It is currently Thu Aug 07, 2025 5:45 pm

Post new topic Reply to topic  [ 54 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 16, 2008 9:39 pm 
Rang: Storbruker

Nina wrote:
Advokaten din kan søke fylkesmannen om ekstratid/-midler under fri rettshjelp-ordningen. Du kan selvfølgelig avtale med advokaten at du selv skal dekke utgifter som ikke blir dekket av det offentlige. Men vær obs slik at du ikke får en kjemperegning i posten.

Ja. Det er viktig å passe på hva disse pengene går til. Å kansje at advokaten har forståelse for at en kjemperegning kan by på problemer.

Litt vanskelig det der. Bør man si ifra til advokaten på forhånd, hvor mye man ev har til rådighet, eller vente på regningen. Eller be om månedlige regninger.

Jeg stoler desverre ikke på at en advokat er ærlig og redelig. :roll:

Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 16, 2008 9:43 pm 

Turid Holta wrote:
Så min \vår erfaring tilsier at de kan komme til å utvide saken deres.

Den erfaringen tror jeg di fleste sitter med. I min sak var di først intressert i jentene. Men når vi kom til fylkesnemnda var di også ute etter den yngste. Han som di hadde henlagt utredningen på. Å jeg har ingen bekymringsmelding på ham engang.

Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 16, 2008 9:55 pm 
Superposter

Ja her på forumet deler man erfaringer , og sant de er like hærslige overalt, barnevernet. Tror det er nyttig at andre får høre at det er flere enn dem som rammes.

Så erfaring er nyttig og komme med. Selv om man ikke kan komme med referanse og dokumenter på alt, er vi levende beviser på barnevernets herjinger. Å få ut alle private dokumenter og referanse trenger man ikke her på forumet.

Her gir vi helst vink og råd samt erfaring kommer til gode. Den kunnskap Arild og jeg med flere måtte ha.

Samt hva man kjenner til er vanlig praksis i barnevernet. De fleste her er jo ikke advokater. Så barnevernsofre trenger gode advokater. Ja, de vil gjerne ta flere barn hos Tertnes siden de først har begynt. Det kan være godt hun er forberedt på hvordan de kan jobbe. Og dessværre ofte gjør.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 17, 2008 12:51 am 
Site Admin

Turid Holta wrote:
(...)
Selv om man ikke kan komme med referanse og dokumenter på alt, er vi levende beviser på barnevernets herjinger. Å få ut alle private dokumenter og referanse trenger man ikke her på forumet.

Dokument er ofte viktig å få ut. Påstander er en ting, dokumentasjon mye bedre.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 17, 2008 12:58 am 
Superposter

har man dokumentasjon og referanse er det kjekt å få det ut. Men ikke alle har det. Det kan alikevel bety mye å fortelle om sin sak uten dette. flerparten av forumets brukere bruker sine erfaringer ingen ting serlig mer.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 17, 2008 1:06 am 
Rang: Ivrig bruker

[quote="Liv Marit BakkeJeg stoler desverre ikke på at en advokat er ærlig og redelig. :roll:[/quote]

Det sies at det er to type mennesker du aldri kan stole på.

1. Advokater
2. Politikere

Men skulle du være så heldig å treffe på en advokat du har all fortrolighet til er du hjertelig velkommen til å si i fra.
Likledes skal jeg gjøre det samme om vi nå finner ut at vår advokat er den han gir seg ut for å være, og ikke enda en sjarlant som later som.
For nå begynner vår sak å komplisere seg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 17, 2008 2:21 am 

EXxon81 wrote:
[quote="Liv Marit BakkeJeg stoler desverre ikke på at en advokat er ærlig og redelig. :roll:

Quote:

1. Advokater
2. Politikere

Det sies også at man kan ikke stoler på journalister eller redaktører :?

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 17, 2008 2:49 am 

Bjørn Erik wrote:
EXxon81 wrote:
[quote="Liv Marit BakkeJeg stoler desverre ikke på at en advokat er ærlig og redelig. :roll:

Quote:

1. Advokater
2. Politikere

Det kan nok stemme, og jeg skal være den første til å innrømme at det er mye groms i mitt yrke. Det er det ingen tvil om. Det er også derfor det er så vannskelig for oss "idealister" å komme inn i det "gode samfunn".
Vår artikler blir nedprioritert, og redaksjoner vil ikke kjøpe noe fra oss. Selv om det er "sensasjon" stoff.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 17, 2008 8:48 am 
Superposter

Turid Holta wrote:
har man dokumentasjon og referanse er det kjekt å få det ut. Men ikke alle har det. Det kan alikevel bety mye å fortelle om sin sak uten dette. flerparten av forumets brukere bruker sine erfaringer ingen ting serlig mer.

Hvis RBV skal være noe annet enn et allminnelig chatte-sted, som det nå er i ferd med å utvikle seg til å bli, så får man i det minste skille mellom det man tror og det man vet - særlig når intensjonen er å gi råd til andre. Og man må skille mellom saksnivå og sakskompleks når man "husker" hva som ble sagt og hvordan forholdene var. Få med referanser, så langt det lar seg gjøre.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 17, 2008 11:44 am 
Superposter

Det er mange yrker ,for ikke å snakke om miljøer det er mye upålitelige mennesker i. sett ikke din lit til noe menneske skriver bibelen. og så sann den er.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 17, 2008 12:14 pm 
Superposter

Turid Holta wrote:
Det er mange yrker ,for ikke å snakke om miljøer det er mye upålitelige mennesker i. sett ikke din lit til noe menneske skriver bibelen. og så sann den er.

Nå må det bli slutt på tøvet; Bibelen er ingen rettskilde. Og tro er en privatsak.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 17, 2008 12:26 pm 
Superposter

Poenget er at det er ikke noe yrke hvor der er mer upålitelige mennesker enn i andre yrker. Og at man og finner upålitelige mennesker i forskjellige miljøer. De upålitelige er overalt. Og ikke minst finner man svært upålitelige mennesker i barnevernet. Det er kjempemessig at xxon81 kan se og si at det er upålitelighet i journalistyrket. Bare flere yrker miljøer skulle kunne sett seg selv så bra. Og deriblant ikke minst vår alle felles store fiende barnevernet.

Profile  

Post subject: Re: Samme problem i saken "vår"
PostPosted: Mon Nov 17, 2008 2:12 pm 

EXxon81 wrote:
Saken vår, hvor jeg hjelper familien, spesielt mor og datter, har det samme problemet. Vi fikk beskjed om at om datter bruker sin advokat, er det mulighet for at mor ikke fikk bruke sin. I frykt for at mor skulle stå i retten uten advokat rep bestemte vi oss for at begge to skulle benytte seg av samme advokat. Selv om det skulle være ideelt å benytte seg av to advokater er det bedre å ha en som representerer begge en at mor pluteselig står der uten noe rettshjelp.
Dette er ikke et spørsmål om økonkonomi som de sikkert vi hevde og påstå, men enda en måte å prøve å knekke alt av muligheter for å vinne!

dattra mi har en jeg har og mannen min har . vi er nå separert men han hadde det når vi var gift og.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 17, 2008 5:58 pm 

Bjørn Erik wrote:
EXxon81 wrote:

Quote:

1. Advokater
2. Politikere

Å jeg er raus i dag og føyer til resten av rettssystemet, inkludert psykologer. MAn kan ikke stole på at man blir behandlet rettferdig, fordi det ikke finnes noe rettferdig rettssystem. :evil:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 17, 2008 6:05 pm 

EXxon81 wrote:
Men skulle du være så heldig å treffe på en advokat du har all fortrolighet til er du hjertelig velkommen til å si i fra.
Likledes skal jeg gjøre det samme om vi nå finner ut at vår advokat er den han gir seg ut for å være, og ikke enda en sjarlant som later som.
For nå begynner vår sak å komplisere seg.

Den advokaten tviler jeg på at vi finner, før vi er istand til å kjøpe opp et helt advokatfirma og drive det selv. 8)

Lottonilljonærer er ikke som andre milljonærer og drømmen kan ingen ta fra deg. :lol:

Jeg tviler likevel på at jeg hadde stolt på at mine ansatte advokater var ærlige og redelige. Sjefens posisjon i et selskap er å passe på at allt går riktig for seg, så jeg hadde nok gått dem skikkelig etter i sømmene til enhver tid. En sjef "from Hell". :lol:

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 54 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next