske problem hu har hatt det siste halve år er det pres hu har blit utsat for av kommunalt ansatte barnefjernere, og den del snakke vi om daglig, samtidig som vi dokumentere heile forløpet til seinere bruk.
Hu er nå frisk og glad sammen med gulklumpen sin, fineste og gladeste jente i heile verden. Veslejenta stortrives, snakke og smile og pludre nesten konstant. (Om et år håpe vi vel hu holde kæft bare 5 minutter :roll: )

Beklager, dette var et sidespring til tema.

MEN tilbake til tema. Da den mellomste gutungen min ikke passa inn i skolen og blei "utreda" for DAMP som den normale diagnose på urolige gutter i folkeskolen, fik han så mye støtte at det bare var så vi nesten blei kvalt.
Løsningen for ham var ein heilt "almindelig" privatskole med ein trebarnsmor som lærer.
Hennes "behandling" var som med små ville hundunger.
Hu kasta ut den/de som forstyrra, laga konkurance i hvem kan springe fortest rundt om skolen 3 ganger og han vinner noe symbolsk (førstevælger til holdsport f.eks. ), og 5 minutter etter kom guttene tilbake heilt flate og kunne sitte stille og høre etter resten av timen.
Ikke etter en psykologs anbefaling, men det virka ! Hans DAMP var kurert av ein lærer med sin egen urolige gutt.
Resten av skoletia var en lek, og han fungerte fint, og lærte alt han skulle lære og fik fine karakterer.

Syns det er tøfft av dig Tertnes å ta op kampen ..- Lykke til ! :)

_________________
Mormor Anna Balsgaard
(Eksil i Danmark. Spør dersom du har problem me språket )


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Apr 22, 2009 3:56 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Ja en mengde naturlige reaksjoner på hendelser i livet. Trist for jenta at ho mistet sin far. Fint du\dere har et åpent forhold så dere kan snakke mye sammen om ting. Det er viktig å ha noen å snakke med.

Vist er tertnes tøff som tar opp kampen. Det hører ingen steder hjemme å ta barna fra foreldrene.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]