Skjønner ikke "tonen" din.
EXxon81 wrote:
Når man først er inne på det. Hva med alle de som er adoptert inn til landet? Hva slags traumer lider de av? Og er det et "fosterfengsel" å bli adoptert inn i en familie?
Ble du STJÅLET og holdt der mot din eller biologiske foreldres vilje?
Traumer varierer, og finnes ikke hos noen.
EXxon81 wrote:
(...) Enhver person som påstår at min ikke biologiske far og mor har gjort en dårlig jobb, og er en del av "fosterfengselet" kan dra til H*lvete!
Hvor mye fikk de betalt for å ødelegge biologiske familier?
Fikk de ikke betaling for noe slikt? Og du ble reddet fra barnehjem? (Som er dokumentert å ha dårligere prognoser.)
DET fungerer ofte bra. Men ikke få får skader fordi de føler seg anderledes og lever med en følelse av at de hører til et annet sted. Alle er jo ikke deg, og opplevde det ikke nødvendigvis som deg.
EXxon81 wrote:
For jeg vet ikke om noen mennesker i mitt liv som har gjort så mye godt for meg, og som har gitt meg så mye kjærlighet og omsorg! Selv nå, når jeg er voksen og trenger hjelp, gir de alt de har i sin makt!
Det er jo gjerne derfor folk adopterer - for å dele kjærlighet med noen.
EXxon81 wrote:
Så jeg tror man skal være litt forsiktig med å dømme de som tar i mot, og som prøver å gjøre en forskjell før de blir dømt nord og ned!
Det er da ikke vanlig å dømme adoptivforeldre "nord og ner". Man kan jo likevel være på vakt for at i fattige land kan det handle om mye penger å få barn til rike land.
Videre må man være klar over at kulturskiftet, anderledeshet og mangel på "sine egne" faktisk skader en del mennesker.
Du kan jo finne litt statestikk for oss om dette. For den skal jo finnes, og ikke være bare god.
Jeg tenker en del på de gråtene mødre som ALDRI mistet smerten over barnet hun følte hun MÅTTE gi fra seg. Videre er det jo dokumentert at adskillelse barn og foreldre påfører mange skader for livet.
En del nyanser, og disse berømte "to tanker" (og flere) samtidig, er nok nyttig.