Turid Holta wrote:
Venke Abel Og Anne Lise Bangsund kom overumplende i vår barnevernsak på besøk ,jeg var akkurat kommet hjem fra reise på sykehus med min datter. Jeg og min datter hadde prioritert å sove før jeg pakket ut av sekken. Ikke alle sko sto perfekt stablet i gangen. Barnevernet i følge med to uniformerte politi krevde at jeg skulle rydde opp der og da. Venke Abel Og Anne Lise Bangsund sa at de ville komme tilbake senere på dagen for å skjekke om jeg hadde ryddet. Det gjorde dem etter ca tre timer var politi og barnevern der.
Dette er en helt utrolig historie. Jeg trodde ikke sånt var mulig! Kommer virkelig to de hespetreene fulgt av politifolk hjem til dere for å sjekke om dere har ryddet? Det er nesten ikke til å tro. Det står i Grunnloven at husinkvisisjoner kun skal finne sted i kriminelle tilfeller. Man skulle tro at politiet hadde et visst kjennskap til landets lover, om ikke trollkjerringene i "barnevernet" har det.
Vet dere hva som foranlediget denne episoden eller kommer trollkjerringene Wenche Abel og Anne-Lise Bangsund regelmessig hjem til dere på kontrollbesøk?
Politiet får ihvertfall slutte å påstå at de er underbetalte når de holder på med sånt tull.
Offentlige myndigheter bruker stadig større ressurser på å kontrollere og overvåke sivilbefolkningen. Man skulle ikke tro det var mulig i et presumptivt demokrati.
Har virkelig "barnevern" lov til å komme hjem til folk uten forvarsel kun for å sjekke om det er ryddig i huset?
Hva hadde skjedd om du hadde nektet å låse opp? Hadde de tilkalt låsesmed og tatt med seg alle barna og satt deg og Arild på glattcelle? Når man ikke har gjort seg skyldig i en forbrytelse har man krav på å få være i fred.
PS: Var sosialarbeideren Wenche Abel anstendig kledd denne gangen eller var hun som vanlig antrukket i kofte utringet ned til navlen? Det må være ubehagelig å få slike halvnakne kvinner inn i huset. Hun burde få pålegg av politiet om å kle på seg, selv om salg av seksuelle tjenester ikke er forbudt.