It is currently Wed Aug 13, 2025 4:58 pm

Post new topic Reply to topic  [ 75 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun Dec 07, 2008 11:28 pm 
Superposter

Fra barnevernloven:

Quote:
Kapittel 7. Saksbehandlingsregler for fylkesnemnda

Bvl § 7-10. Barneverntjenestens innledning til sak

Sak for fylkesnemnda innledes ved at barneverntjenesten utarbeider begjæring om tiltak. En klagesak etter § 4-17 skal forberedes av barneverntjenesten etter bestemmelsene i forvaltningsloven § 33 første til fjerde ledd.

Når saken gjelder krav fra den private part om endringer i et tidligere vedtak, skal barneverntjenesten forberede og sende saken til fylkesnemnda snarest mulig og senest innen tre måneder fra barneverntjenesten mottok kravet. I særlige tilfeller kan fristen være seks måneder.
(...)

Lenke: http://www.lovdata.no/all/tl-19920717-100-008.html#7-10

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Dec 16, 2008 4:12 pm 

Bruker denne tråden i stedet for å lage en ny.

Fikk idag svar fra bv ang. min søknad om å overta som fosterforeldre for min søster.

De skrev at jeg og min samboer bør ta ett PRIDE kurs så skulle de behandle søknaden vår når vi var godkjent som fosterforeldre.

Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det, men velger å tro inntil videre at det er deres måte å kjøpe seg tid på.

Men jeg skal uansett ta dette kurset og se hva som skjer videre.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Dec 16, 2008 8:19 pm 
Superposter

Shazam wrote:
Bruker denne tråden i stedet for å lage en ny.

Fikk idag svar fra bv ang. min søknad om å overta som fosterforeldre for min søster.

De skrev at jeg og min samboer bør ta ett PRIDE kurs så skulle de behandle søknaden vår når vi var godkjent som fosterforeldre.

Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det, men velger å tro inntil videre at det er deres måte å kjøpe seg tid på.

Men jeg skal uansett ta dette kurset og se hva som skjer videre.

Med PRIDE-kurs kan du få tilbud om å overta et annen fosterbarn (enn din søster). Hvordan skal du takle det?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Dec 16, 2008 8:28 pm 
Superposter

PRIDE kurs barnevernsgalskap.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Dec 16, 2008 8:53 pm 

Er vel ikke verre enn å si nei..

Last edited by Shazam on Tue Dec 16, 2008 9:08 pm, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Dec 16, 2008 8:55 pm 

Turid Holta wrote:

Du kan kalle det hva du vil, men om det gir meg en sjangs, om den så er ørliten, til å få tilbake søstra mi så er det verdt det..

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Dec 16, 2008 11:59 pm 
Superposter

Shazam wrote:
Turid Holta wrote:

Du kan kalle det hva du vil, men om det gir meg en sjangs, om den så er ørliten, til å få tilbake søstra mi så er det verdt det..
Jepp men så lenge man klarer si nei som du skriver er det jo intet problem. Bare man ikke lar seg dra inn i barnevernsdrittpraten om du forstår. Men kan det hjelp deg og din sak så gjør det gjerne for meg. livet består av stadige valg og man velger støtt den vei man vil gå. Lykke til i allefall.

Det som ble sagt her var jo det om du skulle få være fosterforeldre for andres barn, noe som vell er mest sansynlig de da vil spørre om etter et slikt kurs.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Dec 17, 2008 12:49 am 

Jeg forstår hva du mener og jeg har ingen intensjoner om å ta til meg noen andre barn enn min søster.
Får jeg ikke henne vil jeg ikke ha noen andre heller.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Dec 17, 2008 9:59 am 
Rang: Storbruker

At en av brukerne på forumet her tar et prise-kurs er nyttig utover å få søster tilbake til familien også. Hva folk som tar andres unger for penger lærer, og IKKE lærer på pride-kursene, kan legges ut på foumet. Kunnskap har aldri skadet noen, så lenge en beholder seg selv og ikke lar seg forføre.

Å ta seg betalt for å "åpne sine dører for andres barn", er en skam. De eier ikke skam i livet, og de eier ikke moral. Det er blodpenger. Nyttig å vite hva fremtidige skadevoldere får servert fra barnevernets medløpere: pridekurs-holderne.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Dec 17, 2008 1:50 pm 
Rang: Ivrig bruker

Noe av de de lærer på slike kurs er å sette grennser for foreldre.
Ta kurset, pjatt med ! Hvis det kan få ungen ut av fremmedes hus er det bra!
Dere verner familien.

Vanlig praksis er at familiefosterhjem tar dette i etterkant av at de har tatt imot barn innen famlien.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Dec 17, 2008 8:49 pm 
Superposter

Diamanten wrote:
Dere verner familien.

Vanlig praksis er at familiefosterhjem tar dette i etterkant av at de har tatt imot barn innen famlien.

Og de lærer at så godt som alle foreldre som blir fratatt barna sine har rusproblemer.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Dec 17, 2008 10:50 pm 
Rang: Storbruker

Nina wrote:
Diamanten wrote:
Dere verner familien.

Og de lærer at så godt som alle foreldre som blir fratatt barna sine har rusproblemer.

- og, at de er psykiatriske kasus og voldelige.

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Dec 17, 2008 11:26 pm 
Superposter

Jeg meldte meg på et PRIDE-kurs for flere år siden for å komme barnevernet i forkjøpet i forhold til deres plan om å ta Kristoffer fra moren. Men det var så skrekkelig å overvære kurset at jeg oppga prosjektet. Holdningen til de egentlige foreldrene som ble formidlet av kurslederne var sjokkerende ensidig fordømmende. De snakket om "vi og oss" som redder og tar vare på barna som "de andre", de elendige, foreldrene ikke evnet å ta hånd om. Kurslederen sa rett ut at man mister ikke barn hvis man ikke har alvorlige rusproblemer.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Dec 20, 2008 4:00 pm 

Har mottat svar fra fylkesmannen idag.
Kort fortalt har de sendt kopi av klagen min over til barnevernet og ber de om å svare på de forskjellige punktene jeg har ført opp, rundt 14 sider.

Hvordan fylkesmannen skulle behandle saken ville bero på bv`s tilbakemld.

Så jeg skal avvente svaret fra bv for å gi ett motsvar på løgnene de kommer med og forberede ett skriv til sivilombudsmannen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Jan 03, 2009 11:24 pm 

Holder på å forme en klage for en bekjent og lurer på noe lite i forbindelse med det.

Kan man nevne barnevernsansattes barn med navn, samt nevne oppdragelsen av deres barn i en klage uten å tråkke over grensa ?
Er det på noen måte ulovlig ?

For barnet jeg skriver klagen om er overvektig, noe bv virkelig har hengt seg opp i, og jeg kunne tenkt meg å påpekt at begge barna bv lederen har er kraftig overvektige. Samt andre aspekt ved oppdragelsen.

Dette er en klage som bare går til fylkesmannen og rådmannen i komunen denne familien bor.

Selv er jeg ikke bosatt i samme fylke som barnevernet det er snakk om.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 75 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next