It is currently Thu Mar 28, 2024 11:46 am



Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
 Post subject: Advokat Venil Katharina Thiis
PostPosted: Thu Jan 08, 2009 10:30 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Advokat Venil Katharina Thiis

Informasjon snarest!

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 08, 2009 1:48 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Jun 27, 2007 5:14 pm
Posts: 107
Location: Oslo
http://www.adressa.no/nyheter/article185127.ece

_________________
Det er fullt mulig for David å slå Goliat


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 08, 2009 1:59 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Hjertelig, det var omtrent det jeg håpet å få bekreftet :D

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 08, 2009 2:32 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Men om dere får høre at hun også har representert kommuner, så er det korrekt... Likevel kan hun anbefales, mener jeg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 08, 2009 5:24 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Og jeg er usikker... Mener jeg fant noe i fjor høst. Skal PRØVE å huske..å lete etter det igjen.

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Adv. Venil Thiis slaktet "barnevernet"
PostPosted: Thu Jan 08, 2009 7:38 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Quack wrote:
http://www.adressa.no/nyheter/article185127.ece


Publisert 10.12.2001 - 08:45 | Endret: 10.12.2001 - 08:45
Advokat slakter barnevernet

- Autoritært, hjerteløst, nedlatende, lite kompetent og lite opptatt av barnet. Foreldre og barns rettssikkerhet er en illusjon. Advokat Venil Thiis går til frontalangrep på norsk barnevern.

- Om 10-15 år kommer vi til å skamme oss like mye over dagens barnevernsaker, som vi gjør over behandlingen sigøynerne i sin tid fikk. Da vil det vrenge seg i flere mager enn i min. Dagens barnevern viser rett og slett en total mangel på respekt for mennesker som sliter.


Det er allerede gått syv år siden publikasjonen av advokat Venil Thiis' ramsalte kritikk av "barnevernet", men lite er endret. Hvis noe er endret, så er det til det verre, ikke til det bedre. Jeg frykter det må gå minst 30 år før nordmenn eventuelt kommer til å skamme seg over dagens såkalte "barnevernssaker", og da er alle barna som blir terrorisert, voksne. Da vil de sitte med en ødelagt barndom, takket være den "sosialdemokratiske velferdsstaten". Er de "heldige" får de utbetalt 1 million kroner av staten for tort og svie slik ofrene for "barnevernet" fra 1950-1980 får utbetalt maksimalt 700 000 kroner idag.

Artikler som ovenstående, burde samles i en egen seksjon til moralsk støtte og oppmuntring for alle dem som slites ihjel av det tyranniske "barnevernet". Menneskene som rammes av "barnevernet" var ikke nødvendigvis slitne da den første telefonen eller det første brevet kom, men etter mange års kamp mot trollet blir de slitne. Norske myndigheter torturerer og plager borgerne.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 08, 2009 8:14 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Nordmenn skammer seg vel jevnt over lite over det som skjedde med "de reisende" og det er vel ikke nordmenn generellt som bør skamme seg, men derimot de som har utøvd og fortsatt utøver disse overgrepene og dette regimet som fortsatt raserer familistrukturer og bånd.

Hvorfor skulle de da på noe tidspunkt skamme seg over det som foregår i dag?

Mulig jeg er et unntak som faktisk skammer meg på samfunnets vegne.

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jan 10, 2009 7:59 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Vel, slik gikk det- Venil Katharina Thiis; "Jeg har fått nok"

Hvorfor:
Quote:
– Den første saken om omsorgsovertakelse som jeg førte i 1992 etter den gamle loven, vant min klient. Nå i november vant jeg igjen– det var min siste sak. Alle sakene i fylkesnemnda mellom disse sakene har jeg tapt. Ikke én gang har det blitt nei til omsorgsovertakelse.


Hadde bare flere advokater gått ut og agert og sagt det samme så kanskje det ville fått den oppmerksomheten som må til.

Quote:
Mener du at man tar altfor mange barn fra foreldrene sine?

– Ja. De burde fått hjelp der de er, på en enkel og god måte. De som blir fratatt sine barn er ofte flotte, velmenende mennesker som ikke helt klarer hverdagen og som selv ber om hjelp – og blir dolket i ryggen.


Quote:
– Hvilke motiv skal man ha for å kjøre i gang omsorgsovertakelse uten at det er strengt nødvendig?

- Det handler om maktmennesker i et system som har behov for å heve seg over andre. En klient hos oss opplevde å komme i møte hvor hun fikk beskjed om at de ville anlegge sak for å ta fra henne barnet. Møtet ble avsluttet med at barnevernets representant ville ha en klem. Jeg vet ikke hva det er – dumskap eller en fullstendig forvillet rolleforståelse(...)

Quote:
Troen på at tvang løser konflikt er merkelig. Man trenger ikke ta vekk mora fra et barn for å gi barnet gode oppvekstvilkår


Artikkelen kan kommenteres

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Advokat Venil Thiis har fått nok
PostPosted: Sun Jan 11, 2009 1:35 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Bjørn Erik wrote:


Journalisten: - Hvilke motiv skal man ha for å kjøre i gang omsorgsovertakelse uten at det er strengt nødvendig?

Advokat Venil Thiis: - Det handler om maktmennesker i et system som har behov for å heve seg over andre.


Min kommentar: Det er en hårdnakket myte at barna tas fra foreldrene bare i såkalt "alvorlige saker". Sannheten er at barn tas fra foreldrene på grunn av "barnevernsleders" behov for å hevde seg eller barn tas fra foreldrene på grunn av "barnevernsleders" behov for hevn over foreldrene. Det er ikke i såkalt ekstreme tilfeller at barn tas fra foreldrene - tvertimot. Barn tas fra gode hjem og får barndommen ødelagt helt uten grunn. Utløseren er ofte en falsk melding om "bekymring". Når "barnevernet" har fått tak i navn og adresse til en familie, er det starten på en prosess som bare har én utgang: Tvangsfjerning av barnet og plassering i fosterhjem. Denne prosessen kan ta mange år, men resultatet er likefullt gitt på forhånd. Rettsprosessen er en farse. Meddommerne er økonomisk avhengige av "barnevernet" og innstiller på "omsorgsovertagelse" uavhengig av hva de får høre i retten. De som instiller på tvangsfjernelse, har sjelden møtt barnet. Alt baseres på usanne eller sterkt overdrevne journalnotater/sakspapirer. Retten trenger ikke bevis for å fradømme barnet retten til å vokse opp hos sine foreldre. Det holder at et tilstrekkelig antall mennesker mener at "omsorgsovertagelse" er til det beste, selv når konklusjonen er basert på falske forutsetninger.

Journalisten: – Det virker som du er veldig opptatt av foreldrene?

Advokat Venil Thiis: – Jeg er ikke opptatt av å slåss for at udugelige foreldre skal få fortsette å ødelegge ungene sine. Men det er svært sjelden jeg ser det. Og jeg spør meg: Hvor er de sakene med seksuelle overgrep? Barnevernet skal verne barn mot det verste av det verste. Men jeg har nesten aldri vært borti en sak hvor barna blir tatt fra foreldre på grunn av seksuelle overgrep. Det skyldes selvsagt ikke at overgrepene ikke skjer, men at barnevernet har svært dårlig kompetanse på feltet.


Min kommentar: Mistanke om seksuelle overgrep brukes som påskudd for å ta barna på akuttvedtak. Når de så er tatt, vil anklagene om seksuelt misbruk frafalles (fordi de var grunnløse) men erstattes av nye anklager om såkalt "alvorlig omsorgssvikt". Denne "alvorlige omsorgssvikten" trenger ikke "barnevernet" å bevise. Det er tilstrekkelig at de som "fagpersoner" hevder at den er der. Foreldrene har som "ikke-fagpersoner" ingenting de skal ha sagt mot "fagpersonenes" skråsikre råd om at overtagelse er til det beste for barnet. I sivile saker gjelder sannsynlighetsovervekt. Klarer "barnevernet" å skape den minste tvil om foreldrenes uegnethet, så er løpet kjørt for barnet.

Advokat Venil Thiis: – Klientene kommer til meg med klokkertro på rettsapparatet – og så blir resultatet aldri noe annet enn fortvilelse. Rettssikkerheten har blitt svekket.

Min kommentar: "Barnevernet" trenger ikke ha en god sak for å vinne. Barnet blir tatt fra foreldrene i saker hvor "barnevernet" ikke har noen sak i det hele tatt. Det er nok at "barnevernet" mener at "omsorgsovertagelse" er til det beste for barnet. Det er tilstrekkelig at "barnevernet" hevder at foreldrene er uegnede omsorgspersoner. Som bevis trengs ikke annet enn løse påstander. Retten trenger heller ikke begrunne sin avgjørelse. Det holder å kopiere "barnevernets" saksfremlegg, inkludere foreldrenes saksfremlegg og så konkludere med at barnet skal i fosterfengsel.

I likhet med Bjørn Erik skulle jeg ønske at flere advokater gjorde som Katharina Venil Thiis og kritiserte "barnevernet" offentlig, men dessverre er de fleste advokater kun opptatt av egen lønningspose og karriere.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 20, 2009 5:45 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
[url=http://www.frifagbevegelse.no/fontene/article4061847.ece]

På Frifagbevegelse.no: Slår tilbake mot Venil Katharina Thiis
[/url]

Det kommer trolig debatt om dette på Adressa sine sider?

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]