It is currently Thu Mar 28, 2024 12:53 pm



Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Morsinnstinktet seiret over døden.
PostPosted: Thu Jul 03, 2008 10:24 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
For noen dager siden kalvet ei ku her på gården. Det var hennes første kalv og alt gikk normalt for seg. Hun var ute med kalven den første natta og så ble de begge hentet og skilt fra hverandre. Vanligvis roper de litt på hverandre det første døgnet - så går det over.

Morgenen etter var kua syk. Hun falt om flere ganger og vi slapp hennne løs ute for at hun skulle få ligge i fred. Dyrlegen var her to ganger og undersøkte og ga henne behandling for alt som tenkes kunne. Kua ble ikke bedre og ut på ettermiddagen så det ut til at det led mot slutten. Hun lå utstrakt og apatisk, med øynene lukket.

Kalven var sulten og rautet sårt fra bingen sin. Siden vi registerte at det var melk i juret og vi ikke hadde råmelk i reserve slapp vi ut kalven slik at han skulle får det siste måltid fra mora.

Da skjedde underet, kua reiste seg og begynte å ete gras umiddelbart, mens kalven fant spenen. Akkurat nå gå de og vandrer fritt på gårdsplassen og jeg vet ikke om jeg har hjerte til å skille dem fra hverandre igjen.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 06, 2008 2:39 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Så koselig at det ente så bra. Klart mor og barn hører sammen . Så fint at alt gikk bra . Hadde ikke hatt hjerte til å skille dem jeg heller. :D


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 06, 2008 9:15 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Kua og kalven var deprimerte etter overgrepet. Ingen tvil om det.

Jeg har selv jobbet i fjøs. Å di sluttet ikke å raute på hverandre etter et døgn som du skriver. Det tok mye lenger tid før di ga opp.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 07, 2008 12:11 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Har ofte lengtet å bodd slik at vi kunne hatt mere dyr.Om ikke akkurat kyr da.Men drømmer blir ikke altid imøtekommet her på jord.Vi har hatt for mye motgang med barnevern som har tatt vår tid.slik at vi må bare tenk på å få lev i fred . Drømmer blir lagt vekk å umulig å få oppfylt.Alt er jo bare lover og regler

pengene har heller ikke vært i overflod. :cry:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 07, 2008 12:19 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Husk! Dere har hverandre og kan dele kjærligheten, mat på bordet hver dag og tak over hodet. Kjærlighet kan ikke kjøpes for penger. 8)

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 08, 2008 12:07 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Så sant som det står skrevet. Takk for det. Koselig påminnelse. :D


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]