It is currently Thu Jun 19, 2025 12:23 pm

Post new topic Reply to topic  [ 54 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon Dec 08, 2008 11:04 pm 
Rang: Storbruker

Det som er lurt er at en får Klovning rapporter til gjennomlesning før et evaluerings-møte.

Hvordan var han før han begynte i barnehagen??

Er allergier, matvareinntoleranse, nevrologiskelidelse, hormonbalanse etc. blitt utelukket?

PPT er ofte drillet i at det skal være feil ved omsorgsevnen til foreldre.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Dec 08, 2008 11:19 pm 

Han var bare 1 år da han kom inn i barnehagen, noe som BV fikset.
Jeg håper at advokaten fikser sånt når han kommer til stavanger i morgen. Jeg fikk ikke vite noe ihvertfall, Lillian nektet og si noe på telefonen. Jeg har heller ikke opplyst dem om advokatskiftet jeg fikk på et par timer her.

Har googlet litt om han, og ser at han har vært advokat for noen som ble mishandlet i en barnevernsinstitusjon her i fylket.

Sønnen min har atopisk eksem, og astma. Noe annet har han ikke blitt testet for. Nå er også legen hans sykemeldt, så nytter ikke å få tak i ham, og vikaren hans er ikke noe å stole på ihvertfall (Stilte feil diagnose på meg, slik at jeg ble innlagt 1 døgn senere med kraftig nyrebekkenbetennelse)

Jeg håper og jeg håper her jeg sitter. Jeg håper han er her fremdeles på onsdag

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Dec 08, 2008 11:33 pm 

Det som er alfa-omega for en lege er å kunne stille diffrensialdiagnoser.
Sønnen din trenger muligens å bli utredet skikkelig av en barnelege.
Dette "sinne" kan skyldes noe som han reagerer på.

Klovninger pleier å komme med psykobabletull, synse, meine, tro etc..
Det du skal se etter i Klovne rapporten er om det er komt med anbefaling om at barnet trenger å bli undersøkt av en barnelege.

Bestill selv time til lege i morgen, der du ber om henvisning til barnelege.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Dec 08, 2008 11:44 pm 

Kanskje barnet ditt rett og slett trengte å være med deg...og ikke i barnehage...og at sykdommen din (og uro som en anen nevnte)setter spor i ham. Det trenger faktisk ikke være mer enn det som er årsak. Utryggehet kan gi mange ulike utslag. Også sinne.. og sorg.Sorg kan ofte komme ut som sinne...Eksem og astma henger nøye sammen også. Med sinne og sorg.

Og for all del, plassèr ansvar utenfor deg selv også...Barnehage som tiltak for en 1-åring hører ingensteds hjemme. Og det er barnevernets ansvar- den plasseringen.
Og hvis de tror at sønnen din vil få mindre sinne av å røves fra deg, så tar de skammelig feil! :x
Dette er syk håndtering. Direkte helseskadelig.

Jeg blir ganske lei meg når det kommer spørsmål om hormoner, matvareer ,adhd osv. Kan det være mulig at noen ganger er forklaringen mye enklere?
T.Hauglum har sagt noe om begge deler.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Dec 09, 2008 12:02 am 

Barn merker og reagerer på stress fra foreldre, det er ingen ting som er mer stressende en å ha imbisile barne"vernere" etter seg.
Under stress så produsere en stresshormoner, dette er skadelig.

Det er mange barn som reagere på div. tilsetningsstoff i matvarer, voksne også for den del, reaksjonen på barn trenger ikke være den samme som for voksne.

Det eksistere en "yrkesgruppe" i Norge som ikke forstår slikt,
yrkesgruppen her er alltid tilknyttet "barne"vernet som selv kommer inn under den samme gruppen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Dec 09, 2008 1:47 am 
Superposter

Litn wrote:
Han var bare 1 år da han kom inn i barnehagen, noe som BV fikset.
Jeg håper at advokaten fikser sånt når han kommer til stavanger i morgen. Jeg fikk ikke vite noe ihvertfall, Lillian nektet og si noe på telefonen. Jeg har heller ikke opplyst dem om advokatskiftet jeg fikk på et par timer her.

Har googlet litt om han, og ser at han har vært advokat for noen som ble mishandlet i en barnevernsinstitusjon her i fylket.

Sønnen min har atopisk eksem, og astma. Noe annet har han ikke blitt testet for. Nå er også legen hans sykemeldt, så nytter ikke å få tak i ham, og vikaren hans er ikke noe å stole på ihvertfall (Stilte feil diagnose på meg, slik at jeg ble innlagt 1 døgn senere med kraftig nyrebekkenbetennelse)

Jeg håper og jeg håper her jeg sitter. Jeg håper han er her fremdeles på onsdag

Barnehage for 3-åringer er ikke bra!
http://www.morgenbladet.no/apps/pbcs.dl ... /840751732

Ellers vil jeg si at det er vel verdt å forsøke å se problemene ut fra en mulig matintoleranse, for det er det enkleste å gjøre noe med - og kanskje det mest effektive. Leger tester for mat-allergi, men i svært liten grad for matintoleranse. Det fins det private laboratorier som gjør. Men man kan begynne i det små for seg selv:
1) opphør å drikke melk og spise mat som inneholder melk. Kalk får man likevel nok av. I matlagingen kan man erstatte med havremelk, rismelk, soyamelk etc. Ikke så komplisert.
2) forsøk glutenfri kost. Her er etterhvert mye å velge i!

Og så - simsalabim - hvis gutten har intoleranse for disse matslagene (og det har MANGE, også mange som ikke aner det) så vil dere merke bedring temmelig raskt.
Jeg så en fantastisk film om matintoleranse på et seminar i høst: http://www.filmpraksis.no/nytt1.html

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Dec 09, 2008 8:04 am 

Svane wrote:
Kanskje barnet ditt rett og slett trengte å være med deg...og ikke i barnehage...og at sykdommen din (og uro som en anen nevnte)setter spor i ham.

Han er 6 år nå, og går på skolen, og jeg kan ikke ta han ut derfra. Pga av konstante smerter(tidvis ekstreme) så kan ikke jeg ha ham hele døgnet alene.
Jeg har pratet med pappaen hans, og han har sagt seg villig til å flytte fra Lofoten ned hit, slik at vi kan dele på omsorgen. Vi pratet da om annenhver uke. Min sønn har mange ganger nevnt at han har lyst til å ha pappaen sin hos seg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Dec 09, 2008 9:21 am 

Litn wrote:
Svane wrote:
Kanskje barnet ditt rett og slett trengte å være med deg...og ikke i barnehage...og at sykdommen din (og uro som en anen nevnte)setter spor i ham.

Han er 6 år nå, og går på skolen, og jeg kan ikke ta han ut derfra. Pga av konstante smerter(tidvis ekstreme) så kan ikke jeg ha ham hele døgnet alene.
Jeg har pratet med pappaen hans, og han har sagt seg villig til å flytte fra Lofoten ned hit, slik at vi kan dele på omsorgen. Vi pratet da om annenhver uke. Min sønn har mange ganger nevnt at han har lyst til å ha pappaen sin hos seg.

Så fint at pappaen er villig til å komme til dere! :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Dec 09, 2008 11:12 am 
Rang: Ivrig bruker

Advokaten din kan kreve å få Klovnings rapport før møtet Onsdag!

Vær forsiktig med å snakke for mye om matintoleranse/ alternativ tenkning til BV. De kan og vil tolke dette som om du ikke ser hans behov.
Få heller eventuelt en lege til å undersøke han og ev komme med dokumentasjon/ diagnose.

Ikke fortell BV at du er trett og lei og føler deg alene, det vil kunne avstedekomme en rapport som forteller at du vil trekke veksel på avlastning pga egen helse.

Atopisk eksem og astma er typiske inikatorer på allergi i mange former

Få far ned fra Lofoten på flekken! Ikke ta imot tilbud om avlastningshjem.

Profile  

Post subject: Idiotmøte
PostPosted: Tue Dec 09, 2008 7:06 pm 
Superposter

Litn wrote:
Det eneste som står i brevet, er at det er et evalueringsmøte. Vi skal i hovedtrekk gå igjennom rapporten som Klovning har skrevet. Den nye barnevernslederen her skal også være med. Hans navn er Jone Skjeldsberg

Leder av "barnevernsadministrasjonen" har myndighet til å fatte akuttvedtak. Akuttvedtak har blitt veldig populære hos "barnevernet" det siste året, for da slipper de den brysomme prosessen med begjæring om tiltak til fylkesnemndene etc. At alle akuttvedtakene kan gå utover rettssikkerheten til familien som rammes, er de ikke så nøye med. Rettssikkerhet er bare honnørord som brukes i stillingsannonene til "barnevernet".

"Barnevernsleder" er mektigere enn statsminister. Hvilken annen person kan lovlig ta med seg hvilket barn som helst og sperre det inne i ukesvis (tidligere månedsvis)? Jo, det er "barnevernsleder", det.

Denne Jone Skjelsberg er sannsynligvis en rotte med negativ IQ. Han er troendes til hva som helst. Når "barnevernsleder" tropper opp, er det et dårlig signal.

Å gå på møter med idiotene i "barnevernet" er bortkastet tid. Hvis de vil si deg noe, så kan de skrive et brev. Alle møter med "barnevernet" er per definisjon idiotmøter.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Dec 10, 2008 6:15 pm 

De tar ham. Omsorgsovertakelse. Gi meg styrke til å kjempe. Fylkesnemda neste. 3 nye på svartelisten

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Dec 10, 2008 7:15 pm 
Site Admin

Overgrep!

Få overgriperne på svartelisten!

Galne mennesker!

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Dec 10, 2008 7:52 pm 
Superposter

Huff dette var skikkelig trist, tenk å ville ta fra deg barnet ditt. Forstår du ikke har noe mulighet til å komme deg vekk fra landet og fylkesnemda heller. Noe så trollette. Måtte du være heldig i fylkesnemda da. Dette er nok en tung dag for deg. Stakkars deg og stakkars barnet ditt mest av alt. Som trenger deg. :cry:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Dec 10, 2008 8:24 pm 

Dette var ille, jeg har bite meg merke i at du har eller hadde en sak for NPE. Jeg vet ikke om saken er avsluttet eller ikke, men hjelp i hjemmet skal/bør inngå i erstattningssummen, det samme skal graden av nedsatt livskvalitet, likeså kompensasjon i for nedsatt omsorgsevne i hjemmet. Det er visse regler som skal følges her.

Hva som skjedd i forkant av skaden din, vet jeg heller ikke, det uroer meg også at det ikke er stilt differensial diagnoser på sønnen din, barn som kommer for tidelig i barnehagen (i ditt tilfelle var barnet 1 år), skiller ut stresshormoner, hvordan disse skadene viser seg på barn er ikke helt kartlagt enda, men det er snakk om skader av varig karakter.

Det du trenger for deg og sønnen din er å bli henvist til en barnelege, som kan disse tingene. Det er mye jeg kunne ha tilført her, men utfra det jeg har lest av det du har opplyst, så er de i ferd med å ødelegge både deg og barnet ditt som mennesker.

Det er også slik at en person som opplever helsetabber, ikke skal bli stemplet som dårlig omsorgsperson. NPE har vi for at det skal gis kompensasjon for å avhjelpe, når smertene dine tar overhand skal det være noen til å avhjelpe.

Jeg krysser både fingre og tær for deg, kjemp videre.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Dec 10, 2008 8:33 pm 
Rang: Ivrig bruker

Har de laget et hastevedtak? Eller går de til fylkesnemda for å ta han?

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 54 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next