It is currently Thu Mar 28, 2024 1:03 pm



Post new topic Reply to topic  [ 68 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next

Kommer Savner_jenta_mi hjem med barnet etter endt opphold på mødrehjem?
Ja 33%  33%  [ 3 ]
Nei 67%  67%  [ 6 ]
Total votes : 9
Author Message
 Post subject: Mødrehjem... Igjen?
PostPosted: Tue Oct 21, 2008 7:49 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 14, 2008 1:48 pm
Posts: 234
Location: Oslo
Her er min historie:
http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?t=4885

Dersom jeg får medhold i fylkesnemnda, er det en mulighet for at jeg igjen blir nødt til å bo på mødrehjem da jeg ikke fikk lang nok tid på meg før de tok barnet sist gang. Min mor mener at sjansen for at jeg returnerer hjem med barnet, uansett om jeg gjør ALT riktig, bare er 1%, da de uansett kommer til å finne masse negativt og overdrive, sånn som de har gjort tidligere, selv om jeg blir plassert på et annet mødrehjem enn den berømte Aline... Hva mener dere? Er det mulig at hun tar feil?

_________________
http://statisten.blogg.no - om livet som statist og smårolleaktør


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 21, 2008 9:09 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Tror din mor har forstått hvor vanskelig barnevernet er. Og det er dessverre mye rett i det hun sier. Det er sånn vi kjenner barnevernet. Men det er og di som rett og slett har flax. Vi får håpe du har flax. Skulle så inderlig ønske du fikk den fine lille tulla di hjem til deg. Dere hører i hop. Så gi ikke opp håpet - det er fortsatt mulig, det kan gå bra. Din mor vil nok forberede deg på hvordan det kan gå i fylkesnemda. Vit at fylkesnemda oftest bare er en ja-sier til alt barnevern finner på.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 21, 2008 10:50 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Din mor høres ut til å ha både visdom og evne til å forstå. Hun ser deg, hun har sett deg sammen med barnet ditt, og hun vet hva de på Aline har gjort mot deg og sagt om deg. Forestiller meg at hun har sett du er en fullgod mor, deretter har hun møtt de "faglige" ved Aline, og sett deres rapporter.

Desverre er hele dette systemet korrupt. særlig mennesker med integritet, foreldre som har egne meninger og standpunkt, som ikke lar seg tråkke på, er svært utsatt i disse systemene.

Det er en drøm: Skulle de absolutt overvåke deg. Måtte du og barnet ditt få bo hjemme hos din mor, hvor en eldre frivillig kvinne, med mange barn selv og ingen sosialhøgskole el.l. utdanning, kunne komme og se til dere. En kvinne du selv aksepterte og stolte på.

Kanskje ville du bli møtt med smil og ros, varme, så kunne hun skrevet sine rapporter til barnevernet. Der ville du fått en rettferdiger karakter-givning.

Desverre er dette en drøm. Barnevernet vil overvåke, trakassere, og bryte mennesker ned. Barn, foreldre og familier. Jeg er overbevist om at babyen din må ha det som i himmelen hos deg og din mor. Der er hun trygg. Det Aline og barnevernet og Fylkesnemda gjør er grove, grove overgrep, mot en nyfødt baby, og mot en nybakt mor.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 21, 2008 10:57 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Enig med athene.Babyen har det best hos sin mor. Fylkesnemd og barnevern vil bare ødlegge


Last edited by Turid Holta on Fri Jan 09, 2009 10:55 am, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 09, 2009 2:58 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Jan 03, 2009 1:05 am
Posts: 73
Har lest historien din. Det var orntlig trist og vondt at barnevernet hentet din kjære datter. Slikt skulle ikke vært lov og det er skammelig at de kan gjøre slikt mot mennesker.

Gi foreldrene makten over sine barn. Skap trygge omgivelser for barn legg ned barnevernet nå.

Bare mamma og pappa er de eneste rette til å ha sine egne barn. Det er nok grusomheter og familieødeleggelser barnevernet har gjort.

_________________
BARNA TILHØRER FORELDRENE!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Mødrehjem... Igjen?
PostPosted: Sat Jan 10, 2009 10:30 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Savner_jenta_mi wrote:
Her er min historie:
http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?t=4885

Dersom jeg får medhold i fylkesnemnda, er det en mulighet for at jeg igjen blir nødt til å bo på mødrehjem da jeg ikke fikk lang nok tid på meg før de tok barnet sist gang. Min mor mener at sjansen for at jeg returnerer hjem med barnet, uansett om jeg gjør ALT riktig, bare er 1%, da de uansett kommer til å finne masse negativt og overdrive, sånn som de har gjort tidligere, selv om jeg blir plassert på et annet mødrehjem enn den berømte Aline... Hva mener dere? Er det mulig at hun tar feil?


Såkalt "mødrehjem" eller "foreldre og barn senter" som det heter idag, er fremdeles et såkalt "hjelpetiltak", det vil si, frivillig.

Dermed kan jeg ikke se hvordan fylkesnemnden kan "dømme" deg til et opphold på mødrehjem, men det kan være at de vil legge press på deg for å få deg til å akseptere og reise ny sak dersom du ikke gjør som de vil. Det er slik fylkesnemndene og "barnevernet" driver på og truer/presser foreldre i kne. (Fylkesnemndslederne har utrolige maktmidler til rådighet og nøler ikke med å bruke dem. Det angår jo ikke dem. Etter å ha dømt en mor til helvete går de hjem og spiser middag og lufter bikkja som om ingenting var hendt. Hadde de vært utsatt for en brøkdel av barbariet selv, så hadde de selvgode lederne av fylkesnemndene brutt sammen. De burde vært straffet for råskapen sin. Slike domstoler hører kun hjemme i diktaturer.)

Jeg ville gjort absolutt alt for å få barnet mitt hjem igjen, hvis jeg var deg. Hvis du får tilbud om et annet sted enn Aline konsentrasjonsleir, så er dette positivt, selv om andre "mødrehjem" også er forferdelig steder.

Jeg tror du kan klare å få datteren din hjem igjen hvis de har signalisert at de er åpne for å la deg prøve et nytt opphold på "mødrehjem". Det betyr jo at du må få datteren din tilbakeført.

Før du eventuelt drar til "mødrehjemmet" bør du rådføre deg med noen som vet hva du absolutt ikke bør si eller gjøre. Vokt tungen din og pass på alt du gjør. Du er ikke hos venner eller mennesker som vil deg og barnet vel. De skriver ned alt som kan brukes mot deg, så ikke gi dem noe gratis. Betrakt oppholdet på "mødrehjemmet" som et opphold i høysikkerhetsfengsel, eventuelt Guantanamo-leiren (selv om fangene der får langt bedre behandling enn foreldre og barn som er innesperret på Aline).

Du har viljen og klokskapen til å lykkes. Du har støtte fra din egen sterke familie. Dette vil du klare!

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jan 10, 2009 10:49 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Ved å nytte plassering i såkalte mødrehjem (det ligger jo i ordet, mødrene blir sendt hjem- alene) som "hjelpetiltak blir det lettere å ta barna i nemda da de der kan si at "hjelpetiltak" har vært utprøvd, men vi ser ikke at det allikevel er nok da mor . . . .bla bla bla

Godtar man ikke en slik "frivillig" plassering tar de allikevel barn på at; "mor viser liten innsikt, forståelse for barnets behov(?) og utviser også liten samarbeidsevne. . . .bla bla bla . . bla."

Det gode er at man kjøper seg litt mer tid sammen med sine egne barn ved å gå med på noe sånt, skjønt man kan aldri vite ett hundre prosent- noe kommer an på den enkeltes egen innsats :D


Quote:
Du har viljen og klokskapen til å lykkes. Du har støtte fra din egen sterke familie. Dette vil du klare!

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jan 10, 2009 1:20 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 14, 2008 1:48 pm
Posts: 234
Location: Oslo
Takk for svar :) Nå er situasjonen slik at en ny plassering på mødrehjem er høyst uaktuell. Istede skal jeg skrive over ansvaret på barnefaren, for de har en langt dårligere sak mot ham enn mot meg, og de blir bare nødt til å gi ham datteren. Han er helt plettfri, jobber heltid, og familien hans har ordnet økonomi, hus og bil. Så det skulle forundre meg om de likevel skulle gå til sak mot ham :roll:

_________________
http://statisten.blogg.no - om livet som statist og smårolleaktør


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jan 10, 2009 2:02 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Savner_jenta_mi wrote:
Takk for svar :) Nå er situasjonen slik at en ny plassering på mødrehjem er høyst uaktuell. Istede skal jeg skrive over ansvaret på barnefaren, for de har en langt dårligere sak mot ham enn mot meg, og de blir bare nødt til å gi ham datteren. Han er helt plettfri, jobber heltid, og familien hans har ordnet økonomi, hus og bil. Så det skulle forundre meg om de likevel skulle gå til sak mot ham :roll:


Håper virkelig at det går bra for dere i retten (skulle vell være nå snart).
Barnevernet vil trolig bare fortsette stå på at de kjører en sak mot deg og at det er deg de har tatt barnet fra for i det hele tatt kunne ha noe rettsak. Ellers skulle de jo bare levert barnet til barnefaren med en gang.

Det gjør jo ikke barnevernet men de vil nok prøve seg på sine mange simple og skitne knep. Og bable i vei med det vanlige barnet må ha ro og være der det er osv.
Merkelig rart at ikke barnevernet er i stand til å tenke den tanken når de tar babyer og barn fra foreldrene, at barn trenger ro og må få være der det er.
Du har foreldre som er resurssterke og stiller opp for deg.Og barnefaren stiller opp. Selfølgelig burde barnevernet gi barnet de har tatt tilbake til dere.

Lykke til i retten når er den?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jan 10, 2009 2:33 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 14, 2008 1:48 pm
Posts: 234
Location: Oslo
Takk. 26 og 27 januar men kan hende det blir avlyst dersom alt går etter planen ang. faren... :)

_________________
http://statisten.blogg.no - om livet som statist og smårolleaktør


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jan 10, 2009 3:33 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Jan 03, 2009 1:05 am
Posts: 73
Måtte barnevernet bli nedlagt og familiene få sin frihet og råde rett over sine barn. Barnevernet må stilles til straffeansvar for alle familie ødeleggelser og skader de har påført barn gjennom tvangs fjerning fra sin egen familie.

_________________
BARNA TILHØRER FORELDRENE!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jan 10, 2009 4:01 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 14, 2008 1:48 pm
Posts: 234
Location: Oslo
tutta wrote:
Måtte barnevernet bli nedlagt og familiene få sin frihet og råde rett over sine barn. Barnevernet må stilles til straffeansvar for alle familie ødeleggelser og skader de har påført barn gjennom tvangs fjerning fra sin egen familie.
Helt enig! :twisted:

_________________
http://statisten.blogg.no - om livet som statist og smårolleaktør


Top
 Profile  
 
 Post subject: Overføring av omsorgsretten til barnefaren
PostPosted: Sat Jan 10, 2009 4:34 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Turid Holta wrote:
Håper virkelig at det går bra for dere i retten (skulle vell være nå snart).
Barnevernet vil trolig bare fortsette stå på at de kjører en sak mot deg og at det er deg de har tatt barnet fra for i det hele tatt kunne ha noe rettsak. Ellers skulle de jo bare levert barnet til barnefaren med en gang.


Etter hva jeg har forstått av saken, så er barnet tatt på akuttvedtak. "Barnevernet" har ennå ikke fått medhold i permanent overtakelse i henhold til § 4-12 i "barneverns"-loven. Dermed burde det være mulig for Savner-jenta-mi å overføre barnet til barnefaren med den følge at "barnevernet" må fremme ny 4-12 sak mot ham, og ikke mot moren.

Dette vet jeg ikke sikkert. Jeg håper Savner-jenta-mi har fått god juridisk bistand. Jeg forstår så inderlig vel at hun betakker seg for et nytt opphold på "mødrehjem". Det er latterlig at mødre som har et sted å bo skal tvinges til å bo på en knøttliten hybel omringet av sprø sosialarbeidere. Det er en form for fengsling. Hvorfor skal nybakte mødre settes i fengsel? Dette gærne "velferdssamfunnet" har gått helt av hengslene. Tilbragte vår ko-ko barnevernsminister Anniken Huitfeldt måneder på "mødrehjem" etter å ha fått tre barn på rappen? Savner-jenta-mi er neppe noen dårligere mor enn Kanniken Huitfeldt.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jan 10, 2009 4:56 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Enig "savner jenta mi " er garantert ikke noe dårligere mor enn Anikken Huitfeldt. Det er bra sikkert. Barn har bare en mamma.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 23, 2009 7:10 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Savner_jenta_mi wrote:
Takk. 26 og 27 januar men kan hende det blir avlyst dersom alt går etter planen ang. faren... :)



Blir det fylkesnemd i neste uke? Og hvordan går det?


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 68 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]