It is currently Tue Mar 19, 2024 12:13 pm



Post new topic Reply to topic  [ 61 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject: Re: Dyptpløyende i Lindesnes Avis?
PostPosted: Fri Jul 11, 2008 2:38 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


MH Skånland wrote:


Ivar Lindal wrote:
Dersom det mot formodning skulle ha blitt gjort feil, så har den berørte familien en klagemulighet mot fylkesnemnda.


Ivar Lindal lyver. Eller så vet han ikke hva han snakker om. For, foreldre kan ikke klage til fylkesnemnda dersom de mener at det har blitt gjort feil i deres sak.

Det er kun barnevernet som kan klage på foreldre og det gjør de ved å reise sak for fylkesnemnda. Foreldre har i prinsippet ingen øvre kvalitetsikret klageinstans som ivaretar familiens rettigheter.

Dette er direkte villedende feilinformasjon. Sannsynligvis gjort med vitende vilje. For å gi et skinn av at alle de "vurderinger" som er blitt foretatt av fylkesnemnda er rettferdige og sannferdige.

I tillegg er fylkesnemnda rettstridig sammensatt og derved en ulovlig og kriminell instans. Se SOSFY.

Ivar Lindal wrote:
barnevernet i Lindesnes har en høy stjerne innen Vest-Agder fylke.
— Og av og til får vi høre at barnevernet burde ha reagert før, og andre ganger, at de har reagert for tidlig. Men, jeg har full tillit til den jobben de gjør.


Dette var en veldig selvmotsigende uttalelse, Ivar Lindal. -Joda, politikere har lov til å mene "både og" slik som Gro Brundtland sa en gang i tiden. Men stilt overfor en psykolog av deres egne, i barnevernets søkelys, ville han ha blitt vurdert for å ha et "ambivalent" (les: sykt) forhold til den store stjernen i sitt liv. På den annen side, ville hans "beskrivelse" om både det ene og det andre, blitt oppfattet som troverdig og klokt, dersom hans ambivalens dreide seg om å vitne mot en mulig forelder til barnevernets fordel.

"Jeg forstår" Ivar Lindal slik at han altså har full tillit til barnevernet selv om barnevernet reagerer for tidlig, og på den måten bryter menneskerettighetene. Jøye-meg for en innstilling. Altså vil det si at hvem som helst i Lindesnes kan bli anklaget for tyveri uten at noen ting er dokumentert stjålet?

Men, igjen, hva da med de tilfellene hvor han får høre om at barnevernet griper for tidlig inn? Sitter han bare der med hendene i fanget og ikke foretar seg noe som helst, fordi at han har så stor tillit til den jobben barnevernet gjør? Og så dukker de folkene som han har så stor tillit til opp på en svarteliste, som egentlig er en indikator på at de som han har så stor tillit til ikke likevel gjør den jobben som han tror at det var ment at de skulle gjøre?

Jøss.

Jeg er bare nødt til å nominere Ivar Lindal til I-prisen for juli.


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Last edited by Mona Lygre on Fri Jul 11, 2008 3:33 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: nominasjonen
PostPosted: Fri Jul 11, 2008 3:32 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Og her er nominasjonen!


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: eg kosar meg
PostPosted: Fri Jul 11, 2008 3:55 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Mona Lygre wrote:

Se kor eg kosar meg då!

Image



Og så må jeg skynde meg inn på Gmailen og sette en alert på Ivar Lindal, så kan jeg fortsette å glise fra øre til øre når han får nominasjonen til I-prisen opp på CV'en sin. (CV'en får du opp når du googler navn, jeg elsker min egen, og den bør jo også falle i smak hos han Ivar, Krf. For begges del; du vet, CV'en til Jesusen var heller ikke like glamorøs den gangen for 2008 år siden...)

-Er det fredag, så er det fredag, og da har man lov til å kose seg ekstra mye. Og kanskje det blir mer agurknytt hvis jeg også samtidig sender en ps om nye navn til redaksjonen i Svartelistene?


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 11, 2008 11:10 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Tilbake til Sarpsborgavisa:

De har, som nettansvarlig lovet, fått skikk på det tekniske ved kommentarene (eller han har lagt inn innleggene spesielt), slik at nå er Arilds innlegg på plass. Jf Arilds innlegg i tråden her av 27. juni: 'Redaksjonen i Sarpsborgavisa svarer på min epost'. Nettansvarlige har også funnet min kommentar og har satt inn den i tillegg.

Midt oppe i alt surret med overfladiske journalister viser altså denne nettansvarlige, Tom Arild Olsen, seg mer omhyggelig både med å svare på en mail og med å gjøre som han har sagt, enn vi ofte ser fra avisers side.

Adressen er fremdeles:
Barnevernnsansatte i Sarpsborg henges ut på internett
  
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Barnevernsansatte avsløres på nettet
PostPosted: Mon Jul 14, 2008 10:04 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:


En bedre og mer objektiv tittel på artikkelen hadde vært:

Barnevernsansatte i Sarpsborg avsløres på internett

Forøvrig er jeg enig med Marianne i at "barnevernet" er et sammenhengende justismord. Det gjøres ikke feil i "enkeltsaker". Det gjøres feil i samtlige saker.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnevernsansatte avsløres på nettet
PostPosted: Tue Jul 15, 2008 11:28 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
agrippa wrote:
Forøvrig er jeg enig med Marianne i at "barnevernet" er et sammenhengende justismord. Det gjøres ikke feil i "enkeltsaker". Det gjøres feil i samtlige saker.


Er så enig så enig desverre. Jeg har enda til gode å se en sak hvor barnevernet har utført jobben korrekt, samme om det er en såkaldt solskinnshistorie eller det dreier seg om "enkeltsaker".

Ordet "enkeltsaker" er forøvrig et ord disse gjemmer seg bak på lik linje med "taushetsplikten".

Hvilken "taushetsplikt"? Alle offentlige kontorer i den kommunen vet automatisk at man har en barnevernsak på seg, uten selv å ha opplyst kontoret om dette, så hvem har opplyst dem? Jo barnevernet selv internt innenfor kommunen. Taushetsplikt my as!

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject: ennå
PostPosted: Tue Jul 15, 2008 8:35 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Barnevernet gjør ikke noe annet godt for folk - enn jeg kunne ha klart å utrettet - med den samme summen på min konto. Skjønner?


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 16, 2008 5:34 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
I Farsund Avis' artikkel om listene primo juli:
Barnevernsansatte henges ut på nettet
ser jeg en interessant uttalelse fra en anonym bv-ansatt kvinne som står på listene:
— Det er en stund siden jeg ble gjort kjent med at mitt navn figurerte på listen. Der og da reagerte jeg på det, og opplevde det som urettferdig ettersom jeg kun gjør jobben min, sier en lokal barnevernsansatt, som ikke ønsker sitt navn offentliggjort.
Hun innrømmer at hun i forbindelse med saker i jobben opplever å få slengt i ansiktet at hun står på svartelisten.


Dette sitatet er interessant. For det første hører vi, som ofte fra all verdens byråkrater og andre som utfører kritisable handlinger: "Jeg gjør bare jobben min. Derfor er det urettferdig å kritisere meg, stille meg for retten, avskjedige meg, uglese meg, jage meg, mislike meg ......". Det nyeste eksempelet i verdenssammenheng er kanskje de østtyske grensevaktene som hadde skutt flyktninger som prøvet å komme seg over til Vesten. De ble stillet for retten i det forenede Tyskland etter kommunismens fall. De uttalte seg nettopp sånn.

For det andre: Vi får ofte slengt til oss "Hva i all verden tror dere dere oppnår med dette?" og diverse ukvemsord om at listene snarere er en bomerang som viser hvor "useriøse" vi er. Men her har vi kanskje denne barnevernerens ord for at det kanskje har hjulpet noen som kjemper mot barnevernet, og som via listene er blitt oppmerksom på at vedkommende ikke er å stole på for familiemedlemmner som elsker hverandre og ikke vil tvangsskilles og ødelegges?

Så listene har nok en effekt – til forveksling den effkten Mona Lygre tenkte ut at de burde kunne få? Advare ofre og andre om at norske barnevernere langt fra er det de gir seg ut for, og at de oppfatter de ødeleggelsene de driver med, nettopp å være "jobben sin".

  
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 16, 2008 7:02 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
En bekreftelse på at listene virker etter sin hensikt |-D

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 23, 2008 2:42 pm 
Offline
User avatar

Joined: Mon Aug 25, 2008 5:05 pm
Posts: 27
Svartelistene har hatt 35199 besøkende siden telleren falt ut, slik at dette tallet nok er noe lavere enn hva som er tilfellet siden opprettelsen.

GFSR har også kjøpt og implementert domenet "svartelister" med det resultat at listene nå er søkbare på dette ordet, slik at man kommer direkte inn på listene ved å benytte det- prøvd med firefox nettleser, google som motor, noe veldig mange benytter :)

_________________
___________

GFSR- Gruppen til Familiens Selvstendige Rett
gfsr.no

NB: Ny mailadresse for GFSR- Gruppen til Familiens Selvstendige Rett: post@gfsr.no


Top
 Profile  
 
 Post subject: counteren
PostPosted: Sat Oct 25, 2008 3:25 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Counteren er der på min maskin, i dag: 35565


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 20, 2008 12:14 am 
Offline
User avatar

Joined: Mon Aug 25, 2008 5:05 pm
Posts: 27
Vi ser fortsatt at de fleste besøkene på Svartelisten kommer via Redd Våre Barn og Barnas Rett.

Dermed kan man kanskje trekke den slutningen at i alle fall disse nettstedenes brukere har nytte av denne oversikten.
Det gleder oss :D

Vi ønsker også å minne oppropet mot regjeringens nye nyttige idiot, barne -og likestillingsminister, Anniken Huithfeldt.
Skriv under på oppropet her

_________________
___________

GFSR- Gruppen til Familiens Selvstendige Rett
gfsr.no

NB: Ny mailadresse for GFSR- Gruppen til Familiens Selvstendige Rett: post@gfsr.no


Top
 Profile  
 
 Post subject: Svartelistene besøkes
PostPosted: Thu Nov 20, 2008 6:31 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
GFSR wrote:
Svartelistene har hatt 35199 besøkende siden telleren falt ut, slik at dette tallet nok er noe lavere enn hva som er tilfellet siden opprettelsen.

GFSR har også kjøpt og implementert domenet "svartelister" med det resultat at listene nå er søkbare på dette ordet, slik at man kommer direkte inn på listene ved å benytte det- prøvd med firefox nettleser, google som motor, noe veldig mange benytter :)


Nydelig! Svartelistene kom opp som nr. 1 på Google.

Antall besøkende nærmer seg 38 000.

Men fremdeles er det alt for få som er kjent med sidenes eksistens. De må markedsføres bedre.

Er det ingen som jobber innen reklamebransjen her? Hvordan kan vi spre svartelistene over det ganske land? Vulgærpropagandaen til barnevernminister Kanniken Huitfeldt trenger avløsning.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Svartelistene besøkes
PostPosted: Thu Nov 20, 2008 7:40 pm 
Offline
User avatar

Joined: Mon Aug 25, 2008 5:05 pm
Posts: 27
agrippa wrote:
GFSR wrote:
Svartelistene har hatt 35199 besøkende siden telleren falt ut, slik at dette tallet nok er noe lavere enn hva som er tilfellet siden opprettelsen.

GFSR har også kjøpt og implementert domenet "svartelister" med det resultat at listene nå er søkbare på dette ordet, slik at man kommer direkte inn på listene ved å benytte det- prøvd med firefox nettleser, google som motor, noe veldig mange benytter :)


Nydelig! Svartelistene kom opp som nr. 1 på Google.

Men fremdeles er det alt for få som er kjent med sidenes eksistens. De må markedsføres bedre.
Er det ingen som jobber innen reklamebransjen her? Hvordan kan vi spre svartelistene over det ganske land?



Slikt koster mye penger og tar mye tid.
Tiden og litt penger (private midler) er den faktoren som pr. i dag gjør at listene rangerer slik de gjør i google.
Begge disse faktorene er de mest hemmende i resurssammenheng for oss som jobber og opptrer på denne arenaen.

_________________
___________

GFSR- Gruppen til Familiens Selvstendige Rett
gfsr.no

NB: Ny mailadresse for GFSR- Gruppen til Familiens Selvstendige Rett: post@gfsr.no


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 28, 2008 6:42 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Forbrukerrådet Svartelister også :D

- og, de sier det nytter :D :D

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 61 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]